واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به سخنان زیباکلام:مابه خاطر اصول انقلاب اسرائیل رابه رسمیت نمی شناسیم

احمد بخشایش اردستانی گفت: شناسایی کشورها به دو گونه است، یکی موقت و دیگری دائم که در اصطلاح حقوق بین الملل به آن دوفاکتو و دوژور می گویند.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: اینکه یک کشوری یا سازمان ملل متحد کشور دیگری را به رسمیت بشناسد مبنای شناسایی برای کشورهای دیگر نیست. فرض کنید که آمریکا به خاطر قدرتی که دارد و همچنین سازمان ملل کردستان عراق را به رسمیت بشناسند ، آیا این دلیلی بر این است که دولت عراق هم کردستان را به رسمیت بشناسد؟

وی در ادامه گفت: اساس رژیم صهیونیستی بر مبنای جعل است. این رژیم بر مبنای قراردادی بین انگلیس و آمریکا  ایجاد شده که طی آن انگلیس باید برای این رژیم جا و مکان پیدا می کرد که به این ترتیب سرزمین فلسطینیان اشغال شد. آمریکا هم می بایست به خاطر هلوکاست به این کشور کمک مالی می کرد. در آن دوره زورگویان جهان یعنی انگلیسی ها و آمریکایی ها و فرانسوی ها رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند اما خیلی از کشورها این کار را نکردند. در زمان شاه هم با وجود آنکه شاه با این رژیم تعامل داشت و داد و ستد می کرد اما آن را به صورت رسمی یعنی دو ژور شناسایی نکرد.

بخشایش با اشاره به سخنان اخیر صادق زیباکلام گفت: این سخنی که آقای زیباکلام گفته اند مبنا ندارد و ما به شناسایی ایشان نیازی نداریم. ما اصول و آرمان هایی داریم که بر مبنای آن ها عمل می کنیمو بر مبنای آن اصول هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهیم شناخت چرا که اساس این رژیم جعلی است. اگرچه در منطقه زور می گوید و کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است اما این قانون جنگل است و ما بر مبنای قانون جنگل عمل نمی کنیم.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 0
    آقای اردستانی فرمایش شما دارای تناقض می باشد چرا که در سالهای پس از انقلاب روسای جمهور ما به کرات در سازمان ملل سخنرانی کرده و ما همواره سعی کردهایم که قوانینی را درآن سازمان به تصویب برسانیم ،پس باید به قوانین آن سازمان احترام بگذاریم.
  • من A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    مگه هولوکاست راسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 0
    من میتونم قانع نشم؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 0
    شايد سخنان آقاي زيباكلام مبناي درستي نداشته باشد ولي اگر مباني جنابعالي را بپذيريم پس نبايد كشورهاي آذربايجان ، ارمنستان ، تاجيكستان، بحرين و حتي افغانستان تا سرحدات هرات ، تايوان، كره شمالي،كره جنوبي ، خود خود خود امريكا !! و ... را به رسميت بشناسيم. چون مبناي تشكيل اينها هم به نوعي قانون جنگل بوده ديگه !!!
  • بی نام RO ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 3
    کسیکه خودش رو استاد سیاست دانشگاه میدونه اینقدر درک و فهم نداره که آمریکا و صهیونیستها و... برای سند دار کردن بزرگترین زمین خواری تاریخ یعنی اسراییل سازمان ملل رو درست کردند؟
  • سلمان A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 2
    بهتره یه یاداوری کنم شما ببینید اصلاح طلبها که طرفدارانشون بهشون افتخار می کنند کجایند خارج نشین هاشون اینم از همون داره دسته اصلاح طلبهایه همشون به فکر رابطه با اسرائیل هستند چیز عادیه خیلی خودتان درگیر نکنید اصلاح طلب وغرب پیوندشان مبارک/اصلاح طلب ها گرگی در لباس میش هستند
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 2
    احسنتم، مهم آرمان هاي امام است
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 1
    احمد بخشایش اردستانی عزیز! 192 کشور اسرائیل را به رسمیت شناختند مهم نیست که 1 کشور آنرا به رسمیت بشناسد یا نشناسد جامعه جهانی فقط ما نیستیم جامعه جهانی همفکر ما نیست جامعه جهانی هم دین ما نیست!و ما با نظرات مخالفمان تنها کشور های جهان را نسبت به خود بد بین می کنیم!!!
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 1
    آقجان اعراب و فلسطینی ها اونو به رسمیت شناختن.حتی سوریه حاضر است در ازای جولان او را به رسمیت بشناسد اما فقط ایران است که اسرائیل را به عنوان کشور به رسمیت نمیشناسد!
  • alidad IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    ما بهتره به فکر کشور های جدا شده از ایران در زمان قاجار باشیم: راستی رژیمای این دولتا که از خاک ما بودن جعلی نیستن؟!آیا اونا رو به رسمیت نمیشناسید؟ رابط باهاشون ندارین؟
  • 555 IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    آزادی بیان یعنی هرکس بتونه نظراتش رابه راحتی بیان کنه وهرکس هم میتونه آن رانقد کنه ... ما با مردم اسرائیل(یهود) دشمنی نداریم پیشنهاد میکنم فلسطین (مسلمان)واسرائیل(یهودی) بدون کینه ودشمنی کشور مشترک به نام قدس به وجود بیارن ....
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    3 0
    اونوقت ما چطور کشورهایی که بعد از جنگ جهانی توو منطقه پدیدار شدند رو قبول داریم؟؟ مثلا اردن و کویت و قطر و بحرین و سوریه و ... اینها که همه خاک عثمانی ها بودن و تقسیم شدن! یا مثلا ارمنستان قره باغ و تصرف کرده و نمیده ! چرا مشکلی نداریم باهاش؟؟ یا برعکس!! کلی از مناطق کشور ما به زور ازمون گرفته شد چرا الان ادعایی نداریم ؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 1
    هی نگو ما ما ، از طرف خودت حرف بزن ، در ضمن اینو همه دنیا میگن که اسرائیل باید به مرزهای بین المللی برگرده
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    درود بر زیبا کلام
  • دکتر عوض زاده EU ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 2
    خیلی معذرت می خواهم ، بعضی ها حرف های می زنند که یک چوپان هم نمی زند، من شخصا سازمان ملل را برسمیت نمی شناسم چه رسد به رژیم غاصب اسرائیل را، , واقعا متاسف ام برای روشنفکرانی که خیلی زود خون شهدا را فراموش می کنند. اصلا باورم نمی شد ، و موضوع دیگر اینکه چراغ سبز بعضی ها از داخل به دشمنان خارجی عامل فشارهای ظالمانه به مردم شهید پرور ایران می باشد
  • بلبل خان IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 1
    اسراعیل غده سرطانی است