مدیرعامل سابق مخابرات: اشعه کنترل تلویزیون از تشعشعات موبایل مضرتر است

مدیرعامل شرکت مالک سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران گفت: تشعشعاتی که از وسایل الکترونیکی مانند کنترل تلویزیون ساطع می شود به مراتب خطرناک تر از گوشی و آنتن موبایل است.

خبرگزاری مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین - مالک سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران- گفت: تشعشعاتی که از وسایل الکترونیکی مانند کنترل تلویزیون ساطع می شود به مراتب مضرتر و خطرناک تر از گوشی و آنتن موبایل است.

صابر فیضی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصور قالب این است که به دلیل بزرگ بودن آنتن موبایل، اشعه آن از سایر امواج خطرناک‌تر است ادامه داد: این در حالی است که اشعه یک دستگاه کنترل تلویزیون 100برابر بیشتر از یک دستگاه موبایل است.

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران در خصوص تشعشعات موبایل و تأثیر آن بر سلامتی مردم با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در این زمینه پیشنهاد کرد که در یک برنامه تلویزیونی موضوع پارازیت‌ها به بحث گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین افزود: یک بار در یک برنامه تلویزیونی با موضوع فناوری اطلاعات اعلام کردیم که اثر وسایل الکترونیکی مانند کنترل‌های خانگی به مراتب مخرب‌تر از فرکانس‌های موبایل است؛ این وسایل به خصوص برای کودکان کمتر از 2 سال مناسب نیست و حتی بررسی های علمی نشان می دهد که در اختیار قرار گرفتن این وسائل برای کودکان ممکن است سبب ابتلا به بیماری آسم شود.

فیضی ادامه داد: تصور قالب مردم این است که اشعه‌های موبایل به دلیل بزرگ بودن آنتن‌ها بیشترین ضرر را برای افراد دارد و از سایر امواج خطرناک‌تر و مضرتر است و این در حالی است که یک دستگاه موبایل حداقل در بیش از فاصله 30 سانتیمتری خود تأثیری ندارد اما اشعه کنترل‌های خانگی 100 برابر بیشتر از فرکانس‌های موبایل از خود انرژی ساطع می کنند.

به گزارش مهر، صابر فیضی پیش از این نیز برای فرهنگسازی در زمینه اینکه آنتن موبایل مضر نیست تصمیم گرفت در خانه خود دکل موبایل نصب کند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    101 3
    بگو که با فلز سرب هم خونت را ایزوله کردی که آسیب نبینی....مردم که این پول ها را ندارن
    • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      5 57
      شما اونجا بودی اون موقع ؟
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      3 0
      خبر چند سال بعد: "هيات مديره شرکت توسعه اعتماد مبین براي تعيين جانشين مديرعامل سابق كه بر اثر ابتلا به سرطان به ديار باقي شتافته بود، تشكيل جلسه داد"
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    54 1
    ایشون پزشک هستند؟
    • soheil A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      18 0
      ایشون دکترن
  • شفاف ساز CA ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    74 5
    هر کس یه ذره فیزیک بلد باشه میدونه که انرژی موج علاوه بر فرکانس به دامنه موج هم بستگی داره. یه کنترل تلوزیون حداکثر 10 متر بر داره ولی امواج موبایل تا 1.5 کیلومتر(خارج شهر) و 750متر(داخل شهر) برد داره یعنی با فرض اینکه فرکانس کنترل 100 برابر(طبق گفته ی ایشون) قوی تر از موبایل باشه ولی دامنه امواج موبایل بیش از 1000 برابره و انرژی موج 10 برابر
    • ali IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      2 15
      دامنه با انرژی رابطه ی عکس داره!
    • شاغلام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      20 0
      عزیز دل. شما طول موج رو با دامنه موج اشتباه گرفتید.طول موج امواج موبایل بیشتر از طول موج ریموت کنترله. دلیل اینکه امواج موبایل برد بیشتری دارند بخاطر اینه که این امواج طول موج بلندتری دارند. نه بخاطر اینه که دامنه موجشون بالاتره. فرکانس و طول موج یک موج نسبت عکس با هم دارند. فرکانس که بره بالا طول موج میاد پایین.اما درمورد دامنه موج درست میگید. افزایش دامنه موج انرژی موج رو بیشتر میکنه. اما بحث انرژی موج در اینجا ربطی به سلامتی نداره. چون انرژی موج نور مرئی بیشتر از موبایل و ریموت کنترل هست در حالیکه به سلامتی ما هم لطمه ای نمیزنه. مایل به موشکافی بیشتر درباره میزان اثر این امواج بر سلامتی هستم اما خبرآنلاین فقط اجازه تایپ 700 کاراکتر میده. در هر صورت موضوع پیچیده تر ازاونی هست که مدیر ..
  • شاهین A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    174 2
    مهندس یعنی شما دارید پاور ناچیز اینفرا رد کنترل های تلویزیون رو رو با پاوری های عظیم بی تی اس ها و دکل های مخابراتی،که بعضا به زور بالای ساختمان ها و خونه های مردم نصب شده، مقایسه میکنید؟ به قول یکی اجازه هست سرم رو بکوبونم به این میز با این سطح سواد مدیر عامل بودید و هستید
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      161 0
      مهم اینه ایشون با همین سواد مدیر مخابرات هم بوده
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      87 0
      کلا یکی از شاخصها ها برای انتخاب مدیر عامل همین سطح سواد است دیگر ...
    • بی نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      59 0
      بمباران ماکروویو و یک ال ای دی با دو باتری 1.5 ولتی
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    41 9
    لطفا نظرات یک فرد متخصص را در این باره جویا شوید، ایشان اینطور که از صحبت هایشان برمی آید در این زمینه بسیار بی اطلاع هستند. مثلا این که توان تشعشعی به تنهایی معیار درستی برای مقایسه نیست! جذب بدن در فرکانسهای مختلف نیز بسیار حائز اهمیت است!!
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    48 7
    با یک دوربین فیلمبرداری از کنترل تلویزیون و ... در حال کار کردن فیلم بگیرید و اشعه ساتع شده از اون رو به راحتی ببینید. این نشون می‌ده طول موج کنترل بسیار بلنده و در نتیجه خطر اون بسیار کمه.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    43 1
    شوخی بی مزه ای بود !!!
  • بی نام EU ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    63 0
    نخست: این دوستانی که به کامنتهای قبل منفی دادن، انشاءاله درس فیزیک دبیرستان رو حتی شده با تجدیدی هم گذروندن دیگه! دوم: این آقای مدیر سابق برای اینکه در مسابقه «انکار ضررهای امواج الکترومغناطیسی مثل پارازیتها و موبایل» از بقیه مسئولین کم نیاره، این درّ و گوهرها را فشانده! دیگه یه نوجوون سوم دبیرستانی هم از مقایسه قدرت نفوذ و برد تشعشعات موبایل و پارازیتها با امواج مادون قرمز ریموت تلویزیون خندش می گیره. حالا ایشون چطور مدیر مخابرات شده، خوب حتماً مثل خیلی دیگه از مدیران!
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    59 2
    اشعه کنترل میره به سمت تلویزیون نه مانند پارازیت بخوره به جسم و مغز ملت
    • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      1 22
      از کجا میدانی پارازیت و امواج فقط به مغز میخورد؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    48 1
    باید به استحضار برسونم که اکثر کنترلهای تلویزیونها از ال ای دی مادون قرمز استفاده میکنند که محدودیت بردی که دارند باعث میشه کاملا بی خطر باشن (لامپهای کم مصرف بالای سرمون خطرش بیشتره) نه از امواج ماکرویو که مغز رو کباب میکنه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    40 1
    اصلا هم بی اطلاع نیست فقط خودشو زده به کوچه علی چپ طرف سیکل هم داشته باشه اینو میفهمه
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    22 1
    حتمااز اجاره دکل پول خوبی میگیره
  • محمد A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    17 2
    اقای فیضی یکی گفت من 500 ضربه شلاق خوردم گفتند شمارش بلد نیستی تیستی یا نمی دونی شلاق چیست وای بر مردم ایران که که چه نخبه های مدیری داشتند اقای فیضی از این به بعد مواظب باش حز فرار مغزها تباشی اقای فیضی هر بی تی اس 10- 20 تا 40وات امواج دارد که انسان را بیچاره میکند الان که این مدیریت را هم که به شما داده اند خدا به دادشان برسد البته معلوم نیست با این خبر که داده اید جه برنامه ای دارید ایا میخواهید باز مطرح شوید یا مردم را................
  • هالو A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    18 1
    کاملا حرف ایشان درست است ، چون : 1) ایشان مدیرعامل هستند ، بنابراین حتما یه چیزهایی سرشان میشده و دانش و تخصص کافی داشتند که مدیر شده اند . 2) ایشان در مسئله پارازیت و سلامتی مردم هیچ نقشی ندارند ، پس بیطرفانه قضاوت کرده اند . 3) ایشان در محاسباتشان نسبت بزرگی کنترل تلویزیون به اندازه موبایل و نسبت بزرگی آنتهای موبایل به بزرگی اندازه کنترل تلویزیون را سنجیده اند ، پس ناسنجیده حرف نزده اند 4) و از همه مهمتر ما دهه 60 و 70 و 80 ی ها اینطوری بار اومدیم که هرچی بهمون بگن میگیم درسته ، حق باشماست و بعد میریم به سرگرمیهاو سرکاریهای فراوان خودمون میرسیم
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    24 1
    ما چقدر بدبختیم که تو مدیر عامل مخابرات کشورمون بودی.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    20 1
    عزیز من، برادر من آخه مدیرعامل سابق مخابرات! شما که باید الفبای این چیزها رو بدونی چرا؟ کنترل تلویزیون با مادون قرمز کار می‌کنه!!!
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    17 1
    جالبه... 40 کیلوهرتز خطرناکتر از 40 مگاهرتز!!! این جور آدما مدیرعامل و رییس میشن یعنی؟؟
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    22 1
    به عنوان یک متخصص باید عرض کنم این یک حرف مفت است و نشان می دهد علیرغم اینکه این فرد مدیریت یک بخش عمده مخابراتی را داشته متاسفانه هیچ سوادی در این زمینه ندارد. تابش ریموت کنترل تلویزیون و امثال آن یک تابش بسیار ضعیف مادون قرمز است که عملاْ هیچ اثر تخریبی ندارد اگر اینگونه بود باید ما با روشن بودن لامپ های معمولی درون خانه (که انرژی فوتونی بسیار بیشتری دارند و پر شدت تر نیز هستند)، خیلی زود فوت می شدیم.
  • سینا A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    14 1
    کنترل فروسرخه ضررش کجا بود آخه؟ !! تو فیزیوتراپی مثلا اگر کسی زانو درد اینا داشته باشه ازش استفاده می کنن به وفور... آدم میمونه اصلا چی بگه.
  • محمد A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    15 1
    "به گزارش مهر، صابر فیضی پیش از این نیز برای فرهنگسازی در زمینه اینکه آنتن موبایل مضر نیست تصمیم گرفت در خانه خود دکل موبایل نصب کند." برای اصلاع دوستان میگم (چون رشته خودم هست) : امن ترین جا از جهت تشعشعهات موبایل دقیقا زیر آنتن هست چو بیم انتشار آن اصولا زیر خود را نمیبیند!! بدترین جا هم با توجه ارتفاع وزاویه آنتن نصب شده , بین فاصله 150 متری تا حدودا 500 متری است! امیدوارم که ایشان همسایه ای به خصوص در آپارتمان در این محدوده نداشته باشند!
  • بی نام PH ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    25 2
    کنترل دستگاههای الکترونیکی اینفرارد هستند و با نور کار می کنند. امواج موبایل مغناطیسی هستند. واقعا شرم آور هستش چنین کسانی مسئولیت کاری دارند
  • بیرانوند IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    18 1
    استدلال ایشون مرغ پخته شده حاصل از امواج پارازیت را هم به خنده میندازه.به قول دوست اولمون اگه اجازه میدین سر خودمو به دیوار بکوبم.میدونستم که امروزه مدیر ها نه بر اساس شایستگی و لیاقت بلکه بر اساس روابط و سیاست انتخاب میشن اما بی اطلاعی تا این حد برای یک مدیر فنی مهندسی هم شرم آوره و هم فاجعه.لزومی نداره برای توجیه پارازیت و کباب کردن مردم برای حذف بی بی سی و ووا و .. از علم مهندسی مخابرات استفاده کنید و تمام بنیان های علمی بشر در علم فیزیک را لجن مال کنید.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    25 0
    قبلا درباره سطح سواد ايشان شنيده بودم ولي حالا به عمق آن هم پي بردم
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    میدونید چرا کشورمون هر روز از روز قبل عقب مونده تر میشه ؟ چون افرادی مثل ایشون در راس کارها قرار داده میشوند.
  • كارگر A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    امواج موبايل چه آنتن)وچه تلفن همراه در فركانسهاي 900و1800 مگاهرتز ميباشند كه اتفاقا اولي همان فركانس مايكروفرهاي خانگي ميباشد حال با مقايسه بين بلايي كه مايكروفرها سر مولكولهاي آب مي آورندواينكه 75درصد بدن انسان آب است خودتان در مورد مضررات موبايل قضاوت كنيد.
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 0
    کنترل تلویزیون و باتری 1.5 ولتی فیلتر باید گردد.
  • توران IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    1 0
    اين پارازيت ها روي كاتالهاي ماهواره حتما كار اين اقاست و از توي اشپزخونه اونا رو مي فرسته
  • میترا IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    متاسفم که هر کسی به خودش اجازه میده هر اظهار نظر غلطی بکنه و هیچ نگرانی نداشته باشه! من میدونم درصد بالایی از مردم فقط تیتر خبرو میخونن و همین باعث میشه اطلاعات غلط رواج پیدا کنه.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 0
    حالا مباحث فیزیکیش یه طرف، این اظهارنظر پزشکیش رو کجای دلم بزارم؟ کنترل تلویزیون باعث آسم می‌شه. آسم.
  • klkj IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    1 0
    spam spam