ایسنا نوشت:

پس از اینکه مسکو و پکن پیش‌نویس قطعنامه غربی در خصوص اوضاع انسانی در سوریه را رد کردند، روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع انسانی در سوریه به شورای امنیت ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، الکسی زایتسیف، رئیس بخش مطبوعاتی هیات روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه مسکو پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع انسانی سوریه به شورای امنیت ارائه داده، عنوان داشت: این پیش‌نویس به عنوان جایگزینی برای پیش‌نویسی است که استرالیا، اردن و لوکزامبورگ با حمایت انگلیس، آمریکا و فرانسه آماده کرده بودند.

این مقام روسی در خصوص جزئیات این پیش‌نویس سخنی به میان نیاورد.

انتظار می‌رود که شورای امنیت ظرف روزهای آتی هر دوی این پیش‌نویس‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهد تا متنی مورد توافقی را برای قطعنامه‌ای در خصوص اوضاع انسانی در سوریه تدوین کند.

در همین راستا الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن، سوریه را مسؤل بحران انسانی در این کشور می‌داند.

وی خاطر نشان کرد، این امر که واشنگتن اقدامات روسیه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، تلاش‌هایی است تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای غیرسازنده در شورای امنیت تصویب شود.

این مقام روسی افزود: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا موضع مسکو را در خصوص مسئله انسانی در سوریه تحریف می‌کند و شریکان آمریکایی ما اطلاعات دقیقی در خصوص رخدادهای سوریه و اوضاع انسانی و خلع سلاح در این کشور ندارند.

در همین حال نماینده دائم چین در شورای امنیت تاکید کرد که شورای امنیت باید مشکل تروریسم در سوریه را حل و فصل کند.

وی خاطر نشان کرد، هر چیزی که در مورد اوضاع انسانی در سوریه باشد، باید مورد بررسی قرار بگیرد. من بر این باورم که مبارزه با تروریسم از مهم‌ترین بخش‌های روند دستیابی به صلح و ثبات همیشگی در سوریه است.

این مقام چینی با بیان اینکه باید پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه در خصوص اوضاع انسانی در سوریه مورد بررسی قرار بگیرد، تاکید کرد: هیچ کشوری و حتی با یک دلیل هم نباید با این روند مخالفت کند.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی غرب در خصوص اوضاع انسانی در سوریه را نمی‌پذیرد. چرا که بر اساس این پیش‌نویس، تنها دولت سوریه مسؤل نابسامان شدن اوضاع انسانی در این کشور است و احتمال اعمال تحریم‌هایی علیه نظام سوریه به وجود می‌آید.

در عین حال وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو آماده است با کشورهای غربی برای تدوین پیش‌نویس ویژه‌ای در خصوص بحران انسانی در سوریه همکاری داشته باشد. اما این امر مشروط به این است که این پیش‌نویس با قوانین انسانی بین‌المللی همخوانی داشته باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    14 1
    تمام جهان بر ضد تروریسم متحد شود.
    • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      2 2
      چشم قربان.
    • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      1 1
      تمام جهان بر علیه تروریسم و حامی اصلی آن آمریکا متحد شوند
  • شاهین RS ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    این یارو بی نام مث شبکه خبر حرف زده ...