۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه ایندیپندنت نوشت براساس یک بررسی مشخص شده است که دو برادر آمریکایی با صرف مبلغ هنگفتنی تلاش کرده اند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را در سال 2012 تغییر دهند.
به نوشته شماره امروز این رونامه انگلیسی در اینترنت، دو برادر میلیاردر به نام های دیوید و چارلز کوچ سرمایه خود را به شبکه ای از سازمان های خیریه ای سرازیر کرده اند که تلاش های خود را وقف حمایت از نامزدهای جمهوری خواهان می کنند و این اقدام موجب بحث های غیرمعمول و علنی با هری رید، رهبر اکثریت سنا شد.
سناتور رید که یک دموکرات است روز پنج شنبه در صحن مجلس سنا لب به انتقاد گشود و آشکارا از دیوید و چارلز کوچ به علت تلاش برای «خریدن کشور» با کمک مالی به سازمان های خیریه انتقاد کرد.
وی افزود: «آن چه که آنها انجام می دهند این است که دلارهای خود را صرف رقابت های انتخاباتی می کنند و البته مقادیر زیادی پول برای شکست دادن دموکرات ها در مجلس نمایندگان و سنا خرج می کنند.»
هری رید در ادامه گفت: «برادران کوچ تلاش های خود را مخفی می کنند. آنها خود را در پشت سازمان های رفاه اجتماعی مخفی می کنند.»
این سخنان برای صنایع کوچ مستقر در کانزاس که سهام زیادی در بخش های معدن،‌ انرژی و شیمیایی دارد ناراحت کننده بود و موجب واکنش آن شد. فیلیپ الندر، رئیس بخش عمومی شرکت های کوچ گفت اظهارات رید نه فقط توهین آمیز بود بلکه نشان می دهد که وی و متحدان دموکراتیک او تا چه حد برای حذف رقبای خود و ساکت کردن آنها پیش می روند.
بر اساس تحقیقی که اخیرا روزنامه واشنگتن پست و مرکز سیاست پاسخگو انجام داده اند، در روند انتخابات سال 2012، هفده گروه متفاوت تحت حمایت سازمان های خیریه و با کمک مالی برادران کوچ فعالیت می کردند و مبلغ چهارصد میلیون دلار برای نفوذ در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات دیگر در سراسر آمریکا از این طریق هزینه شده بود.
احتمال دارد تنش بر سر این موضوع با نزدیک شدن انتخابات کنگره افزایش یابد زیرا این خطر که دموکرات ها کنترل خود را بر سنای آمریکا از دست بدهند بسیار زیاد است.
برادران کوچ آشکارا گفته اند برای این که چنین اتفاقی بیافتد به تلاش های خود ادامه می دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =