۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
داد منتقدان به نطق اوباما

سخنان سه شنبه شب باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره تلاش برای کاهش نابرابری و بهبود وضع طبقه متوسط در این کشور با انتقاد مخالفان روبرو شد.

 

 

آقای اوباما در سخنرانی سالانه خود در کنگره بار دیگر بر اهمیت طرح بیمه همگانی دولت تاکید کرد و از لزوم برقراری مجدد حقوق بیکاری اضطراری سخن گفت.

کتی مک موریس راجرز، نماینده حزب جمهوریخواه با اشاره به محدودیتهای اداری برنامه خدمات درمانی باراک اوباما می گوید: «سیاست های رئیس جمهوری زندگی مردم را سخت تر می کند. با بسیاری حرف زدیم و متوجه شدیم که آن ها دیگر نمی توانند برای درمان های معمول به پزشک مراجعه کنند. واقعیت این است که این قانون عمل نمی کند.»

باراک اوباما از شهروندان آمریکا خواست تا هرچه سریع تر نسبت به تکمیل پرونده های خدمات درمانی خود اقدام کنند.

او همچنین با هدف کاهش نابرابری ها، افزایش حداقل حقوق کارکنان دولت فدرال را وعده داد.

سناتور مایک لی از حزب محافظه کار «تی پارتی» در انتقاد از سیاست های آقای اوباما می گوید: «این نابرابری ناشی از چیست؟ ناشی از دولت. هر زمان که از حقوق و مزایای مردم آمریکا کاسته شده به مزایا و منافع سیاستمداران و دولتی ها اضافه شده است.»

برنامه خدمات درمانی همگانی، از وعده های مهم انتخاباتی باراک اوباما، سال گذشته با مخالفت سرسختانه مجلس نمایندگان که جمهوریخواهان در آن اکثریت را دارند، روبرو شد. اما با پافشاری رئیس جمهوری و تعطیلی موقت دولت فدرال، این برنامه سرانجام به اجرا درآمد.

منبع: یورونیوز

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرزایی A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    27 2
    از این ناراحتم که در ایران این فرصت غنیمت شمرده نشود.من سخنرانی را دیدم که چگونه در برابر قانونگذاران ایستاد وگفت هر گونه تصویب تحریم وتو میشه. او به مجلسش پشت کرد تا شاید با این کارش بتواند رابطه دوستی با ایران را برگرداند تا مهره ای قوی در بازی شطرنج در برابر روسیه به جلو برده باشد. ایران امروز ما مشکل دارد اما نه به خاطر اسلامیت ودینی بلکه به خاطر دنباله جنگ سرد روسیه و آمریکا.سفروف (کارشناس سیاسی روسی)روسی در مصاحبه ای که چند وقت پیش با آمریکا داشت صراحتا ترس ازین داشت وبا وقاهت کامل گفت اگر دولت جدید عقل کند وبه سوی آمریکا برود نابودی ما حتمی است و مجری تلیویزیون وی او ای گفت پس برای شما جغرافیای ایران وسوریه مهم است نه آدمهاش وایشان گفت کاملا صحیح است.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    18 1
    جالبتر اینکه رسانه میلی بجای دفاع از جبهه دموکراتها و سخنان اوباما در مورد وتوی تحریمها از رئیس جمهوری خواهان حرف میزنه و از اون طرفداری میکنه؟اقای ضرغامی با خودش چند چنده واقعا؟