خطر! «پو» در کمین ماست/ گزارشی درباره سرگرمی این روزهای دختران و زنان جوان

چه کسی فکرش را می کرد که یک موجود قهوه ای عجیب و غریب با چشمهای بزرگ که روی صفحه ی تبلت یا گوشی آرام ایستاده و نگاهمان می کند، یک روز برایمان جان بگیرد و رسیدگی به او بشود یکی از بزرگترین دغدغه ها و همه فکر و ذکرمان!

زهرا مهاجری: وسط جلسه نشسته است و تند و تند از حرف های رییس نت برمی دارد تا چیزی از قلم نیفتد. یکهو صدای آشنایی از گوشی بلند می شود که نشان می دهد بچه از خواب بیدار شده. وقتی این بچه از خواب بیدار می شود خودش را کثیف کرده و طبیعتا گرسنه است. زمان در اینجا حیاتی ست. باید هر چه زودتر به «پو» برسی تا وضعش خراب تر از این که هست نشود. 

کار را رها می کند و دو سه دقیقه ای به رتق و فتق امور این بچه ی مجازی می پردازد و دوباره برمی گردد سرکار!

به گزارش روزنامه خبر؛ «پو» (pou) یک بازی برای گوشی و تبلت با سیستم عامل های اندروید و آی او اس و غیره است که طراحی و فرایند آسانی دارد.

وقتی این بازی و بازی های مشابهش را نصب می کنی، با موجودی مواجه می شوی که رنگش قهوه ای است و چشم های بزرگی دارد. روی صفحه ی گوشی ات ایستاده و با آن چشم های درشت نگاهت می کند و منتظر است تا پدر و مادرش را پیدا کند.

وقتی که مادر یا پدرش شدی، دیگر همه ی مسئولیتش بر گردن توست. باید سر وقت به او غذا بدهی، سر وقت با او بازی کنی، بخوابانی اش، تمیزش کنی و ...

وقتی هم که مرحله ات بالا رفت، با جمع آوری سکه می توانی برایش خرید کنی و توقعاتش را برآورده کنی و خلاصه هر کاری که می شود برای یک بچه انجام داد!

شاید کسی نداند روزی که «پل سالامه» این بازی ساده را طراحی کرد، چه مخاطبینی برایش در نظر گرفت و جامعه ی هدفش چه کسانی بودند اما امروز می بینیم که محبوبیت این موجود کوچک و عجیب، مرز سنی و جنسیتی را شکانده و هر کس با هر تحصیلات و سن و جنسیتی، یک بچه قهوه ایِ نیازمند به رسیدگی و توجه توی گوشی یا تبلتش دارد و در برابر او احساس مسئولیت می کند.

 

یک عاشقانه مثلا آرام!

می گوید: «من اگر این ترم مشروط شدم تقصیر پسرمه!» منظورش از «پسرم»، پو است. می گوید که «پو» یش چاق و تپلی است که به تازگی برایش یک کت و شلوار خریده و یک سبیل کلفت! می گوید :«مردی شده برای خودش!»

در دنیایی که تکنولوژی بازی های رایانه ای هر روز پیشرفته تر و پیچیده تر می شود و با قدرت هر چه تمام تر، محصولات را با گرافیک بالا و داستان های جذاب و رنگ و لعاب فراوان به مخاطبین خود عرضه می کند، گل کردن بازی های آرام و بی دغدغه، کمی عجیب و قابل تامل به نظر می رسد.

این بازی ها با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از علوم روانشناسی و جامعه شناسی، روی احساسات فرد انگشت می گذارند و از خاصیت وابستگی انسان به موجودات اطرافش استفاده می کنند. خیلی آرام و ظریف وابسته ات می کنند بطوریکه حتی اگر بخواهی هم دیگر نمی توانی ازشان دست بکشی.

کارشناسان معتقند که بازی های رایانه ای در دنیای امروز نوعی رسانه نوین هستند. خاصیت رسانه این است که مطلب، موضوع یا مفهومی را برای مخاطب تبیین کند. این رسانه های نوین، علاوه بر تاثیرگذاری و فرستادن و دریافت پیام از سوی مخاطب، وظیفه ی بزرگ دیگری هم دارند. این وظیفه، تلاش برای ماندگاری است. هر چه یک رسانه ماندگارتر باشد و بتواند مخاطب را مدت زمان بیشتری از آن خود کند، موفق تر است.

این بازی های آرامِ عاشقانه، که با تکیه بر احساسات و وابستگی انسانها به موجوداتی که دوستشان دارند طراحی و ساخته شده، به این هدف دست یافته اند و چنان در لایه های زندگی فرد وارد شده اند، که بعد از مدتی خود فرد هم متعجب می شود که چطور شد که موجود صفر و یکی بی جان، توانسته بخش عمده ای از احساسات یک انسان را به خودش معطوف کند.

واقعی شدن «پو» و راه یافتن او به زندگی و احساساتمان نشان می دهد که هدف گذاری و برنامه ریزی طراح و سازنده، بسیار دقیق و موفق بوده است. موارد زیر، کامنت های مخاطبین این بازی و ابراز احساسات آنها نسبت به این موجود ناشناخته است:

پوی من دختره! الان دوازده مرحله ست که دارمش و براش یه چیزایی خریده م. رنگش هم نارنجیه و البته خیلی شکمو! تحمل ندارم؛ پس کی بزرگ می شه؟

بچه من 98 سالشه. داره می ترکه از بس چاق شده. به خدا از کار و زندگی منو انداخته.

من برای پو اسم گذاشتم. اسمشو گذاشتم پژمان که با بقیه فرق کنه.

کی می دونه پو چطوری می تونه ازدواج کنه؟ دلم می خواد بچه مو توی لباس دامادی ببینم!

وقتی سیر شده و می خوام بهش غذا بدم و اون می گه:«نه» دلم می خواد بپرم توی تبلت بغلش کنم!

من خودم یه پسر دارم برای همین پوی دختر انتخاب کردم. دخترا بابایی هستن آخه. پوی من هم خودشو برام لوس می کنه و منم نازشو می خرم.

عکسش را می گیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند، هم و غمشان خریدن لباس و عینک و کلاه و سایر لوازم برایش است، تلاش می کنند بزرگش کنند و بهترین چیزها را بدهند بخورد، به هم که می رسند از سن و سال فرزندخوانده مجازیشان می گویند و اتفاق هایی که برایش افتاده... این ابراز احساسات نسبت به چیزی که جان و هویت ندارد و معلوم نیست از کجا پیدایش شده، واقعا عجیب به نظر می رسد.

 

خطر! «پو» در کمین شماست!

کفرش درآمده! از دست همسرش حرص می خورد که مرتب سرش توی گوشی است و دارد قربان صدقه ی «پو»ی نوجوانشان می رود. همسرش هر اتفاقی که برای پو می افتد و هر چیز جدیدی که برای پو می خرد را می آید با آب و تاب برای او تعریف می کند و همه ی فکر و ذکرش شده بزرگ کردن این فرزندخوانده!

خودشان یک دختر پنج شش ساله دارند؛ با این حال این مادر جوان، دلش یک بچه ی کوچک دیگر هم خواسته و به هر دوی این ها رسیدگی می کند. مرد جوان می گوید:«گاهی «پو» به دخترک خودمان ترجیح داده می شود. وقتی «پو» چشمهایش دو دو می زند، همسرم با احساس مسئولیت وصف ناپذیری می دود و غذایش را مهیا می کند و اگر پول در حسابش نباشد، آن قدر بازی می کند تا پول گیر بیاورد و بتواند بچه ی صفر و یکی اش را سیر کند و تا این بچه آرام نگیرد و نخوابد، همسر هم آرام نمی گیرد. گاهی ساعت ها غرق شدن در مسائل «پو»ی کوچک، وقت رسیدگی به کارهای دیگر را می گیرد و حتی دلزدگی نسبت به کارهای دیگر ایجاد می کند.»

اگر در قدیم بیشتر نسبت به تاثیر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانان نگران می شدیم، امروز این خطر گسترده تر شده و ابعاد وسیعی پیدا کرده است.اگر در قدیم برخی بازی های رایانه ای باعث رواج مفاهیم ضدمعنوی و خشونت می شد، امروز باید از بازی های آرامی که به ظاهر هیچ کدام از آسیب های بازی های اکشن و خشن را ندارند هم ترسید. بازی های آرامی که فرد را (در هر گروه سنی و تحصیلی و در هر جایگاه اجتماعی) تحت تاثیر قرار می دهد و از دنیای پیرامون خود جدا می اندازد و خطرشان کمتر از بازی های خشونت آمیز و تاثیرگذار اکشن نیست.

رحیمی، کارشناس روانشناسی رد مورد تاثیر این گونه بازی ها در زندگی انسان می گوید: «یکی از بزرگترین آسیب های این بازی ها این است که افراد گذشت زمان را به هیچ وجه احساس نمی‌کنند و وقتی به خود می‌آیند که ساعت‌های زیادی از وقتشان صرف این بازی‌ها شده‌است. علاوه بر آن طبق تحقیقات، افرادی که وابسته به این بازی ها می شوند، درونگرا شده و در جامعه منزوی می شوند و رفته رفته در برقراری ارتباط اجتماعی کم تمایل و یا ناتوان می گردند.

این روانشناس خطر خیالپردازی و دور شدن از دنیای حقیقی را مهم و غیرقابل انکار می داند و می گوید: «وقتی بچه ی مجازی اجز نیازهای مادی توقعی از پدر و مادرش ندارد و با اندکی غذا و کمی بازی می توانی راضی نگهش داری، ناخودآگاه این تفکر و این ذهنیت در زندگی عادی برای انسان نهادینه می شود. تحملش در برابر خواسته های دیگر را از دست می دهد و توجهی به نیازهای معنوی اطرافیان علی الخصوص فرزند را از دست می دهد.»

رحیمی معتقد است پیشرفت تکنولوژی سبب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر می‌شود. به طوری که هر یک از افرادخانواده به خاطر مشغول بودن به تماشای تلویزیون یا درگیر بودن با رایانه و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای، کمتر وقت می‌کنند با یکدیگر بنشینند و صحبت کنند و این خود باعث سرد شدن روابط بین والدین و فرزندان شده‌است، به گونه‌ای که آنان کمتر حوصله یکدیگر را دارند.

به هر صورت شمشیر دولبه ی تکنولوژی هر روز یک وجه و یک بعد از زندگی انسان را هدف قرار می دهد و با رسوخ به تمامی ابعاد زندگی انسان، قدرتش را به رخ می کشد. قدرتی که مخاطبان را منفعل کرده و آنها را در جریانی قرار داده که نتیجه ای جز قدرتمندتر شدن این رسانه های نوین ندارد.

باید مراقب باشیم چرا که «پو» همین موجود کوچک دوست داشتنی با آن نگاه مظلوم و لبخند شاد، در کمین ماست!

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 193
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    میگم چطوره فیلترش کنید؟شما که دست به فیلترتون حرف نداره!
  • امیر ارصلان A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    اصلا من متحول شدم از امروز پوپمو پاک میکنم ، شما بگو وقت بیکاریمو با چی پر کنم، دیدن راز بقا !!!
    • رضا A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      شما می تونید وقتون را با برنامه های جذاب صدا و سیما پر کنید
    • erfan A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      بشینیم بیستو 30 نگاه کنیم کیهان بخونیم راحت میشی
    • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      86 38
      کراک، شیشه ، حشیش
    • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      من باراول می شنوم ممنون از این مقاله که باعث شد باهاش آشنا بشم و اطمینان پیدا کنم که حتما بسیار هم خوبه و مفید.
    • ستاره سعیدی A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      49 79
      من الان یک ساله که تبلت خریدم ولی فقط یک بار روشنش کردم به نظر من این چیزها خیلی الکیه و وقت با ارزش انسان را به فنا میده
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      59 83
      کاش مردم به جای این بازی های بی فایده جدول و سودوکو حل می کردند
    • امیر A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      47 47
      یه بازی خیلی باحاله سازندش هرچی پول بگیره نوش جونش
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    عالی بود...
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      دقیقا چیش عالی بود؟ یه خورده تفریح سالم واسه مردم فراهم کنید بعد از این مقالات منتشر کنید...
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    49 31
    واقعاً بدبختیه ها !!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    شمام به هرچي مردم بدبختو سرگرم كنه گير بدين
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    60 21
    افراط در هر چیزی موجب خسران است
  • ایران IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    من اولین بار حتی اسمشم میشنوم پووو دیگه چیه!!؟
    • نازنین خانوم A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      آقا منم اولین باره میشنوم-پوی عزیزم کجایی؟؟؟:(
    • خوره ی بازی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      33 14
      پو نام شخصیت جدیدی در دنیای موبایل است که بسیار پر طرفدار است. وظیفه شما نگهداری و مراقبت از پو است. باید مانند بچه خود از پو مراقبت کنید، به او غذا بدهید، حمامش کنید، لباس هایش را تعویض کنید، اتاقش را مرتب کنید و ظاهر آن را عوض کنید و… . این بازی بیش از ۵۰ میلیون بار در دنیا دانلود شده است این بازی برای اندروید ۱٫۶ و بالاتر است.
    • رونیکا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      65 18
      تو دوست نداری ما که دوست داریم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    پسر نوجوان من هم یه پو داره اما معمولا هفته ای یه بار اگر یادش بمونه بهش سر میزنه!اون هم زمانی که اون زبون بسته داره از گرسنگی و کثیفی تلف میشه!!!من اصلا فکر نمیکردم کسانی باشند که اینقدر این بچه صفر و یکی را جدی بگیرند!!!
  • اجمد A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    تبلت پسرم که 11 ساله است شکسته بود . دختر 4 سالم همش ناراحت پو بود ...که نکنه از گرسنگی بمیره .
    • بی نام US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      بیا این آقا پسرش ۱۱ سالشه تپلت داره من ۲۸ سالمه ندارم
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      63 12
      برادرزاده ی من 9 سالشه تبلت داره! فقط هم اپل میخواست
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      45 86
      من 34 سالمه! اصلا تا حالا با اینترنت کار نکردم
    • بی نام با نام EU ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      52 7
      بابا تو چرا غصه میخوری ، از این تبلت 200 تومنی ها داره ، تو هم بخر!!!
    • احمد ت A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      منم 39 سالمه ندارم . چرا مسئولان رسیدگی نمی کنن؟!!!
    • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      149 8
      اون دوستمون که گفتن تا حالا با اینترنت کار نکردن لابد با تلگراف تونستن بیان خبرآنلاین و نظر بدن!!!!
    • با معرفت A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      30 31
      تبلت چیه؟؟؟/
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    دوره ی مطرح کردن این نوع طرز فکر های سطحی گذشته است خانم نویسنده، لطفا بیشتر تفکر کنید
  • ساناز A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    من این بازی رو بخاطر حرفایی که میگفتن ججالبه ریختم رو گوشیم. به نظر من که خیلی الکی و وقت تلف کنه. جذابیتی نداره. اخرش از رو گوشیم پاکش کردم. البته من خودم یک دختر دارم که بزرگ کردنش برام جالب تر از بزرگ کردن یه موجود دیجیتالیه. ممنون از مطلبتون
    • مهدی FI ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      دقیقا مثل من. منم دانلودش کردم، اما 5 دقیقه نشد پاکش کردم. بازی بیخودیه
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      41 49
      بازیه مسخره ایه؛یه بار نصبش کردم در حده چند دقه بازی کردم بعد دیگه حوصلم نشد وقتی رفتم سراغش دیدم مرده!!!
    • محمد A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      44 13
      طرفدارانی داره اما نه اینقدر که اینا بزرگش کردند.در حد بقیه بازیهای موبایل طرفدار داره و بهش توجه میشه.ارزش اینکه اینقدر روش وقت بذارن و مقاله بنویسن و نظرات کارشناسی بدن رو نداره.دقیقن این همون از کاه کوه ساختنه.
  • پو RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    شماها دیگه شورشو درآوردید بیاید اینم فیلترش کنید خلاص!!!! غذادادن بهش کلا 15ثانیه طول میکشه خوابوندنش 1ثانیه نظافتش 5ثانیه بقیشم مثل بقیه بازیها تفریحیه اونوقت چطوری تهدید محسوب میشه!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      چقدر ذهن رو مشغول میکنه؟ آیا میشه به راحتی ترکش کرد یا تعهد مجازی میاره؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      مى خواهيد جوانان افسرده شوند خودشان را بكشند تا شما راحت شويد؟! خوب بله فهميديد كه به علت مشكلات جامعه است اگر بخواهيم رابطه عاطفى ومشغوليت بى خطر داشته باشيم پيشنهادتان چيست؟ فقط اينكار را نكن ان كار را نكن سگ گردانى هم نكن!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      یک مقاله هم راجب خطر تماشای برنامه های تلوزیون ما بنویسد.
    • بی نام NL ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      با خوندن این کامنت واقعا حس کردم خطر جدیه :))
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      من اين بازي را نديدم . ولي كلا از اعتياد اطرافيانم به بازي هاي موبايل حالم به هم مي خوره. واقعا به نظرم رفتاري ناشي از پوچي و بيهودگي زندگي است. نوعي نشاني از افسردگي مضمن دارد همراه خودش اين اعتياد.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      ما پو رو خودمون نداریما خونه دوستامون میریم تماشا میکنیم!
    • یکی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      هر کسی وقتش یه ارزشی داره بعضیا اصلا نمی دونن وقت چیه صبح تا شب بیکارن اونی که وقتش طلاست هیچ وقت خودشو با اینا مشغول نمیکنه (اونی که اینو طراحی کرده جزو دسته دومه )
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      من دوست دارم شخصا به این معتاد بشم ، به کسی مربوطه ؟؟؟؟ می خوایید اینم فیلترش بکنید نه ؟؟ بسه دیگه . تا چه حد تو زندگی شخصی مردم دخالت میکنید ؟؟؟ من حق ندارم انتخاب بکنم چیکار میکنم ؟؟
    • احسان RO ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      44 33
      ببخشيد ميشه بگين پو چيه ؟؟؟؟ من نميفهمم در مورد چي حرف ميزنيد اگه ممكنه من رو هم روشن كنيد .
    • کارشناس اچ سی ای پی A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      34 96
      برنامه پو ابزارجاسوسی هم میتونه باشه وحالات مختلف مردم یک جامعه رارصدکنه
    • f A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      خیلی بازی جالبیه همین چن دقیقه پیش دانلودش کردم خیلی ممنون که معرفی کردین
    • بی نام EU ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      94 23
      من از الان به پوووم غذا نمیدم تا بمیره ولی آخرت خودتون جواب خونشو بدین
    • بی نام A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      51 13
      من هم یک رفیق دارم در نت بهش میگیم پو پو، سر به سرش میگذاریم و شوخی میکنیم باهاش،خطری است؟ :))
    • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      2 3
      چی میگی ؟؟.
  • سید A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    25 43
    ایول . عجب بازی پر درآمدی شده واسه سازنده اش. لابد سیبیل 3 دلار قیمتشه. کت و شلوار 10 دلار. حسابشو بکنین چقدر درآمد دراه واسه شرکت سازنده ش . وقتی خرید کنید دیگه نمیشه قیدشو زد. چون دیگه این اکانت شده جزو مالکیت شخصی شما
    • بی نام FI ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      47 2
      جناب سيد اين چيزايي ك شما گفتيد كه پولي نيست تو بازي سكه جمع ميكني بعد براش مي خري!!
    • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      37 3
      نه عزیزم خرید تو بازی با پول واقعی نیست از طریق بازی کردن مثلا پول پس انداز میشه نه که واقعا پول بدن. کلا هیچکسی اینقدر احمق نیست واسه کت شلوار پو 10 دلار پول واقعی بده و هیچ سازنده ای هم اینقدر روی حماقت مردم حساب نمیکنه. سازنده بازی جور دیگه پول در میاره. صرفا جهت آگاه سازی گفتم که 2 روز دیگه کیهان مقاله ننویسه پو جاسوس اسرائیله و برای خارج کردن ارز از مملکت دختران و زنان ما را هدف گرفته!
    • سید A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      4 15
      یکم صبر کن .ببین ادامه بازی چی میشه .بههله .میخوای امار یه مسنجر بدم ببینی ملت چطور واسه رووم ها و اکانتشون پول خرج میکنن؟ واسه level بالا بردن چطور هزاران دلار خرج میکنن. بههله .هزاران دلار
  • amir EU ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    18 35
    اصلا بازی جالبی نیست.نصبت به بازی jetpack joy
  • pouya A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    من دارمش 65 سالش شده ای قربونش برم عجیج دلوم :دی
    • بی نام A1 ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      43 4
      تو خودتم که پویی :))
    • pouya A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      10 5
      :)))))))))))))))))))))))))))))
  • جوکر A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    78 2
    بابا دیگه خدایش بسه ؟؟ اخه دیگه میتونیم چه تفریحی داشته باشیم ؟؟ چرا به اینم گیر میدین ؟ معمولا بچه ها این بازی رو میکنن و اگر خانوادشون ببینن که این بازی تاثیر میذاره رو بچشون خودشون جلوش میگیرن .پس شما دیگه نگین که ما بهتر از پدر و مادر همه ی بچه ها میفهمیم
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    74 11
    بس کنید بابا شما دیگه کی هستید نفس کشیدنم شده تهدید براتون شورشو در اوردید نمیتونید یه دیوار اطراف این کشور بکشید دیگه هر چی شما بگید اونو انجام بدید من این بازیو انجان ندادم ولی الان دانلود میکنمو انجام میدم به تموم دوستامم میدم
  • مریم IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    77 10
    در کمین کجا بود....اسیر شدیم رفت.من خودم افرادی رو میشناسم که خیلی زود ازش خسته شدن و پاکش کردن.حتی یه سری هم از بس به پو گشنگی دادن طفلی مرد. کلا میشه از طرز نگهداری افراد مختلف به شخصیتشون پی برد !!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    واقعا هویتمان را داریم از دست می دهیم.هیچ ژاپنی این کارو نمی کنه
    • على IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      95 9
      عزيز دل برادر ، اشتباه فرموديد ، خود ژاپنى ها از همه بدترند و عاشق اين جك و جونورها ، بعد هم اگه قرار باشه با يه بازى هويت و فرهنگ از بين بره ، خواهش ميكنم جلوشو نگير و بزار بره ... اى بابا خفه شديم از دست اين منورالفكرها (معنيش ميشه روشن فكر ، مخصوصا عربيش رو گفتم كه يه وقت "هويت" مخدوش نشه)
  • امید FI ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    اگر قرار به وقت تلف نکردن باشه باید دور اومدن به سایت شما رو هم خط بکشیم. بر چه اساسی بزرگ کردن پوو وقت تلف کردنه و خوندن این مطلب برعکس اون؟ در ضمن من پو ندارم ولی از گزارش شما هم خوشم نیومد.
  • یه دختر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    منم این بازی رو دست دوستم دیدم. بنظرم خیلی مسخره اس! دختر گنده همش حواسش به این جونوره بود! حیف وقت...
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    82 34
    منم ریختم و پاکش کردم. به درد آدم بیکار می خوره نه ما که 24 ساعت برامون کمه
    • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      66 10
      تو اگه 24ساعت برات كم بود نمي نشستي اين گزارش رو به همراه كامنت هاش تا ته بخوني و حتي نظر هم بدي. كلا ما عادت داريم خودمون رو آدم هاي مهم و سرشلوغي تصور و معرفي كنيم در حاليكه از صبح تا شب تا دلتون بخواد وقت هدر ميديم.
    • ارزو A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      4 9
      منم موافقم این بازی به درد نمیخوره
    • ب A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      1 1
      خواب
  • مجید A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    85 10
    بسه دیگه خبر آنلاین واقعا شورشو در آوردی
  • d A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    110 4
    لینک دانلودشم میزاشتید یه دفعه .بیشتر آشنا میشدیم خخخخخخخخخخ
  • بی نام متاهل!!! A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    خانوم من هم از پو استفاده میکنه و از طریق اینترنت میره خونه پو دوستاش و با هم بازی میکنن ... خیلی هم سرگرمی خوبه چون میزاره آقایون به کاراشون برسن :)))
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      21 15
      قایمکی پوشو بکش یه کاری بکن مریض بشه بمیره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    فیس بوک اخه نزدیکش نرید ارتباط با دنیا نداشته باشید همه دشمن هستند سایت هاروفیلتر کنید باعث فسادهست ایا تو مملکت فساد نداریم موسیقی و خوانندگان اون طرفاب اخند و بد چند درصد مردم ایران خواننده های اون طرف را گوش می دهند با با یه کم واقعبین باشید و به نظر اکثریت احترام بگذارید چند درصد مردم توی فیس بوک عضو هستند این جوونهای بد بخت باید چه کار کنند اونوقت
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    189 5
    هر چیزی بستگی به ظرفیت آدم داره ... می تونه مفید باشه می تونه مخرب باشه
  • حبه انگور A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    27 7
    من کودک درونم برام مهمه فقط وفقط.بچه هم که ندارم.پس فقط به کودک درون خودم میرسم و بهش توجه میکنم ومحبت میکنم بهش.از این بازیها هم اصلا خوشم نمیاد چون چیزی گیرم نمیاد بجز وقت تلف کردن.
  • هرگز مامان نمیشم IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    39 28
    اتفاقا خیلی خوبه منکه خیلی دوستش دارم. کاش بچه های ماهم همین طوری باشن فقط خوراکی و خواب و نظافت می خواستن و بایه توپ میشد دلشو شاد کرد. بچه های واقعی با کلی امید آرزو و سختی به دنیا میان و دیگه از اون لحظه همه چی برات تموم میشه خودت دیگه هیچ زندگی نداری تازه اگه خیلی درسخون شه دانشگاهش تمومشه میگه کار نیست حالم از همه چی بهم می خوره پول بده برم خارج... با این عروسی می کنم با اون نه...توچی حالیته من فلان قدر درس خوندم و .... درسخونم نباشه 3 حالته بدترینش لوده، خوشگذرون ویا معتاده بهترینشم برای اینکه کارو بارداشته باشه چشمش به دستته... بچه های خوب متولدین دهه های سی تا پنجاه هستن و همین بچه های مجازی مثل پو و بوو ...
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    69 3
    این جور که معلومه شما خودتون «پو» باز قهاری هستین ما خبر نداشتیم !
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    110 5
    خوب خطر این فرزندخوانده مجازی "پو" او واقعیش کمتره. حداقلش ایه که نمیشه باهاش ازدواج کرد و خیال زوج ها راحته !
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      28 4
      آفرين بر اين نكته سنجي ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    من میرم دانلود کنم مرسی از معرفی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    33 4
    منم نشنیده بودم!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    223 7
    کلا الان اینجوری شده ... میگن ازدواج کنین اما نه پولش هست نه کار درست حسابی ... میگن با پو بازی نکنین اما یه تفریح و سرگرمی درست حسابی نداریم و موارد دیگر. اول امکاناتشو فراهم کنین بعدش چشم
  • طاهره A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    60 5
    من وقت ندارم خودمم غذا بخورم چه برسه ك برنامه بريزم تو گوشيم بهش آبو غذا و بدم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    کمبود شوهر باید مد نظر بگیریم چون شوهر نیست مجبور با پو بچه داری کنن
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      35 15
      مگه اقايون بازي نميكنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    45 2
    اینقدر سخت نگیرید، یک تبیه که میادو میره، اونایی این وسط ضرر می کنن که خیلی سخت می گیرن، حالا چند روز هم مردم سرگرم یک بازی بشن، این توی همه دنیا هست،ولی باور کنید این چیزها زود تر از معروف شدنشون فراموش میشن
  • سعید دیرکوند IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    بسم الله الرحمن الرحیم متاسفانه بعضی مواقع ما رو مشغول کارهای بیهوده ای میکنن که خودمون با تمام وجود از اونا استقبال میکنیم لحظه لحظه زندگی ما با ارزش است و هر لحظه رو که از دست می دهیم دیگه بر نمی گرده باید در جواب اون دوستمون که گفته غذا دادن بهش 15ثانیه خوابوندنش1ثانیه نظافتش5ثانیه طول می کشه بگم با تمام وجود با خودت خلوت کن و ساعتی فکر کن ببین چه کار مهمتری از این کار داری آیا دیگه هیچ تفریحی نیست که ما فورا موضوع رو سیاسی کنیم به خودت بیا که عمر کوتاه است با تشکر
    • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      35 5
      تکبیر
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    74 28
    دیگه ببین وضع چطوری شده دخترها بابچه های مجازی دارن مادری مجازی میکنند....ای وای به احوال شما مسئولین در روزقیامت..............
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    من اونقدر گرسنه نگهش داشتم تا بمیره میخواستم ببینم مردش چه شکلیه
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      42 13
      منم یه سه چهار ماهی بهش غذا ندادم تا ببینم چطور میمیره اما نمرد...
    • مهندس A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      تو حتما پیش یه روانپزشک برو .
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      79 46
      مریض
    • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      43 12
      یعنی حال کردم با این کامنتت :)))))))))))) فوق العاده ای
    • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      41 8
      جالب بود.بین این همه آدم حساس به |پووووووووو تو یه چیز گفتی که همه رو آتیش زد.
    • امیر A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      17 7
      منم اولین بار هست اسم این برنامه رو شنیدم اما خدایی به این کامنتت بلند و از ته دل خدیدم. خیلی باحالی:))). حالا فکر کن این کامنت رو یکی که خیلی به این بازی اهمیت میده بخونه. چه حالی بهش دس میده:))) احتمالا نفرینت می کنه:)))
    • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      13 11
      یکی از بهترین کامنتهای سالهای اخیر
  • على IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    136 4
    يه سوال برام پيش اومده ... چرا هر چيزى كه جامعه پزيراش ميشه حالا ميخواد غذا باشه يا لباس يا موسيقى يا طرز صحبت كردن (مثلا تكه كلام از يه سريال) تا فيس بوك و اينستاگرام و پو ، از نظر جامعه شناسان و مسئولين خطر بحساب ميآد و هشدارهاى ايمنى صادر ميكنند و تمام سعى و امكانات شون رو براى جمع كردنش از بين مردم ميكنند ؟؟؟ واقعا اگر مردم تفريح و سرگرمى و مكانهايى براى رهايى از مشكلات روزمره داشتند وضع چگونه بود ؟؟؟ واقعا چرا ؟؟؟ ياد اونروزا كه از جلوى لوناپارك رد ميشديم و صداى جيغ و داد مردم رو ميشنيديم بخير ...
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      18 3
      اخیرن ته دیگ سیب زمینی نان بربری و سیب گاز زده هم به لیست خطرات جامعه اضافه شده !!!!
    • ایمان IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
      7 1
      ذائقه ی مردم عوض شده
  • رضوان IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    36 8
    دختر کوچک من به این بازی خیلی خیلی علاقه داشت اون رو روی گوشی نصب کردم یه دو هفته ای باهاش بازی کرد بعد خودش گفت بابا پاکش کن دیگه لذتی براش نداشت.
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    96 5
    این بازی رو نمیشناختم. ممنون که معرفی کردین.
  • صادقپور IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    90 2
    1100 نصب میشه؟
  • پو IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    32 59
    روحانی مچکریم
  • معین IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    27 8
    سر کاریه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    11 7
    به نظرم نویسنده سخت گیر است. اینقدرها هم این مساله مهم نیست.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    6 38
    پو فیلتر باید گردد مرگ بر گوگل و اپل
  • شهاب IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    18 5
    ا چه بازی جالبی. برم نصب کنم.
  • مجیدپرسپولیسی GB ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    74 2
    به این پو یارانه هم میرسه؟! اگه میرسه برم چندتا پو بدنیا بیارم!
  • رکسانا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    33 4
    کار شماها فقط شده گیر دادن به مردم؟ چی بپوشید، چی بخورین، چظور حرف بزنید، چطور فکر کنید، چطور تو خونه تون زندگی کنید، ارتباطاطتون چطور باشه، چه رنگی رو دوست داشته باشید و.....! ای بابا شورِشو درآوردن دیگه! هرکس بنا بر صلاحدید خودش زندگی می کنه! شماها تا می تونید ببندین و فیلتر کنید!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    17 51
    جالبه !!!!!!! چقدر آدما میتونن پوچ بشن!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      24 4
      جالب اینه که تو معنی پوچی رو نمیدونی
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    42 5
    چرا حرص میخورین؟؟؟ دو روز دیگه خز میشه
  • mohammad A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    14 3
    اگه ویچت فیلتر نمی شد این مشکلات پیش نمیومد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    10 5
    من اين بازي دارم براش اسم هم انتخاب كردم . بچه من الان ٤٤ سالشه!
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    48 10
    عزیزان عزیزان جدیدا یه شبکه جدید افتتاح شده, بجای این کارهای بیهوده از این شبکه لذت ببرید ششششببببککککککههههههههه نسییییییییییییییییمممم
  • امیر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    48 8
    بزرگترین تهدید این فیلم های چرت تلویزیون هستش نه این بازی مثلا ب جای این بازی مردم برن اوای باران و ببینن ک همه توش میمیرن؟؟بزارین مردم شاد باشن والا ولی میدونم نظرمو نمیزاری
  • بیرون نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    4 38
    ضمن تشکر از شما خبرنگاران جوان که این‌همه زحمت میکشید
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    11 5
    این بازی را به درخواست خواهر زادم رو گوشیم نصب کردم بعد بهش گفتم من فرصت ندارم بهش برسم وقتم را میگیره گفت فرض کن شوهر کردی بچه دار شدی ، داری از بجه ات مراقبت می کنی. اون موقع هم میگی وقت ندارم!!! تا حالا این طوری قانع نشده بودم الان هم 63 سالشه و وقت زیادی هم از من نمگیره. البته من که اصلا اهل بازی نبودم از پو خوشم اومده
  • سالار A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    57 10
    لطفا اگه میشه از سازمان بهزیستی یه استعلام بگیرین ببینین میشه باهاش ازدواج کرد یا نه ؟ مشکل شرعی یا منع قانونی نداره؟
  • بهنام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    64 2
    شما ها هم یه مقاله بنویسد در مورد سریال های تکراری و بی نمک صداوسیما که باعث افسردگی میشه
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    58 2
    والا من كه ديدم بيشتر دوستام (مردا) بازي ميكنن. رو هر تيتري الكي زنان و دختران ميزاريد كه مردم بخونن
  • بابک IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    48 2
    چه نکته بین! خطر پراید 18 میلیونی و آب آلوده به نیترات و خشکسالی و زلزله و خونه های میلیاردی و سست و پوکی استخوان از نخوردن لبنیات و افسردگی عمومی و آلودگی هوا و اعتیاد و ... در کمین ماست. نه پـــــو! انقدر تحلیل کارشناسانه نکنید. هر کی هر کاری کرد فقط نشستیم کارشناسیش کردیم. دیگه این حرف ها خریدار نداره
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    24 37
    دخترهای ایرانی هم فقط منتظر ادا و اتفار هستند به شوهر و بچه خودشان رسیدند ماند پو و غیره
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    11 8
    این هم یک دوره ای داره و تموم میشه! این کارشناسان خوبه نسبت به نداری مردم و عوارض آن! هشدار بدهند!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    12 3
    برو بابا. اولش فکر کردم در مورد داروی لاغری که احیانا مواد مخدر داره مطلب گذاشتید نگو این همون پوی خودمونه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    47 7
    توهم توطئه! بلای خانمانسوز جهان سومی ها!
  • سعادت IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    18 1
    به نظرم این خبر در حد خبرگزاری شما نبود کامنت ها رو که می خوندم میدیدم بازخورد خوبی نداشته از نظر من که تو این شرایط اسفناک کشور که بیکاری و تورم و تجرد جوان ها بالاست این بازی ها شاید بتونن بخشی از لحظات پر استرس انسان رو کمتر کنن خانم من که اون رو داره و هیچ خللی در زندگی ما ایجاد نکرده
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    18 5
    من یه دختر 22 ساله ام...شب ها که مثلا تنها زمانیست که افراد خانواده کنار هم هستند...خودم با لپ تابم ...مادرم با سریال های جم...پدرم تمام وقت با گوشی اش و خواهرم هم با تبلتش مشغول هستند... حرف مشترکی مداریم و خیلی از اوقات فکر میکنم باید درباره ی چه صحبت کنیم که حرف مشترکی داشته باشیم و با نظام فکر ی همه مان جور دربیاید؟اوضاع فساد و ازدواج جامعه را میبینم و خودم و اطرافیانم را هم تحت عنوان خانواده بررسی میکنم...که واقعا آیا چیزی که هالان به عنوان خانواده داریم ارزش به سختی انداختن خود را دارد یا نه....؟!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    7 33
    متاسفانه همتون آدمایی هستید که تنها مشکلی که تو زندگیتون دارید تفریح هست اما اگه ازدواج کرده بودبد و دنبال کار و زندگی بودبد می فهمیدید که نون باعث سرگرمیتونه نه پو!
    • مهدي IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      31 3
      شما هنوز احترام به حريم خصوصي افراد را درك نكرديد ببخشيد انسان چهارپا نيست كه فقط كاركنه بخوره بخوابه تفريح و...جز زندگيه من از اين تعجب ميكنم كه چرا هنوز نميتونيم به سلايق وعلايق همديگر احترام بذاريم. خوبه كه انسان عاقل باشه نه...
  • آرش IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    37 3
    خدا رو شکر کله مشکلات جامعه حل شده یه (پو) مونده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واااااااااای.
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    16 18
    کلا مردم بی جنبه ای داریم. هم تو بازیهای خشن شورشو درمیارن، هم تو اینجور بازیها.
  • کوشا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    25 4
    من اصلاً نمیدونستم چی هست! خوب تبلیغی براش کردید...
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    6 21
    چه بازی دخترانه ایه به نظر مسخره میاد بازی فقط آی جی آی
  • حمید IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    47 7
    28 سالمه مهندس مکانیک بیکار هستم یه پو 6 ساله هم دارم تو گوشیم تربیت میکنم بهش آبو غذا میدم انقده نازه جیگلمه :)
  • میثم A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    10 6
    به حق چیزهای ندیده و نشنیده
  • ترنج A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    12 25
    این پو چقدر به دانستنیهای آدم اضافه میکنه؟به جای اینکه وقتتو بزاری برای این بازیها. بهتره یه کتاب بخونی که ارزشش خیلی بیشتره
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    27 1
    ممنون از این مقاله ی آموزنده. بنده متنبه شدم و برنامه را بر موبایلم نصب و بازی کردم. واسه دوستامم بلوتوث کردم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    34 1
    نظرتون در مورد آلودگی هوا، رسوب بالا در آب شرب، سه برابر شدن قیمت ها، نایاب شدن بعضی داروها، نیترات زیاد در محصولات کشاورزی، سرطان با طعم کودهای شیمیایی چینی، ریزگرد های با رایحه اورانیوم روغن پالم در لبنیات و وایتکس در لبنیات و ... چیه؟
  • محسن A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    10 13
    مسخره س واقعا... دیگه آدم تا این حد به یه بازی اونم یه موجود مجازی وابسته بشه خیلی خنده داره... دور از شان آدمه.
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    25 2
    من نمی دونستم! الآن نصبش می کنم :دی
  • ت حسین FI ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    29 4
    خطر شبکه یک دو بیشتره یا این ؟
  • نیما IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    20 3
    به نظر من اول باید سر گرمی برای جوانان ایرانی دست و پا کنید،ایجاد فرصت ازدواج رو براشون فراهم کنید تا به قول شما نرن به سمت این بازی های اعتیاد آور.کلا همه چیز را از بیخ و بن فیلتر کنید خیال ما و خودتان را راحت کنید.ما هم برای پر کردن اوقات فراغتمان شبکه دو را نگاه میکنیم و مثلا لذت میبریم.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    8 4
    خب كه چي؟همه ي بازيهاي رايانه اي ِ خوب اعتيادآورند.البته من تاحالا اين بازي رو نديده م و اسمش رو نشنيده بودم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    11 5
    آقا فقط جی تی ای بچسب!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    21 5
    پو خطر نداره. بنظر من این بهتر از هر سرگرمیه دیگه ست
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      8 4
      منم موافقم
  • سونیا A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    8 10
    ای بابا من نشنیده بودم اونقدسرم تو کتاب بود ولی خب از بیکاری بهتره واسه بیکارها
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      7 8
      سونیا خانوم ... چه کتابی میخونید؟
  • melika.d IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    8 11
    من به راحتی هایش کردم اصلابهش وابسته نشده بودم فقط بلد بود شارژگوشیمو تموم کنه
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    9 8
    آقا یه max poision داره 99 سکه ست! بهش بدید همه چیزش فول میشه فقط می مونه 10 ثانیه حمومش! خیلی هم عالیه :)
  • بی نام از شیراز US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    27 7
    آلبرت انشتین:از روزی میترسم که تکنولوژی از تعاملات ما انسانها سبقت گیرد دنیا نسلی از ابلهان خواهد داشت....خطاب به افرادی که میگویند با چی خودمونو سرگرم کنیم:پدر بزرگ من خدا بیامرز تقریبا تمام اشعار حافظ رو از حفظ بودند در حالی که نسل امروز اوج هنرشون اینه که انگری بردز رو تا مرحله آخر رفته اند.پدر بزرگم منت خدای را عزوجل را از حفظ و کامل برامون میخوند درحالی که ما ادعا داریم دچار قحطی سرگرمی شده ایم. الان فست فود فروشی ها خیلی شلوغتر از کتابخونه ها و کتابفروشی ها شده اند.امیدوارم خبرآنلاین این نظر رو چاپ کنه.
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    11 8
    دنیا که مثل جهان سومیا نمیشینه نگاه کنه اونا میسازن ما سرکار میریم
  • بی نام EU ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    15 6
    حالا یه خبر نگارتون پو باز شده شما همرو پو باز نبینید خواهشن.چرا مردم رو بی پول نمیبینید؟؟؟چرا نمیگین بد بختیه مردم خطرناک تره ؟؟؟چرا نمیگین چرا جونا ازدواج نمیکنن بخاطره بی پولی ؟؟چرا یه پوشک بچه شده چهارده هزارتومن؟؟؟ عایا اینا خطرناک تر نیستن؟؟؟کاش تو عصر دایناسورا بودیم والا خطر خورده شدنمون از طرف دایناسورا بهتر بود تا نابودیمون با پو
  • زهره IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    21 8
    عااالی بود، خیلی خندیدم .... از این طنزها باز هم منتشر کنید
  • من دانشجو IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    8 14
    نظرات جالبه!!!!!!!!!!راسی باخودمون فک کردیم قدیماک این چیزانبودمردمئ چقدحال میکردن یعنی خوش میگذش بدون اینک بیکارباشنوپی این کارای کاذب برن من مخالف یاموافقش نیسم اماواقعاچیزی ک دارم میبینم بیکاریه جوناس ک عامل خیلی خطراس..وقتی ب بیکاری عادت کنیوواس پرکردن وقتت هرچیوامتحان کنی فک نکنم چیزخوبی دربیادمشکل اینه ک هرکس استعدادواقعیشوکشف نمیکنه ک وقتشوبذاره واسه رشدخودش ن رشدی موجودمجازی...ای کاش هرکس هدفشوروحشوعظمتشومیدونس...مرسی
  • بی نام EU ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    13 4
    یرسن هکشو از گوگل نصب کنین .پول بینهایت میده .ههههههه
  • بی نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    30 5
    خبرالاین خواهشا در رابطه با بازی sims و قارچ خور هم مطالبی ارائه بدید به وجد بیااااااایم !
    • مصطفی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      13 4
      تو روحت، خیلی باحال گفتی :دی
  • :- IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    17 4
    یعنی اگه پو رو پاک کنیم مشکلاتمون کمتر میشه؟!!
  • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    16 7
    والله من نمیدونم جوانان باید چیکار کنند تا شما راضی شوید حرفی اصلا باقی نمیماند فقط یه سوال جوانان باید طبق نظر و تفکر شما زندگی کنند؟یعنی باید طبق سلیقه شما بازی کنند؟
  • رادیکال منفی 2 A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    17 9
    من و همسر جان که پو رو به فرزندی قبول کردیم.... سرگرمی خوبیه.... نه تنها "پو" بلکه هرچیزی حتی اعمال دینی که از حالت تعادل خودش خارج بشه و شکل افراط و تفریط بخودش بگیره، میتونه عواقب خاص خودشو بدنبال داشته باشه.... پس "پو" به ذات، بد نیست.
  • بي نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    25 6
    اصلا شما با هرچيزي كه مردم رو شاد و سرگرم كنه مخالفين حتي اگه محصول خود ايران باشه به عنوان مثال سريال هاي 90 قسمتي طنزمهران مديري (شبهاي برره)تا مي بينين مردم راضي هستن و باهاش رابطه برقرار كردن فوري تفسير و كلي برنامه نقد براش درست مي كنين همچين نسخه شو مي پيچين كه كلا ريشه شو مي سوزونين باشه طنز كه نمي بينيم ماهواره هم كه جيزه فيس بوكم كه وامصيبتا زبونم لال اينم پو ميزاريمش كنار حالا مي شينيم ستايش مي بينيم و هي گريه وناله .........اينطوري راضي مي شين؟افتاد؟!!!!
  • غزل IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    13 5
    به خدادیونش شدم درساموول کردم چسبیدم به پوعشق منه
  • pou IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    12 2
    بازی خوبیه این قدرم بد نیست
  • سارا IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    12 7
    اصلا هم بازی اعتیاد آوری نیست خوب اونیکه بیکاره اگر با پو بازی نکنه چکار کنه لابد بره بمیره دیگه اونی هم که کار داشته باشه طبعا سعی میکنه اول کارهاشو تموم کنه
  • میم IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    5 7
    من عاشق پو هستم خواهشن بازی بو را هم برسی کنید
  • آرمین IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    5 7
    خیلی بازی عالی هستش
  • پدرام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    13 11
    عاقا من رکورد زدم پوی من 2335 سالشه
  • مهدی A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 9
    اه به بازی پو
  • دیلا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    7 4
    پو رو دوست دارم
  • پو A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 6
    ای کاش بابای من هم میخرید
  • هستی 111 A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    4 5
    من از روی تبلتم بازی پو رو نصب کردم ولی روی تبلتم اینترنت نداره یعنی دیگه پو ازدواج نمی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سارا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 8
    فرزند خونده م همین چند دقیقه پیش 72ساله شد هیچی دیگه خواستم بگم حداقل یه تبریک بگین... . بعله ما خیلی قانعیم
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    4 2
    قربان بره مامانش
  • مزاح RO ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    3 3
    خب تو که تبلت گرفتی بعد یه بار صفحه اشو روشن کردی٬ اصلا چرا خریدی پول مفت داشتی؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    14 1
    چگونه براش زن بگیریم
    • اینوس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      4 18
      سلام همگی من شنیدم که پو باید هفتاد سالش بشه ازدواج میکنه برای منم در هفتاد سالگی همین اتفاق افتاد اگه هم ازدواج کنه معلومه که بچه دار میشه برای من وقتی 71سالش شد بچه دار شدند یک بار هم وقتی 86سالش شد بچه دار شدند اگه پوت بینهایت باشه چه بهتر اگه نباشه باید براش پول زیادی جمع کنی چون برای شوهرش وبچه هاش هزینه زیادی داره الان پوی من 109سالشه وزندگی خوبی را در کنار شوهرو فرزندانش میگذراند درضمن اگه میخ.ای پوت ازدواج کنه و بچه دار میشه باید نکات زیر را رعایت کنی اول نباید دارویی که سن اون رو زیاد میکنه بهش بدی چون ازدواج نمیکنه دختر دایی من بهش همین دارو رو داد پوش ازدواج نکرد دوم اون دارو سفیده رو که همه چیزش را 100درصد میکنه رو نیاید بهش بدی ممنون که خوندی
  • سراب A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    2 4
    ببخشید ها اگه یه بچه سه ساله تبلت داشت و یه سی ساله نداشت مشکلیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه پو که برا همه ضرر نداره اونایی که زیادی معتادش میشن استثنا هستن..... ما رو با خودتون مقایسه نکنین لطفا... پوی من روزی سه بار روی منو میبینه...اگه روی قسمت سنش کلیک کنید و بعد دوستاش رو کنارش نگاه کنید... فرض کنید زن و بچشه.
  • سراب A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    5 2
    اگه اینترنت نباشه اصلا دیدن دوستان امکان پذیر نیس....
  • sina A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    10 8
    اقا این پو بهترین سرگرمی دنیاست ... اگه هم بهش نرسی هیچیش نمیشه
  • حالا... IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 6
    از خبر رسانی بسیار خوبتون متشکرم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 15
    چه وحشد ناک من 10 سالمه وواقعا ترسیدم الان میرم حضفش می کنم از توتبلتم نمی دونستم کم کم بهش وابسته میشم
  • بی نام CA ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    2 8
    هیچ چی چون نخوندم
  • نفس IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    4 3
    پو ه خیلی خوبه پو من پنجاه سالشه سفید برفی با نمککککککککککک
  • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    10 8
    پو فقط مال بی مخهاس یه کم به خودتون بیاین پودارها
  • ایناز IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    5 7
    همش دروغه من خیلیوقته دارم الانم72سالس موتادشم نشودم
  • مریم IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    1 5
    پویا من پولش بی نهایت الان 94 ساله شه
  • امیر حسام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    7 2
    خیلی جالب بود.لایک
  • مرغ مرده IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 9
    پو خیلی باهاله از همتونم با هال تره
  • جوجو IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 4
    پو نیمه عالی هستش.جالبه شما هم دانلودش کنید
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    9 16
    پو یک برنامه فراماسونری هستش ک میگه زندگی ماشینی هستش
  • پرنس دومینینگ IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    12 8
    من صدتا تب لت دارم که توی هرکدومش یک پودارم چجوری پو ازدواج می کند
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    7 7
    من امروز می رم پوی توی تبلتم را حذف میکنم.