شگردهایی برای سلامتی روانی و جسمانی زنان/خوب‌ها کمی غیر عادی‌اند!

کتاب «جسم زن،‌ جان زن» نوشته کریستین نورتراپ با ترجمه توران‌دخت تمدن(مالکی) برای چهارمین بار از سوی نشر نقش و نگار بازچاپ شد.

به گزارش ایبنا، کتاب «جسم زن،‌ جان زن» به روش‌های دستیابی به تندرستی روانی و جسمانی زنان می‌پردازد و اثری‌ است درباره شگردها و راهکارهای لازم برای دستیابی زنان به سلامت روانی، جسمانی و عاطفی. برای این منظور در این اثر، نخست انواع بیماری‌های زنان و نحوه مقابله با آن تشریح و سپس رهنمودهایی برای تندرستی روان ارایه می‌شود.

کریستین نورتراپ متخصص زنان است و در این کتاب، برداشت‌های نوینی را از بیماری‌های زنان به مخاطب بیان می‌کند. وی این مطالب را براساس تجارب پزشکی خود تدوین کرده است.

این اثر در دو بخش تالیف شده است و هر بخش نیز به چند بخش دیگر تقسیم می‌شود. بخش نخست این کتاب، با پرداخت و بررسی نظام مردسالاری و ریشه‌های آن آغاز شده و سپس به تحلیل روش‌های دستیابی به تندرستی روانی و جسمانی زنان می‌پردازد. به همین دلیل در ابتدا ویژگی‌های جسمی و روانی زنان را مورد کاوش قرار می‌دهد.

در بخش دوم به صورتی جزیی‌تر به مرور روش‌های دستیابی به تندرستی روانی و جسمانی زنان می‌پردازد. برای نمونه، در نخستین قسمت از بخش دوم دوازده گام‌ را برای این منظور مطرح می‌کند که عبارتند از تهیه تاریخچه زندگی شخصی، تحلیل باورها، احترام به احساسات شخصی و در نهایت رها کردن آن، تمرین برای شنیدن پیام‌های بدن، احترام به جسم خود، اعتراف به وجود یک قدرت مافوقی یا خرد درونی، پذیرش رشد کامل فکری خود، درخواست کمک، کار کردن روی بدن، جمع‌آوری اطلاعات، بخشش،‌ شرکت فعالانه در زندگی.

در این بخش، نویسنده، علاوه بر این گام‌ها، روش‌های دیگری را نیز برای سلامت زنان برمی‌شمرد که می‌توان به استفاده حداکثری از مراقبت پزشکی، تقویت بدن با خوردن غذا و پرهیز از برخی خوراکی‌های مضر مانند سیگار و الکل اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های این اثر، شیوه روایی نویسنده و آوردن نمونه‌هایی زنده از تجربیات شخصی خودش است که به جذابیت کتاب کمک می‌کند.

توران‌دخت تمدن پیش از این هم کتاب «دخ‍ت‍رت‍ان‌ ت‍ا چ‍ه‍ارده‌ س‍ال‍گ‍ی» را با موضوع سلامت جسمی زنان در ایام بلوغ از همین مولف ترجمه و به چاپ رسانده است.

کتاب «جسم زن،‌ جان زن» در 328 صفحه، شمارگان یک هزار و 100 نسخه و با بهای 15 هزار تومان برای چهارمین بار از سوی نشر نقش و نگار منتشر شده است.

خبر دیگر این خبرگزاری از حوزه نشر اینکه، مجموعه داستان کوتاه «خوب‌ها کمی‌ غیر عادی‌اند» به قلم سه نسل از داستان‌نویسان حوزه دفاع مقدس منتشر شد. «خوب‌ها کمی‌ غیر عادی‌اند» عنوان مجموعه داستانی درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که به قلم سه نسل از داستان‌نویسان حوزه دفاع مقدس به نام‌های ثریا منصوربیگی (متولد 1363)، مریم محمدی (متولد 1358) و سهیلا عبد‌الحسین (متولد 1340) نوشته شده.

آن سوی نگاه مادر، خوب‌ها کمی غیر عادی‌اند، دَوار، زندانی با سقفی وسیع، مثل شفق، زمین پاک، اون بابای من نیست، زنی بر بام و مرد بالای پله‌ها عنوان‌های 9 داستان کوتاه آمده در این کتابند.

داستان‌های کوتاه کتاب «خوب‌ها کمی غیر عادی‌اند» به وقایع جاری در جبهه‌های جنگ تحمیلی، پشت جبهه‌ها و سال‌های پس از جنگ تحمیلی توجه دارند.

در صفحه 63 کتاب و در بخشی از داستان «زندانی با سقف وسیع» نوشته ثریا منصوربیگی می‌خوانیم: « -وقتی خبری از تو نشد، پدرش انگشتر رو پس آورد و به زور نشوندش سر سفره عقد. خودش هم خونه رو فروخت و بی‌خبر گذاشت و رفت.
دلش گرفت. حالا یاس چه‌کار می‌کند با یک زندگی تحمیلی؟ بچه‌دار شده است؟ حتی تصورش هم برایش غیر ممکن بود که روزی دست‌های او را در دست‌های مرد دیگری ببیند...»

انتشارات «گروه مطالعات اندیشه‌ورزان آریا» ناشر «خوب‌ها کمی غیر عادی‌اند» با شمارگان دو‌هزار و 100 نسخه، قطع رقعی، 128 صفحه و به بهای 62‌هزار ریال است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =