نماینده شرکت‌آلمانی ماشین‌های آتش‌نشانی: شهرداری به ما بدهکار است و اجازه نمی‌دهد ماشین‌ها را تعمیر کنیم

به گفته نماینده شرکتی که تجهیزات آتش نشانی شهرداری تهران را تامین کرده شهرداری بیش از 430 میلیون تومان برای بازدیدهای فنی به این شرکت بدهکار است و برای همین اجازه بازدید فنی را به کارشناسان نمی دهد

امید سلیمی بنی: او مدیر نمایندگی شرکت آلمانی فروشنده تجهیزات آتش نشانی در ایران است. وحید ممتحنی مدیر نمایندگی شرکت ایویوکو ماگیروس به خبر می گوید مسئولان آتش نشانی اجازه بازدیدهای دوره ای ماشینهایی که این شرکت به شهرداری تهران فروخته را نمی دهند و از تجهیزات غیر استاندارد برای به روز کردن این ماشینها استفاده کرده که موجب فاجعه سقوط دو کارگر زن در آتش سوزی خیابان جمهوری شده است.

 

آیا مردم حق دارند شرکت شما را مقصر حادثه اخیر بدانند؟

روی چه حسابی؟

 

بر اساس حرفهای مهندس عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که نقص فنی را علت بروز این سانحه دانسته.

خبردار شده ام مسئولان آتش نشانی تقصیر را به عهده راننده ماشین انداخته اند و این که ماشین مشکل داشته مطرح نشده است، چون ماشین "به روز" است و تمام لوازم آن الکترونیکی است و باید حداقل سه چهار یک بار بازدید فنی از سوی کارشناسی که ماشین را می شناسد، نه هر تعمیرکاری انجام شود.

 

ماشینهای آتش نشانی توسط شرکت فروشنده بازدید ادواری می شوند؟

متاسفانه نه، ما 6 یا 7 نامه به سازمان آتش نشانی داده ایم که باید حتما این ماشینها بازدید فنی شود. ولی جواب نامه های ما را نداده اند. هر ماشینی حتی ماشین معمولی، مدت گارانتی دارد، وقتی زمان گارانتی می گذرد، اگر مشکل پیدا شد، به عهده شرکت فروشنده نیست. ما بعد از انقضای گارانتی، قراردادی با شهرداری داریم که 15 سال، تامین لوازم یدکی این ماشینها را انجام دهیم ولی حتی امکان بازدید و عیب یابی این ماشینها را به ما نداده اند.

 

شهرداری به شما بدهکار است که امکان بازدید را نداده؟ این کار به دلیل ترس از خرج تراشی بوده؟

شهرداری بیش از 430 میلیون تومان به ما بدهکار است، ما ملیت ایرانی داریم و شرکت فروشنده اصلی آلمانی است. شهرداری 13 ماشین از شرکت خریده و وجهی را جهت وثیقه گروگرفته بود که پس از انقضای مدت، یکسال و نیم، پول شرکت آلمانی را نداده اند و بعد هم اجازه بازدید از ماشینها را به کارشناسان ما ندادند.

 

تحریمها برای تامین قطعات خودروها، اثرگذار نبوده؟

تجهیزات آتش نشانی چیزی نیست که تحریم روی آن اثر بگذارد. هر وقت اعلام نیاز کرده ایم قطعه ای را احتیاج داریم، بلافاصله، شرکت آلمانی کارشناس فرستاده و قطعات را تامین کرده است، حتی ما تعداد زیادی را از اعضای پرسنل آتش نشانی برای آموزش به آلمان برده ایم و تعداد زیادی را نیز در تهران آموزش داده ایم. همه این اعداد مشخص است.

 

شما می گویید خودروها را تعمیر نمی کنید، پس این ماشینها کجا تعمیر و نگهداری می شود؟

خبر داریم ماشین مخصوص آتش نشانی را برده اند در گاراژی در جنوب شهر و تعمیر کرده اند. جایی که کامیون های معمولی و اسقاطی را تعمیر می کنند. ماشین آتش نشانی، کامیون معمولی نیست، مانند هواپیما باید متخصص آن را تعمیر کند. مثلا می گویند سنسور خراب شده، خب معلوم است، شما نمی توانید هر سنسوری را از بازار بخرید و جایگزین سنسورهای اصلی دستگاه کنید، ولی اینها این کار را کرده اند. کارشناسی که این تعمیرات را تایید کرده و مسئولان آتش نشانی، مقصر باز نشدن نردبام خودرو هستند.

 

این مشکل را با مسئولان ارشد شهرداری در میان گذاشته اید؟

چندین بار از آقای دکتر قالیباف درخواست کرده ایم با او صحبت کنیم تا این مسایل را بگوییم. هیچ گاه ما را نپذیرفت. دو بار به مهندس عبدالهی، معاون خدمات شهری ارجاع داد، نامه ها را به او دادیم. مهندس عبدالهی نامه اول را پاسخ نداد و دومی را پاراف کردند و به آقای خوشزاد، مسئول آتش نشانی نوشت که رسیدگی شود و او هم نامه ما را بایگانی کرد. حرفی که می زنیم تماما مکتوب موجود است و همه را حاضریم در هر دادگاهی نشان دهیم.

 

نردبامی که باز نشد هم توسط کارشناسان متفرقه بازدید شده بود؟

این نردبامها، حساس هستند، باید قطعات و سنسورهای آن بعد از مدتی، عوض شود. نگهداری این ماشین آلات همانطور که گفتیم استاندارد و درست نبوده. وظیفه ما است این کار را بکنیم، ولی آتش نشانی اجازه نمی دادند. حتی آقای پاکزاد، رییس سازمان آتش نشانی، به ما گفت لازم نیست از اروپا قطعه بخریم، خودمان از قطعات غیرآلمانی استفاده می کنیم. ما هر چیزی را از آلمان آورده ایم، مورد تایید ماست، آن هم با مدت زمان مشخص، ولی قطعات متفرقه ای که مورد استفاده آتش نشانی بوده و هست، مورد تایید ما نیست و استاندارد محسوب نمی شود.

 

اشکال فنی نردبامی که سانحه ساز شد، از نظر شما چیست؟

نرده بامی که در سانحه عمل نکرده، جزء 13 نردبامی است که شرکت آلمانی به شهرداری تهران تحویل داده. البته در تحویل این تجهیز، ما دخیل نبودیم. حتی قبل از آقای خوشزاد، مدیرعامل وقت آتش نشانی، این تجهیزات خریداری شده بود، منتهی وقتی خریده بودند به خاطر برخی مسایل، کارشناسان آتش نشانی اعلام کرده بودند شرکت تولید کننده، قطعات فنی و یدکی این نرده بامها را نمی دهد. بعد رفته بودند با یک شرکت کره ای قرارداد بسته بودند. بعد که ما این ماجرا را فهمیدیم، پی گیری کردیم و دیدند چنین چیزی نیست و وقتی با شرکت سازنده مکاتبه کردیم، اعلام کردند ما تماما حاضریم قطعات یدکی را تحویل بدهیم.

 

پس چطور این نردبام در حادثه یکشنبه گذشته عمل نکرد؟

اینها تماما اصل است و در کارخانه اصلی تولید شده اند. ماشینی که در اختیار سازمان آتش نشانی تهران است، کاملا استاندارد تولید شده و اصلا جنس کره ای در آن موجود نیست. این ماشینی است که در اروپا کار می کند و ماشین آتش نشانی روز دنیاست. منتهی وقتی قطعات غیراصلی و بازدیدهای فنی توسط غیرمتخصصان در آن وارد می شود، نتیجه کار، چیزی می شود که مورد تایید ما نیست. نردبام مورد اشاره هم به رویت فنی کارشناسان ما نرسیده و عملکرد آن را نمی توانیم تایید کنیم.

47/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    220 4
    حالا كم كم خيلى از حفايق از پرده بيرون مى افتد! رسانه هاى مستقل لطفا به كارتان ادامه دهيد تا فجايع كمترشود!
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    قالیباف استعفا
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      درست مثل بنزهای الگانس که آقای قالیباف وارد ناوگان پلیس راه کردند و الان همشون خراب شدند. خدمات آقای قالیباف واقعا جای تقدیر داره
    • محسن IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      دم خروس زد بیرون!!!!!
    • ایرانی A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      برام خیلی جالبه.اگه آقای قالیباف نبود الان تهران مثل یک روستا بود! این همه پل و امکانات و مترو همه و همه بخاطر مدیریت ایشان بوده و هست.نمک خوردن و نمک دان شکستن! تنها یک ایرانی میتواند یک نفر را از عرش به فرش بکشاند !!!!
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      آره قالیباف جان استعفا بده همون طور که وزیر آموزش پرورش بخاطر خودکشی دانش آموز شیرازی استعفا داد
    • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      294 5
      شهرداري اين همه تراكم مي فروشه خصوصا شمال تهران كه كم مونده پارك ها رو هم آژارتمتان و برج كنه،اون وقت 430 ميليون نداره كه بده،430 ميليون واسه شهرداري پوليه
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      191 5
      چند سال پيش در خبر ها امده بود كه آتشنشاني فقط يك نردبان دارد كه مي تواند تا طبقه 15 بيايد،آيا هنوز وضع به همين منوال است و اگر هست پس چرا شهرداري و اتش نشاني مجوز ساخت برج هاي بلند را ميدهد؟
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      187 4
      24 ساعت بعد اظهارات تبلیغاتی جناب قالیباف راننده و رییس ایستگاه بازداشت شدن
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      85 2
      من نفهمیدم اداره امور شهری توسط شهردار به شیوه "پوپولیستی" که بعضی رسانه ها میگن یعنی چه!!؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      87 3
      حداقل سه چهار یک بار؟؟؟؟؟اخه این چه متنی است. حداقل سه چهار یک بار روز؟؟؟ هفته؟؟؟ ماه؟؟؟ سال؟؟؟ قرن؟؟؟
    • بی نام EU ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      131 3
      راننده و رییس ایستگاه مقصر نیستند مقصر مدیران شهرداری هستند که باید استعفا بدهند
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      128 6
      در پاسخ به ایرانی: این بودجه ای که دست آقای قالیباف توی شهرداری بوده رو، به هر آدم معمولی دیگه ای میدادن هم حداقل همین دستاوردهای فعلی توی تهران رو به وجود می آورد. پس دیگه لطفا روی سر مردم منت نذارید! پول مردم رو می گیرن و با اون این کارها رو انجام میدن، این وظیفشونه! تازه به نظر من با این بودجه باید خیلی بیشتر هم پیشرفت داشتیم! در ضمن اون نمکی که جنابعالی می فرمایید مال خود مردم بوده (پول نفت و مالیات)!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      63 6
      بابا استعفا چیه هنوز میخوان همت رو هم دو طبقه کنند. و بازهم داستان تکراری عدم مدیریت منابع. آیا دو طبقه کردن صدر ضروری بود یا تسویه حساب بدهی ماشینهای آتش نشانی؟
    • نونا A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      55 10
      در جواب کامنت ایرانی واقعا خودتو زدی به اون راه ؟؟؟مترو از زمان شاه دراه ساخته میشه فک کردی تو چهار سال زمان قالیباف ساخته شد ؟؟؟
    • امیر A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      10 6
      هروقت وزیر راه و صنعت به خاطر حادثه قم، وزیر نیرو به خاطر مسمومیت 3000 نفر برای آب آلوده، رئیس سازمان محیط زیست به خاطر عدم نظارت صحیح و کشته شدن پلنگها، وزیر بازرگانی به خاطر رانت 600 میلیون دلاری استعفا دادن بفرمایید که آقای قالیباف هم استعفا بدن
  • سینا IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    122 3
    مقصرشهرداریس نه راننده نه شرکت المانی.دوستم راننده گریدرشهرداری بودمیگفت:به پیمانکارشهرداری میگیم ماشین خرابه ولی ترتیب اثرنمیدن.تاخراب میشه دادوهوار چرابآین ماشین کارکردین.البته متاسفانه مورداتش نشانی روهم اخرسیاسیش میکنن وپرونده بسته میشه
  • محمد A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    142 2
    باز هم داستان همیشگی : کی بود کی بود من نبودم ..............
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    330 7
    چشممان روشن آقای فالیباف.فقط شعار شعار.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      چه ربطی به آقای قالیباف داره؟! مثل این میمونه که دو تا آدم مست تو جاده تصادف کنند بعدا بگن وزیر راه استعفا !!!
    • امین A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      168 3
      آدم مست؟ آتش نشانی رو با راننده مست مقایسه میکنی !! خسته نباشی واقعا!همیشه بخاطر فراراز زیربا مسولیت کارگر و راننده بیچاره رو مقصر میکنن آتش نشان ها همون هایین که ماسکشون میدن به دختر 7ساله ولی وقتی مدیرشون مدیر نیس و امکاناتشون ناکافیه گناهکار نیستن بلکه قالیباف باید جوابگو باشه
    • بی نام GB ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      35 4
      استفعا بالا ترین مقام رسم دنیاست حتی اگر ربطی نداشته باشد! چی شد ۴ میلیارد دلار پول نیست حالا میگین پول ندارید!
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    319 9
    آقای قالیباف پاسخگو باشید.توجیه نکنید- شعار ندهید. مردم منتظرند.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      چه ربطی داره! باش تا صبح دولتت بدمد!
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    163 3
    ما شهردار مسئول و پاسخگو میخواهیم.
    • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      60 3
      با وجود بودجه های نجومی شهرداری برای تعمیر و سرویس ماشین آتشنشانی خست به خرج می دهند ولی هروز جدول خیابانها و پیاده رو را کنده و باز ازهمان نوع جدول یا بدتر از آن کار می گذارند ؛ این کارها مثل اینکه منفعت خوبی داره برای یکسری پیمانکار و مدیر
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    243 6
    اگر بجای تبلیغات با یک گل بهار نمیشه و مذاکره امریکایی تبلیغ پفک و چیپس در سطح شهر گذاشته بودند یجای 430 میلیون 4300میلیون درامد داشتند شهرداری بهتره دست از کار های سیاسی برداره و یک مدیر غیر سیاسی نظامی داشته باشه
    • فامیل دور MY ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      80 4
      بهترین کامنتی که تا به حال در مورد این قضیه خوندم
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    269 8
    مايه تاسفه قاليباف و خوشزادمديرعامل آتش نشاني بايد هرچه زودتر استعفا بدن
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      با استعفای ایشان کسی زنده میشه؟! حرفی بزنید که بگنجه! لابد این همه پلیس 110 دیر میرسه، اورژانس دیر میرسه و روزانه هزارن نفر جان خودشون رو از دست میدن، پس هر روز باید تمام مسئولان پلیس و اورژانس و وزارت راه و... استعفا بدن دیگه !!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      72 3
      استعفا !!! حتما شوخی میکنی! دوست من تو کشور ما اصولا استعفا محلی از اعراب نداره . استعفا مال کشورهایی که مسئولانش خودشون رو پاسخگوی مردم میدونن
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    92 1
    مديران ما فكر مي كنند كه با تجهيزات روز دنيا مي توانيم مانند كشورهاي پيشرفته باشيم. در صورتي كه نمي دانند تا زماني كه انديشه مان به روز و مدرن نشود تجهيزات هيچ تغييري در اوضاع نخواهند داد. مانند مردممان كه آخرين مدل ماشين را مي خرند و بعد اول يك خون مي ريزند و مي مالند به پلاك ماشين كه مثلا از بلا و حادثه دورشان كند ولي در عين حال هنگام رانندگي نه احتياط مي كنند و نه به قوانين احترام مي گذارند. انتظار هم دارند كه همان نذري اول كار ماشين شان را از حادثه دور سازد.
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    16 87
    البته این موضوع که همه در مورد این حادثه حساس شده ایم، خیلی خوب است، اما باید خیلی مسایل را در نظر گرفت و بعد اظهار نظر کرد. در تمام صنایع ما از تجهیزات غیر اصلی استفاده میشود و خیلی وقتها هم حادثه ای پیش نمی آید. حتی تجهیزات اصلی هم حادثه ساز هستند. هر سیستمی ، درصدی از خطا دارد و هیچ سیستمی صددرصد عاری از خطا نیست. لطفا مسائل را اینگونه برای مردم غیر کارشناسانه تعریف نکنید تا خدای ناکرده براثر این جو احساسی که درست شده، بی گناهی مجازات شود.
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      44 1
      دوست عزیز بی گناها اون دو خانم زحمتکش بودن که به خاطر عدم تعهد و بی مسئولیتی به اصطلاح مسئولین به رحمت خدا رفتن
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      32 1
      حرف شما درست، اما درصد خطای جنس آلمانی کمتره یا جنس چینی، کره ای و ...؟ بعدش هم، وقتی که شرکت آلمانی توی ایران نمایندگی داره، دیگه هیچ توجیهی نداره که جنس غیر اصل اونم روی ماشین آتش نشانی که با جون مردم سروکار داره بذارن!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    آقای قالیباف دیگه وقتشه با یه خداحافظی هممون رو خوشحال کنید!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      باشه! بهش میگم! اینکه 4 نفر کوتاهی کردند چه ربطی به شهردار داره!
  • بهمن A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    158 2
    با این حساب باید گفت که سازمان آتش نشانی صددرصد در این قضیه مقصر است !
  • توران IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    189 3
    لازم است اقاي قاليباف تعداد زياد ديگري تراكم برج هاي 30 طبقه در كوچه هاي 6 متري شميران بفروشند تا اين نرده بامها تعمير گردند .
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    86 2
    کی قراره به مدیریت نا صحیح و پر حرف و حدیث شهرداری تهران رسیدگی بشه؟ شهرداری تهران با این همه درامد حاضر به پرداخت بدهی خود به شرکت خودرو های اتش نشانی و تعمیر لوازمی که با جان شهروندان در ارتباط است نیست اون وقت اتوبان 2 طبقه میزنه ؟ در این 8 سال و اندی اقای قالیباف الودگی هوا نفسمان رو بند اورد بس نبود حالا باید مشکلات ریز و درشت دیگه هم اضافه بشه
  • ج.ج A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    78 3
    آنجا که پورسانتهای قرار دادها به قیمت جان انسانها تمام می شود !!!!!!!!!!!!! واقعا متاسفم که دید یکی از مهمترین سازمانهای امدادی کشور به مسائلی با این درجه اهمیت اینگونه کاسب کارانه است . به نظر من همه مردم دسته جمعی خودکشی کنند بهتر از این است که جان و مال خود را به دست چنین مسئولینی بسپارند .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    105 5
    مقصر اصلی آقای قالیباف هستند مدیران میانی همه در کار خود اشکال داشته اند دیگه ایشون باید قضیه رو حل و فصل میکرده که نتونسته حالا که جون این دو تا زن رو گرفت سریع اقدام میکنه واقعا جای تاسف داره چقدر هزینه مادی و معنوی برای بیفکری و بی مسوولیتی مدیران!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    80 3
    اي كاش آقاي قاليباف به جاي فرافكني موضوع و ارائه چند نمونه براي وقوع اين گونه حوادث درسطح كشور، ضغف مديريتي خود و زيرمجموعه را هم قبول مي كردند!!!
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    47 2
    چ انتظاری از شهرداری است!!! شهرداری یعنی مجوز ساخت، آنقدر مجوز بدهند که توی خیابان ها دوچرخه هم رد نشه چه برسه ماشین آتشنشانی. آنوقت مشکلات را بعهده ترافیک می اندازند نه نبردبان!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    60 2
    به این میگن مدیریت جهادی!
  • مسلم US ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    67 1
    430 میلیون رو مقایسه کنید با هزیته اون همه تبلیغات ریاست جمهوری که معلوم نیست از کجا میومد!
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    53 1
    مملكت گل و بلبل!
  • پاسخگو IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    29 1
    همه و به نوبت بايد پاسخگو باشند الويت بندي به عهده خوانندگان محترم : - اتوبوسهاي آتش زا - اتومبيل سواري كه خود بخود آتش ميگرفت - خودرويي كه از نظر ايمني در حد صفره و تا به حال جان هزاران نفر از هموطنان را گرفته است - خودروهايي كه آلايندگي آنها بيش از حد استاندارد است و مرگ تدريجي هزاران انسان را رقم ميزند و ساير مواردي كه تا به حال سلامتي و زندگي بسياري از افراد را گرفته است . - حال با توجه به ماهيت كار آتش نشانان كه جزو قشر بسيار زحمتكش و مسئوليت پذير جامعه هستند و در نظر گرفتن نمونه هاي فوق اگر از نظر قصور و كوتاهي در انجام وظيفه و تعداد تلفات هم ،جهت پاسخگويي به افكار عمومي جامعه اولويت بندي كنيم حالا حالاها نوبت به آتش نشاني و مخصوصا" شخص آتش نشان نميرسه .
  • رضا IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    40 1
    بي مسئوليتي وفرافكني دراركان مديريتي كشور به مرز فاجعه باري رسيده ،هشداري دلسوزانه به تصميم سازان.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    46 1
    مدير عامل تيم بارسلون اِ به خاطر يك اتهام اختلاس كه هنوز هم ثابت نشده از كار خودش استعفا داد ولى مديران ما غير از حفظ ميز خودشون به هر قيمت هستند جون مردم هم براشون مهم نيست
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    41 1
    بنظر میاد همونجوری که بودجه سلامت و بهداشت مملکت صرف مسکن مهر و واردات کالاهای لوکس شد، بودجه های حیاتی شهرداری هم صرف ساختن اتوبان ها و پل های تبلیغاتی شده است!
  • ابرا IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    36 1
    کارشناسی که این تعمیرات را تایید کرده و مسئولان آتش نشانی، مقصر باز نشدن نردبام خودرو هستند.این مشکل را با مسئولان ارشد شهرداری در میان گذاشته اید؟ چندین بار از آقای دکتر قالیباف درخواست کرده ایم با او صحبت کنیم تا این مسایل را بگوییم. هیچ گاه ما را نپذیرفت. دو بار به مهندس عبدالهی، معاون خدمات شهری ارجاع داد، نامه ها را به او دادیم. مهندس عبدالهی نامه اول را پاسخ نداد و دومی را پاراف کردند و به آقای خوشزاد، مسئول آتش نشانی نوشت که رسیدگی شود و او هم نامه ما را بایگانی کرد. حرفی که می زنیم تماما مکتوب موجود است و همه را حاضریم در هر دادگاهی نشان دهیم. حکم فقط قصاص
  • حسن IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    68 2
    قالیباف در حسرت استعفای تو آواره ترینم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    55 3
    من نمی دونم چرا صدا سیما داره از شهرداری و اتش نشانی حمایت میکنه انگار نه انگار دو نفر جلوی چشم این ها به شکل وحشتناک کشته شدند
    • مهدی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      45 4
      صدا و سیما دیگه برادر من! همیشه بر خلاف حرف مردم حرف می زنه!
  • حمید IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    40 1
    جناب سرهنگ مچکریم!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    32 1
    هر جا میره اولین کاری که میکنه واردات ماشین الات المانی است بعد هم به امان خدا رها میکنند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    28 2
    آتشفشانی.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    18 1
    تمام این وسایل هم از زمان گذشته بوده .اینها هیچی نخریدن .اگر هم خریدن ناقص دوبرابر قیمت واجناس وا خورده بوده . وایی بر ما اگر حادثهی دیگری رخ دهد .میگن کار خدا بوده که بمیری
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    22 2
    خود بندگان خدا که دارن تو آتش نشانی کار می کنن ایمن نیستن و جانشون در خطره اونوقت چه جوری میخوان جون مردم رو نجات بدن؟!
  • ali A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    14 2
    بنده به آتش نشانی تلفن زدم و گفتم درختی در حال افتادن است لطفا کمک کنید گفت این موضوع به ما مربوط نمی شود از برخورد آنها نا امید شده بودم
  • مرتضی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    14 0
    بله همه مردم میدونن و میدونستن که مقصران اصلی حادثه مدیران ارشد و رده بالای شهرداری و اتشنشانی هستن اما متاسفانه دوباره تقصیرو انداختن گردن دو اتشنشان و اونها رو دستگیر کردن.واقعا متاسفم.
  • اسی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    10 0
    اقای قالیباف چند روز جلوتر در مصاحبه ای گفتن :حل مشکل الودگی هوای تهران به راحتی قابل حل شدنه ومن حاضرم این کارو در کمترین زمان ممکن انجام بدم وووو برادر من اولا شما واحدهای زیر مجموعه شهرداری رو به خوبی مدیریت کن که امثال این فاجعه پیش نیاد دوما:شما که اینهمه برا پل وزیرگذر وروگذر و بنرهای انچنانی هزینه میکنی پول این شرکت رو هم میدادی که فلان مکانیک با سیم ارماتوربندی سنسورشو نبنده که این فاجعه پیش بیاد سوما به جای اینکه مثل مدیران بزرگ دنیا خطا واشتباهتو ویا سهل انگاری پرسنل تحت امرتو بپذیری ومعذرت خواهی کنی اتفاقات 20سال گذشته مثل سانحه قطار رو مثال میزنی .........واقعا باعث تاسفه