نجات یافته حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری: سه شب است نخوابیده ام

شرق نوشت:

در عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده از ماجرای آتش‌سوزی روز یکشنبه در خیابان جمهوری تهران، تصویر دوزن و یک‌مرد دیده می‌شود. آن دو زن یکی نسرین فروتنی بود و دیگری آذر حق‌نظری که هر دو از بالای ساختمان در حال آتش، سقوط کرده و از دنیا رفتند. مرد جوانی که در آن عکس‌ها دیده می‌شد با تی‌شرتی راه‌راه به رنگ‌های قرمز و سیاه، در حال فریاد و درخواست کمک بود. نامش حسین جعفری است و از حادثه جان سالم به در برد. او خوش‌شانس بود. نرد‌بان آتش‌نشانی کمی بعد از سقوط آن دوزن به پنجره محل ایستادنش رسید و جعفری توانست از زبانه‌های بی‌رحم آتش و احتمال سقوط از ساختمان، فرار کند. خودش اما می‌گوید اگر یک دقیقه دیگر نرد‌بان نمی‌رسید قصد داشت خودش را از ساختمان پرت کند. حسین جعفری حالا سه روز است با کابوس سقوط دو همکارش شب و روز را می‌گذراند. در این گفت‌وگو از او درباره شرح ماجرای آتش‌سوزی آن یکشنبه تلخ پرسیده‌ام.

آقای جعفری شما آتش‌سوزی روز یکشنبه و مرگ همکارانتان، خانم‌ها حق‌نظری و فروتنی را از نزدیک دیدید، ماجرای آن روز چه بود؟
من 15دقیقه آنجا داد میزدم که نردبان بفرستید، اما نرد‌بان را بالا ندادند، تشک پایین نینداختند تا کسی زنده بماند. من آخرین لحظه، یک‌دقیقه مانده بود که خود را به پایین پرت کنم، یعنی اگر یک‌دقیقه دیرتر نردبان دوم که از سرپیچ، پیچید را نمی‌دیدم من هم داشتم خودم را پرت می‌کردم پایین. لحظه آخرم بود، نمی‌خواستم بسوزم. آنها هم واقعیتش به‌خاطر اینکه زنده نسوزند از پنجره بیرون آمدند و بعد افتادند و مردند. شما هم باشید همین کار را می‌کنید، زنده سوختن بهتر است یا در یک دقیقه مردن؟

‌شما که از نزدیک ماجرا را شاهد بودید، اول خانم فروتنی سقوط کرد یا خانم حق‌نظری؟
اول خانم فروتنی، بعد خانم حق‌نظری، خانم حق‌نظری بنده‌خدا هم، اول پنج‌دقیقه آنجا آویزان شد، که توی فیلم‌ها هم هست، فشار آب گرفته‌شده بود روی من و او، یک‌لحظه حتی سرم را کردم داخل اما از دود داشتم خفه می‌شدم آمدم بیرون دوباره. نمی‌شد تو ماند، آنقدر دود بود که نمی‌شد نفس بکشیم. بعد دوباره سرم را آوردم بیرون.

‌آن دقایقی که این دو مرحوم از پنجره آویزان بودند، چه می‌گفتند، به شما چیزی گفتند؟
فقط «کمک»، فقط «کمک»، داد می‌زدند تو را خدا کمک کنید تو را خدا کمک کنید، آنقدر داد زدند که دیگه خسته شدند و هیچ کمکی نرسید.
اینکه آتش‌نشانی آب می‌پاشید سمت شما...
بله فقط آب می‌پاشید، شما بیایید آنجا را نگاه کنید، آتش به اندازه‌ای بود که آلومینیوم را ذوب می‌کرد، انسان آنجا زنده می‌ماند؟
بله حرارت آتش خیلی زیاد بود.
شما بیایید نگاه کنید آن بالا را، پایین پنجره بغلی آلومینیوم ذوب‌شده و ریخته پایین، در چنین حرارتی آیا من نمی‌سوختم؟
‌آیا شما خودتان در آن حادثه دچار سوختگی شدید؟
من دچار سوختگی نشدم، فقط لحظه آخری که داشتم خودم را پرت می‌کردم و نردبان رسید، فرصت نکردم از روی نردبان بیایم، زیر نردبان را گرفتم و آمدم پایین.
غیر از شما و این دو مرحوم چندنفر دیگر در آن روز در کارگاه بودند؟

هفت‌نفر بودیم.

‌آتش‌سوزی چطور شروع شد و شما چطوری متوجه آتش شدید؟
ما نفهمیدیم اصلا، نشسته بودیم داشتیم کارمان را می‌کردیم، یک لحظه متوجه شدیم بوی سوختگی می‌آید برگشتم گفتم بوی سوختگی می‌آید. خدابیامرز خانم فروتنی هم برگشت گفت آره از یه جا داره بوی سوختگی می‌آید. پسر صاحب‌کارمان تا رفت آن اتاق فهمید و گفت آره آتش است. وقتی برگشت موها و ابروهایش سوخته بود، من گفتم تا در بریم می‌سوزیم. آن یکی اتاق کلا آتش گرفته بود. برش‌ها و پارچه‌ها همه‌شان آتش گرفته بودند. از پنجره آتش می‌زد بیرون. آتش از انبار شروع شد بغل در ورودی، پشت دستشویی، من نرفتم آن سمت. جای نفس‌کشیدن نبود و بلافاصله زنگ زدیم آتش‌نشانی و بعد آمدیم سمت پنجره که نفس بکشیم. بیشتر از دودقیقه طول نکشید، اگر می‌ماندیم آنجا، جزغاله می‌شدیم.

‌آیا آتش از داخل کارگاه شما شروع شد یا از بیرون نفوذ کرد؛ بعضی‌ها می‌گفتند آتش از کارگاه بغلی شما شروع شده؟
من نمی‌دانم، من ندیدم و نمی‌توانم بگویم، چون آنجایی که من بودم نمی‌توانستم ببینم. از آن دری که من بودم چیزی ندیدم. پسر صاحب‌کار که رفت و برگشت، گفت آتش است. ما فقط «در» را قفل کردیم و زنگ زدیم آتش‌نشانی، آتش‌نشانی هم آمد و فقط آب می‌پاشید.
‌ کارگاه، کپسول اطفای حریق داشت؟
بله دو تا داشتیم.
‌تلاش نکردید آتش را خاموش کنید؟
اصلا نمی‌شد برویم سمتش، پسر صاحب‌کارمان یکی‌اش را برداشت، رفت سمت آتش که آتش داشت می‌سوزاندش، الان یک‌پایش هم سوخته است.

‌ گفتید وقتی آتش شروع شد بلافاصله به آتش‌نشانی زنگ زدید، چقدر طول کشید تا آتش‌نشانی رسید؟
آتش‌نشانی زود رسید، ولی نردبان‌هایشان دیر رسید. اگر نردبان‌ها زود می‌رسید آن بنده‌خدا‌ها نمی‌مردند. جفتشان زنده می‌ماندند. چون نردبان‌ها دیر آمد به‌خاطر آن ما خیلی داد زدیم، من خودم آنقدر داد زدم که تو را به خدا نرد‌بان بفرستید، هیچ راهی نداریم، راه خروجی که نداشتیم آتش همه‌جا را گرفته بود و می‌آمد سمت ما.

‌غیر از این دوتا خانم که از دنیا رفتند و شما که خوشبختانه اتفاقی برایتان نیفتاد بقیه چه آسیب‌هایی دیدند؟
یکی از خانم‌ها پاهایش سوخته، یکی از خانم‌ها بنده‌خدا الان پاهایش تکان نمی‌خورد که از ترس و استرس زیاد است. من خودم هم سه‌شب است نمی‌توانم بخوابم. تا می‌آیم بخوابم صحنه که می‌آید جلوی چشمم خوابم نمی‌برد.

‌صحنه‌ای که می‌بینید صحنه سقوط آن دوتا خانم است؟
بله صحنه جفتشان است.

شما لحظه افتادن هر دونفرشان را از نزدیک دیدید درسته؟
بله.

‌ خانم حق‌نظری خودش را خیلی نگه داشت؟
بله خیلی آویزان بود، از پنجره آویزان شده بود، آتش‌نشانی هم آب را گرفته بود روی او و من، که من هم خیس شده بودم.
شما به آنها نگفتید که بیایید داخل و بیرون نروید؟
شرایط طوری بود که نمی‌شد، فقط از جلو می‌توانستیم همدیگر را ببینیم، از بیرون باید نگاه می‌کردیم، از تو نمی‌توانستیم چیزی ببینیم، آن لحظه هم هرکس به این فکر می‌کند که خودش را نجات دهد، هیچ‌کس به ذهنش نمی‌رسد که چه‌کار کند و چه حرکتی انجام دهد. هیچ راهی نداشتیم، به این فکر می‌کردیم که باید جان خودمان را نجات دهیم.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاها IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    شهرداری تهران و آتش نشانی اینو هم به آلبوم افتخاراتش اضافه کنه مدیریت اضطرار و بحران یعنی همین که ما نداریم.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      این که کوتاهی شده یا نه باید بررسی بشه که چرا آتش نشانی،اورژانس و حتی پلیس ما لوازم و امکانات به روز دنیا در اختیار نداره اما اینکه فداکاری هزاران تن از آتش نشانهای مملکت هم زیر سوال ببریم خیلی کم لطفی محسوب میشه،فراموش نکنیم چند ماه پیش یکی از همین عزیزان چطوری جونش فدای نجات جان یک انسان دیگه کرد.
    • محمــــــــــــــــد IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      شهرداری تهران چه تقصیری داره؟ همش تقصیر اتش نشانی. لابد میخواستی قالیباف بیاد اتیش رو خاموش کنه . درست مثل اینه که بگی وارد نشدن دارو به خاطر وزارت کشاورزیه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      163 8
      لطفا صداقت و شرافت آتشنشانها رو با مسئولیت شهرداری مقایسه نکنید. آتش نشاها بارها و بارها نشون دادند که از هیچ فداکاری برای نجات مردم کوتاهی نمی کنند. لطف شهرداری توضیح بده که چرا باید اینهمه وسایل قدیمی و فرسوده وجود داشته باشه و آتش نشانها به اعتبار اونها وارد عملیات بشوند؟ یعنی جون انسانها هزینه ای کمتر از به روز کردن یا لااقل تعمیر و نگهداری این وسایل داره؟
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      19 2
      يك برنامه ماهواره اى نحوه ى عمل يك نفر را در مواقع اضطرارى نشان مى دهد . اگر در تلويزيون ما هم همچين برنامه هايى نشان داده مى شد مردم عادى هم درمواقع حساس عكس العمل بهترى نشان مى دادند. مثلا با كدام وسايل وپارچه هاى محيط مى توان سريع يك تشك نجات ساخت، چند نفر بايد انرا بگيرند؟ ، چه چيزى زير ان قرار دهند كه در صورت پارگى بازهم شخص اسيب كمترى ببيند؟دقت كنيد كه احتمال تكرار حوادث وجوددارد از جمله نحوه انتقال مجروح رانندگى به طورى كه دچار اسيب نخاعى نشود و.........
    • شهرام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      29 0
      خدا به داد برسه اگه زلزله بیاد
    • آرش A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      16 25
      آفا طاهای عزیز اتفاق وحشتناکی افتاده ولی این اظهار نظرهای مغرضانه رو نکنید همین چند وقت قبل یکی از همین آتش نشان ها در تهران جونشو برای نجات یک بجه از دست داد
    • بی نام US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      9 4
      چون آقای قالیباف است اشکال نداره. دستشون هم درد نکنه.
  • ارمان IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    397 6
    خدا ازتون نگذره كه به فكر مردم نيستيد خدارو فراموش كرديم خيلي راحت دو روز ديگه هممون يادمون ميره ميايم اينجا شعار ميديم و بعد ميريم
  • میلاد A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    4 0
    آتش نشانان ماهها بیکار میخوابند تا در چنین مواقعی به درد بخورن اونوقت درست در همین موقع اصلا" به درد نمیخورند و وسایلشان کارایی لازم را ندارد واقعا" چه کسی پاسخگوی آن دو نفر است که به دلیل سهل انگاری آتش نشانی جانشان را از دست دادند
  • فرید. IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    50 1
    مدیریت بحران. هرروز که از کنارایستگاههای اتش نشانی می گذریم ماشین ها ی براق و تمیز و پرسنل مرتب و منظبت دیده می شوند. ولی متاسفانه درهنگام یک ازمون جدی چنین سهل انگاریهایی بوجود می اید.حالا فکرش را بکنید روزی دراین شهر بی در و پیکر زلزله ای روی دهد چه اتفاقی خواهد افتاد.
  • سعيد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    47 5
    جواب ايشان به سوال "شما که از نزدیک ماجرا را شاهد بودید، اول خانم فروتنی سقوط کرد یا خانم حق‌نظری؟" را بخوانيد. باور كنيد محدوديتهاي شما را ميفهميم ولي خبرآنلاين؛ چرا سانسور؟؟؟
  • محمد IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    261 5
    اینکه تهران و پایتخت بود وای بحال شهرهائیکه 1% تهران بودجه ندارند.
  • آرش EU ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    67 1
    سیستم اعلام حریق بصورت اجباری برای همه ساختمان های نو ساز اجرا میشه و تا نماینده آتش نشانی از ساختمان بازدید نکنه پایان کار صادر نمیشه .باید ترتیبی اتخاذ بشه تا در همه ساختمانها بصورت اجباری نصب بشه مثل همین کارگاه و بسیاری کارگاههای مشابه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    72 2
    آقا بالاخره باید معلوم شود مشکل از امکانات آتش نشانی بوده، عدم آموزش کافی پرسنل بوده، چی بوده؟ آن بنده های خدا که رفتند خانواده های دیگر را مراقب باشیم عزادار نشوند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    57 1
    من فکر میکنم تو این حادثه راننده کامیون که فوت کرده مقصر بوده و آتش نشانی و شهر داری و ........ همه باید با دسته گل و شیرینی ازشون قدر دانی بشه ........؟ آ
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    من نمی فهمم تو این شرایط چرا باید آب بگبرن روی آدمی که به سختی خودشو نگه داشته.هم وزنشون بیشتر می شه هم همه جه لیز می شه.شاید اگر آب نمی گرفتن روشون الان زنده بودن.
    • قلي IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      اگر هم آب نميگرفتن دستاشون ميسوخت و زودتر ميافتادن،الكي تز نديد.
    • فرهاد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      35 1
      من چن بار فیلم حادثه رو دیدم پاشیدن اب صرفا برا نسوختن این چن نفر بود اون اتفاقی که مهم هست نرسیدن و دیر رسیدن نردبان بود و عدم وجود تشک اون بندن خدا هم با 60 سال رشادت کرد این همه ایستاد حیف که اتش نشانی مدیریت درستی نکرد حد فاصل استانبول تا بهارستان بارها اتش سوزی بوده که به عینه دیدم باید اکیپی که اعزام میشه مجهز باشه به نظرم نزدیکترین ایستگاه اتش نشانی حسن اباد و توپخونه باشه برا این سریع رسیدن اما حیف این سریع رسیدن با فقدان تجهیزات همراه بود مقصر اصلی....
  • ميثم A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    456 4
    براي جمع آوري ديش هاي ماهواره از هرامكاناتي استفاده ميشه ولي براي نجات دادن جان انسانها،خيلي راحت ميگن نردبان خراب بود واقعا جالبه،خوشم مياد يه معذرت خواهي خشك وخالي هم نميكنن.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      157 1
      بله حرف بجایی بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      19 1
      بله. دقیقا. حالا چرا از هلی کوپتر اورژانس استفاده نمی کنند ؟؟
  • رضا A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    153 6
    اصلا تابلو نیست که دارید سیاسی کاری می کنید. بابا دو نفر اینجا فوت کردند، 3000 نفر مسموم شدند، حالا هی شما بزنین تو سر هم دیگه و بازی سیاسی دربیارین....جون مردم شده ملعبه دست آقایون
  • مهرداد IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    17 0
    اگرجدیت وتخصص درکار باشدهیچوقت شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود ، بیخود گردن همدیگر نیندازید .
  • mms IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    81 0
    عجب طنز تلخی/ اتش نشانی به محل اتش سوزی رفته نردبان خراب بوده(مسیول کامپیوتر نبوده)/ سایز پیاده رو با تشک اتش نشانی هماهنگی نداشته/شیلنگ اب هم کوتاه بوده/به جای ریختن اب که با کف قاطی هست به اتش به ادم ها اب پاشیدن/اگه اینها رو تو یه فیلم کمدی میدیدم هم تعجب میکردم!!!!!!!!!!!!
  • naser A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    71 1
    پول نفت تو کشورهای منتخب باید تبدیل به امکانات و تجهیزات براشون بشه اما تو کشور خودمون باید این تجهیزات عتیقه شه و بروز نباشه افسوس.
  • عباس US ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    7 0
    به قول یه دوستی در جمع آوری ماهواره .../ اما نجات جان مردم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    24 1
    اصولا نباید در ساختمانهای بلند ناامن کار کرد چون امکان داره اتش سوزی بشه و زنگ بزنی اتش نشانی و وسایلشون کار نکنه بعد مثل ان دو خانم مرحوم خودت پرت کنی پایین الفاتحه!!!!
  • اسمان فر IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    30 2
    در فیلمها و عکسها مشخص هست که نیرو های اتش نشانی که در محل این اتش سوزی هستند از اموزش و توان جسمانی مناسبی بر خوردار نیستند.
  • بی نام RO ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    40 0
    اينا كه نمى توانند يك همچين حادثه اى را جمع كنند ان وقت مى خواهند در زمان زلزله ى تهران چه جورى مديريت كنند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    31 0
    تو سوئد تو همه خونه ها و تمامی اتاق ها چه آشپزخونه و ... سنسور تشخیص حریق نصب کرده اند که با کوچکترین علائمی حتی دود ناشی از غذا و یا بخار غلیظ حمام ! آژیر می کشه و اگر آتش سوزی رخ بده فورا متوجه می شن. در حالی که گاز کشی شهری هم ندارند و خطر آتش سوزی کمتری دارند. باید تمام خانه ها و خصوصا کارگاه ها به این سیستم ها مجهز بشن و مرتب چک بشن که آتش به جایی نرسه که از کنترل خارج بشه . اینجا بعد سالها تازه وزارتخانه های دولتی رو دارند مجهز می کنند به این سیستم ها.
  • نادر A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    4 0
    روز تعطیل این بندگان خدا چرا سر کار بودن؟
  • علی A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    6 0
    پس امداد هوائی رو برای چی گذاشتن ، تا نزدیک عید میشه یاد گرفتن تو تلویزیون دو تا هلی کوپتر نشون میدن و چها تا ماشین اورژانس ، و سه تا مانور برگزار میکنن که بگن ما آمادگی داریم ، تمامی بد بختی ها و اتفاقات باعث اینه که هر نهادی میخواد مسئولیت رو رو دوش دیگری بذاره مطمئن باشید تا هفته دیگه این حادثه هم از یادها میره و مقصرین هم معرفی نمیشن و ..... ما هنوز منتظر اعلام دلیل سقوط هواپیمای ایرن ایر تو ارومیه و خیلی چیز ها دیگه هستیم !!! خبر آنلاین لطفا" سانسور نکن
  • سميه IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    9 0
    ميدونيد آدم از چي حرصش ميگيره؟اينكه آقا اومده ميگه اگه نميومدن بيرون اين اتفاق نمي افتاد.يكي نيست بگه اگه خانواده خودت هم بودن اين حرفو ميزدي؟!!! بيچاره ها از فشار حرارت و گرما اومدن بيرون و تنها كاري كه اون لحظه به ذهنشون رسيده همين بوده. واقعا آدمو عصبي ميكنن اين مسئولاي بي مسئوليت!!
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    7 0
    نظارت نظارت نظارت
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    11 0
    شما یه سر به کشورهای خارجی بزنید در تمام ِ مکان ها از جمله منازل، سیستم های مجهز به تجهیزات اطفاء حریق اتوماتیک به علاوه ی درهای خروج اضطراری تعبیه شده. چه برسه به جایی مثل کارگاه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    3 0
    جا هاي ديگه اگه يه مريض زنگ بزنه واسه اورژانس. در ان واحد سه گروه ميان. امبولانس. اتشنشاني و پليس. با تمام امكانات. حالا اگه اونجاها بنزين گرون هست يا همه ماليات سنگين ميدن عوضش از همه امكانات و رفاه برخوردارن.ولي ما...
  • بی نام GB ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    6 0
    چرا خروجی اضطراری نداشته؟ چرا به همچین جایی مجوز کارگاه داده شده ؟ چرا تجهیزات آتش نشانی در این شرایط بوده ؟ مشیت الهی بوده که ما مردم شاهد این بی کفایتی ها باشیم ؟ حیا ...
  • رهنانی A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    13 0
    سلام تنها چیزی که برا برخی یا اکثر مسئولان ما اهمیت ندارد جان ناقابل مردمه-سالی نزدیک 4000 نفر براثر آلودگی هوا مستقیما راحت میشند سالی چند هزار نفرتصادفات و....حالا دو نفر آن هم دو زن فکر کنم برا خیلیا مهم نباشد
  • آناهیتا A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    18 0
    متاثرکننده است.جای تاسف که تو کشور به این ثروتمندی این جوری زندگی کنیم و تراژدی وار بمیریم...
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    2 0
    مسئولین شهرداری باید از این اتفاق سرشون رو به دیوار بکوبند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    4 0
    خداوند رحمتشان کند.
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    3 0
    شهردار جوابگو باشد و سازمان اتش نشانی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    13 0
    فقط تو مملکت ماست که هیچ وقت مقصر اصلی مشخص نیست ،این میگه اون و اون میگه این وهر دو میگن آنها و.....
  • سجاد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    4 0
    اصلا نردبون نمیخواست فقظ یه تشک یا یه چادر هم بود دیگه نمیمردن بنده خدا ها . تسلیت به خانواده هاشون میگیم . هر چی بلا هست سر بدبخت بیچاره ها میاد آخه خدا انصافتو شکر
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    2 0
    در اکثر کارگاهای تولیدی موارد ایمنی رعایت نمیشه بعد هم که اتفاقی میفته میگن چرا بنظر من مقصر اصلی صاحب کارگاه که باید جوابگو باشه ولی متاسفانه هیچ حرفی ازش نیست وهمه دنبال محکوم کردن آتش نشانی و شهرداری هستند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 0
    کنتور که نمیندازه
  • بانوی ایرانی... IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    20 0
    خدا رحمت کنه رفتگان این حادثه رو.خیلی تجربه ی وحشتناکی بوده برای این آقا و فکر میکنم حتما یه روانشناس باید کمکشون کنه که فکرش به زندگی عادی برگرده.با قدردانی از زحمات عزیزان مشغول در آتشنشانی پیش از هر قضاوتی فقط در عجبم که تشک اینجور مواقع ساده ترین راه هست و چرا نبوده؟
  • نسرین A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    4 0
    الان دیگه این حرفها فایده ای نداره 2 نفر مرده .2 انسان. خدایا خودت عاقبت مارو هم ختم بخیر کن ولی هر چی باشه پرت شدن به پایین بهتر از سوختنه .خدا به خانوادشون صبر بده .
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    2 0
    حالا دلیل اتیش سوزی چی بوده؟چرا هیچی نمیگن؟
  • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    10 0
    یعنی اگر یکی از طوفان هایی که هر سال به طور معمول توی آمریکا میاد توی ایران اتفاق بیافته فکر کنم نصف جمعیت تهران کشته بشن و مملکت تا 10 سال بخوابه!!!! با این وضع .....
  • بی نام US ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    1 23
    البته اين حرف است درست سنسور نردبان عمل نكرده و هزار دليل ديگر بايد اين حقيقت را قبول كنيم آنها قسمتشان اين بوده كه اين اتفاق براي آنها افتاده است .
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 0
    تو تموم مدت خوندن مصاحبه گریه کرد واقعا درکشون کردم که چی کشیدن
  • حمیدرضا IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    1 2
    من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم کسی که صبح کند و به امورات مسلمین رسیدگی نکند مسلمان نیست. شخصی که باید طبق چک لیستش نردبان آتش نشانی را کنترل می کرده و تنبلی کرده آیا می شود به او گفت مسلمان؟