توضیحات مدیرعامل آتش‌نشانی درباره حادثه خیابان جمهوری/ فقط ۱۵ ثانیه کم آورد/ دو آتش‌نشان بازداشت شدند

رئیس کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و همچنین معاون عملایت این سازمان در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره حادثه خیابان جمهوری توضیحاتی دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز یکشنبه گذشته در جریان آتش سوزی در یک کارگاه تولید پوشاک در خیابان جمهوری، دو زن 44  و 60 ساله از طبقه پنجم به پائین سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.

شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری رضا خوشزاد مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران به همراه فتح الله تیموری معاون عملیات این سازمان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری جزئیات حادثه روز یکشنبه در خیابان جمهوری را تشریح کردند. این برنامه د میهمان تلفنی هم داشت؛ معصومه آباد، رئیس کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران و همچنین محمدجواد کولیوند، نایب رئیس کمیسیون شوراها بودند. 

فقط اگر ۱۵ ثانیه دوام می آورد...

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیش از توضیح درباره حادثه روز یکشنبه در ساختمان 117 خیابان جمهوری، حرف هایش را چنین شروع کرد: آتش‌نشانان شیرین‌ترین لحظات زندگی‌شان، لحظه نجات انسان‌هاست، تلخ‌ترین زمان نیز برای یک آتش‌نشان هنگامی است که یک وطن جان خود را از دست می‌دهد. جامعه آتش‌نشانان کشور از این حادثه داغ‌ دارند، پس از این حادثه، واقعا روح آتش‌نشانان مرده و تنها جسمشان است که کار می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های فروتنی و حق‌ نظری، گفت: این مسئله یک مسئله نادر است که سوابق نیز آن را نشان داده است.

خوشزاد اما درباره جزئیات این حادثه گفت: حریق در یک مجتمع تجاری، مسکونی و کارگاهی رخ داد که در استانداردهای ما وقتی یک ساختمان دارای کاربری ترکیبی می‌شود، آن را در گروه ساختمان‌های پرخطر دسته‌بندی می‌کنیم. این ساختمان 35 سال قدمت دارد. مهم‌ترین آیتم خطر در این ساختمان، راه خروج بود؛ متاسفانه راه خروج دیگری به جز همان یک راهی که حریق آن را مسدود کرده بود، وجود نداشت اما چون سابقه ساخت و پروانه آن به گذشته بازمی‌گردد، باید حداقل‌ها در آن رعایت می‌شد.

به گفته او  کانون حریق این حادثه طبقه چهارم از بالای همکف (پنجم) و پشت در کارگاه بوده است: هنگام وقوع حریق هفت تن مشغول کار در این کارگاه بوده‌اند که انباشت مواد، پشت در این کارگاه و همچنین راه‌پله‌های پشت‌بام و طبقه سوم که مملو از پشم شیشه و مواد اشتعال‌آور بود، خروج این افراد از واحد را غیرممکن کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی درباره علت این حادثه گفت: وقوع این حریق می‌تواند بر اثر یک بی‌احتیاطی و مانند این باشد. همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی آن هستند.

او در ادامه درباره حادثه گفت: هفت تن در این ساختمان بر اثر آتش سوزی حبس شده بودند. اولین تماس با عنوان رویت دود از پشت‌بام، به آتش‌نشانی گزارش شد که نخستین ایستگاه آتش‌نشانی سه دقیقه و دو ثانیه بعد از اعلام، خود را به محل رساند و این در حالی است که متوسط استاندارد دنیا چیزی حدود چهار تا شش دقیقه است. عکس‌العمل آتش‌نشانان سریع و به موقع انجام شد، مستندات و تصاویری داریم که می‌توانیم با استناد به آنها، روی این موضوع صحبت کنیم.

خوشزاد دراین بخش به یکی از ابهامات پیش آمده در این حادثه درباره پاشیدن آب به یکی از قربانیان که پیش از سقوط از پنجره به بیرون آمده بود و همچنین افراد دیگر،‌ گفت: اسپری کردن آب از سوی آتش‌نشانان برای افراد محبوس در حادثه بود.

او با رد برخی شایعات و اظهارات مطرح شده درباره این حادثه، گفت: زمانی که نردبام اول ساختمان، عملیاتی نشد، مرحوم فروتنی در کارگاه بوده و هنوز حتی از پنجره نیز بیرون نیامده بود. در زمان کمتر از یک دقیقه، نردبام دوم از ایستگاه آماده حرکت به محل شد، فرمانده عملیات باید در محل حادثه تصمیم بگیرد که مهم‌ترین تصمیم فرمانده در این حادثه، پشتیبانی به وسیله نردبام دوم بود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی، در آن لحظه هنوز مرحوم فروتنی از پنجره آویزان نشده بود: در طول مسیری که نردبام دوم در حال اعزام به محل بود، ایشان این ریسک را انجام داده و از پنجره خارج شده‌اند که متاسفانه منجر به سقوط‌شان شد. همانطور که در تصویر و فیلم‌های منتشر شده، دیده می‌شود، به نظر می‌رسد این فرد قصد داشته از کامپوزیت عمودی نمای ساختمان، برای سر خوردن به پایین استفاده کند و اگر وی 15 ثانیه بیشتر مقاومت می‌کرد یا زیر پایش شکسته نمی‌شد، نردبام دوم آتش‌نشانی، عملیاتی می‌شد و همانطور که در مدت 95 ثانیه، پنج تن را از میان شعله‌های آتش در این واحد نجات داد، این زن نیز نجات داده می‌شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان گفت: همکارانم که در پی حواشی ایجاد شده در این حادثه دچار ضعف روحی شده‌اند، می‌خواهند که بیشتر از گذشته و با انگیزه بیشتر تلاش کنند.

 

زنگ خطر برای ۹۹ درصد ساختمان های مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران

در ادامه معصومه آباد رئیس کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های دو کشته شده در حادثه خیابان جمهوری، گفت: روزانه حدود 160 عملیات از سوی آتش‌نشانی تهران انجام می‌شود و مسئله مهم، کاهش چشمگیر میانگین زمانی رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه و کاهش تلفات و خسارات در سال‌های اخیر است، به طوری که آمار تلفات از 37 تن در سال 90 به 21 تن در سال 91 رسیده و در سال جاری نیز با احتساب دو زنی که کشته شدند، این آمار 12 نفر بوده است که این یعنی به طور متوسط سالانه 30 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم.

او با بیان اینکه این ساختمان پیشتر به دلیل موارد ناایمن، اخطار کتبی دریافت کرده بود، گفت: حادثه خیابان جمهوری زنگ خطری است برای 99 درصد از ساختمان‌های مناطق 11 و 12 شهرداری تهران، چرا که ساختمان‌های این مناطق نیز آبستن چنین حوادثی هستند و این موضوع در شناسنامه ایمنی‌شان نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جریان حادثه روز یکشنبه در خیابان جمهوری، خطای انسانی صورت نگرفته، گفت: در بررسی‌های خود متوجه شده‌ام که این نردبام بارها عملیات انجام داده که آخرین عملیات آن مربوط به 18 آذرماه امسال بوده است.

آباد گفت که در تحقیقاتش مشخص شده که 1300 تن از ابتدای سال جاری به وسیله این نردبام نجات یافته‌اند که خوشزاد، مدیرعامل آتش‌نشانی این اظهارات را تصحیح کرده و گفت که در 10 ماهه امسال آتش‌نشانان 1300 تن را نجات داده‌اند و این آمار مربوط به این نردبام نبوده است.

او با بیان اینکه این نردبام سنسورهایی با حساسیت خاص دارد، گفت: همچنین نردبام آتش‌نشانی اپراتورهای خاصی دارد که در بررسی‌های مشخص شد که اپراتور این نردبام از مجرب‌ترین پرسنل آتش‌نشانی بوده که قبلا نیز با این وسیله کار کرده است.

 آباد با بیان اینکه گزارشی از این حادثه تا سه‌شنبه آماده شده و به شورای شهر تحویل داده می‌شود، افزود: با تدبیر رئیس شورا، مسجدجامعی، بنده مسؤل پیگیری این حادثه شده‌ام.

رئیس کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از صدا و سیما خواست که از قضاوت در این زمینه پرهیز کرده و اقدام کارشناسی را در فضایی آرام انجام دهد تا به دلیل برخی اظهارنظرها، به اعتماد ملی آسیبی وارد نشود.

او تاکید کرد که گزارش شورای شهر در این باره روز سه شنبه اعلام می شود.

 

گزارش مجلس، هفته بعد

در ادامه، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از آماده شدن گزارش حریق خیابان جمهوری حداکثر تا هفته آینده خبر داد.

محمد جواد کولیوند گفت: پس از این حادثه با شهرداری ارتباطاتی داشته و مواردی را بررسی کردیم، کمیسیون این موضوع را دنبال می‌کند و منتظر دریافت گزارش‌های امنیتی و اطلاعاتی در این خصوص هستیم.

او گفت: تا زمان مشخص شدن علت حادثه، نباید به هر شکلی اظهارنظر کرد و به دنبال مقصر گشت، در همین چند ماه اخیر امید عباسی از آتش‌نشانان تهرانی برای نجات جان یک دختربچه، به شهادت رسید که ما نباید چنین مواردی را فراموش کنیم.

کولیوند گفت: کمیسیون اطلاعات را گرفته و بررسی می‌کند، گفت: حداکثر تا هفته آینده گزارش را نهایی کرده و نتیجه آن را به مردم اعلام می‌کنیم. نباید تا زمان شفاف شدن نتیجه، دیگران را متهم کرد. پس از اعلام گزارش نهایی، با افرادی که در جریان این حادثه مقصر بوده‌اند، برخورد خواهیم کرد.

 

روایت معاون عملیات سازمان آتش نشانی از حادثه

فتح الله تیموری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران نیز با تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه گفت: طی سال 30 هزار ماموریت اطفای حریق و حادثه در تهران از سوی آتش نشانان انجام می شود که تمام تلاش آتش نشانان برای نجات جان شهروندان در این عملیات ها است.

او درباره حادثه خیابان جمهوری گفت: اولین تماس درباره مشاهده دود از پشت بام با سازمان آتش نشانی گرفته شد. پس از آن پنج تماس دیگر گرفته شد که در آخرین تماس اعلام شد، افرادی در داخل کارگاه محبوس شده اند.حتی در برخی تماس ها اعلام شد آتش خاموش شده است. نخستین ایستگاه پس از سه دقیقه خود را به محل حادثه رساند و در ادامه آتش نشانان چهار ایستگاه همراه یک گروه نجات ، تشک نجات و نردبام در محل حاضر شدند.

معاون عملیات آتش نشانی تهران ادامه داد: نخستین ایستگاه که به محل می رسد مقداری دود و شعله در طبقه چهارم دیده می شد. نیروها از راه پله وارد ساختمان شدند که نخستین زن از طبقه چهارم بالای همکف به پائین پرت شد.در ابتدا فردی لبه پنجره نبود. نردبام اول که به محل رسید به دلیل اینکه سیستم آن خارجی و حساس است و لایل فنی عملیاتی نشد. این دستگاهها هر روز ساعت هفت صبح هنگام تحویل شیفت کنترل می شوند.

به گفته او پس از اینکه نردبام اول عملیاتی نشد، درخواست نردبام دوم شد: تا این لحظه هنوز کسی در مقابل پنجره نبود. آتش نشانان با سه نازل شروع به آب پاشی کردند. ناگهان خانمی از پنجره خارج شده و لبه پنجره ایستاد. مرد جوانی نیز لبه پنجره نشسته و با او صحبت می کرد. همکاران ما از آن زن خواستند برود داخل. این زن حدود 2 دقیقه و 28 ثانیه لب پنجره بود که 15 ثانیه بعد از سقوط وی نردبام به مقابل پنجره رسید.در این عملیات زن 70 ساله ای که بیماری قلبی داشت نجات یافت.

 

بازداشت دو مامور آتش نشانی

دو تن از پرسنل سازمان آتش نشانی تهران در رابطه با پرونده آتش سوزی خیابان جمهوری بازداشت شدند. رئیس ایستگاه یک سازمان آتش نشانی تهران، ایستگاه حسن آباد، پس از تحقیق در دادسرای جنایی تهران از سوی بازپرس پرونده بازداشت شد.

به گزارش مهر بازپرس جنایی همچنین اپراتور نردبامی که در این عملیات به علت نقص در سیستم کامپیوتر کار نکرده بود را بازداشت کرد.

تحقیقات جنایی در خصوص این ماجرا همچنان ادامه دارد. این در حالی است که خانواده قربانیان این حادثه نیز با مراجعه به دادسرا به طرح شکایت پرداخته اند.

محل حادثه نیز با دستور بازپرس پرونده پلمپ شده است. همچنین یک تیم از کارشناسان پلیس آگاهی با حضور در کارگاه خیاطی به بررسی محل پرداختند تا احتمال عمدی بودن آتش سوزی و یا قصور در این ماجرا را بررسی کنند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    365 7
    باز هم دیوار کوتاه!!! پس مقصران اصلی چی میشن؟ مگه همه اون دفعاتی که آتشنشانها با گذشتن از جان خودشون، جان دیگران رو نجات دادند، از اونها تقدیر شده؟؟ اونهایی که مسئول واقعی خرابی و فرسودگی سیستمها بودند چی؟؟؟؟؟ مگه آتشنشانها خودشون خواستند با ماشینهایی که مشکل داره وارد عملیات بشن؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      161 0
      دقیقا منم با شما موافقم،پارسال یادتون نیست؟؟تو همین منطقه 22 اون اتش نشانی که به خاطر نجات 1 بچه جون خودشو از دست داد واقعا ادمای فداکاری هستند خداییش من توشون ادم بدی ندیدم موقع عملیات انقدر فشار روشونه که شاید یکم پرخاش کنن ولی ادمای درستی هستند چند بار بردمشون سر محل حادثه اون موقع انقدر براشون ماموریتشون مهمه واقعا استرس و میبینی تو حرکاتشون،ادمای وظیفه شناسین بر عکس مامورای نیروی انتظامی
    • الهام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      108 3
      دقییییقا. اقا مگه دفعات قبل که نجات دادن تشکر کردین که الان بازداشت شده اون اپراتور بدبخت.تجهیهیزات مشکل داره به اپراتور چه.اون فقط کارشو انجام بده.یقه کسی و که مسئول چک کردن تجهیزات بوده رو بچسبید...
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      12 1
      اون ماموری هم که قبلا برای نجات جان یه دختر بچه شهید شد بخاطر ضعف سیستمی و کمبود امکانات جونشو از دست داد قبول کنین که از استاندارهای روز دنیا خیلی عقبیم با فشار آب زدین اون بدبخت رو انداختین بعد میگین ....
    • امیر.غ RU ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      14 0
      یعنی تو ایستگاهای آتش نشانی کسی نیست که وسایلو بعد عر عملیات چک کن؟ خودمونو جای اون آتشنشانا بزاریم اونها حتی اگه از روی وظیفه ام نباشه از روی احساسشون کوتاهی نمی کنن.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      6 1
      بسمه تعالی احیانا این خانم آباد نماینده شهرداری هستند یا نماینده ملت!!!!!!!!!!!! فکر کنم آخرش خانواده های کشته شدگان باید دیه بپردازند و سرخو از قالیباف عذرخواهی بکنه!!!!!
  • رضا A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    فقط اگر ۱۵ ثانیه دوام می آورد؟!!!! چرا اینو نمیگید که فقط شما اگر 15 ثانیه زودتر میرسیدید! فقط شما اگر تجهیزات داشتید! فقط شما اگر 4 تا نیروی آماده باش داشتید! فقط شما 4 تا ماشین مجهز داشتید!!!
    • علی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      تو همه دنیا به غیر از خاورمیان از جمله ایران چنین اتفاقاتی باعث میشه حداقل رییس آتش نشانی استعفا بده بعضی از کشورها هم شهردارش ولی خب اینجا ایرانه صندلی قدرت مثل یک ریشه درخت بزرگه متاسفم برای شهردار تهران
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      129 6
      نتیجه میگیریم اشکال در "ناتوانی در استقرار مستحکم خود" "عدد 15" و چندتا مامور آتشنشانی است مسئولان با روح و جسم آرام شب را راحت بخوابند...
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      18 3
      اولا آقاي حميد رضا خوب كه شما تو دادگستري، زندان و اين جور جاها زندگي نمي كني و الا همه رو دم تيغ ميدادي، دوما حول نشده، هول شده، سوما شما كه اونجا نبودي، وقتي آتش نيم متري شما باشه و از شدت حرارت و سوزش نتوني تحمل كني، وقتي داري مي سوزي مي ايستي به توصيه مامورهاي آتش نشاني گوش ميدي؟؟؟؟؟ شما ١٠ ثانيه دستت رو بگير رو شعله گاز اگه تونستي تحمل كني و به توصيه ها گوش كني و ناخودآگاه و غيرارادي دستت رو عقب نكشيدي بعد بيا اينارو بگو.
    • بی نام US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      235 7
      زورتون به اون ۲ آتش نشان رسیده، چرا اون سی که این جنس بنجل را خریده دستگیر نمیکنید
    • حمید صحرایی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      42 3
      یعنی اقایانی که باعث شدن یک خانوم با 60 سال سن روز تعطیل مجبور به کارکردن باشد مقصر نیستند؟ یعنی مزاحمین تلفنی که واحدهای امداد را ناچار میکنند تا بعد از هر تماسی موضوع تماس را دوباره استعلام کنند و بعد وارد عمل بشوند که این خود 3 تا4 دقیقه امداد را به تاخیر می اندازد مقصر نیستند؟ یعنی راننده گانی که با شنیدن ازیر اتومبیل های امدادی کک شان هم نمیگذد و زمان رسیدن امداد را به تاخیر میاندازند مقصر نیستند؟ یعنی تحریم که باعث نرسیدن و یا گران رسیدن دارو به هزاران بیمار میشود نمیتواند باعث نرسیدن تجهیزات مدرن به اتش نشانی بشود؟یعنی اسفناک بودن وضع بنزین که روزانه جان میلیونها را تهدید میکند توجیه دارد و خراب بودن نردبان توجیه ندارد؟از مردم خیابانها تا مسیولین همگی مشکل داریم.
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      15 4
      با حالش اینه که یک کلام نگفته خب چرا از همان اول تشک نجات استفاده نشده حالا فرض کنیم نردبان هم باز شده و کار می کرده آیا عقل سلیم نمی گوید در مرحله اول باید تشک نجات را استفاده کرده یا حداقل در کنار نردبان، تشک را هم استفاده کرد که اگر فرد قبل از رسیدن نردبان به بالای ساختمان سقوط کرد حداقل تشک وجود داشته باشد؟ بهتر این است که بگویید نیرو های شما در آتش نشانی آموزش های لازم را ندیده اند واگر نه هر کسی می داند که فردی که در آتش سوزی از پنجره خارج می شود و این امر در بسیاری از اتش سوزیهای ساختمانهای بلند هم بسیار رایج است احتمال سقوطش چندین برابر سوختنش است (خود سوختن هم موجب سقوط می شود) و اولین قدم انجام عملیات برای نجات فرد از سقوط و جلوگیری از کشته شدن از سقوط است و راهش هم تشک نجات است.
    • مهشيد A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      10 1
      الان شما هم حول شدى! حالا حول يا هل يا هول؟؟؟؟
    • میلاد م A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      23 1
      تو همه دنیا اگه مشکلی پیش بیاد مسئول اون اداره باید جواب بده نه کارگر و کارمند و ... چطور آقای قالیباف تو افتتاح ها همه جا حضور داره و همه رو به اسم خودش تموم میکنه کی تا حالا کارگرا اومدن افتتاح کنن همیشه آقایون روبان افتتاح رو پاره میکنن ولی وقتی مشکلی پیش میاد آتش نشان مقصره که پول نداده تجهیزات آتش نشانی رو عوض کنن
    • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      5 20
      یعنی چی 15 ثانیه زودتر؟! استاندارد جهانی بین 4 تا 6 دقیقه است و اینها سه دقیقه ای در محل بودن! زودتر یعنی چی؟ کم کاری از این لحاظ صورت نگرفته.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      23 0
      از رییس آنش نشانی بعیده چنین حرفی را بزند. یعنی آن مرحومه اینقدر نمی فهمیده که ارتفاع خطرناک است. حتما خطر زنده زنده سوخته شدن در آتش آنقدر نزدیک بوده که 15 ثانیه که هیچ 5 ثانیه هم نمی توانسته منتظر بماند. به نظر من فقط به خاطر همین حرف غیرمسئولانه ایشان دیگر صلاحیت ریاست آتش نشانی را ندارد.
    • نکته مهم IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      11 0
      دوستان یک لحظه به این موضوع توجه کنید: آیا قبول دارید که جان انسان ها اینقدر مهمه که به مرگ این دو نفر اینقدر پرداخته میشه؟ برای من بزرگترین دغدغه مرگ یک انسانه ولی چرا ما از خودروسازایی که روزانه باعث مرگ ده ها نفر هموطن میشه اعتراض نمیکنیم که باعث شده تعداد کشته ها از یک کشور جنگ زده بیشتر بشود؟ ولی اینهمه اعتراض گسترده و دستگیری آتشنشانان بیچاره و درگیر کردن شهرداری و مجلس و غیره . این چه قدرتیه پشت این خودرو سازا که اینهمه آدم میکشن و یکی پیگیر نمیشه ولی دو تا اتشنشان که نون آور خونه هستن و در طول زندگیشون به نجات هموطنشون مشغولن باید دستگیر بشن
    • مهدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      5 31
      به نظرم اگر یک روانشناس باهاشون بود می تونست جلوی هیجان و ترس افرادی که گیر افتاده بودن را بگیره و این اتفاق نیفته
    • رایناک A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      4 8
      شما بهتره به ناظر ساختمون کاری نداشته باشی و سعی کنی کار خودت رو که نتوستی درست انجام برای بار بعد درست انجام بدی چون نمیشه به خاطر راحتی شما همه ساختمون های قدیمی رو طبق نظر شما اصلاح بنا کرد مسئله اینه که تو این حادثه میشد خیلی خیلی بهتر عمل کرد و این سندی بود بر ناتوانی و نابلدی و زیاده گویی مامور ان آتش نشانی
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      2 0
      تمام آتش سوزي ها وحوادث بعلت غفلت واشتباه افراد است و اينجاست كه همه اميدها به آتش نشاني است ، در اين حادثه رياست اداره آتش نشاني بسيار كوتاهي كرده كه افرادش پيش بيني چنين وضعيتي را نكردند و نردبان را چك نكردند و تشك نجات نداشتند كه نشان ميدهد آموزش صحيح نديدند و مديريت نظارتي بركارشان نداشته است ،هر كم وكسري هم كه داشتند وظيفه داشته كه گزارش ميكرده و به شهردار اطلاع ميداد.
    • سعیدی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      2 0
      همون گونه که از شجاعت شهید امید ،آتشنشان غیور هم تعریف کردند و اون تشیع جنازه تاریخی برگزار شد از بد کار کردن عده ای دیگر هم نقد وارده! آقایان که اهمال کردند خودشان هم استعفا بدهند و هم خلع درجه شوند.البته تو ایران برخلاف بقیه جاها استعفا میدهند و بعد از کمی با لابی سمت بالاتری میگیرند.
    • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      3 0
      شما کاشناس هستید، میدونی تشک نجات چه ابعادی داره، میدونی چند نفر نیرو و چه زمانی برای فعال سازی داره، میدونی نباید هیچگونه عوارضی مثل پیاده رو سیم برق و بیش از ۵۰ متر مکعب فضا نیاز داره، میدونی خودرو نردبان ۵ سال پیش یکسره از آلمان وارد شده و بالابرش ساخ کشور فلانده، میدونی بهترین بالابر ها رو در اروپا فلاند می سازه، میدونی چهار تا آتش نشان مجروح شدن، میدونی همیشه حادثه و خطر در تمام دنیا خسارت جانی و مالی داره، میدونی تهویه هوا چند نوعه و اسپری کردن آب بصورت فوک یک نوع تهویه در سیستم نجاته در تمام دنیا پس هر وقت کارشناس شدی نظر بده، ممنون
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    246 9
    در بحران ها ثانیه ها و کسری از ثانیه ها مهم هستن آقای محترم اگر نردبان باز نشده یعنی تجهیزات شما مشکل داشته اون دو تا مامور چه گناهی دارن
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      8 0
      نه عزیز من شما با دقت مطلب را بخوان، ما کاملا مجاب شدیم که مقصر این دو خانم بودند و بر عکس عملکرد مدیریتی شهردای و آتش نشانی بدون نقص بوده و بهتر است در کنار ان تشکر فراوان و قدردانی های لازم از شهردار تهران و مدیران آتش نشانی بلا فاصله انجام شود!!!!!!!!!!!!
    • مسعود IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      8 0
      کاش فیلم جریان خاموش کردن خودروی در حال سوختن توسط آتش نشانان زنجان رو که اتفاقا یکی از شبکه های خارجی هم پخش کرد میدیدین. اونوقت بهتر میتونستین راجع به بعضی از مسئولین و مامورین آتش نشانی نظر بدین. واقعا کمدی تاسف باری بود!!!! خبر جان خواهشا درج کن.
    • امین1 IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      2 0
      به نظر من سه عامل در این حادثه نقش اصلی داشته اول نقص سیستم نردبان ونبود تشک محافظ توسط ماموران آتش نشانی دوم خود قربانیان که بعلت ترس زیادبنحوی اقدام به خودکشی کردندوبه توصیه های ماموران توجه نکردندچون افراد زیادی نجات پیدا کردندوسوم صاحب کارگاه وتولیدی که متاسفانه هیچ کدام از استانداردهای یک ساختمان ویک محیط کار امن را فراهم نکرده است.مثل پله فرار،سیستم اطفا حریق،سنسور تشخیص دود و آلارم که بازهم به نظر من عامل سوم مهمترین عامل است صاحب تولیدی قطعا فردحریص ودرعین حال بی موالات نسبت به استانداردهای محیط کار وبی توجه به حقوق کارگران بوده است وگرنه روز تعطیل کارگران رابه سرکار نمی کشاندومحیط را پر از پارچه وپشم شیشه که سریع الاشتعالند نمی کرد بازهم به ملت وخانواده قربانیان تسلیت می گویم
  • ناشناس IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    بازداشت این دو نفر آخر بی انصافیه. کامپیوتر هنگ کرده بوده از دست هیچ کس کاری بر نمی آمده
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      8 0
      بیچاره آتشنشان ها ، اگه بسوزن و بمیرن مردم میگن آخی خدا بیامرزتشون ، ولی اگه یه همچین اتفاقی بیوفته که از مدیر ساختمون و صاحب کارگاه هرکدونم اشتباهات مرگباری انجام داده بودند ،و اون دو مرحوم هم که از ترس جونشون خودشونو به کشتن دادن ! مبری میشن و همون آتشنشانی که جونشو گذاشته کف دستش مقصر میشه ،! حتی ربط دادن این ماجرا به شهرداری ، شخص شهردار هم خنده داره ، شهرداری باید چیکار میکرد ، مگه ابزار قانونی داره؟ تنها کاری که میتونست بکنه این بود که به اون ساختمون برای شرایطش اخطار بده که از قبل داده بود ، همین الان خیلی از ساختمونای خودمون کپسول آتشنشانی نداره ، تو پاگردامونو پر وسایل قابل اشتعال کردیم ولی تا کوچکترین اتفاقی بیوفته خودمون اولین نفر اعتراض میکنیم ، عین مردم کوفه شدیم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    رئیس کمیسیون ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و همچنین معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران! لطفا همگی با هم استعفا دهید! شاید مرهمی بر زخم خانواده های داغدار این حادثه تلخ باشد... همین
  • رضا RO ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    14 55
    پنج نفر از هفت نفر زنده موندن چرا همه خودشونو پایین ننداختن به نظر من آتش نشانا زود اومدن اون خدا بیامرز ا باید صبر میکردن البته اون دونفر آتش نشان هم باید به مجازات تخلفشون برسن ما هم هر چی میشه زود میندازیم گردن دولت مسئواین البته انقدر بعضیاشون بی مسئولیت کردن ندیده ما باز میگیم اونا مقصر هستند هفت تن در این ساختمان بر اثر آتش سوزی حبس شده بودند. اولین تماس با عنوان رویت دود از پشت‌بام، به آتش‌نشانی گزارش شد که نخستین ایستگاه آتش‌نشانی سه دقیقه و دو ثانیه بعد از اعلام، خود را به محل رساند و این در حالی است که متوسط استاندارد دنیا چیزی حدود چهار تا شش دقیقه است. عکس‌العمل آتش‌نشانان سریع و به موقع انجام شد، مستندات و تصاویری داریم که می‌توانیم با استناد به آنها، روی این موضوع صحبت کنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      13 1
      اره بابا باید صبر می کرد تا دود بخوره بعد بمیره!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      10 1
      عجعععععععببب!!! پس جریان این شکلی بود ما نمی دونسیم!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    37 7
    کاملا تو فیلم ها مشخصه فشار آبی که به سمت خانم پاشیده میشه تعادل زن و بهم میزنه و باعث سقوطش میشه، چقدر یک آتش نشان باید آماتور باشه که نفهمه آب فشار داره کسی که تو 10 سانتی متر جا وایساده یک باد ساده میتونه تعادلش رو بهم بزنه چه برسه فشار آب، واقعا برا آتش نشانی تهران و کشورم متاسفم
    • بی نام US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      2 5
      بی نام جان چون اون خانگ داشته می سوخته بهش اب پاشی ن، مشکل ما تجهیزات بنجل اتش نشانیه، نه ماموران ان
  • کامیار IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    21 5
    وقتی یک پلنگ شکارمیشود ویا حیوان دیگر ، صدای تمام مسئولین به آسمان بلند میشود و وقتی یک انسان به علت سهل انگاری افرادی کشته میشود همان مسئولین محترم ساکت وپشت یکدیگر پنهان میشوند . به قول شهردارتهران چه بسا خیلی ازاتفاقات روی داده که انسانهای بیگناه مظلومانه به خاطرسهل انگاری میمیرد کسی پاسخگو نیست . ............ ایکاش که درایران انسان هم به اندازه اون پلنگ یا حیوان دیگر ارزش داشت . وحال پس ازاین به بعد مصاحبه پشت مصاحبه وووووو کی بود کی بود من نبودم . ایکاش خدا کند اشتباه آتش نشانان آخرین بارباشد .
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    36 12
    بابا تابلوِ فشار آب باعث شد خانم سقوط کنه، برات خیلی متاسفم آتش نشان که فهم قانون فشار آب برات اینقدر سخت بوده
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      4 11
      خیلی بلدی و میفهمی بیا برو آتشنشان شو. میشینن کنار گود میگن چرا لنگش نکردی
  • رضا A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    37 0
    باز هم داستان سرایی مقصران حادثه کجایند اگر این توی هر کشوری اتفاق افتاد در جا مدیرانش استفاء میدادند در ایران صندلی مدیریت آنقدر عزیز است که حاضذ نیستند بروند حتی به قیمت جان آدم ها؟؟؟؟؟؟
  • محمد حسین A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    30 6
    به جای اینکه مدیریت ارشد سازمان مسئول قلمداد بشه رفتن آتش نشان بدبخت و ضعیفتر از همه رو گرفتن؟! عدالت در ایران همینجور ضعیف کشی.........
  • ستایش A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    69 4
    شما به عنوان مسول باید بازداشت بشید نه اون 2 تا اتش فشان
    • ایرانی A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      29 4
      البته آتش نشان درست است
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      29 0
      درست نیست سر هر ماجرایی اونهایی که قدرت ندارند قربانی بشن
  • مریم IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    شهرداری بهتره بجای ساخت 400 مسجد اتش نشانی را مجهز کنه و فکری به حال ناوگان فرسوده این سازمان بکنه
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      9 34
      خانوم مسجد رو شهرداری نمی سازه. منابعش چیزای دیگه است.قشنگ معلومه با فیلتر شکن سایفون رادیو زمانه میری فیس بوک. این تیتر چند روز پیش رادیو چرت و پرت زمانه بود
  • ت حسین FI ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    48 3
    حالا خوبه تو روز تعطیل بوده که افتخار میکنید به موقع رسیدید . لطفا افتخار نکنید . اگر وسط هفته یا روز تعطیل نبود امکان نداشت زیر بیست دقیقه برسید
  • امین A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    68 2
    برادر من، 15 ثانیه بیش تر دوام می آورد!!؟؟؟ خدا سر خودت و زن و بچه ات هیچ وفت نیاره. اون آقا دیروز تو مصاحبه اش گفته بود که داشتیم از دود خفه می شدیم. آخه نداشتن تشک مشکل دو تا کارگر ساده است یا مسئول آتش نشانی؟ چرا نمی گین ببخشید؟ من نمی دونم تو اون شورای شهر غیر از خانتم آباد کسی برای صحبت آمادگی نداشت؟ در ضمن ممنون می شیم اگه در مورد جوان دستفروش توی مترو هم بفرمایند چند ثانیه کم آورده؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    44 3
    مفصر اصلی شهرداری
  • بی نام EU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    3 7
    ای مردم نا اگاه اتشنشانان در ایران بهترین در جهانند روشنفکران نردبان که خارجی بود چرا عمل نکرد چون نقص فنی در هر دستگاهی اتفاق می افتد چرا در امریکا وروسیه حتی فضاپیماها چند دقیقه پس از پرتاب از مدار خارج می شوند چون ساخته دست بشرند
  • بی نام NL ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    22 1
    این عادت ما مردم ایرانه. هر وقت مشکلی پیش میاد دنبال یکی میگردیم کاسه کوزه ها رو سرش خراب کنیم بجای اینکه فکر کنیم ریشه مشکل کجاست.
  • بی نام از شیراز US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    2 0
    فقط دنبال مقصر گشتند دردی رو دوا نمیکنه.مشکلات باید ریشه یابی بشه و اساسی و با برنامه ریزی حل بشه.مثلا تجهیزات آتش نشانان کل کشور کاملتر و بررسی بشن و آموزشها حرفه ای تر شوند...در خیلی از زمینه ها در کشور نقص وجود داره و این خودمونیم که باید مسئولیت پذیرتر باشیم و سعی کنیم مشکلات و نواقصی رو که میبینیم بر طرف کنیم.فوتبالمون که جنبه تفریحی داره این همه دارای نقصه چه برسه بقیه چیزهای مهمتر مثل رانندگی , بیکاری , نداشتن دانش و تخصص واقعی افراد مثلا متخصص و ...
  • بی نام US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 2
    اگر فيلم را ببينيد، يا عكسها را متوجه ميشود پوشش كاذب ساختمان زير پاي خانم ميشكند و باعث افتادن وي ميشود. اگرنه خودش را نگه ميداشت.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    12 0
    استعفاء بدهید تا شخصی لایق این پست را در دست بگیرد... ریختن آب و کف باعث سقوط شد
  • نسرین A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    2 40
    عمر دست خداست اون 2 نفر دیگه روزی شون تموم شده بود حتی اگه از این ماجرا جان سالم هم بردر میبردند باز هم مرگشون اون روز بود
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      1 0
      فیلم فاینال دستینیشن روت تاثیر گذاشته هاا..
  • علي A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 1
    توي متن گزارش قيد شده نردبام واقعاً متاسف شدم نردبان درست است
    • صبا US ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      9 1
      واقعا تو این گزارش چیز دیگه ای نبود که باعث تاسف شما بشه؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    8 0
    کاش یکه از اون بازماندگان حادثه اتش سوزی رو هم به برنامه دعوت میکردن تا ابعاد حادثه کاملا روشن بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    11 1
    با بازداشت دو مامور ساده کار درست نمیشود به بزرگترها زورتون نمیرسد این بدبختها را گرفتین
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 0
    متهم کردن شهرداری ؛ آتش نشانی و یا سایر سازمانهای ذیربط دردی را دوا نمی کند آن دو بانو که به رحمت خدا رفتند و الباقی نیز به لطف خدا نجات یافتند ؛ نیروهای آتش نشان از شریف ترین خدمتگزاران در این کشور میباشند که بنده دست بوس ایشان هستم چرا ما امثال مرحوم عباسی را که از شهدای آتش نشانی در را خدمت بوده را فراموش کردیم اینها تماما" انسانهای شجاع و ایثارگر هستند مشکل پیش آمده در خدمت رسانی سخت افزاری بوده و خطای انسانی در آن نقشی نداشته بهتر است نقاط ضعف را بدقت بررسی نموده و نسبت به رفع کمبودهای موجود برای خدمات رسانی های آینده اقدام نمائیم
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 0
    مشکل شخص مسول است چرا آتش نشانان را تامین نکرده از لحاظ ماشین الات وقت تبلیغات همش قپض در میکنند حالا خجالت بکشند استعفا بدن نه اینکه توجیه بکنند وعذرخواهي كنند نه تيم كارشناس تعييين كنند تا تبرئه بشن
  • مهدی صریح RO ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    7 1
    آخه این آتشنشانان بتمن نیستندکه پرواز کنن یا مردانکبوتی نیستندکه از ساختمان بالا برن این چه توقعی که مردم از اونا دارن آتشنشانان با کمترین حقوق و مزایا با رشادت ترین انسانهای روی زمینن هر کاری از دستشون بر بیاد انجام میدن خوب حالایه نقص فنی پیش اومد نردبون بالا نرفته برید یقه سازنده نردبون رو بگیرید نه آتشنشان رو مگه برای هواپیما مشکل پیش نمیاد بااینکه قبل از پرواز چندین بارچک میشه ولی بازم سقوط میکنه پس مابایدبریم یقه خلبان رو بگیریم
  • ایمان A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 0
    ایها الناس ای آقای مدیر ای انسان فهمیده بحث این نیست چرا نردان خراب بوده. حالا اون بحثش جداست. اون مامور محترم آتش نشان که می بینه نردبان کار نمی کنه به جای اینکه آب رو طرف بپاشه باید یک چاره دیگه می کرد تو اون لحظه اون خانم رو نجات بده مثلا زیرش کیسه نجات نبود یکه ماشین بلند می آورد یه نردبان معمولی که حداقل ارتفاع سقوط رو کم می کرد. تازه اش هم اون بنده خداها با دیدن آتش نشان ها از پنجره بیرون اومدند. اگه می دونستند که اونها بی عرضه تر از این حرف ها هستند مثل اون آقا داخل می موندند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 1
    من فقط این را میدانم که آتش‌نشانهای کشور از نیروهای خدوم و بسیار فداکار جامعه هستند. همین الان اگر به همان ساختمانهای تولید پوشاک در جمهوری سر بزنید متوجه خواهید شد چند درصد آنها در معرض خطر آتش گرفتن قرار دارند و متاسفانه صاحبان آنها کوچکترین وقعی به هشدارهای آتش نشانی نمی‌گذارند بعد هم که خطری پیش می‌آید فوراً بعضی از هموطنان آن چنان از آتش نشانی انتقاد می‌کنند که انگار بقیه کارهایشان را درست انجام داده اند ...
  • علی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    5 0
    مگه اتش نشانی هر منظقه در هفته چند تا ماموریت میرن؟ به خدا تو شهر ما اینقدر که بیکارن ماشینای اتش نشانی درختای تو بلوار رو آب میدن !!!!!!!!!! باز نشدن نردبان که باعث فوت دو نفر بشه فاجعه است..بخدا فاجعه.. مگه تجهیزات شما نباید اورهال باشن؟ مگه نباید مانور داشته باشید؟اخرین چک لیست سرویس نگهداری این نردبان مال کی بوده ؟ آخرین باری که درست عمل کرده کی بوذه ؟ ...
  • سپیده A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    12 1
    چرا کسی از صاحب کارگاه نمیگه؟؟؟ از صاحب ساختمون؟؟؟ چرا از نبود کپسول آتش نشانی کسی نمیگه؟؟؟؟
    • بی نام RO ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      4 0
      کپسول بوده توراهرویی بوده که آتیش گرفته و دسترسی بهش نبود. معمولا چیزایی که به ذهن شما میاد به ذهن اونا هم میاد ولی من موندم چرا پای دوتا اتشنشان بدبخت کشیدن وسط و حسابی پیگیرن ولی واسه خودرو سازا که هزاران ادم رو راهی اون دنیا کرده کسی اینقدر پیگیر نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    27 1
    آتش نشانی شهرستان کنگاور واسه یه مورد آتشسوزی فروشگاه موتورسیکلت فرا خونده میشه اما وقتی میان میبینن آب تو مخزنش نیست.هیچی دیگه زنگ میزنن از شهرستان بغلی اتشنشانی بیاد.نتیجه:سوخته شدن هست و نیست یه آدم بعد 50 سال زحمت.دوطبقه خونش با مغازه زیرش و موتورهاش همش سوخت...
  • حسن US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 0
    بنظرم دراین ماجرای تلخ خیلیا مقصرن بعضیامثل تماشاچیایی که باخوشحالی دنبال سوژه میگشتن و بابی احساسی فبلمبرداری میکردن وهمچنین همسایگانیکه بدون احساس هیچ مسوولیتی اونجاایستاده بودن ونظاره گربودن تقصیرشون کمه چون میتونستن چندین وسایل نرم مانندپارچه-ابر-پشم و.درپایین پهن کنن. آتش نشاناهم کاملامقصرن چراکه اینگونه حوادثوبایدپیش بینی میکردن وآموزشای لازم راحتماقبلاباید میدین مثلاحتما بایدتشک همراهشون بودویابانگهداشتن چادرتوسط سه چهارنفردرمحل افتادن میتونستن جان قربانیا رانجات بدن.مسولان آتش نشانی وشهرداری مربوطه نیزمسوول این حادثه غمبارن. ضمناقربانیانم بایدمثل نجات یافتگان عمل میکردن.یادمان نروداین کارباعث نمیشود حتی ذره ای هم ازفداکاریهای پرسنل آتش نشانهای محترم رانادیده بگیریم.حادثه بود
  • کیارش IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    8 1
    باز هم ایرانی هایی که براحتی در مورد چیزی که ازش اطلاعی ندارن دادگاه برگزار می کنند!!!!
    • من دانشجو IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      2 1
      واقعااااااااااااااااااموافقم تای چی میشه همه میشن کارشناس اونم درهرزمینه تخصصی ک فکرشومیکنی
  • بی نام OM ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    2 0
    بیچاره این مرد جوان را چه جوری نجاتش دادن، با توان عملیاتی که از آتشنشانی دیدم در ایران همه باید آکروبات، صخره نوردی، ... بلد باشن خانم طفلی تا آخر چادرش را رو سرش حفظ کرده، خدای باید یه جایزه جدا واسه همین بگیره
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    12 0
    چرا عادت کردیم همیشه ضعیف ترین ها رو خرد کنیم.اون آتش نشان های بیچاره چکار باید می کردن.جونشونو کف دستشون گذاشتن و با اون تجهیزات قدیمی و درب و داغون هر روز تا لب مرگ میرن.برن سراغ اون دانه درشت ها که مالیات بنده و شما و سرمایه نفت رو می دزدن و تجهیزات آشغال رو از کشورهای دوزاری وارد میکنن و یا اصلا هیچ امکاناتی در اختیارشون نمیذارن.
  • بی نام DE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    8 1
    حالا این بنده خدا بعد از چند ساعت 15 ثانیه کم آورد ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    3 1
    اولین واکنش انسان در مواجهه با خطر فرار است شما می گید 15 ثانیه در حالی که سیستم دفاع بدن دستور فرار همین الان می دهد شما یک پلنگ ببنی که به سمتت در حال تاختن است 15 ثانیه صبر می کنی تا ببینی چی می شه یا پا به فرار می گذاری این چه حرف غیر اصولی و غیر حرفه اییه که می زنید دور ماندن از کانون خطر اولین قسمت آموزشی کار شماست مثل این که خوب درس ات را نخواندی
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    4 0
    توي شرايط فعلي بيشترمشكلات مربوط به وسايل وشرايط كاره كه اونم برميگرده به فرسودگي وسايل مورداستفاده وخريدوسايل ارزان تااين ميون بشه پولي صرفه جويي كرد!!!!!!!!!!!وگرنه پرسنل زحمت كش چه خصومت شخصي دارند
  • آزاد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    15 0
    من موندم خدای نکرده اگه تهران زلزله بیاد با این شهرداری و آتیش نشانی و این وضعیت بیمارستانهایی که ما داریم چی به سر مردم میاد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    8 0
    بابا اینها به کنار چرا تشک مخصوص زیر ساختمان پهن نکرده بودید که حداقل اون بدبختی که افتاد روی تشک می افتاد بعدشم پاشیدن آب هم وقتی زن آویزان به نما بود اشتباه بود چون نمای ساختمان رو لغزنده و سست کرده بود
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    3 0
    هموطنان محترم، «طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، شهرداری موظف است از ایجاد وتاسیس کلیه اماکنی که بهر نحو برای ساکنین مزاحمت ایجاد میکنند ویا مخالف اصول بهداشت هستند از جمله کارخانه ها و کارگاهها و بطور کلی تمامی مشاغل و کسب هایی که ایجاد مزاحمت یا سروصدا یا تولید دود یا عفونت و... کنند جلوگیری نماید و آنها را تعطیل یا به خارج از شهر انتقال دهد.» این درحالیست که آتش سوزی در مجتمع تجاری، مسکونی و کارگاهی رخ داده و متاسفانه 95 درصد ساختمانهای مناطق 12 و11 دارای همین وضعیت هستند. ولی شهرداری بجای انجام وظایف قانونی خود در رابطه با انتقال این کارگاههای تولید پوشاک و کیف و کفش و ... از مناطق مسکونی مرکز شهر، هرساله به اموری که نه ضرورتی دارد و نه جزو وظایف شهرداری است پرداخته!!
  • رضا A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    9 0
    مقصر اصلی شهرداره.. بایداستعفا بده.. اگرم نداد باید استعفاش بدن
  • ایرانی EU ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    11 1
    معمولا همیشه مظلومترین ها مقصر شناخته می شوند و مققصرین واقعی ترفیع می گیرند
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 0
    همیشه همین طور بوده در آتش سوزی مدارس هم مقصران معلم بود ومدیر/مسولین شما راحت باشید شما خدای ناکرده اصلا تقصیر ندارید
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    7 0
    حرف حسباب هم که زده میشود کم می اورند و میگویند سیاسی کاری شده
  • امیرسعید A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 0
    به نظرم مقصر اصلی سازمان نظام مهندسی تهران و شهرداری تهران هستند. این ساختمان چندین طبقه(ساختمان های بلند) فاقد : 1-پله فرار نداره 2-سیستم اطفائ حریق نداره 3-درکل این ساختمان، فاقد ایمنی ساختمان های بلند هست برای پایان کار گرفتن این ساختمان ، مهندس مکانیک (تاسیسات ) تایید کرده!! یعنی خیانت کرده صد در صد رشوه گرفته. به همین راحتی همه ماموران بیچاره آتش نشانی رو مقصر میدونن !!! والا با این ساختموناشون...
  • حقیقت گو IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    5 0
    خدا رو شکر که همه دوستان در موشکافی اشکالات مسئولین بسیار دقیق عمل می کنند و مو رو از ماست می کشند بیرون!! ولی از قدیم گفتند اول یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوالدوز به دیگران! رفتار خیلی از ما مردم هم خالی از اشکال نیست. شاید باورتون نشه که من توی میدان ولی عصر بودم و دیدم که یک ماشین آتش نشانی با صدای بلند آژیر داره می آد. مردم همین طور بی توجه از خط عابر رد می شدند و اصلا انگار نه انگار که ماشین آتش نشانی معطل حضراته که از خط عابر عبور کنند!! واقعا مردم صحنه ی بدیعی رو اونجا رقم زدند!! فکر کنم اگر یک خارجی اونجا بود مات و مبهوت می موند که اینا دیگه چه جور مخلوقاتی هستند؟!! توی خیلی از حوادث هم علیرغم این همه تذکر که تجمع بی مورد نکنید، اما باز مردم با تجمع بی مورد مانع کمک رسانی سریع می شن
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 2
    به قول فردوسى پور همه چيمون به همه چيمون مياد.يه کم احترام به هموطنمون رو از ژاپنيها ياد بگيريم باسه اونها هم اتفاقات تلخ زياد افتاده هنوز عکسها و فيلماش تو اىنترنت هست.در هر حالت مسولين خودشون رو مقصر ميدونن .هنوز عکس تعظيم اتشنشاناشون به مردمه حادثه ديده تو اينترنته اونها از مردم عذرخواهى ميکنن که شايد بايد بهتر ازاينکه هستن مىبودن.تازه اصلا گند هم نزده بود و هيچ کس هم شاکى نبود خىلى شانس دارىم که سوژه فيلمهاى کمدى خارجىها نميشيم.
  • فرزاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    5 0
    خوب وقتی تو ساختمان قدیمی ساز که هیچ تجهیزات اتشنشانی نداره و مطمئن هستم که حتی 2 تا کپسول اتشنشانی هم نداشته کارگاه میزنن و پشم شیشه و مواد اتشزا نگه میدارن تقصیر اتشنشانی چیه وقتی خودمون ایمنیو رعایت نمیکنیم از ماست که بر ماست
  • یک شهروند IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    8 1
    آتش نشانهایی که همیشه و همه جا از جان خود مایه گذاشته اند چرا باید در این حادثه ها مقصر شناخته شوند ؟
  • جاوید A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 1
    فک میکنین آتشنشان چقد حقوق میگیره که براحتی بخواد زنو بچه شو تو این مملکت گل و بلبل بی سرپرست کنه؟ اون همه دانش آموز سوختن چی شد؟ اون همه تصادفات جاده ای بخاطر ماشینای بی کیفیت چینی و فرسودگی و بی کیفیت بودن قطعات و...همیشه کوتاهترین دیوار دیوار مردم و ملته
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 1
    آتش نشانی مقصره.
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    3 0
    فقط بلدید مردم بدبخت و مقصر کنید.ما 99 درصد هستیم شما مسئولین 1 درصد.زورتون به مردم میرسه
  • مهدی A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    3 3
    من یک آتش نشانم، کاردان خودرو حریق و نجاتم، ی مقدار زیادی به ما انتقاد میشه که چرا این اتفاق افتاد، به همه توضیح دادم به دوستان هم عرض میکنم، تشک نجات وزنی حدود ۱۵۰ کیلو داره ودو دمنده هوا که وزن هرکدام ۱۰۰ کیلو گرم میباشد و در زمان حمل ونقل و راه اندازی یک تیم ۵ نفره لازمه و زمان باد شدنش بغیر از پهن کردن ۶ الی ۷ دقیقه هستش و ابعادش ۵۰ متر مکعب میشه، آیا این زمان برای دوستان که حساسیت دارن که در زمان بحران ثانیه ها حرف اول و آخر رومینه زمان مناسبی برای استفاده هستش و با این ابعاد که نیاز به فضا نبود دکل برق درخت پیاده رو و ... شما تمام فیلمهای تشک در کشور آمریکا رو ببینید متوجه خواهید شد،ممنون
    • حمید A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      2 0
      بالاخره یه راه حلی داشته .یعنی از نظرشما تنها راه حل مردن این بندگان خدا بوده . نمیتونستن از طبقه پائین تر اینارو بگیرن ؟
  • محمود حبیب کاظمی A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 1
    اتشنشان مقصره اب فشار قوی گرفته بروی ان دو زن و باید محاکمه شود
  • فرزانه IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    3 1
    از نزدیک شاهد زندگی یک آتش نشان بوده اید؟؟؟؟؟ وقتی صبح خسته و هلاک از ماموریت 6 ساعته با سر و رویی سیاه و دود گرفته، دستانی سوخته و صدایی که از فرط دود در نمی آید به خانه بر می گردد؟؟؟؟ وقتی برای نجات جان یک انسان کتفش در می رود و بعد از سال ها هنوز این درد کهنه را با خود دارد؟؟؟؟؟؟؟ مگر در حرفه و شغل همه ما خطا نیست؟؟؟؟مگر کسانی که کارشان نجات آدم است قدرت خدایی دارند که همیشه قهرمان بمانند و همه را از مرگ برهانند؟؟؟ چرا وقتی امید عباسی برای نجات یک کودک فدا می شود وظیفه اش را انجام داده اما وقتی یک دستگاه فرمان نمی برد، باید راننده اش را بازداشت کرد؟؟؟ چرا وقتی یک آتش نشان جانی را نجات می دهد تشویق نمی شود فقط وقتی موفق نشده همه را نجات دهد باید تنبیهش کرد........حقا که بی انصافیم حقا