ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات با تجلیل از عشایر عرب خوزستان و نقش برجسته ، ممتاز و تاثیرگذار آنان در عرصه سیاسی اجتماعی کشور به ویژه هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: عشایر خوزستان به تقوا و ولایت مداری مشهور هستند.

حجت الاسلام ˈسیدمحمود علویˈ روز دوشنبه در همایش معتمدان و سران طوایف عرب خوزستان در اهواز افزود: عشایر عرب خوزستان هم اکنون به عنوان مرزبانانی امین ، نقش مهمی در مقوله امنیت استان برعهده دارند که این جای شکرگزاری و سپاس دارد.

وی از تنوع قومیت های ایرانی به عنوان فرصت برای نظام اسلامی و ایران عزیز نام برد و گفت: در هیچ جای دنیا ، اقوام با این همبستگی ، دلبستگی ، ولایت مداری و عشق به وطن در کنار هم زندگی نمی کنند و وظیفه همه ماست که این همبستگی و وحدت را تعمیق بخشیم.

وزیر اطلاعات به نقش برجسته عشایر عرب در مبارزه ضداستعماری با انگلیسی ها و حضور مقتدرانه آنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر این اخوت و یکدلی نبود انقلاب و نظام اسلامی با چالش های زیادی رو به رو می شد.

حجت الاسلام علوی از عشایر عرب خوزستان به عنوان شیعه مخلص اهل بیت(ع) ، بابصیرت و دشمن شناس یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران به یمن وحدت کلمه ، ایمان به خدا و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به جهان صادر شده و ایران اسلامی هم اکنون به الگویی تمام عیار برای کشورهای منطقه تبدیل شده است.

وی از مسوولیت شناسی عشایر خوزستان در مواجهه با اقدامات دشمنان و برخورد با توطئه شوم آنان تقدیر کرد .

وزیر اطلاعات در ادامه به مسوولیت های کشوری اعراب خوزستان و حضور در بدنه اجرایی کلان کشور اشاره کرد و گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین استاندار هرمزگان از اعراب خوزستان هستند و نظام اسلامی و دولت یازدهم امیدوار است که بتواند بیشتر از این پتانسیل و فرصت برای بهره گیری در عرصه های مدیریتی استفاده کند.

حجت الاسلام علوی با ابراز خرسندی از حضور در میان سران عشایر و طوایف عرب خوزستان ابراز امیدوار کرد دولت یازدهم در سایه وحدت و یکدلی بتواند از همه توانمندی های اقوام در جهت پیشرفت و تعالی کشور استفاده کند.

در این همایش استاندار خوزستان نیز در سخنانی با خیرمقدم به وزیر اطلاعات و همچنین حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: خوزستان به عنوان ملی ترین استان کشور به لحاظ درآمد ملی ، سرمایه گذاری عظیم دولت و نظام اسلامی در نفت و گاز و اقوام مختلف نقش تعیین کننده ای در ثبات اقتصادی و اجتماعی کشور داشته است.

وی وحدت و یکدلی اقوام و زندگی برادرانه در کنار هم را افتخاری برای ایران اسلامی توصیف و ابراز امیدواری کرد در سایه اتحاد وهمبستگی بتوان در تعالی و پیشرفت ایران نقشی ممتاز داشته باشیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    7 0
    در این شرایط خطر ناک که داعش بوجود اورده این بهترین اقدام دولت روحانی پس از انتخابات بود پیشنهاد می کنم ایت الله سید حسن روحانی شخصا به خوزستان سفر کنند و از مشاهد شهدا دفاع مقدس و مردم غیور خوزستان دیدار کنند اوضاع فوق العاده خطرناک است نمی توان به نیروی نظامی دلخوش کرد زیرا روش جنگ و وحشت افرینی داعش به گونه ای است که هر ارتش زمینی یا هوایی را فلج می کند داعش بدون شک تا عید به ایران و خوزستان حمله خواهد کرد شک نکنید و تنها نیروی مردمی می تواند به مقابله با ان بایستد هستند کسانی در دولت عراق که می خواهند با فرصت دهی به داعش دست ان را برای تجاوز به ایران باز کنند و شانه از مسیولیت انها خالی کنند و با تجهیز انها انتقام گذشته را بگیرند هیچ سهل انگاری قبول نیست خطر جدیست !!!
    • رامین IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      0 0
      داعش به جایی حمله میکندکه طرفدارداشته باشد ولی فکرنکنم سنیهای خوزستان بخواهند ازداعش حمایت کنندچون میدانندهمه اهل تسنن در ایران به خطر می افتند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    5 2
    عشایر "عرب زبان" خوزستان. دقت کنید لطفا.
    • اهوازی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      2 1
      باز هم فتنه؟
  • عشایری A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 5
    ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند .........................