رئیس کمیسیون اصل نود: پرونده اخیر معادله چند ده مجهولی است/ زنجانی بدهی اش را پرداخت اما...

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس می گوید:یکی از مقامات بانک مرکزی در تماس با وی پرداخت بدهی زنجانی را تائید کرده است، اما عواملی تاثیر گذار شد که بانک خارجی (حسب اظهار مقام بانک مرکزی خودمان) گواهی خودش را پس گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در یک برنامه تلویزیونی بدون نام بردن از بابک زنجانی، اظهار داشت:«پرونده اخیر یک معادله چند ده مجهولی است. از یک طرف بحث تحریم هاست، از یک طرف بحث حضور بانک های خصوصی و دولتی خارجی، بانک مرکزی و وزارت نفت در پرونده مطرح است. »
وی با بیان اینکه بازیگران و عوامل مختلف زیادی در این پرونده وجود دارند که اغلب خارجی هستند، خاطر نشان کرد: گذشته متهم و مصالح کشور هم موضوع دیگری است که اهمیت دارد. از جهت دیگر مدیریت این پرونده با هدف بازگشت این پول ها به کشور صورت می گیرد. با تایید یکی از مسولین بانک مرکزی و وزارت نفت اعلام شده بودبدهی وی به وزارت نفت به حساب واریز شده است. اما این عواملی که عرض کردم بعداً تاثیر گذار شد که آن بانک خارجی (حسب اظهار مقام بانک مرکزی خودمان) گواهی خودش را پس گرفت.

منشاء کاهش تولید ما واردات است

وی که می گفت تجربه نشان می دهد که کسانی هستند که با فشار کارشان را ادامه می دهند و مراجعات نامشروع زیادی به آن ها هست و مجبورند افراد را راضی کنند تا بتوانند در عرصه بمانند، خاطر نشان کرد:موضوع حمایت و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری مساله بسیار مهمی است که باید صورت بگیرد. هدف از مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری سالم است. ما به مبارزه با فساد اعتقاد داریم، اما بحث حمایت از سرمایه گذاران اقتصادی سالم هم یک بحث مهم است. منشاء مهم کاهش تولید ما، موضوع واردات است.

مناطق آزاد مرکز بسیاری از تخلفات شده

پورمختار در ادامه برنامه تلویزیونی«دیروز،امروز، فردا» اظهار داشت:« قانون به اندازه کافی وجود دارد اما گاهی قانون به ابزاری برای سوء استفاده تبدیل می شود. حوزه قاچاق یکی از مواردی است که از قانون سوء استفاده می شود. مناطق آزاد تجاری هم یکی دیگر از این موارد است که مرکز مهم بسیاری از تخلفات شده است. یا در مورد کمرگ و ترانزیت یکی دیگر از این موارد است.»
وی ادامه داد:«همیشه استثناها به منافذ فرار از اجرای قانون تبدیل شده است. بعضاً همه به استثناء تبدیل می شوند. این ها باید برداشته شود. در قانون نویسی نباید گرد نویسی قانون اتفاق بیفتد و همه چیز باید شفاف و مشخص باشد.»

در هر فسادی اقتصادی رد پای دستگاه های اجرایی هست

پورمختار با بیان اینکه مفاسد اداری در کنار مفاسد اقتصادی باهم تعریف می شوند، افزود: اتفاقاتی در دستگاه ادرای ما ممکن است اتفاق بیفتد که به بروز مفاسد اقتصادی کمک می کند. واقعیت تلخ این است که یک پای هر فسادی که بررسی می کنیم دستگاه اداری و اجرایی است. پس مفاسد اداری را هم باید در کنار مفاسد اقتصادی ریشه یابی و علاج کنیم.


وی افزود:« در حوزه معادن، گمرک، قاچاق، زمین خواری و سوء استفاده از منابع طبیعی و ارازی مختلف، وجود انحصار، رانت و عدم شفافیت در واگذاری برخی از امتیازات و تسهیلات، در واگذاری مربوط به اصل 44، سوء استفاده از تسهیلات بانکی و نحوه تولید در کشور و... از جمله شاخه هایی است که در آن مفاسد اقتصادی بروز پیدا می کند. برخی از سیاست گذاری ها در برخی دولت ها منجر به بروز مفاسد اقتصادی می شود. این که تامین اعتبار دستگاه های مختلف به خودشان واگذار شود، یکی از سیاست گذاری های اشتباه است. ورود و دخالت دولت و دستگاه های دولتی در امور اقتصادی یکی دیگر از این سیاست گذاری های اشتباه بوده که در برخی از دولت ها صورت گرفته است که باعث بروز برخی مفاسد شده است.

 فشار و توصیه زیاد است
پورمختار در ادامه صحبت هایش گفت:«فشارهای زیادی در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد. روی خود من فشارهای زیادی وجود دارد. می گویند مراقب باشید، با شما برخورد خواهند کرد! بعضاً خودم حس می کنم وقتی نزدیک به موضوعی می شویم سفارشات و صدایش از جای دیگری می آید. در هفته جاری از روسای کمیسیون های سابق اصل 90 دعوت کردیم که آنجا یکی از آقایان راجع به یکی از روسای قبلی که الان در قم هستند و نتواسنته بودند تشریف بیاورند گفتند با ایشان هم همین برخورد صورت گرفت چون فعالیت زیادی در این زمینه داشته است.»

ماجرای آدم خوبی که ظرف چند سال از عوامل فساد شد


مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هم دیگر نماینده مجلسی بود که در این نشست ،با بیان اینکه اتفاقاتی که هر ازچندگاهی می افتد ناراحت کننده است و جای هیچ توجیهی هم ندارد، ادامه داد: اما می توان با آن مقابله کرد. وقتی افراد در یک جا برای چند سال ثابت بمانند روابط برقرار می شود و در پی آن اتفاقات دیگر پدید می آید. در گمرک ها که یکی منشاء های پیدایش این مفاسد است باید کاری کنیم که مدیران و کارکنان گمرگ در یک جای ثابت استقرار پیدا نکنند. بسیاری آدم های خوبی را در این پست ها سراغ داریم که ظرف سه چهار سال به یکی از عوامل فساد تبدیل شدند. جابه جایی در جاهایی که کار مالی صورت می گیرد باید به عنوان یک اصل شناخته شود.
وی اظهار داشت:«امروز ابزارهای شفافیت بسیار زیاد است. الان اگر پولی وارد یک حساب در نقطه دورافتاده واریز شود، اطلاعات آن در بانک مرکزی و بانک مربوطه وجود دارد. در یک شهر مرزی ظرف یک ماه 64 میلیارد تومان به یک حساب واریز شد. رفتند سوال کردند و مشخص شد این حساب منشاء یک قاچاق است. قانون مبارزه با پولشویی به تصویب رسیده است. مسول گیشه موظف است وقتی می بیند یک مبلغ نا متعارف وارد حساب می شود، از طرف مقابل بخواهد منشاء این پول را بپرسد و از او بخواهد اطلاعات دقیق خود را وارد فرم نماید. الان دیگر نمی توانیم بگوییم انتقالات مالی قابلیت پیگیری ندارد، باید از این امکانات استفاده شود.

برای دور زدن تحریم کوره راه هایی را یافتند
مصباحی مقدم هم گفت:«تحریم به منشائی برای فساد تبدیل شده است. برای دور زدن تحریم ها کوره راه هایی را می یابند که به منشاء برخی از مفاسد تبدیل می شوند. در مورد واردات سویا موردی را داریم که انحصاری است و بسیار هم قدر است و هر کس بخواهد برای واردات سویا اقدام کند سرکوب می شود چون سیستم اداری ما با این شخص هماهنگ است و اجازه نمی دهند هیچ وارداتی جز از طریق وی صورت بگیرد. این آدم یکی از بزرگترین بدهکاران سیستم بانکی است که هنوز هم آزاد می گردد.»

 

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    کسیکه ادعا میکرد تحریمها کاغذ پاره است امروز پاسخ مردم واینهمه خیانت به بیت المال را بدهد؛ اگر دراین دنیا هم پاسخ ندهد در روز قیامت از ایشان وحامیانش سوال میشود ودر دادگاه عدل الهی جایی امکان فریب قاضی وجود ندارد.
    • حیات A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      4 42
      اینطرفیهام میگفتند تحریم تاثیری بر اقتصاد ندارد . سومدیریت رو بهانه میکردند . حالا نظر شما چیه ؟ تحریمها کاغذ پاره است یا تاثیری بر اقتصاد نداشت وسو مدیریت بود؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      5 47
      اول برو یقه امریکا جونت بگیر
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      35 1
      فقط میدانم که این نوع مسلمان که هستیم و ادعا میکنیم یعنی دزد و دروغگو و یاوه گو و کلاهبردار.
    • محمد RU ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      5 40
      آیا شما تصور می کنید که غربی ها ، چون یک نفر ادعا کرده تحریم ها کاغذ پاره هستند ما رو تحریم کرده ؟ یا اینکه شما فکر می کنید مجموعه اجرایی کشور و دیپلمات هامون در دولت قبل ، تلاش نکردن از تحریممون جلوگیری کنن ؟ این تلقی شما مطابق واقع نیست . به نظر بیشتر اینها حرفهای ژورنالیست هاست . واقعیت اینه که به همون اندازه که دولت جدید داره تلاش می کنه از تحریم های جدید جلوگیری کنه دولت قبل هم تلاش کرد . این رو شما چند ماه دیگه کاملا درک می کنید . زمانی که به خاطر عملکرد غرب ، مذاکرات شکست خواهد خورد ( با وجود تلاش دیپلماتهای ما برای شکست نخوردنش ) و تحریم ها شدت بیشتری میگیره . اون زمان شما هم درک خواهید کرد که مشکل ما نیستم ،مشکل اونها هستند .
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      31 0
      بیت المال دقیقا یعنی چه؟ بهتر نیست بگویید درآمد ملی؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      5 32
      البته آقای ظریف هم مدتی پیش ادعای تکه کاغذ پاره بودن بقیه تحریمهای آمریکا را کردند. نکنه منظورت ظریفه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      6 30
      به نظرم باید عامل اصلی غیر منطقی پولدار شدن زنجانی که در دوران هاشمی بوده و آن زمان در یک روز 17 میلیون پول نصبش میشده را محاکمه کنند.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    299 9
    آقای رئیس محترم کمیسیون اصل نود مثل آدم نمیتواند اطلاع رسانی کنه ؟ آقا جان یا پول واریز شده یا نشده در یک ثانیه جوابش مثبت یا منفیست، چرا اینقدر به در و دیوار میزنید، که یکی از مدیران بانک مرکزی اینجوری گفته یکی اونجوری، عوامل داخلی و خارجی همه اش حرفه کاسه ای باید زیر نیم کاسه باشه.
    • حدیث A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      19 0
      مطمن باشید روزی عدالت خدا جاری خواهد شد . اگر کسی دزدی کوچکی انجام بدهد حکمش قطع دست است اما اگه موضوع غارت بیت المال باشد اون وقت موضوع پیچیده می شود و حل کردنش مشمول مرور زمان و ...
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      17 0
      اخه بعد باید باسخ کادوهای رو بده که گرفته
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      28 1
      عزیزم این آقا علاوه بر ریاست کمیسیون 90مجلس وکالت زنجانی را هم عهده داره !!!!!!!!
  • محمد IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    داره یواش یواش بوی رفع و رجوع بابک جون به مشام میرسه!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    33 1
    با وجود فساد پشت فساد، مردم نجيب صبور و مظلومي داريم که کاش اينگونه نبود
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    25 0
    ريشه اين مشکلات در جاي ديگريست!
    • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      4 29
      ریشش در دولت هاشمی بوده با روزی 17 میلیون تومان درآمد!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    40 0
    اينقدر کشش ندين شما هم، يه چند هزار ميليارد بيشتر بوده؟ !
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    19 1
    چی میگه این پورمختار؟؟؟؟!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 0
    شایدم واقعا پول رو پرداخت کرده و این دستگیری نوعی باج خواهی مثل اینکه بخوان علیه کسی اعتراف کنه باور کن از سیستم ما بعید نیست
  • فرهاد EU ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    29 0
    پس همین بود که عده ای تحریم ها را برکت میدانستند
  • بی نام GB ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 0
    اون پول رو داده، یکی دیگه بالا کشیده بابا! چرا نمی فهمین!
  • امیر A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 0
    ترس رو از همین الان در چشم های این آقای کمیسون 90 میشه دید!؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    مثل اینکه زورشون به عوامل پشت صحنه نرسیده میخان ماست مالی کنن خداییش هر کی کوتاهی کنه خدا ازش نگزره ما که به نوبه خودمون نمی بخشیم
  • خبره بازار IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 5
    بابک پول را پرداخت کرده به یک بانک روسی ، بانک تاییدیه داده و چند روز هم بانک مرکزی اعلام پرداخت را قبول کرد. بعدا بانک روسی اسناد خودش را تکذیب کرد ... یا بانک روسی پول را هاپولی کرده یا دولت میخواد یک بار دیگه پول را بگیره تا کسری بوجه اش را جبران کنه....
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    18 0
    با یک پیام سوئیفت ack ارسال وجه حل میشد . آقایان در یک کلام بگوئید بیسوادیم و بیخودی اداره مملکت را بدست گرفته ایم . بیائید اعتراف کنید که اداره مملکت کارتان نیست.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    8 0
    فقط یک کلمه برای نا دیده گرفتن جرایم: مصالح کشور!!!... مگر چه کسانی پشت تمامی پرونده های اقتصادی هستند که بررسی جرایم آن ها با مصالح کشور گره خورده است؟
  • فردوس توسی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    ریاضیدانهای محترم بیایید حلش کنید!!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    24 0
    احتمالا اخرش گردن کسی می افته که دستش از این دنیا کوتاه
  • شهروند IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 0
    نکنه این فرد با گفتن اینکه برخی سابقه خوبی دارن بعدا سیستم اونهارو خراب میکنه قصد آبکشی دزدان وحرامیان رو داشته باشه ویا ازقبل داره تحقیق قضایی رو به سمتی جهت بده که دامن برخی از روسای زنجانی رو نگیره چون زنجانی درجه یک نیست ودرجه سه هم نیست .اگه مطبوعات آزاد بودن این فسادها قبل از بوجود اومدن به این شکل در سیتم تصفیه میشدن وکسی در حاشیه امن دزدی نمیکرد
  • احسان EU ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 0
    عمرا اگه به خاینین مملکت بتونن کاری کنن ... چون دست خیلیها توش دستشون گیره..... تازه براش یه جشن تقدیر و تشکر میگیرن... راستی این بابک جون هم مثل اون دوست دیگه همون اقای قحطنامه دونی ( محصولی) رفته تو کار خیلی ی ی ی اقتصادی تر و خیلی بیشترترترتر پولدار شده ....مگه نه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    17 1
    آقای زنجانی در اوین است و پرونده اش در دست قوه قضاییه . کسی از ایشان خواسته نظر بدهد که زنجانی پول را واریز کرده یا خیر ؟ ایشان حساب و کتابی با بابک جان دارند که اینجوری شانتاژمی کنند ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    بله عزیزان از زمان دستگیری آقای زنجانی یواش یواش خبرهایی میرسید که احتمالا موضوع به خیر و خوشی رفع و رجوع میشه!بهانه هم اینه که ایشون درخواست واریز پول رو از حسایشون به بانک خارجی عامل داده ولی به هر دلیلی اون بانک پول رو از حساب ایشون کم کرده اما به حساب مورد درخواست(وزارت نفت یا بنک مرکزی) واریز نکرده!! و اینجوری میشه که ایشون از اتهام مبرا میشه چرا که بانک عامل مقصر بوده!موضوع خیلی ساده بود نه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • fghat NL ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 0
    در مورد واردات سویا موردی را داریم که انحصاری است و بسیار هم قدر است و هر کس بخواهد برای واردات سویا اقدام کند سرکوب می شود چون سیستم اداری ما با این شخص هماهنگ است و اجازه نمی دهند هیچ وارداتی جز از طریق وی صورت بگیرد. این آدم یکی از بزرگترین بدهکاران سیستم بانکی است که هنوز هم آزاد می گردد.» این یک نمونه هست اگر به دیگر محصولات سری بزنید به جای پای مافیاهای بزرگ تحت پوشش میرسید و حذف خواهد شد
  • شهره IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    12 0
    این دکتر قلابی در سازمان ملل آبروی ایران را برد و حرفهایی زد که یک بچه از دهنش در نمیاید. و حالا این آقا بیاید این کاغذ پاره ها را به هم چسب بزند و جواب ملت را بدهد و همین آقا اختیارات مالی زیادی به زنجانی داد و ب.ز هم استفاده خوبی از بیت المال مردم بیگناه و محروم ایران کرد.
  • م م IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    3 15
    بابك زنجاني در دور زدن تحريم ها به كشور خدمات ارزنده داشته ونبايدمورد هجمه هاي سياسي قرار گيرد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 0
    روحانی امید ما اول به خدا بعد به شماست که با این رانت ها مبارزه کنی
  • بی نام EU ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 0
    معلوم خيليا اين پول رو خوردن بابك رو انداختن جلو
  • امیر IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    سیستمی که برای کنترل بازار ارز دلار میده دست سرباز وظیفه که تو بازار بفروشه بهتر از این نمیشه. یه رویه عقلانی از پیش تعریف شده در حال اجرا وجود نداره قوانین هم دو روز یه بار عوض میشن همون قوانین هم اجرا نمیشن بعد ملت و دولت افتادن دنبال بابک و شهرام و اکبر و اصغر و .... برو دنبال بیخ مشکل آقای کمیسیون اصل 90
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    20 0
    تو این مملکت اراده ای برای مبارزه با فساد وجود نداره
  • ناشناس IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 1
    پس کو که میگن ریشه فساد رو میخشکونیم ولی بعد این همه مدت هزاران دزد گردن کلفت مفسد راحت می چرخن فقط میگم پناه بر خدا
  • مسعود IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 0
    و هر کس بخواهد برای واردات سویا اقدام کند سرکوب می شود چون سیستم اداری ما با این شخص هماهنگ است و اجازه نمی دهند هیچ وارداتی جز از طریق وی صورت بگیرد. این آدم یکی از بزرگترین بدهکاران سیستم بانکی است که هنوز هم آزاد می گردد. به به! سلطان سویا
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 0
    گذشته اين فرد بايد لحاظ بشه؟؟ مثلا چه كذشته پر باري داشته؟؟ تو ميدون مين رفته؟؟ سربازيشم كه همه شهيد ميشدن برا ايشان منبع مالي بوده...
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 1
    این همه مفسد داره مملکت رو به یقما میبرن و ما شعار مبارزه میدید
  • یه بنده خدا A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    22 0
    کاری به عوامل خارجی نداره 30 سال کوبوندیم تو سر استعمار. بسه دیگه! دزدی از جانب داخلی هاست نه استعمار. خودتونو اصلاح کنید
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    11 0
    *****توجه******** اینجانب کارمند حراست یکی از بانکهای دولتی بودم ، تعدادی از مدیران بانک در منطقه الهیه در حال ساخت هتلی بودند هنگامیکه اینجانب جهت مبارزه با فساد اقدام به جلوگیری ازتخلف نمودم توسط مدیران حراست عزل شدم !!!
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 0
    بابک جون مطابق رسم و رسوم دولتی ها، دهن همه را با پول اختلاص شده از دولت بسته و به این راحتی ها کسی جرأت نمی کنه صداش دربیاد چون اگه دربیاد تمام صوتی هاش لو می ره. این آقایون همشون به هم وصلند و دزدها و ویژه خوارهای مملکت مطابق اصل بقای نیوتن مقدارشون ثابت است و فقط از حالتی(منسب دولتی) به حالت دیگر تبدیل می شوند.
  • معین A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    20 0
    بابک زنجانی: کل مجلس چند؟!!!!
  • yas FR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    13 0
    الهی بمیرم این نماینده ها چقد زحمت میکشن،جالبه انگار این نماینده ها با دولت روحانی روی کار اومدن تا دیروز صداشونم در نمیومد حالا نزدیک انتخابات شیر شدن
  • بی نام FI ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    با این قوانین موجود که شفافیت اقتصادی و پاسخگویی مدیران را به هیچ گرفته و به طور قابل قبول به آن نپرداخته چه انتظار دارید؟ ( قانون تجارت برای 50 سال پیش است و ... )
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    پس قوانین و مجلس و سیستم نظارت همه اش به درد نخور و ناکارامد است. یعنی خیلی سخته بدونی یه نفر چه طور ی در عرض دو سه سال با حقوق یک میلیون تومانی چطور دو سه میلیارد داره؟؟؟ تعجب میکنم. متاسفم واسه مملکت افراد دنبال لقمه نانی هستند اونوقت...
  • محمدرضادیداری A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    دزدی که با چراغ اید گزیده تر برد کالا
  • ایر A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 1
    از این کارای دولت متنفرم !
  • صادق RO ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 0
    اینا کسایی هستن که نفع زنجانی بهشون رسیده و فقط می خواند ماست مالی کنند و ظاهر قضیه را موجه جلوه بدن
  • مستان A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 0
    بیشترین فساددرادارات دولتی واجرایی است
  • amir IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 0
    یعنی چی آقا ؟ محسنی اژه ای میگه پولی نداده شما میگی داده اصلا معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه است .
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 11
    طرفداران ازادي بيان ودموكراسي جرا كامنت هاي مخالف باندتون رو حذف ميكنيد
    • غضنفر A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      0 0
      ميگيم زياد منفي نگيري ضايع بشي هر روز ببين منفي هاتو بشمار ...
  • بی نام IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    من با شما موافق نیستم برادر کیهان نویس که با رفتن دولت کنونی ترکیه و روی کار امدن یک دولت سکولار در بدترین شرایط ترکیه دست به تحریم شدید ایران بزند اینکار هرگز عملی نیست و این تحلیل اشتباه است 1- به خاطر متافع ترکیه که بدون ایران به یک کشور بسیار ضعیف بین گرگ های اروپایی که طمع ارضی هم نسبت به این کشور دارند می شود و برای امنیت ملی ترکیه قطع رابطه با ایران یک سم است 2- حتی اگر ترکیه به خواهد ایران تحریم بکند و فوایدش برایش بیشتر از مضارتش هم باشد مثل کمک های اروپایی و غربی به ظاهر و جذب در اتحادیه اروپا بازهم ترکیه نمی تواند ایران تحریم کند به علت ارتباطات قومیتی که ترکیه شامل ترکها که با ترکهای ایران قرابت دارند و کردها که با کردهای ایران قرابت دارند و علویها که با نظام ایران قرابت دارند پ
  • بی نام A1 ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    6 0
    بعید نیست رئیس جمهور فاسد تاجیکستان بخواد پولو بالا بکشه
  • میثم ایرانی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 3
    بابک که متولد دوران هاشمی و خاتمیه که ...