تسنیم نوشت:

 سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ طرح مصوب مجلس مبنی بر انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران شدنی نیست و این طرح نیاز به کار کارشناسی عمیق‌تری دارد که خیلی در آن لحاظ نشده است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در خصوص دیدار احزاب سراسر کشور با وزیر کشور گفت: فعلا زمان دقیق آن مشخص نشده اما کار دعوت‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: احزاب سه گروه هستند و ما فقط احزابی را دعوت کردیم که فعالیت دارند.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص طرح انتقال پایتخت و نظر وزارت کشور در این باره گفت: در خصوص این بحث و در ضرورت خروج از وضعیت فعلی تردیدی نیست و دولت و مجلس در این موضوع متفق‌القول هستند اما باید کارشناسی و بدون هزینه، این کار را انجام داد.

امیری در خصوص دلایل مخالفت دولت با این طرح اظهار داشت: دلیل مخالفت دولت با این طرح به این دلیل است که به مطالعات جامع و کاربردی با رویکردی همه جانبه و اجرایی توجه نشده است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی و انتقال پایتخت اداری و سیاسی از تهران نیازمند اسناد راهبردی بالادست از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، آمایش سرزمین و نظرات کارشناسی است، اظهار داشت: تدوین و تصویب قوانین و دستورالعمل‌های جدی بازدارنده برای ورود گروه‌های جدید جمعیتی به تهران و همچنین اهرم‌های انگیزشی قوی برای ماندگاری و مراجعت به سایر نقاط کشور از سرفصل‌هایی است که باید به آن توجه می‌شد که این موضوع در این طرح مغفول مانده است. بنابراین در این طرح، به انتقال پایتخت سیاسی و اداری اشاره شده و این درحالی است که تهران از جهت اقتصادی نیز جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است.

به گفته امیری، طرح مصوب مجلس مبنی بر انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران شدنی نیست و این طرح نیاز به کار کارشناسی عمیق‌تری دارد که خیلی در آن لحاظ نشده است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    24 32
    چطور در مالزی شدنی بود؟!
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
      1 2
      برو بابا خدا پدرتو بیامرزه اون مالزیه
    • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
      1 1
      امیری جان میگفتی نمیتونم از تهران دل بکنم برم شهرستان...راستشو میگفتی خب!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 0
    راست میگید ! اگر منتقل بشه خیلی از بساز و بفروشها و سرمایه دارها ضرر میکنن چون قیمت خانه در تهران پایین میاد .
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 1
    به همین تهران برسید و بقیه شهرها را کما فی السابق فراموش کنید. امیدوارم خدا همه شما را به خودتان واگذارد.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    در آلمان، مالزی و از این دست میشه چون مسئولانشان زحمت کش و کاردان هستند. آنها دکتر احمدی نژاد ندارند که مملکت را 20 سال به عقب ببرد. آنها مرتضوی ندارند که با سازمان تامین اجتماعی مواجب از ما بهترون را بدهد. بهرحال عوض نکنید یک روزی خدایی نکرده زلزله مجبورتان خواهد کرد.
  • ابراهیمی A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    قوانین جدی بازدارنده مهاجرت که اقای معاون میفرمایند در اوایل انقلاب وجود داشت و در تهران فروش مسکن فقط به متولدان تهران ممکن بود اما با بی تدبیری دولت و اضافه شدن قوانینی مثل فروش تراکم و زمین شهری مهاجرت سرعت گرفت و به وضع فعلی مبدل شد
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    19 3
    پس چرا از دستور کار مجلس خارج نمیشه تا منابع ملی که یکیش نیروی انسانیه واز منابع اولیه تولیدبه مسائل دیگه پرداخته بشه /تاکی باید خودمون رو به ظاهر مردمی وبرای مردم نشون بدیم؟
  • گرسنه IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    27 7
    در این گرانی مردم نان برای خوردن پیدا نمی کنند -شما می خواهید این همه هزینه انتقال پایتخت انجام بدهید.اصلا به فکر مردم نیستید.
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    بذار طرحش بیاد بعد مخالفت کن با یه برنامه ریزی صحیح و اجرای دقیق همه کار شدنیست
  • بهزاد A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 0
    به ما بگو تو ایران کدوم کار شدنیه ملت هم بدونن! خودروی با کیفیت تولیدش شدنی نیست! مثل همه مردم دنیا زندگی کردن شدنی نیست! انتقال پایتخت شدنی نیست! ریشه کن شدن فساد شدنی نیست! جلوگیری از نابودی جنگلا و انقراض حیات وحش شدنی نیست! داشتن اینترنت سرعت بالا با ضریب نفوذ بالا شدنی نیست! و صدتا چیز دیگه...
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    من یک تهرانی خواهش میکنم دست از سر تهران بردارین..بابا ما نخوایم تهران پایتخت باشه چیکار کنیم؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    5 0
    باسلام به ملت ایران اسلامی اگر هدف دولت مردان از انتقال پایتخت کثیفی هوا است پس تکلیف دیگر ساکنین تهران چیست واگر اذدهام و شلوغی تهران است مجلس و دولت باید چاره اندیشی کنند چرا تهران شلوغ شده و میشود - ایا دولت مردان باین نکته توجه دارند که خود مسب میباشند به چه دلیل امکانات اداری، اقتصادی، علمی ،و........... را درتهران متمرکز میکنند و دیگر شهر ها را نادیده میگیرند بودجه ایکه را که ظاهرا برای بهتر شدن تهران هزینه میکنند غافل از ان هستند که باعث مهاجرت مردم دیگر شهرستان به تهران است چه خوبه تمامی برنامه های رفاهی اقتصادی بهداشتی اجتماعی و...........را باستان ها و شهرستانها و حتی شهر ها و روستا ها واگذار نماین تا ببینند تهران تخلیه میشود یا خیر
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 5
    در توان این دولت نیست مگر احمدی نزاد این کار رابکند