عصر ایران نوشت:

جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه و از مخالفان توافق اخیر ایران و قدرت های جهانی در ژنو سوییس اعلام کرد که با توافق ژنو، آمریکا اعتبار بین المللی خود رابه خطر انداخته است.

مک کین در مصاحبه با برنامه " this morning" شبکه تلویزیونی "PBS" آمریکا با ادعای اینکه ایران بیش از 20 سال است که درباره برنامه هسته ای خود دروغ گفته و جامعه جهانی را فریب داده است نسبت به توافق ژنو هشدار داد.

وی تنها راه واداشتن ایران به تغییر موضع هسته ای را افزایش فشارهای تحریمی و سخت تر کردن روز به روز تحریم ها دانست و متوقف کردن افزایش تحریم ها و کاهش برخی از تحریم ها علیه ایران را اشتباهی بزرگ دانست.

مک کین از دولت اوباما خواست تا در مواجهه باایران بسیار احتیاط کند چون بنا به ادعای او رهبران ایران به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی با ادعای اینکه در هیات حاکمه ایران "آدم بد " و "آدم خوب" معنا ندارد مدعی شد دل بستن به دولت روحانی و تقسیم رهبران ایران به خوب و بد اشتباهی فاحش است.

مک کین توافق ژنو را که به گفته او اجازه ضمنی غنی سازی به ایران می دهد و تاسیسات غنی سازی ایران را می پذیرد در مغایرت آشکار با چهار قطعنامه تحریمی شورای امنیت که خواستار برچیده شدن برنامه غنی سازی ایران شده است، دانست و از این جهت آن را یک عقبگرد و شکست برای آمریکا دانست.

وی گفت:" ما منتقدان توافقنامه ژنو می گوییم اگر پس از شش ماه گفت و گو با ایران به نتیجه رسیدید پس راه ما که می گوییم افزایش فشارهای تحریمی بهترین وسیله است،

مک کین همچنین گفت:" ایرانی ها به وسیله حزب الله دارند آشکارا در سوریه دخالت می کنند و ما هیچ کاری در مقابل انجام نمی دهیم.

وی درباره بازرسی از تاسیسات آب سنگین اراک نیز گفت:" ایران در گذشته نیز به بازرسان اجازه بازدید از برخی تاسیسات را می داد در حالی که همزمان در جای دیگر و در دل کوه ها مشغول ساخت تاسیسات اتمی مخفی و زیر زمینی بود.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 11
    بنده خدا همچین بد هم نگفته راست می گه دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • امید A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 0
    مرگ برهر چه جنگ طلب وتند رو هست این اقا از مشوقان جنگهای عراق و افغانستان است که میلیونها کشته زخمی واواره بجا گذاشته وزیرساختهای این کشورهارا به باد داد
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    اگه 20 سال بود دروغ گفته بودیم که الان هزارتا بمب اتم داشتیم ای .........