ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این که همه ما نگران گسترش خشونت در منطقه هستیم از سفر خود به کشورهای کویت، عمان و عربستان سعودی در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمدجواد ظریف در نشست مشترک خبری با «احمد داووداغلو» وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: همه تلاش ها باید به سمت پایان دادن به درگیری ها و آتش بس در سوریه حتی پیش از نشست ژنو 2 باشد.

وی افزود: با ترکیه توافق کرده ایم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. توافق دوم ما این است که ضرورت دارد تمام کسانی که توان دارند برای تشویق راه حل سیاسی تلاش کنند با یکدیگر همکاری کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین از همکاری هلال احمرهای ایران و ترکیه برای کمک به وضعیت مردم سوریه در آستانه فصل سرما خبر داد.

مهر نوشت:

وزیر امور خارجه گفت: ایران و ترکیه در چند مورد توافق دارند یکی اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد همه کسانی که توان دارند برای تشویق راه حل سیاسی در سوریه همکاری کنند و جمهوری اسلامی و ترکیه قصد دارند هرگونه همکاری برای این امر انجام دهند. همه تلاش ما باید برای پایان دادن به درگیری و آتش بس حتی در صورت امکان قبل از ژنو 2 در سوریه صورت گیرد.

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: باید برای کمک رسانی به شرایط ناگوار سوریه همکاری کنیم که در این مورد تصمیم عملیاتی گرفته ایم و قرار است هلال احمرهای ایران و ترکیه در این باره همکاری کنند.

همچنین داوود اوغلو وزیرامورخارجه ترکیه نیز در این نشست خبری در پاسخ به این سئوال که آیا ترکیه قصد دارد در ماههای آینده سیاست خاورمیانه ای خود را تغییر دهد بیان کرد:  من اصلا این موضوعات را درک نمی کنم ترکیه از 10 سال پیش سیاست ثابتی داشته. با بعضی کشورهای همسایه تفاوت داشته ایم اما اعتقادات ما تغییر نداشته است.

داوود اوغلو همچنین درباره سوریه گفت:  نباید منتظر شویم در این دو ماه، مردم سوریه شرایط بدتری داشته باشند. باید حتی تا قبل از ژنو 2 حوزه میدانی بوجود آید که آتش بس ایجاد شود و موجب موفقیت ژنو 2 باشد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 1
    ظريف جان يه صحبت جدي با اين عربستان بكن لطفا
  • محسن ص IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 1
    قربون دستت اقای ظزیف رفتی عربستان از طرف من یه کشیده ابدار به اون شاهزاده میلیاردر پررو که چرت و پرت میگه بزن بهش بگو عمو جون بشین سر جات حرف مفت هم نزن دیگه ! آفرین!!!
  • علی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 4
    لابد با بحرین هم خط هوائی برقرار میکنند!