دبیرکل اسبق بورس در انتقاد از اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز را حبابی دانست و اظهار نظر وی را ناهماهنگ با وظایف اش دانست.

مهنازشوقی: دبیر کل اسبق بورس در واکنش به اظهارات سیف رییس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه در حال حاضر نرخ ارز در بازار به کف قیمت رسیده است و کاهش بیشتر آن به نفع کشور نیست گفت: براساس اساسنامه بانک مرکزی این بانک حافظ ارزش پول ملی است و اینگونه اظهار نظرها از سوی رییس کل بانک مرکزی جای تامل دارد.

احمد میرمطهری در گفت وگو با خبرآنلاین افزود: باتوجه به اینکه هنوز تحولات اقتصادی که در چندماه اخیر در کشور به وجود آمده هنوز در قدوقواره ای قوام نگرفته است که مبنای چنین اظهار نظرهایی باشد که قیمت ارز در حال حاضر در این نرخ مناسب است یا خیر بنابراین این اظهار نظر و یا هر اظهار نظری که در این زمینه صورت می گیرد به نظر می رسد زود هنگام است و آنچه گفته شده با وظیفه این بانک یعنی حفظ ارزش پول ملی هماهنگی ندارد.

وی در مورد وضعیت ارزی کشورگفت: با توجه به تغییراتی که در چند ماه اخیر در بازار ارز مشاهد می کنیم  و این بازار در حال حاضر روند رو به کاهشی به خود گرفته است و در توضیح اینکه علت چیست؟، باید گفت بخشی از حباب هایی که در قیمت ارز وجود دارد ناشی از تعاملات سیاسی داخلی و خارجی است .

دبیر کل اسبق بورس معتقد است: همواره به محض اینکه نشانه هایی از بهبود شرایط اقتصادی دیده می شود که منجر به آزادشدن درآمدهای ارزی ایران وبرداشتن تحریم های بانک مرکزی شود قیمت ارز کاهش پیدا خواهد کرد و این نشان دهنده این است که اقتصاد ایران به طور بالقوه با توجه به اقدامات زیر بنایی که از گذشته درآن صورت گرفته ولی هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است می تواند ارزش ریال در کشور را بالاتراز اینکه امروز شاهد آن هستیم افزایش دهد.

میرمطهری اظهارداشت: بنابراین تا زمانی که هنوز تحریم هابه طور کامل لغونشده و یا اینکه بخش های مختلف اقتصادی که در سال‌های گذشته نیمه فعال شده اند آغازی به فعالیت نکرده باشند اظهار نظر در مورد وضعیت نرخ ارز  یک قضاوت زود هنگام است .

وی اظهار امیدواری کرد:باید به این نکته توجه داشت که با افزایش توان تولید نفت در داخل کشور که وزیر نفت نوید این امر را داده است و بسیار هم خبر خوشی است نشان می دهد که وضعیت صادرات نفتی و غیره نفتی ایران بهتر خواهد شد که این امر در آینده منجر به افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.

دبیرکل اسبق بورس با اشاره به اینکه اثر رفع تحریم بیشتر در قیمت ارز و اقتصاد ملی نمایانگر می‌شود، گفت: این کار مقدمه‌ای است برای گشایش در اقتصاد ملی، بنابراین بیشتر باید از منظر اقتصاد به این گشایش نگاه شود.

دبیر کل اسبق بورس در خصوص وضعیت رو به رشد بازار سهام نیز تاکید کرد: با افزایش میزان شاخص بورس، باید تمام بخش‌ها عکس‌العمل مشابهی از خود نشان دهد و اینکه مسائل در تعامل با خارج و گشایش‌های سیاسی به وجود می‌آید، باید تأثیر مشابهی در همه بخشها دیده شود.

31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    300 4
    دقیقا، رئیس بانک مرکزی باید حافظ ارزش پول ملی باشد.
    • ميدوار EU ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      123 5
      واقعاً در حرف ايشون تدبير و اميد وجود داشت. واقعاً...
    • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      8 106
      توجه داشته باشین که اگه به فرض امروز دلار بشه 1000 تومن همین چندرغلز نفتی رو هم که میفروشیم ارزشش یک سوم میشه. پس وضع با تغییر قیمت دلار تغییر آنچنانی نمیکنه تا صنعت دوباره تو کشور رونق نگیره
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      27 35
      چرا کسی نمیاد بگه روحانی مچکریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      16 2
      سیف دهان باز میکند آنوقت بگیم روحانی مچکریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دادش با این کلمات دنبال چی میگردی
  • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    زنده باد............. نمیدونم چرا آقای سیف همچین استدلالی از خودشون بروز دادن. انگار آقا فراموش کردن که دلار در فاصله چند ماه سه برابر شد و قیمت کنونی آن به هیچ وجه واقعی و مناسب نیست.......... از آقای روحانی که زمان انتخابات بر بالا بردن ارزش پول ملی تاکید داشتن خواهش میکنیم که به سیف تذکر بدن که با این حرف ها دوباره بازار رو متشنج نفرمایند.......
    • اقتصاددان A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      203 5
      متاسفانه بر خلاف تیم سیاسی دولت تدبیر که عالی کار میکنند، تیم اقتصادی تیم ضعیفی شده است و به نظر میرسد وزیر اقتصاد از خود استقلال رای ندارند. دکتر طیب نیا بر روی انتخاب دکتر همتی نظر داشتند ولی فشارهایی که از جانب افرادی نظیر دکتر نهاوندیان وارد شد باعث شد دکتر سیف انتخاب شوند که بانکدارند نه اقتصاددان! نتیجه هم مشخص است"""""""""" اتخاذ سیاستهایی در راستای اهداف اتاق بازرگانی"""""""
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      161 3
      تازه امروز دوباره معاون ارزی بانک مرکزی همون حرفای دیروز آقای سیف رو دوباره تکرار کردند...ظاهرا کلا دوست ندارند پول ملی تقویت شه!!! الله اعلم...آقای روحانی اگر پیام مردم رو می شنوید این همان مردمی هستند که به شما رای دادند و تقاضای به حقشان کاهش نرخ ارز و بازگشت به نرخ منطقی به جهت کاستن از فشار زندگی روزمره و مایحتاج اولیه زندگی برای قشر متوسط و ضعیف است...نرخ واقعی دلار 1500-1600 تومان است و نه بیشتر...مردم که نباید قربانی کسری بودجه دولت باشند...
    • نيما A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      20 15
      وقتى نرخ ارز مشخص نباشه او ن تاجرريسک نميکنه بره با دلار 2500 تومنى جنس از خارج بياره و سه ماه ديگه که معلوم نيست دلار چند بشه اونو تو بازار به ريال تبديل کنه
    • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      101 2
      .مگر همین تیم اقتصادی این دولت نبود که میگفت اقتصاد ، دستوری نیست؟مگر گفته نمیشد اختلاف قیمت ارز مبادله ای و آزاد فسادآور است؟مگر افزایش ارزش پول ملی یکی از شعارهای اینها نبود؟پس این سخنان آقای سیف چه معنایی دارد؟چرا اجازه نداد قیمت دلار در بازار پایین بیاید؟این بود استقلال بانک مرکزی که اینهمه شعارش را دادند؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      18 29
      آقای اقتصاددان عزیز ... من فکر میکنم علت اینکه میگید تیم سیاسی بهتر از تیم اقتصادی عمل میکند به واقع پیچیدگی بسیار زیاده بحران اقتصادی کشور است که هیچ راه حل کوتاه مدتی ندارد. در مورد مسائل اقتصادی باید بسیار صبور بود.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      96 3
      وقتي بجاي يک اقتصاددان يک بانکدار را رييس کل بانک مرکزي ميکنن چه توقي داريد؟!!
    • عقل کل IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      73 0
      دهانی که بی موقع باز شود- آقای سیف کتاب فارسی دوم ابتدایی را بخون.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    دقیقا" با نظر ایشون موافقم. من و خیلی از مردم با رای خود و همه آنچه وعده دکتر روحانی بوده، امیدواریم که: - با تدبیر مقامات و دیپلوماسی خوب، تحریم‌ها کم و در نهایت از بین بروند. - اشتغال و سرمایه گذاری و تولید و صادرات بیشتر شود. - با توجه به عوامل فوق، ارزش پول ملی افزایش یابد. حال چطور ریاست محترم بانک مرکزی به نفع عده‌ای خاص سرمایه‌دار و هنوز در ابتدای امر، جلوی تقویت پول ملی را گرفتند. اگر همین کاهش کم ارزش دلار را تحمل نکنند چطور انتظارات وسیع مردم را پاسخ خواهند داد؟
  • بی نام EU ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    144 3
    این آقای سیف نماینده گروه بانکداری هستند که قبلا مدی آنجا بودند ونه نماینده مردم..
  • جوان ناکام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    164 3
    در بین انتخابهای آقای روحانی انتخاب سیف جای بحث داره !چرا داره بهبود بازار ارز را بهم می زنه ؟ مگه با این وضع خراب اقتصادی تولیدی هم میشه که به فکر صادراتش بود ؟ از ماست که برماست محتکران دلار آسوده بخوابید که آقای سیف بیدار است
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    یعنی ارز گران شود تا مردم له شوند آنوقت تعدادی سودجو ماشین های لوکس و ( جت شخصی بخرند ! ) چطوره بشه 1000.....بیلیارد اونوقت راضی هستی آقای سیف ؟! اونوقت آب هم میشه 100...میلیون نگاه ها به ارز 1100 تا 1200 است خیلی دور گفتی دوستان ایمان داشته باشید که مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور عزیز جواب مناسبی به این غیر ایرانی خواهند داد کشور حامی قشر ضعیف است
  • alireza A1 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    192 6
    خواهش میکنم از آقای ریس با این اظهار نظرها اوضایی که داره خوب میشه رو بدتر نکنن یادت باشه آقای ریس همه مردم وضعشان مثل شما خوب نیست امیدوار به اومدن پایین قیمت ارز هستن
  • امبر A1 ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    128 2
    انتخاب آقای سیف، اولین اشتباه آقای روحانی بود که باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد.
  • بی نام EU ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    182 3
    به خدا قیمت همه چیز سه برابر شده. در بازار قطعات الکترونیک بعضی کالا ها نایاب است و بعضی 6 تا 7 برابر قیمت دارند درحالی که سال 2009 تا 2011 وارد کشور شده اند .وقت و عمر افراد بسیاری در حال اتلاف است. اقایانی که با سه برابر شدن دلار ثروتشان سه برابر شده زیر دهانشان مزه کرده است و این اولین باری نیست که اقایان در برابر دو یا سه برابر شدن دلار بسیار رضایت دارند.
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    222 4
    لطفاً اقای روحانی به خواست مردم درباره آقای سیف توجه نمایند با سپاس از ایشان
  • کامران IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    112 5
    نمیدانم چرا بیشتر اوقات باید حرف حساب را از کسانی شنید که قدرت اجرایی ندارند امیدوارم افرادی اگاه چون ایشان بتوانند همچون گذشته در جایگاهی مناسب قرار گرفته و مدیریت امورتخصصی حوزه خود را بعهده بگیرند . فراموش نکنیم همه چیز در صادرات کالاهای غیر نفتی و ... خلاصه نمیشود و تمامی مدیران رده های مختلف بایستی وضع معیشتی اقشار متوسط و اسیب پذیر را همیشه در نظر داشته و سعی در بهبود ان داشته باشند . یادمان باشد که از هر دری که فقر وارد شود فساد هم بدنبالش خواهد امد . به امید بهروزی و شادکامی تک تک انسانها
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    56 0
    آقای سیف! به جای این اظهار نظرها اگر به دنبال تقویت پول ملی باشید دلار خود به خود به قیمت واقعی اش می رسد. البته درست است که خیلی پایین آمدن قیمت دلار ارزش صادرات کشور را به دنبال داشته و کسری بودجه را بیشتر می کند ولی قیمت الان دلار به هیچ وجه منطقی نیست.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      19 1
      مگه ما صادرات هم داریم
  • یک ایرانی IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    70 0
    چقد ساده ای داداش.وقتی میان یک خودروی پوکیده ایرانی رو به قیمت پنج شش برابر قیمت واقعی به مردم قالب میکنند،چطور انتظار داری قیمت دلار رو بیارن قیمت اصلی؟همه میدونن که اگه عزم جدی برای واقعی کردن قیمت خودرو وجود داشت به راحتی واردات خودرو رو بدون تعرفه گمرکی آزاد اعلام میکردند تا خود خودرو ساز بیفته التماس که اشتباه کرد.همه میدونن که شعار حمایت از تولید ملی برای آزاد نشدن واردات خودرو یک حرف مفت هست و دلیل اصلیش رو اگه اینجا بنویسیم همین پیام اینجا چاپ نمیشه.ما مردم ایران اعلام میکنیم که اولا قیمت ارز به کف نرسیده و چهاپنج برابر قیمت اصلیش هست.ما مردم ایران اعلام میکنیم که تولیم ملی فقط سایپا و ایران خودرو نیست وانتظار داریم بخاطر منافع مردم واردات خودرو آزاد اعلام شود البته اگه بعضی ها بزارن
  • جمال IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    51 0
    خدا خيرت بده. اگه چند تا ادم با سواد پستهاي كليدي دستشون بود مملكت الان تو اين وضع نبود
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    55 0
    آقای روحانی از شما خواهشمندم به خواست ملت اکثریت ملت توجه فرمایید اکثریت ملت خواستار پایین آمدن وکاهش نرخ ارز هستند پس چرا این آقاکه منصوب شماست بر خلاف خواست اکثریت صحبت میکند .لطفاً سانسور نکنید.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    100 2
    هربار که نرخ دلار در حال سقوطه این جناب سیف با حرفاشون همه چی را خراب میکنن؟من موندم ایشون رئیس بانک مرکزیه یا رئیس صنف صرافها؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      29 1
      چو دانی و پرسی سوالت خطاس! معلومه که طرف صرافهاست!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    12 50
    آقای مثلا اقتصاد دان همه می گن تولید رو بالا ببریم شما می گید نفت بفروشیم همه کارشناسا از اینکه بودجه مانفتی بوده گله داشتن حالا شما صحبت از فروش نفت میکنین چرا مانباید مثل نروژ عمل کنیم که یک دلار نفت رو داخل بودجه نمیارن آقای سیف اناقتصاد دان فرهیخته ای هستن خوهشا شما دخالت نکن قیمت واقعی دلار شما چه بخواهی چه نخواهی 3150 تومنه وبا توجه به تورم سالانه باید تنظیم باشه تا تولید رونق بگیره بیخود مردم رو گمراه نکنید از هر 100 اقتصاد دان یک نفر هم این سخن عوامانه شما رو تایید نمی کنه
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    50 0
    خوب انتظار دیگه ای از آقای سیف نمیشه داشت برای پرداخت یارانه و حقوق کارمندای دولت وتامین شرکتهای دولتی نیاز به ریال دارند وبهترین راه تهیه ریال فروش دلار در بازار آزاده پس هرچه دلار بالاتر بره ریال بیشتری دست آقای سیف میاد. اینم باید توجه داشت 90 درصد ارز مملکت دست دولته دولته که دلار رو بالا پایین میکنه ریال کم بیاره دلارو میبره بالا به تورم هم نگاه نمیکنه
  • مهدی IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    30 0
    من اصلا"با نظرات ایشان موافق نیستم چون ایران بایدجایگاهش را در دنیا پیدا کند معنا ندارد که ارزش پول ملی ایران با این اقتصادقوی پایین ترین جایگاه را در دنیا داشته باشدخواهشا"منافع ملی ومعیشت مردمی ملاک صحبت باشدنه یک سری منافعی که ... بماند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    48 0
    ظاهرا رئیس کل بانک مرکزی مخالف افزایش ارزش پول کشور است ما می دانیم که هرقدر قیمت دلار را به ریال (تومان)نزدیک کنیم ارزش پول ما بالا خواهد رفت در حال حاضر ارزش پول افغانستان از ما بیشتر شده چرا؟
  • داود A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    9 29
    من خودم طرفدار پروپا قرص تقویت پول ملی هستم ولی خواهشا احساسی برخورد نکنید پطور دلار میتونه از این پایین تر بیاد در صورتیکه ارزی در داخل کشور نمونده که پشتوانه باشه نفتی به دلار فروخته نمیشه مثالش همین گوشی گلکسی اس 4 که تو یه هفته سیصد ارزون شد خوب وقتی اینطوری کاهش شدید قیمت داشته باشیم تقاضا برای خرید بالا میره قدرت اقتصادی مردم که بالا بره واردات افزایش پیدا میکنه و نتیجش در کوتاه مدت خروج ارز بیشتر از مملکت برای کالاهای مصرفی و نتیجش بحران کمبود ذخایر ملیو.. دوستان میدونستید یکی از دلایلی که مملکت هنوز به بحران نرسیده همین کاهش قدرت خریید مردم بوده بطور ساده بگم در اقتصاد وقتی در کشوری در عرض سه سال درامد به یک سوم برسه تنها راه بقا برای اون جامعه یک سوم فقیر کردن مردم برای کنترل اوضاست
    • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      2 4
      واقعا تحلیل خوب و درستی بود فکر میکنم دقیق ترین نظر رو تو کل این نظرها نوشتید.کسانی که میخوان قیمت ارز همینجوری پایین بیاد چه اطلاعاتی در مورد اقتصاد دارن اصلا مفهوم عرضه وتقاضا رو متوجه میشن یا نه فقط براش مهمه بره ماست رو 500 تومن ارزون تر بخره.یعنی آقای سیف موهاشو تو اسیاب سفیدکرده بعد تمام کسانی که نظر دادن اقتصادرو بهتر از ایشون میدونن.راست میگن ای ایرانیها در همه زمینه ها خودشون رو صاحب نظر میدونن بدون دکتر رفتن خود درمانی میکنیم همدیگرو یکسره روانکاوی میکنیم و غیره.. یکم فکر کنید بعد حرف بزنید چیزی از کسی کم نمیشه.پایان.
  • آراد IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    77 1
    بنظر باید دراندیشه جانشین مناسبتری برای رییس بانک مرکزی باشند....هیچ منطقی برای حفظ این حباب نیست
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      41 0
      1000000مثبت
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    63 2
    آقای سیف گفته اند که کاهش بیشتر ارز به مصلحت نیست ولی نگفته به مصلحت چه کسی نیست؟ محتکران دلار یا دلالان ارز؟
  • داود A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    13 21
    ادامه: یعنی یک سوم خوردن یک سوم تفریح کردن یک سوم پوشیدن یک سوم هدر دادن وقت وتنها راه برای این شرایط سه برابر کردن قیمتهاست پس حرف صیف حرف درستی بوده شما مورو میبینید ایشون پیچش مو چون معلوم نیست اگر تحریم ها ادامه پیدا کنه ذخایر ارزی تا چند ماه جوابگوی خرج ماست پس تا اونموقع خواهشا علمی نظر بدید وقناعت کنید ما الان مثل خوانوتده ای هستیم که درامد پدرش نصف شده و باید ما هم تا برگشت اوضاع برای حمایت خوانواده نصفه خرج کنیم به امید بهبودی شرایط
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    51 3
    به نظم مردم باید به هر طریقی صدای اعتراضشون رو در مورد آقای سیف به گوش آقای روحانی برسونن ! ما به دولت اعتما کردیم ولی آقای سیف از آقای بهمنی هم بدتر داره عمل میکنه ، مثل اینکه ایشون یادش رفته دلار 1200 تومان بود و زندگی مردم خیلی بهتر
  • بهرام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    53 1
    به نظرمي رسد آقاي نظرات آقاي سيف برخلاف نظرسايراعضاي تيم اقتصادي دولت آقاي روحاني مي باشد و ايشان بيشترمديرعامل بانك كارآفرين مي باشند تابانك مركزي
  • آرش IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    5 19
    پائین نگه داشتن نرخ ارز در شرایطی که قدرت خرید ریال در بازار داخلی به شدت کاهش یافته است هیچ نتیجه ای ندارد غیر از این که ذخیره دلارهای در اختیاز دولت کاهش یافته و قدرت دلالان ارز افزایش یابد و در چنین شرایطی تعیین قیمت ارز به دست کسانی خواهد افتاد که از خدا پرستی و میهن دوستی بویی نبرده اند! افرادی مثل جمشید بسم ا..ه که البته از حمایت گروهی وطن فروش در بدنهء دولت هم برخوردارند!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    34 1
    من هم به سخن سیف به هر دلیل که مطرح کرده مخالف هستم هر منطق اقتصادی که داشته باشد سخنی است که باعث تضعیف ریال ایرانی میشود نباید اذعان شود
  • عربلو A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    34 1
    آقاي سيف نمي داني بدان : 1. با دستور و امر و نهي نمي توان قيمت ارز را مشخص كني 2. ارز بالا فقط و فقط به نفع صادر كننده و از آن مهمتر به نفع مافياي وارد كننده مي باشد ، چند درصد مردم در اين زمينه فعالند 3. ارز پائين و منطقي باعث چرخش چرخ زندگي و رونق توليد ميشود 4. نرخ تعادلي ارز بر اساس عرضه و تقاضا حاصل ميشه و نه پشت ميز صبحانه و در جمع گروه خاص 5. در اين شرايط تا رسيدن به قيمت واقعي و ثبات اقتصادي نرخ ميانگين 1800 الي 2000 معقول مي باشد 6. در انتها كار بانك نظارت است و حمايت از پول ملي و قدرت خريد داخلي 7. كاري نكنيد تا ناخواسته مردم يك خداپدربيامرز به قيمت ارز و اقلام 2 سال پيش دولت وقت بفرستند ، منهاي خيلي از مشكلات اين موارد تاسف بار قيمت را در آن زمان به اين شدت نداشتيم .
  • بهمن IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    82 2
    آقای روحانی اگر واقعاً به خواسته مردم توجه دارد باید رئیس بانک مرکزی را که چنین اظهارنظری کرده را عوض کنید .
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    23 2
    واقعا منطق دفاع رئيس بانك مركزي از قيمت دلار رو نمي دونم! اگه استدلالي دارند خوب بيان كنن چرا مدام تكرار مي كنن يه منطق خاصي داره؟ خوب تعارف كه نداريم بيان كنن تا ملت هم بدونن
  • شهاب IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    33 2
    جالبه که صحبت های آقای سیف را تلویزیون در چند مورد بازتاب داد ...
  • ساده لوح IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    51 3
    آقای سیف کم کم دارم به شما و حرفهای قبل از انتخاب شدنتان به عنوان رئیس بانکی که وظیفه اش بالابردن ارزش پول ملی است پی میبرم. درست است شما هم جزو قشری هستید که با بالا رفتن نرخ ارز سود کردید ولی نباید جزو قشری باشید که از پایین آمدن منطقی نرخ ارز ناراحت باشید شما بدون اینکه کاری کنید و حتی برنامه ای برای پایین آوردن نرخ ارز داشته باشید وزیر امور خارجه جناب اقای دکتر ظریف که انشا الله خدا پشت و پناهشان باشد بصورت خستگی ناپذیر کار شما را انجام دادند و نرخ ارز را با دیپلماسی هوشمندانه پایین آوردند . از شما بعنوان رئیس بانک مرکزی باید توقع داشت نرخ ارز را کاهش دهید اما ما انتظاری از شما نداریم لطفا خیلی محترمانه فقط سکوت کنید دیگران کار شما را انجام میدهند .
  • مادح IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    45 3
    بنظرم آقای سیف منافع یک عده سرمایه دار را به منافع همه ملت زجر کشیده از تورم ناشی از ارزش پول ملی ترجیع میدهند . یا شاید منافعشان در خطر است . حتی یک بچه هم می فهمد ارزش پول ما چند برابر از تمام کشورها کمتر است.
  • مرتضی یعقوبی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    27 1
    این ها خودشون رو با چین مقایسه میکنن که به عمد قیمت پول اش رو نسبت به دلار پایین نگه میداره که صادرات بیشتر باشه ! اولاً چین هیچ وارداتی نداره و همه چی رو خودش تولید می کنه و کلی کارخونه توی چین سرمایه گذاری کردن (شرکت های خارجی مثل اپل سونی ...) پس طبیعی هست که برای رقابت و فروش حتی جنس دسته 3 خودش اینکار بهترین روش می تونه باشه براش ولی ایران چی ؟!!؟ همه چی وارداتی حتی چوب بستنی هم باید وارد کشور بشه ! که با قیمت دلار الان بستنی یه چیز تشریفاتی شده و هرکسی نمی تونه بخوره ! بهتره اول مملکت درست شه تحریم ها برداشته شه سرمایه گذاری کنن شرکت های خارجی توی این کشور بعد به فکر این تز ها بیوفتن !!!
    • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 1
      اول باید دلار گرون شه تا سرمایه گذاری بشه! شما برعکس فکر می کنی!
  • احسان IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    35 3
    بازار ارز در اثر التهابات سیاسی متشنج شد و قیمت دلار به دلیل مسائل سیاسی افزایش پیدا کرد در حال حاضر نیر به دلیل امیدواری از وضعیت سیاسی در حال کاهش است زمان افزایش قیمت دلار هیچ دلیل اقتصادی مشاهده نشد که جناب آقای سیف اظهار شخصی در مورد موضوع قیمت دلار می فرمایند دلار باید همچنان سقوط کند چراکه قیمت آن به شدت حبابی است
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    52 2
    آقای سیف نماینده تعدادی بانکدار و صادر کننده هست که از این اوضاع به خوبی دلار بدست آوردن وحالا میخوان نقدش کنن.پس به صرفشون نیست که قیمت دلار بیاد پایین.این آقا باید بیاد در تلویزیون و از مردم رسما عذرخواهی کنه.
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    38 0
    آفرین. رئیس های بانک مرکزی هر چی بگن برعکسش درسته!!!
  • کیوان IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    49 2
    من در یک شرکت تولیدی کار میکنم که قبلا صادرات هم داشته، اما با چند برابر شدن دلار، مواد اولیه ای که باید تهیه کنیم، چند برابر شده و صادرات کالامون هم دیگه بصرفه نیست. این که رئیس بانک مرکزی نگران صادر کننده هستند، زمانی صدق میکنه که کشورمون مواد اولیه صنایعش را خودش داشته باشه، نه ما که اکثر موادمون وارداتیه....
  • محسن IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    70 1
    آقای سیف جلسه صبحانه داشته با بخش خصوصی اتاق بازرگانی که 90% آنها صادرکننده هستند نه تولید کننده به همین خاطر به نفع صادرکننده هاست که نرخ دلار پایین نیاید حتی به بهای از بین رفتن پول ارزش ملی!!!؟؟؟
  • حسن IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    62 1
    بلاخره باید یه جوری مشخص بشه چه افرادی دلشون میخواد این اوضاع درست بشه و یه عده هم نه !!!!
  • مهدی IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    60 1
    بایدم از کاهش نرخ ارز بترسن آخه ثروتمندان مملکت تو این بخش سرمایه گذاری عظیمی کردن اونا که نباید تاوان بدن من و شما باید جور بکشیم...!!!
  • مظفر IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    75 4
    با وجود این اقا دیگه به وجود جمشید بسم الله نیازی نیست.
  • علي IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    77 1
    اقاي مطهري درست مي گويند. استدلال اقاي سيف تعجب اميز است. شايد ايشان هنوز دلار و سكه هاش نفروخته است
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    6 56
    اتفاقاً آقای سیف درست گفته اند. همانطور که افزایش نرخ ارز مشکلات ایجاد میکند کاهش آن هم از طرفی دیگر ایجاد مشکل میکند کاهش شدید ارز تولید و صادرات را قفل میکند بنابراین بهترین حالت، نگه داشتن قیمت ارز در یک حد تعادلی است قبلا هم بعضی کارشناسان کاهش تا حد 3 هزار تومان رو برای دلار منطقی دانسته بودند
  • محمد IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    57 2
    یکی از انتصابات بد دکتر حسن روحانی انتصاب آقای سیف بعنوان رئیس بانک مرکزی میباشد چون برخلاف آقای روحانی که دادن امید به مردم است این آقا خلاف آن حرکت میکند و به جایی که از پائین آمدن نرخ حمایت و اظهار خشنودی کند برعکس ساز مخالف زده و ناراحت است . ایشان من رو به یاد وزیر اقتصاد آقای احمدی نژاد می اندازد که در یک اظهار نظر بی خردانه نرخ ارز چهار هزار تومانی را نشان از پویایی اقتصاد ایران می دانست.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    68 2
    خواهشا بانک مرکزی تا به امروز که کاری برای ارزش پول ملی نکرده از همین الان هم دخالت نکنه تا به یک ارامش اقتصادی برسیم
  • حیران IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    26 0
    با سلام 2-3 سال قبل که دلار تک نرخی و قیمت آن حدود 1050 تومان بود سردمداران اطاق بازرگانی و صادر کنندگان خشکبار! وغیره در گفته و نوشته های خودشان قیمت 1300-1400 تومان را برای حمایت از صادر کنندگان بخش خصوصی مناسب و ایده ال می دانستند. متاسفانه پس از تشدید تحریم ها و ایجاد جو روانی توسط دشمنان -کنترل نرخ ارز از دست دولت خارج شد و قیمت دلار به حدود 3800 تومان وبالاتر افزایش پیدا کرد. بر اساس گفته های مسئولین سابق و حاضر یکی از دلایل اصلی این جهش ناگهانی تقاضای کاذب برای حبس شدن دلار در صندوق ها و کمدهای خانگی و یا گاو صندوق های انچنانی بود. متاسفانه مسئولین ارشد بانک مرکزی با اظهار نظرهای جانبدارانه و غیرکارشناسی مانع از حرکت طبیعی بازار و آزاد شدن دلارهای محبوس به نفع تولید ملی شدند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 1
    زمانی میشه این حرفو زد که ارزش پول پایین باشه که مثل آمریکا یا ژاپن یا چین باشیم که صادراتمون خیلی بیشتر از وارداتمون هست و خودمون توان تولید همه چیز رو در داخل کشور داریم نه اینکه همه صنایع وابسته به واردات هستن حتی کارخانه های تولید بسکویت و ماکارونی و لبنیات و مواد شوینده و ... که مدام به بهانه افزایش نرخ دلار برای واردات مواد اولیه قیمت کالاهارو بالا میبرن و مردم باید تاوان گرانی رو پس بدن ! واقعا متاسفم که عدالت در این کشور فقط در شعار هست و نه در عمل فقط حمایت از سرمایه دارها انجام میشه
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    35 1
    اعتدال از سر و روی این حرف آقای سیف میباره . امروز دلار از 2870 یهو شد 3070 هزار تومن . یعنی افزایش 200 تومنی در عرض 24 ساعت . این همون رویه اعتداله و پشت سرش امید ...
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    15 16
    با سلام من اقتصاد دان نیستم ولی با هر اقتصاد دانی صحبت کردم گفته که نرخ ارز متناسب با تورمه متاسفانه توی این چند سال نرخ ارزو به زور ثابت نگه داشتند که یه دفعه بالا رفت.اگر الان نرخ ارز حبابی بره پایین دوباره یه مرتبه میاد بالا.همین قیمت بمونه منتها درآمد بره بالا بهتر نیست؟ مثل کاری که چین میکنه.خواهشا قبل از اظهار نظر یاد بگیریم از کسی که دانششو داره بپرسیم. توی دام کسایی که میخوان تفرقه بندازن نیفتیم مخلص همه
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    29 0
    احسنت به آقاي مير مطهري كه همه چيز را در نظر مي گيرد نه رئيس بانك مركزي كه فقط سرمايه دارها و توليد كننده هاي محصولات بيكيفيت را ساپورت ميكند. متاسفم براي بانك مركزي كه همه چيز را فراموش كرده و فشار را از روي مردم نميخواهذ بردارد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    26 1
    بالا بردن ارزش پول ملی باید مهمترین هدفترین هدف بانک مرکزی وتیم اقتصادی دولت باشد.برای اقای سیف واقعا متا سفم.کاش اقای روحانی فرد اصلح تری رو برای این پست در نظر می گرفتنند.
  • بهرام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    35 1
    خواسته من از آقای روحانی که بهش رای دادم، عزل سیف رئیس کل بانک مرکزیه. بجای انجام وظیفش که حفظ ارزش پول ملیه، به سقوط ارزشش دامن میزنه. روحانی متشکریم
  • مهران . ت A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    26 0
    میگم اینا(بانک مرکزی)خودشون "حباب سازی " نباشند حافظ پولیشون پیش کش. مگه نه؟!
  • اصغرزاده IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    27 3
    درود بر بهمنی که لااقل از این حرفا نزد
  • مهدی A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    52 0
    آقای سیف حافظ منافع دلالان دلار هستند نه حافظ پول ملی.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    24 1
    وطیفه ربس بانک مرکزی اینکه ارزش پول ملی را پایین نباره وبه نفع تعداد محدود پول دار صادر کننده اطهار نکنند بلکه به فکر مردم باشه ما به اقای روحانی رای دادیم که انشا الاه اوضاع اقتصادی خوب یشه وقدرت خرید مردم بیشتر شود نه اینکه دلار بره بالا تا به نفع صراف وزرگران وسود جویان باشه
  • حسين IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    59 1
    اقاي سيف تمامي زحمات دولت تدبير و اميد رو به باد ميده !
  • وحید IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    83 1
    آقای سیف:جهت یادآوری عرض میکنم یکی ازوعده های اساسی دکترروحانی پایین آوردن نرخ ارز تامبلغ زمان شروع دولت نهم یعنی1100تومان بود. حالاکه این امرمهم داردپله پله ومنطقی اتفاق می افتد چرااین فرمایشات را فرمودید لطفا اجازه دهید دکترروحانی کارش راانجام دهد مردم باشما هستند شماعلیه مردم نباشیدخودشمابهترازمامیدانید عرضه وتقاضا نرخ راتعیین میکند قبلادستوری تعیین کردن نرخ ارز جواب نداده است فقط کافیست بازکردن حساب ارزی باسودارزی راقانونی کنیداونوقت سرازیرشدن میلیاردها دلار مخفی شده درخانه ها به بانکها راخیلی زود مشاهده خواهیدفرمود.
  • kambiz IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    4 0
    آقای سیف آیا این مردم شایسته ارزانی و زندگی راحت نمی باشند؟ آیا کسی که تلاش بر سخت کردن معیشت مردم بدون توجه به درآمد عامه مردم دارد چه سمتی باید داشته باشد. آیا بازرسان بانک مرکزی متخلفان را تحت پیگرد قرار می دهند؟
  • ساسان EU ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 1
    اگر ملت تولید کننده(صادر کننده) بودیم از افزایش ارزش ارز خوشحال میشدیم همه اینها نشان دهنده این موضوع که ما ملت مصرف کننده ای هستیم.
  • ایمان IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    4 0
    چی فکر میکردیم چی شد تازه داشتیم کم کم امیدوار میشدیم آقای سیف فکر تولید کننده ها و صادر کننده ها و بانک ها هست ولی فکر این مردم عادی و حقوق بگیرا نیست که گرونی ها کمرشون خم کرده
  • بهروز A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 2
    به عنوان کارمند یک بانک سیف رابدترین انتخاب دولت برای بانک مرکزی میدانم بهترین گزینه ممکن میتوانست علی دیواندری مدیر عامل لایق و کاربلد بانک ملت باشد که دراین چندسال تحولی بزرگ در بانک ملت به وجود آورد و آن رابه بانکی پیشرو خصوصا در عرصه بانکداری الکترونیک تبدیل کرد
  • عربلو A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    28 0
    يا عذرخواهي يا استعفاء و يانهايت بركناري
  • mahdi IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    6 0
    اقای سیف شاید گمان شما در مورد ارز درست باشد اما متاسفم از اینکه هنوز شما با داشتن سن بالا هنوز اگاه نیستید در چه جایگاهی قرار دارید گر جایی که سخن نقره است خاموشی طلاست امیدوارم با اشتباهاتتون به اقای روحانی صدمه نزنید ارزوی موفقیت برای شما وتمام کسانی که صادقانه برای مردم زحمت می کشند دارم
  • سامان IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    13 1
    شاخكهاي بازار بسيار دقيق عمل مي كند و ديروز رئيس بانك مركزي با حرفهاي نسنجيده خود سيگنالهاي لازم را به دلالان و اخلالگران بازار ارز و طلا داد. من مدرس اقتصاد در هيچ متد اقتصادي به ياد ندارم دولت سرمايه هاي سرگردان مردم را تشويق به سرمايه گذاري در بازار هاي كاذب و دلالي ارز و طلا كند. شما بايد ديروز در بازار مي بوديد و مي ديديد مردم چه صفهاي عريض و طويلي براي خريد دلار تشكيل داده اند.واقعا جاي بسي تاسف دارد كه چنيني افرادي سكاندار بانك مركزي كشور شده اند.
  • حسین دشتی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    2 1
    بنده نظر همه هم وطنان و دوستان بزرگوار رو خوندم .و به این نتیجه رسیدم که آقای سیف باید این موضوع رو از دو روی سکه(مزایا /آسیب ها و تبعات) بیان میکرد تا دیگر هیچ ابهامی برای مردم عزیز کشورمان ایجاد نشود. و این رو مسئولین هرگز فراموش نکنند که کشور عزیزمان ایران، دارای مردمی بسیار بزرگ و متمدن و همچنین دارانده صبر واستقامت وشهامت می باشد..... و اگر تو هر زمینه ای جایی میبینید مردم با شماها هم نظر نیستند ،از این رو میباشد که کوتاهی و اشتباهی از شما بعنوان متصدی امور سر زده است نه مردم. مثلا تو زمینه اقتصاد چقدر بی تدبیری و کوتاهی یا دیگرچقدر اعتماد به کالای ایرانی و تغییر نکردن کیفیت و تا کی دیگر تحمیل (مثل ایران خودرو و سایپا ،که جز بزرگترین شرکت های تولید داخل میباشند ) .