رییس کل بانک مرکزی: کاهش بیشتر قیمت دلار منطقی نیست

رییس کل بانک مرکزی که در نشست صبحانه خوری اتاق بازرگانی ایران شرکت کرده بود گفت: کاهش قیمت دلار بیشتر از آنچه که اتفاق افتاده منطقی نیست.

نشست صبحانه خوری نمایندگان فعالان اقتصادی با مسئولان دولتی در دولت یازدهم با حضور ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی آغاز شد. 


رئیس کل بانک مرکزی گفت: قیمت دلار در بازار به کف رسیده و کاهش بیشتر منطقی نیست. 

سیف گفت: الان قیمت نرخ دلار کف خود در بازار رسیده است و اگر از این رقم پایین‌تر بیاید منطقی نیست.

 

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 195
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    چرا منطقي نيست ؟؟!!
    • بابک IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      چرا نیست؟! 1- نفت میفروشیم پولش اینور نمیاد 2- صادر کننده تضعیف میشه 3-دولت کسری بودجه داره 4-تحریم سوییفت و مالی هستیم دلار باید بیاد رو 3100 تا 3200
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      درسته. قیمت دلار باید همیشه بالای 3000 تومان نگه داشته بشه. به امید اون روز
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      برای این اظهار نظر نسنجیده ایشون واقعآ متاسفم و از رئیس جمهور محبوب و معاون اول ایشون درخواست رسیدگی دارم. نباید مردمی را که با دلخوشی به آقای روحانی رای دادند به این راحتی مایوس کرد. این تصمیمات باعث خوشحالی دولت و صادرکنندگان و تجاری میشود که درآمد دلاری دارند و آن را به قیمت آزاد به مردم می فروشند و درآمد و سودهای سرشاری نصیبشان میشود ولی مردمی که درآمد ریالی دارند و قدرت خریدشان با ضعف برابری ریال در مقابل دلار کاسته شده متضرر واقعی خواهند بود.
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      به دلیل اینکه جیب دولت خالی میشه
    • seyed IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      آقای سیف مثل اینکه به فکر ارزش پول ملی کشورمون نیستی.ارزش پول ایران باید حداقل از پول کشورهای همسایه غیر از کویت بیشتر باشه
    • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      عزیزم اونوقت توضیح ندادی مردم از کجا بیارن کسر بودجه دولت رو تامین کنند؟ همه که تاجر و بازاری نیستن که جنساشونو گرون کنن. منی که حقوق بگیرم چطور باید به خاطر نفروختن نفت و کاهش صادرات دو زار حقوقی که به ریال می گیرم رو به دلار سه هزار تومنی تبدیل کنم تا مایحتاج روزانه خودمو تامین کنم. چرا بدون فکر حرف می زنید.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      155 2
      آقای بابک زمانی منطقیه که کشور تولید کننده باشه اونهم بر اساس مواد خام مبتنی بر دارایی های خودش نه تولید مسخره ما که همش هزینه اس و مواد خام خارجی ، دولت با چاپیدن ملت کسری بودجه اش باید تامین بشه یا با مدیریت درست مالیات و عوارض ، ملت باید اسیر و بدهکار بشن تا صادر کننده میلیاردتر بشه آقای محترم راه بهبود صادرات تعیین جایزه های منطقی و واقعی صادراتیه با نفش کاهش تعرفه ها واسه صادر کننده نه چاپیدن و هر روز فقیر تر کردن مردم
    • مجید IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      276 5
      فکر می کردیم فقط بهمنی سر بزنگاه یه چیزی می پرونه تا دلار بپره بالا! آقای سیف راه حل رفع کسر بودجه و پرداخت یارانه ها گران کردن ارز و کاهش ارزش پول ملی نیست.
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      244 2
      دلار فروش ها و دلال ها از اين خبر استقبال كردن
    • امیر A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      31 48
      واضح و روشنه که چرا منطقی نیست وقتی تورم ریال سالی حداقل 20 درصد ه و تورم دلار امریکا سالی حداکثر 3 درصد هرسال ارزش ریال در برابر دلار به همین نسبت افت میکنه در نتیجه قیمت واقعی دلار غیر نفتی خیلی بالاتر از این حرفاست. این کاهش شدید قیمت هم فقط احساسیه و مدیر بانک مرکزی نگران صعود وحشتناک قیمت دلار بعد یک خبر منفی سیاسی بعد از این سقوط آزاده. نزدیک شدن دلار به قیمت واقعی با هجوم مردم به بازار باعث صعود شدیدترش در آینده میشه. در ضمن این دوستان مصرفگرایی که دارن برای خرید موبایل و ماشین خارجی با دلار 2200 و 2300 و ریختن پول به جیب واردکننده نقشه میکشن یه خورده هم به فکر صادرات و تولید داخلی کشور باشن هم راه دوری نمیره
    • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      19 0
      وای همه مخالفن. خدا به دادت برسه سیف
    • معتدل A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      12 15
      عزیزان اگه دلار خیلی سقوط کنه یهو مشکلات زیادی برای تولید بوجود میاره و ممکنه کار آفرین ها سرمایه شون رو از تولید خارج کنن و این شدیدا به اشتغال ضربه میزنه. شما به مخاطبان این حرفش هم دقت کنید. بیشتر مربوط به بخش تولید و صادرات هستن. در واقع خواسته نترسن و به برنامه های تولیدشون ادامه بدن.
    • د A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      56 10
      نکنه این آقا تو کابینه احمدی نژاد بوده.کم مونده بگن بالا رفتنش منطقیه. واقعا از اون حرفا زده
    • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      15 1
      هر کی که فکر میکنی میفهمی، بدونیه عده جوون 25 تا35 سال هم تو این مملکت زندگی میکنن که داشتن با دلار 1000 تومنی برای زندگیشون برنامه ریزی میکردن نه کف 2900 تومن . اگه میفرمایی کفش اینه پس کفش بیار پایین وگرنه قبلیا هم بلد بودن ببرن بالا و بگن حبابه، باز اون دردش کمتر بود
    • میثم A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      16 2
      با پایین اومدن دلار امید به مردم برگشته آخه چرا امید مردما با یه حرف نا امید میکنی
    • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      11 1
      اگه کف قیمتش2900پس چرا تو مرکز مبادلات 2400 ارز میدن
    • ali IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      14 1
      ایشان در تیم اقتصادی اقای روحانی مانند نوازنده ای میماند که ساز مخالف در گروه خود مینوازد و منفعت تعداد خاص را بر منفعت مردم بیچاره ترجیع میدهند اقای روحانی خواهش میکنیم در انتخاب ایشان تجدید نظر کنید
    • آرشام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      3 1
      شما کتاب اقتصاد 10 دقیقه ای را بخوانید می فهمید!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    جان هرکی دوست داری نظر نده.بزار قیمت بیاد پایین.یک هفته مرخصی بگیر خونه استراحت کن.دلار خودش میاد پایین تر.فقط نظر نده
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      اهان به هفته بره خونه استراحت کنه بعد بعد دلار بیاد بشه 2200 تومن اینا بعد شما میخوایین حقوق کارمندا بدی بعد تولید کننده ها و صادرکنندگان باید چه کار کنن خساراتشونو شما جبران میکنید بعد دولت با کسری بودجه چیکار کنه عزیر حرف نزنی نمیگن لاله یعد یه کم فکر کن
    • . IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      18 2
      وقتی دلار رفت بالا مگه خسارت تولید کننده ها و وارد کننده هارو شما دادی که الان غصه میخوری؟ من وارد کنندم ولی راضیم زیر 2000 هم بیاد . شما حرف نزنی نمیگن لاله
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      5 14
      وااای خدا چقدر بعضی ها بی منطق و نسنجیده نظر میدن!یعنی آقای سیف با این تجربه از شمایی که معلوم نیست چقدر در امور مالی تبحر داری کمتره؟؟چرا فکر میکنیم در این وضعیت با ارزش پول ملی بالا باید بره در صورتی که کسری بودجه داریم؟؟فکر کنیم یه کم..فکر!!فکر کنیم که ممکنه خودمون اشتباه میکنیم...الان ما نفت درست حسابی نمیفروشیم همونی هم که می فروشیم دلارشو درست نمیگیریم که اگرم بگیریم دلار ارزون برامون بودجه درست نمیکنه؛یعنی دلار ارزون در این وضع مساوی کسری بودجه بیشتر...ولی در نهایت بانک مرکزی مجبور به چاپ پول میشه و تورم درست میشه...
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      3 15
      حرف ایشان منطقی است دلار ارزان یعنی کسری بودجه و بالا رفتن نقدینگی و تورم وافزایش واردات و کاهش تولید و صادرات - وقتی که با دلار 1000 تومانی ابدارچی شرکت ما سالی 2 بار میرفت خارج و کامندهای ساده ماشین ها شون سالی یکبار عوض می کردند در صورتی که کیفیت کارشون با رفاه شونو با کشورهای اروپایی مقایسه کنین می بینید که ما شایسته اون سطح قدرت خرید نبودیم
    • mehdi A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      5 1
      توليد كننده ها و سرمايه دارها به اندازه كافي خوردن ، ديگه بسته شونه !!!
  • امیر IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    باز آقای رییس حرف زد دلار امروز به 3000تومن میرسه؟////حالا ببین
    • هادی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      93 1
      قبلا بهمنی حی میگفت دلار باید بیاد پایین فوری بالا می رفت الانم اینیکی رئیس میگه باید نیاد پایین حی میاد پایین . سیایت برعکس همینه
    • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      126 2
      آقا ما رئيس بانك مركزي نميخوايم . بانك مركزي رو هيئت مديره براز بزارن با يه سرپرست . رئيـــــــــــــس نميـــــــــخوايم .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    حالا کاری ندارم الان منطقیه یا نه ولی این قولو بدید بعد 6 ماه دیگه بیاد پایین به دو تومن برسه
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      وقتي يك كارشناس كه تجربه زيادي در بانكداري و اقتصاد داره يه نظري ميده آيا شما كاربران از اين كارشناس بيشتر سرتون ميشه كه همين طوري نظر ميديد. من با اين كه طرفدار احمدي نژادم ولي بالا بودن قيمت دلار (كاهش ارزش پول ما) باعث تمايل به توليد و صادرات محصولات و در نتيجه ورود ارز به داخل كشور ميشه. من شنيدم كه بعضي كارخونه ها حتي حاضر نيستند محصولاتشون را در داخل بفروشند و محصولات را صادر ميكنند تا بتونن دلار به دست بيارند چون ارزش دلار بالاست.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      32 1
      آقای طرفدار و بقیه دوستان طرفدار ارزش بالای دلار, این صحبتها که میکنید که صادرات تقویت میشه و یا نفت بفروشن یه شوخیه, مگه تو این چند ساله که دلار رفت فضا چقدر صادرکننده داشتیم؟ کلی شرکت ورشکست شدن کلی مردم بدبخت شدن تا آخرشم فهمیدیم پراید و حتی کره خوارکی رو هم خودمون تولید نمیکنیم, دارید در مورد ایران حرف میزنید نه آمریکا یا حتی کره جنوبی مگه دوره خاتمی با نفت هفت دلاری دلارمون ارزون نبود؟ اونهمه هم شرکت تولید کننده داشتیم
    • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      2 1
      بی نام آخر شما حرف بی خود می زنی ورشکست شدن اقتصاد بحاطر ارزون بودن ارز تو 5-6 سال دوره احمدی نژاد بود که حالا یکم داره بهتر می شه(با گرون شدن ارز) ضمنا دوره خاتمی هم دلار 800 بود حداقل حقوق 50 هزارتومن به نظرت اون موقع دلار ارزون بوده؟
  • mohsen A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    درود بر شما
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    با اینکه واقعا در شرایط مالی بدی هستم و ارزو داشتم دلار کمتر بود اما چون اقتصاد می دانم و خوانده ام میدانم متاسفانه پایین تر آمدن دلار به مصلحت نیست .
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      اتفاقا شما اصلا هم اقتصاد نمیدانی دوست عزیز. مگر قرار است مردم پاسخگوی بی ارزشی پول ملی و اشتباهات ساسیت گذاری و اجتماعی و بین المللی دولتها رو بردوش بکشند. با چه نگاهی باید با کاهش قیمت دلار مخالفت بشه؟ با نگاه کم شدن کسری بودجه به قیمت فشار غیر عقلانی بر پهلوی اقتصاد و زندگی مردم فقیر و دهکهای پائین دستی جامعه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      181 8
      منم اقتصاد خوندم و عزیز من زمانی دلار بالا فایده داره که ما تولید ناخالص بالایی داشته باشیمو نه زمانی که هم مواد اولیه از اونوره هم ما فقط تولید کننده ی خامیمودلار منطقش 2000
  • ناصر A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    متاسفم که ایشان فقط فکر برنامه های خودشان هستند نه اقتصاد و وضع مملکت....من به عنوان یک ایرانی به ایشان اعتراض دارم....مکه دوره ای که 900 بود اوضاعمون بهتر نبود؟؟؟؟؟
  • عباس A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    روحانی جون این و کی بهش سمت داده؟کلا از همون اول یکم مورد داشت!
  • سولماز A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    356 6
    پس لابد بالا رفتنش به اون شکل خیلی منطقی بوده
  • محمودي IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    جان مادرت اقاي ريس اظهار نظر نكن بيا برو مرخصي
  • (نیما) IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    یعنی چی؟؟!! در مدت کمی دلار از 1000 به بالای 3000 رسید و باعث تورم و گرانی شدید شد.و این موضوع کاملا واضح است که با پایین امدن دلار قیمت تمام اجناس شکسته میشه و مایحتاج خانوداده ها ارزان تر میشه و فشار اقتصادی کمتری به انها وارد میشه. برای بهتر شدن معیشت مردم دلار باید بیشتر از این حرفها پایین بیا
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      حالا فکر میکنی دلار بشه 1000 تومان چیزی ارزون میشه ؟!!!! خواب دیدی خیر باشه !
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    8 65
    منطقی نیست چون احتمال دلال بازی و بالا رفتن زیاد در اینده رو داره.نکته بعدی هم این که طرف تو گرونی جنس رو تولید کرده حالا که می خواد صادر کنه کلی ضرر باید بده که از جیب کارگر کم میشه
  • ساناز GB ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    یه شبه رفت بالا منطقی بود بخواد بیاد پایین منطقی نیست؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    97 5
    این چی میگه؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    101 7
    واقعا که!!!!! همه میدونند تقویت پول ملی یعنی چی!!! اونوقت یک سری آدم که منافعشون را در خطر میبینند این حرفها را میزنند !! متاسفم. امیدوارم با کمک رئیس حمهور و ارتباط با امریکا دلار به قیمت سابق برگرده و تولید کننده هم یاد بگیره هزینه هاشو کاهش بده و رقابت درست بکنه نه با قیمت بالای دلار سو مدیریتشونو پوشش بدند.
  • رضا A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    111 4
    برای صادرکنندگان و یک درصد فوق ثروتمند جامعه منطقی نیست. نه برای مردم عادی
  • علی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    84 5
    جون مادرت ، جون هرکی دوست داری ترو خدا یک ماه اظهار نظر نکن بذار این قیمت دلار کوفتی بیاد پایین مردیم از این همه گرانی جون بچه هات یک ماه اظهار نظر نکن بذار این قیمت بیاد پایین ، باور کنید قیمت واقعی دلار این نیست باید مابین 2000 تا 2500 باشه حالا اقلا برای امسال
  • بی‌سواد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    80 9
    نه بابا منظورش اینه که خیلی نیاد پایین وگرنه با این اتفاقاتی که افتاده شاید دلار به 1500 هم برسه. راستی یادتون نره که ایشون مهمون بچه های اتاق ( اطاق) بازرگانی بوده، نمیتونسته هم نمک بخوره و هم نمکدون بشکونه. مطمئن باشید میاد پایین
  • نيما A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    67 3
    فكر كنم ايشان از افعال معكوس استفاده ميكنند .
  • ستايش IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    148 5
    ما اگه ريس بانك مركزي نخاستيم بايد كي رو ببينيم
  • پوریا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    96 3
    آقای رئیس چرا سنگ لایه ی چرخ میندازی؟ دوست نداری قیمت ها کمتر بشن؟؟!؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    78 3
    بعد از برداشته شدن تحریم های سخت نرخ بالای 2000 تومان برای دلار غیر منطقی خواهد بود تا به حالچند بار این مساله را در خبرهای مربوط به دلار گفته ام و هیچ وقت تائید نشده است. دلار اگر به زیر 2000 برسد باز می شود افزایش 80 90 درصدی در عرض 2 سال. اگر ما رسما وارد جنگ میشدیم ارزش پولمان به این سرعت نمی آمد پایین که ظرف 1 سال بشود یک چهارم. لطفا اینقدر به شعور مردم توهین نکنید همه می فهمند بالا بردن قیمت ارز و طلا برای جبران کسری بودجه ریالی بوده است. امیدوارم بودجه سال آینده درست و منطقی باشد و شاهد رسیدن دلار به زیر 2000 تومان باشیم. یعنی افزایش 80 درصدی در عرض 2 سال به جای افزایش 300 درصدی.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    172 8
    چرا یک نظر سنجی در مورد اقای سیف نمیگذارید اکثر مردم از ایشان ناراضی هستند تو را قران سانسور نکنید ای بابا کارد به استخوانمان رسیده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    155 7
    یک نظر سنجی در مورد اقای سیف بگذارید دیگر طاقت نداریم
  • صیام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    76 2
    اگه قیمت دلار پایین نیاید قیمت هیچ کالایی پایین نمیاد . علت این همه بدبختی و گرونی و تورم 200-300درصدی گران بودن دلار است . ملت بد بخت چکار کنه قیمت دلار باید تا مرز 2400تومان برسد وگرنه گرونی همچنان ادامه خواهد داشت تا فلج شدن کامل ملت مظلوم ایران عزیز
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    86 5
    چند وقت پیش هم که قیمت دلار در حال کاهش بود ،ایشون با اظهار اینکه قیمت 3200 تومن منطقیه بازار رو آ شفته کرد حالا باز دوباره یک اظهار نظر دیگه در آستانه کاهش قیمت دلار ، به نظر من قضیه داره بودار میشه ،کاش بجای یک بانکدار یک اقتصاد دان رئیس بانک مرکزی می شد
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    91 3
    خب معلومه شما وقتي توجمع صادركننده نشستي بايد هم از دلار 3000 يا 4000 تومني دفاع كني چون جنس با كارگر ماهي150 دلاري توليد ميشه و در اين بين من كارگر و يا كامند روز به روز فقير تر ميشيم و اون صادركننده روز به روز پولدارتر شما رو چه حسابي مي فرمائيد كه ارزش پول ملي بايد ظرف يكسال100 درصد ديگه كاهش پيدا كننه دلار در ارديبهشت يا خرداد سال گذشته تا1600 تومن هم كاهش داشت حالا چه اتفاقي افتاده كه 3200 تومن منطقي شده مگه مشكل ما تحريمها و عدم حصول پولهاي نفتي و يا فروش نفت نيست پس درصورت حل مشكلات دلار بايد حداكثر2000 تومن باشه نه3200 تومن من كه به شخصه به روحاني راي دادم تا مشكلات معيشتي ام كم بشه نه اينكه وضع تجار گردن كلفت بهتر بشه چون در صورت رفع تحريمها بنده باز هم همون 500 تومن حقوق رو مي گيرم
  • علی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    57 4
    باز هم شما !!!!!!!!!
  • منطقی است اما US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    28 5
    1- با تقویت پول ملی در غیاب پشتوانه تولید ملی، واردات کالا بیشتر می شود که ضربه است به تولید داخلی 2- با تقویت پول ملی در قبال ارز خارجی صنعت توریسم آسیب می بیند. 3- دلار سرگردان داخلی صرف مصرف گرایی و هزینه مسافرت های خارجی می شود. اما چرا الان اتفاقا زمان مناسب تقویت پول ملی است 1- در شرایط تحریم امکان خروج بی رویه ارز برای واردات کمتر است. 2- در شرایط تحریم توریسم خارجی تقریبا صفر می باشد. 3- در شرایط فعلی و عدم اعتبار پاسپورت ایرانی خروج سرمایه ناشی از توریسم کمتر است. 4- با رشد اقتصادی منفی به علت سوء مدیریت های اخیر صنعت نیمه فعال شده و در صورت حمایت دولت از صنایع مادر ، کمترین آسیب به صنعت وارد می شود.
  • دلال زحمکتش A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    9 43
    با حرفتان موافقم.
  • فرزاد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    52 4
    دلار الان در ساعت 11:30 صبح 2910 تومان و نسبت به دیروز 45 تومان کاهش داشته و روند نزولی است. حالا شما هی زور بزن.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    71 1
    اونوقت بفرمائيد تورم200 يا 300 درصدي منطقي هستش پايه حقوق 400 دلاري بشه 150 دلار منطقي هستش مسافرتي كه با 600 هزار تومن انجام ميشد حالا با 2 ميليون هم نميشه منطقي هستش ارزش پول ملي در عرض 2 سال 300 درصد كاهش داشته منطقي هستش من وقتي دلار 1200 بود 580 تومن حقوق ميگرفتم حالا دلار تا 4000 تومن هم بالا رفت 700 تومن ميگيرم پس لطفاً حقوق من رو هم منطقي كنيد تا كي بايد به ريال درآمد داشته باشيم و به دلار خرج كنيم من راي ندادم تا راه براي تجارت افراد ثروتمند هموار بشه و من روز به روز فقير تر بشم من راي دادم تا شرايط برگرده با 4 سال پيش راي دادم تا تورم 300 درصدي مهار بشه پس شما لطف كنيد سود سپرده گذاري رو ببريد بالا چرا همش به نفع توليد كننده و صادر كنندگان صحبت ميكنيد
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    62 2
    اره خب اصلا اب خوش از گلوی این ملت پایین بره کلا منطقی نیست !
  • بی نام EU ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    68 2
    افزایش 3 برابری منطقی است؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    94 2
    اگه خودتم ماهی 500 هزار تومان حقوقت بود با این قیمت دلار میتونستی برای خونت جنس بخری ؟ بیخود نبود که پبامبر فرموده بود که مسولین باید در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی کنن تا عدالت رو فرموش نکنن
  • ali IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    53 1
    آقای رییس کل بانک مرکزی،لطفا" کمی هم بفکر جیب و معیشت مردم باشید این گرانی دلار مردم را بیچاره کرده است .گویی همه چیز با معیار دلار سنجیده می شود.اگر غیر از این می باشد توضیح بدهید تا مردم قانع بشوند.شما هنوز بر مسند بانک مرکزی نر فتید با یک صحبت" دلار در این قیمت خوب است" با عث گرانی دلار شدید.آقای محترم مگر در آمد مردم سه برابر تا شش برابر شده است.سعی کنید وضعیت مردم را بهتر آنالیز کنید تا در کارتان از روش های بهتری استفاده کنید.
  • چوپان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    82 1
    شب بخوابی صبح بلند شی دلار بشه سه برابر منطقیه... ولی اینکه کم کم قرون قرون بیاد پایین که مردم یه نفسی بکشن منطقی نیست... واقعا که
  • وحید A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    61 1
    آیا به فکر مردم نیستید؟؟؟ چرا مردم باید با نارضایتی تاوان اشتباهات شما رو بدهند؟؟؟ کسری بودجه رو شما بوجود آوردید و حالا از مردمم باید جبرانش کنید؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    44 1
    پس چی منطقی یه؟ اول بگو چی منطقی هس، بعد بگو اینی که الانه، منطقی نیس.
  • amir A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    83 4
    حالا که همه چی میخواد درست بشه قیمت دلار بیاد پایین این نمیخواد.شاید خودش دلار داره نمیخواد ارزون بفروشه
  • حسین IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    73 4
    هردم از این باغ بری میرسد!البته این چندمین بار است که جناب سیف همزمان با روند نزولی ارز چراغ سبز هایی جهت بالا کشیدنش به عوامل دست اندر کار میدهند!البته دیگه کسی انتظار دلار 1000تومانی رو نداره ولی اقای سیف بفرمایند اگه نرخ واقعی دلار به زعم ایشان 3000تومان است چرا مرکز مبادلات دلار را 2470 تومان میفروشد مگر طبق قانون نمی بایست نرخ ارز در مرکز مبادلات 2% زیر قیمت بازار باشد ایشان بفرمایند این شکاف 500تومانی به جیب چه اشخاصی واریز میشود یا این 500تومان سربار را گذاشتند که مشکلات ریالی را توسط این بخش از بازار حل کنند؟! ظاهرا این افزایش قیمت ها بدجوری به کام بعضی ها خوش نشسته که نمیخوان ازش دل بکنند! آقای رییس فرمودید که ما در جهت کاهش قیمت کاری نکردیم ما هم انتظار همچین کاری از شما را نداریم!
  • مصطفی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    49 3
    منطقی نیس چ سود شرکتهای صادراتی میاد پایین ولی بنظرم باید اروم اروم بیاد پایین و تورم از بین بره
    • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      5 0
      میشه دو تا شرکت صادرات نام ببرید
  • hami IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    53 7
    2 روز آرامش داشتیم. باز میره بالا .. . .
  • امیر IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    39 16
    با سلام ، افزایش ارزش دلار در بازار آزاد داخلی از 1000 تومان به بالای 3500 تومان در زمان دولت دهم اتفاق افتاد، لذا دولت جدید برنامه اقتصادی خود را با سیاست تک نرخی کردن قیمت دلار اتخاذ کرده است بنابراین پایین آمدن قیمت غیر معقول دلار در بازار آزاد یعنی تحت شعاع قرار دادن ارزش ارز مبادلاتی بانک مرکزی و این باعث افزایش نقدینگی می شود و از طرفی درآمدهای نفتی دولت با ارزش دلار بانکی داخل چرخه اقتصادی می شود. و در شرایط موجود بهترین تصمیم اقتصادی دولت حذف پرداخت یارانه نقدی و نیز افزایش سود بانکی متناسب با درصد تورم است که باعث افزایش ارزش ریال در مقابل دلار خواهد شد و به امید خدا قیمت دلار به 1800 تومان و با اتخاذ سیاست اقتصادی ضرب العجلی و ایجاد روبط خارجی بهتر دلار 600 تومان
  • افشین IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    72 1
    روزنامه محترم لطفا این نظرات را برای سیف ارسال کنید. روحانی ریاست محترم جمهور این سیف نفوذی می باشد این حرفا با سیاسیت شما نمی خواند.چرا این را برای بانک مرکزی انتخاب کردی هر چه زود تر عزلش کن !!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    15 9
    خب باشه دلار اصلا بشه 7 تومن . ولی حقوق بنده و شما هم باید به همین نسبت کم بشه وگرنه باز همین بحث نقدینگی سر جاش میمونه.
  • جهان A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    56 6
    ما را باش كه منتظر بهار بوديم ، باز هم صد رحمت به بهمني
  • آرش IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    61 5
    کارشناسان حق داشتند که از انتصاب آقای سیف به ریاست بانک مرکزی انتقاد کنند. جای تاسف است که رئیس بانک مرکزی با دلال های خیابان استانبول همصدا شده است. مقاله دیروز دکتر عباس شاکری استاد اقتصاد کلان دانشگاه علامه طباطبایی را که در روزنامه ها منتشر شد را باید به آقای سیف بدهند بخواند تا متوجه شود حداکثر قیمت واقعی دلار 1800 تومان است. و اگر قیمت دلار بالاتر از این باشد آثار مخربی بر صنایع و اقتصاد کشور خواهد داشت.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      12 35
      عزیزم قیمت واقعی دلار 3500 تا 4500 هست. قیمت دلار برابر است با قیمت ساندویچ همبرگر ممتاز تقسیم بر 2.5
  • سوررررنا IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    59 1
    آقای دکتر سیف یک لحظه فکر کردم که آقای احمد نژاد دارند صحبت می کنند؟؟؟!!!نمیدونستم کاهش ارزش پول ملی باعث رشد وبالندگی کشور میشود؟؟؟البته به نفع اقایانی که با گرون شدن دلار وکاهش ارزش پول ایرانی ثروتهای نجومی به جیب میزنندنیست.
  • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    47 2
    آره . شاید رییس از نظر علمی درست میگه ولی به نطرم ایشون یه نظری هم در مورد درامد افراد بدن . آیا درآمدها منطقی هست؟ ارز رو نگهدار ولی درامدها رو با اون متوازن کن همه راضی میشیم.
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    42 2
    منطقی و غیر منطقی آن بستگی به حقوق و دستمزد در ایران داره، شما هم مثل کارمندان و کارگران حقوق بگیرید آنوقت منطقی و غیر مطقی را مشخص کنید. یک بررسی راجب پول ملی و دستمزد در کشورهای مختلف بکنید. نتیجه این سیاست چه میشود؟ مردم کسری زندگی را چگونه تامین کنند؟
  • شمالی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    53 2
    اشکال اونجاست که دولتمردان ما هنوز متوجه این نکته نشده اند که رییس کل بانک مرکزی باید اقتصاددان باشد نه اینکه چون اسم بانک در آن وجود دارد یک بانکدار باید رییس آن باشد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    68 4
    زبان بر کام بکش!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    58 4
    سیف برادر بهمنی
  • یک کارگر IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    75 1
    اگر حقوق من هم میلیونی بود همین حرف را میزدم. فکر میکردم به من چه کسی قدرت خرید ندارد.( شما نتوانستید قیمت ها را کنترل کنید ، یا اینکه آقازاده ها با کاهش قیمت دلار و سکه متضرر میشوند.انصاف کجاست؟)
  • مهدی A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    42 3
    متاسفانه همیشه مملکت ما چوب این اظهارات نسنجیده رو میخوره...
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    53 23
    آقای رئیس خدا عمر طولانی به شما بدهد تا همیشه رئیس بمانی . جمعی از سرمایه داران وصرافان کشور
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    19 25
    نه افزایش ناگهانی قیمت خوبه و نه کاهش ناگهانی. هر دو به اقتصاد ضربه میزنه.
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    64 4
    همون بهمنی رو برگردونین سنگینتره
  • مرتضی EU ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    62 1
    اگه این قیمت (2900 تومان) کف قیمت دلار است، چرا ارز مبادله ای 2500 تومان است؟ یادمه میگفتن باید نرخ ارز مبادله ای باید نردیک به بازار بشه تا دولت بتونه قیمت رو کنترل کنه و بیاره پایین!!! ولی انگار این دولت هم میخواد مثل دولت قبلی قیمت رو بیشتر ببره بالا!!!!!!!!
    • م IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      8 17
      دوست عزیز ارز مبادله ای کمتر از کفه چون سوبسید بهش تعلق میگیره.
  • آذر A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    68 4
    باید جای شما را عوض کنند دولت اشتباه بزرگی در مورد شما کرده
  • هادی A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    73 1
    حرفی که توی "نشست صبحانه خوری" گفته بشه بهتر از این نمیشه...
  • ثروتمند A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    36 10
    آقای رئیس دمت گرم که به فکر ماهستی
  • م IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    10 39
    هر کالایی یک ارزش واقعی داره یک ارزش اسمی. وقتی قیمت کالای تولید شده با احتساب تمام هزینه ها در کف قیمت بشه 100ریال چطور انتظار دارید به قیمت 1-100ریال فروخته بشه؟؟؟ وقتی میگن قیمت واقعی دلار بیش از 3200 تومنه یعنی قیمت تمام شدش میشه 3200 حالا اگه کسی که دلار داره در اثر نوسانات و هیجانات موقت بازار بترسه و کمتر از قیمت واقعیش بفروشه مطمئنا ضرر کرده/ تا حالا دلار حباب داشت الان رسیده زیر قیمت واقعی. انتظار نداشته باشید همینجوری پیش بره چون اگه کاهش ادامه داشته باشه ، اونوقت قاچاق میشه. دوستان شما حتما میدونید قاچاق ارز چه فاجعه ای به همراه داره.
  • مهدی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    47 1
    اشتباه نشه، قبل از انتخابات منطقی بوده‌ها، الان غیرمنطقیه! برای کشوری که مواد اولیه‌اش با دلار باید تامین بشه، پایین اومدن دلار غیرمنطقی نیست. پایین اومدن دلار برای کشوری مثل چین غیرمنطقیه که تولیدات کاملا بومی داره و می‌تونه با قیمت کاملا رقابتی و پایین‌تر از بازار صادرات داشته باشه. یعنی این نکات بدیهی رو نمی‌دونن ایشون؟
  • ارسطو IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    31 1
    هرچند نظر ماخیلی هم مهم نیست . ولی استاد باید فعلاً بی خیال دستکاری آگاهانه نرخ دلار باشند . قدرت اثر گذاری پول ملی بر کنترل وضعیت معیشتی درست بشود ، وضعیت دلار هم با توجه به شکل گیری بازار داخلی و رابطه ساده عرضه و تقاضا متناسب می شود، بعداً اقایان می توانند اگر فرصتی ماند که ازآنها قدردانی شود هنر نمایی کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    77 1
    شما بايد زمان احمدي نژاد رئيس ميشدي خيلي بهم ميان شانس آورديم اون موقع شما رئيس نبودي وگرنه دلار الان 6000 تومن بود يادمه پارسال تو مذاكرات استانبول بود اگه اشتباه نكنم شايد 10 درصد الان فضا مثبت نبود ولي دلار از 1800 شد 1570 تومن اين فضاي تعامل اگه پارسال تو مذاكرات استانبول به وجود اومده بود الان دلار زير 1700 تومن بود خدايا چقدر فرصت سوزي كرديم چقدر!!!!!!!!! كه حالا اين آقا بياد بگه دلار 1000 تومني وقتي شده 3200 منطقي هستش آقاي روحاني تو را خدا تيم اقتصادي خودتون رو از بين كساني انتخاب كنيد كه به فكر منافع اكثريت مردم باشند نه فقط قشري كمي از مردم كه شامل تجار و توليد كنندگان ثرومتمند هستند شما چرا راجب سود بانكي اظهار نظرنميكند آيا نرخ سود 10 تا 20 درصد زير تورم منطقي هستش؟!!!!!!!!!!!!!!
  • سهراب A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    74 2
    این رییس باید چند واحد اقتصاد پاس کنه
  • مجتبی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    62 3
    راستش من سرهنگم، اقتصاددان نیستم و خیلی سر از کار اقتصاد در نیاوردیم ولی وقتی رییس کل بانک مرکزی میگه منطقی نیست،یعنی اینکه خودشون نمی ذارن بیاد پایین...!!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    26 1
    حداقل دلایل منطقی نبودن رو ذکر بکنید. با کلی گویی که نمیشه انتظار داشت مردم بهتون افرین بگن. زمانی که دلار بالا رفت همین کارخونه دارها و .... سودهای نجومی کردن . حالا یه کم هم ضرر نجومی بدن چی میشه؟!! بعنوان یک صاحب نظر زمانی که سیف رو برای بانک مرکزی انتخاب کردن همچین طبعم نکشید. این هم نتیجه اش.
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    37 2
    ازخبر آن لاين ممنون هستم كه داره همه كامنتها رو درج ميكنه نميدونم سياست شما در قبال اين قبيل اظهار نظر مسئولين چيه ولي اگه شما هم مثل بيشتر مردم(شايد بشه به جرات گفت بيشتر از90درصد مردم)مخالف بالا بودن قيمت دلار هستيد روي اين بحث بيشتر مانور كنيد به صورت نظر سنجي و يا به صورت درج خبر اينكه نظر مسئولين مخالف نظر مردم هستش اطلاع رساني كنيد تا شايد صداي ما به گوش رئيس جمهور برسه يادمه تو يكي از صحبتهاي تبليغاتي رئيس جمهورفرمودند كه{ اين خيلي خوبه سانتريوفيوژ ها بچرخند ولي چرخ اقتصاد و معيشت مردم هم بايد بچرخه } به خدا اگه تمام سانتريفوژها هم متوقف بشه و نچرخه ولي دلار نياد زير2200 يا2000 تومن وضع معيشت مردم خوب نميشه مگه اينكه تورم مهار بشه -حقوق3برابر بشه و سود سپرده با نرخ تورم واقعي يكي بشه
  • امیر اسد IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    24 4
    بنابر مستندات ، میزان ذخایر ارزی ، ورود و خروج روزانه ارز ، قیمت دلار در حال حاضر میبایست حدود 2200 تومان باشد ، اما کاهش زیاد قیمت ارز روی میزان صادرات (البته اگر وجود داشته باشد) تاثیر منفی می گذارد. بنابر این قیمت دلار همان است که در بالا گفتم یعنی 2200 تومان ، اما برای رسیدن به آن نباید عجله کرد و باید حساب شده عمل شود.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    65 3
    ما حاضریم به این رئیس هر روز صبحانه بدهیم تا کاری کند این ارز پایین بیاید شاید ما هم بتوانیم به بچه هایمان صبحانه بدهیم
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    67 5
    متاسفیم با این اطهار نظر و خواهید دید که قیمت دلار انشاالله باز هم کاهش خواهد داشت
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    78 4
    روحاني جون زودي برگرد هر كاري تو نيويورك داري ميكني دارن پنبه ميكنن فعلا يه تلفني چيزي تا مياي اين آقا بره خونه بشينه ... پليز
  • عی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    14 63
    دلار گرونتر مساوی صادرات بیشتر تولید بیشتر حذف قاچاق افزایش شدید گردشگر خارجی سود کشاورزان و تمامی تولید کنندگان کاهش سفرهای خارجی کاهش واردات کالاهای لوکس خروج اتباع بیگانه و خارجی از کشور انتقال سرمایه ایرانیان به داخل کشور افزایش سرمایه گذاری خارجی کاهش قیمت دلار فقط به درد جماعت بیکار و مفت خور میخوره من کشاورز پارسال برنج کاشتم دو هزار تومان فروختم امسال 6 هزار تومان سودم سه برابر شد ولی هزینه زندگیم 50% افزایش پیداکرد یعنی 8 میلیون سود بیشتر در یکسال
    • احسان A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      8 0
      بله. وقتی که کشوری گردشگر داشته باشه. وقتی تولید کننده باشه. وقتی راه های انتقال ارز باز باشه. همه اینها رو بستن و فقط دلار رفته بالا. این وسط شاید تعداد معدودی مثل شما سود کنند. ولی بیشتر مردم ضرر می کنند. کارمندی که تا پارسال میتونست هفته ای دوبار گوشت بخوره الان شده ماهی دوبار. مردم درامدشون به ریاله خرجشون به دلار. اگه همه چیز با هم هماهنگ انجام بشه مشکلی نیست. نه اینجوری نصفه نیمه.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      6 0
      دلار گرون وقتی باعث صادرات بیشتر میشه که مواد اولیه تولیدات هم داخلی باشه . وقتی تولید کننده مجبوره مواد اولیه تولیدش رو هم با دلار 3000 تومان وارد کنه دلار گرون تنها منفعت را نسیب نسیب دلالان و رانت خواران میکنه .
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      0 0
      اگه قبل از این مسولین کشور مثل شما کشاورز عزیز فکر میکردن اقتصاد دولتی معتاد به نفت ما با نرسیدن نفت بهش تب نمیکرد
  • سقراط IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    86 5
    احتمالا این حرف «قبل» از خوردن صبحانه گفته شده. انسان «بعد» از خوردن صبحانه "منطقی تر" میشه
  • روحيه A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    54 1
    مگر تو آورديش پائين كه حالا ميخواي جلوشو بگيري
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    78 1
    پس مشخص است خودتان دلار را بالا و پايين ميكنيد تا سود كنيد و كسري بودجه را جبران كنيد از جيب مردم بد بخت
  • نادر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    47 0
    اقای سیف درامد حقوق بگیران را در سال 91 به دلار تبدیل کن ودر سال 92 براساس دلار حقوق کارمندان وکارگران رارداخت کنید از سال 91 تا به حال قیمت همه اجناس سه برابرشده ولی شما به در امد حقوق بگیران 25 در صد اضافه کردید
    • کارمند IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      3 0
      به خدا 25 درصد هم اضافه نشده. تو سایت وزارت کارهست چرا هیچ کس پیگیری نمی کنه تو سایت وزارت کار اومده اضافه حقوق امسال 10 درصد بعلاوه 60 هزار تومان هست که خیلی از 25 درصد کمتر هست. هیچ کس هم پیگیر این موضوع نشد. ادارات خصوصی همه طبق این قانون اضافه کردن دولتی ها رو نمیدونم. کاش خبر آنلاین یه تحقیقی در این مورد بکنه ببینه موضوع واقعا چی هست چرا هر جا یه قانون برای افزایش حقوق اعمال می کنه
  • علیرضا A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 0
    متاسفم براتون که همچین حرفی زدید وقتی میره بالا منطقیه ولی میاد پایین منطقی نیست
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    درامد دولت دلاری است اما هزینه ها و حقوق رو ریالی میده با توجه به تحریم بیشتر از نصف نفت ایران کاهش دلار باعث کاهش توان دولت برای پرداخت حقوق و ... به ریال میشود و البته توان خرید مردم بالا می رود این میراث دولت قبلی است حالا حالا هم برطرف نمیشه
  • منم از تهرون IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 0
    آخه شما رئیس بانک مرکزی هستی .... دخلت با خرجت می خونه--- اینو نگی چی بگی
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    2 0
    خیلی بی انصافی
  • مهدی A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    2 0
    حداقل آقای بهمنی از پایین آمدن قیمت ارز استقبال میکرد . حالا آقای سیف چرا اصرار داره که ارزش پول ملی که خیلی کمرش تو این مدت شکسته در مقابل دلار دوست نداره یک خورده کمر راست کنه . جناب رئیس شما با چه منطقی میگین که دلار 2900 منطقیه از سال 76 تا سال 1384 قیمت دلار از حدود 480 تومان به حدود 910 تومان رسید . حالا اگه به همان نسبت افزایش قیمت دلار در دوره اصلاحات هم بخواد کشور پیش بره . قیمت منطقی دلار بین 1800 تا 2000 تومان میشه - نه 3000 تومان.
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 0
    يكي جلوي اين آقارو بگيره مگه يك هفته اي رفت بالا منطقي بود؟؟؟؟؟؟
  • reza IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 0
    یکی به آقای روحانی بگه این مرد میخواد تمام زحماتشو به باد بده
  • سید مصطفی A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    3 0
    چون نمی خواهند بعضی اقایان ضرر کنند یعنی این قدر پول ما بی ارزشه.................................؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    2 0
    میخواهیم جناب اقای سیف برای مردم لطفا" توضیح دهد اگر دلار آزاد است پس چرای برای آن نرخ تعیین می کند و از این راه چه سودی حاصل می شود.مگر نه اینکه دولت در تعیین دلار مبادله ای تعیین کننده است.؟پس دخالت در دلار آزاد به چه معناست
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 0
    آقای رییس پس بالا رفتن دلار (کاهش ارزش پول ملی) منطقی است؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    3 0
    آقای رئیس لطفا بفرمایید این باصطلاح کف را چگونه حساب کردید؟
  • علي EU ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 1
    تمام دنيا دارن سعي ميكنن ارزش پول مليشون بالا بره اما زماني كه داره اين اتفاق ميفته بعضي ها ميگن منطقي نيست! عزيز من پول ملي ما تابعي از متغير هاي سياسي است و نه چيز ديگر! اقتصاد كه نابوده، ذخاير ارزي هم كه نابود شده، ذخاير طلا هم كه نداريم. افغانستان هم همينطوري ارزش پول مليش بعد از اشغال توسط امريكا افزايش پيدا كرد.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    28 0
    امیدواریم نطرات رو مطالعه بفرمایید اقای بانک مرکزی
  • نادر A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 0
    با سلام وقتي ارز بالا ميرفت منطقي بود كه حالا نيست اگر هم نبايد بيشتر از اين پائين بياد لطفا آنرا رسانه اي نكنيد اين بازار مكاره آقاي رئيس همينطوري بي در و پيكر است شما حتما بفكر مشكلات خودتان هستيد دقيقا در بدترين زمان مسائل بي پايه و اساس مطرح ميكنيد .ممنون
  • مجید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 0
    پس نتیجه میگیریم بالا رفتن دلار عمدی بوده
  • سعيد A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 0
    شرم آوره،جناب سيف شما قبل از نمك گير شدن در اين نشست با يه صبحانه نمك گير ملت شريف ايرانيد، جناب سيف با همان منطقى كه ارز بالا رفت الانم با همان منطق داره مياد پايين. ظاهراً شما صداى مردم رو در انتخابات نشنيدين!  
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 0
    آفای سیف خودت و بامردم طبقه پایین درانداختی خدابهت رحم کنه
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    39 0
    آقای سیف استعفا لطفا
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 2
    دلار هزارو دویست تومانم آرزوست
  • بنده خدا IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    33 1
    چون اگه قیمت دلار بیاد پایین مردم قادر خواهند بود اجناس با کیفیت تری را بخرند و این در شان مردم ما نیست؟!
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    38 0
    ایشان در تیم اقتصادی اقای روحانی مانند نوازنده ای میماند که ساز مخالف در گروه خود مینوازد و منفعت تعداد خاص را بر منفعت مردم بیچاره ترجیع میدهند اقای روحانی خواهش میکنیم در انتخاب ایشان تجدید نظر کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    20 2
    اقای سیف بخواد نخواد دولار پایین میاد همونطوری که بهمنی میگفت قیمت منطقی نیست وروز به روز بالا میرفت قیمت منطقی همون قیمتی که هست
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    25 0
    حتما بعضی از افراد نفع دارن که نباید بره بالا مردم کیلو چند.
  • ugd EU ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    33 2
    نه نفتمون رو درست میخرند . نه کارخونه هامون درست کار میکنند. نه صادراتمون درسته. یکی نیست بگه ارزون تر شدن دلار برای واردات کالاهای مورد نیاز مردم (از جمله فلزات و مواد اولیه تولید) چه ضرری میتونه داشته باشه که اقای سیف اینجوری از پایین اومدنش ناراحته. این حرفی که اقای سیف زده فقط به نفع دلال های دلار و تماما به ضرر زندگی مردمه.اینو هر کسی میتونه بفهمه.
  • بی نام EU ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 0
    وقتی حرفای رئیس بانک مرکزی رو شنیدم واقعا عصبانی شدم......اصلا به فکر مردم نیستند.
  • رضا A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 5
    عزیزان تمامی نظرات شما محترم. ولی موضوعی که خیلی باید به آن توجه داشت اینست که نرخ دلار در شرایط فعلی که کشور در همه زمینه تحریم میباشد و عملاً ورود ارز به کشور از طریق مجراهای قانونی قطع شده و دولت درامدی برای کنترل هزینه ها ندارد شاید دلار 3000 تومانی (فعلن در این مقطع) منطقی به نظر برسد. ولی موضوعی که مطرح است و دولت به دنبال آن میباشد موضوع رفع تحریم ها و متعاقب با آن فروش نفت و تجارت ومبادلات ارزی با دنیا خواهد بود و در آن صورت به تناسب با درآمد ها منتظر سقوط واقعی قیمت دلار و به طبع آن احیای ارزش پول ملی خواهیم بود. انشالله
  • بی نام CA ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 0
    واقعا متاسفم اقای سیف صد رحمت به اقای بهمنی ! شما چی سودی میکنی از بی ارزشی پول ملی ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 1
    دلار ارزون يعني توليد ارزون واين يعني رشد توليد واشتغال و صادرات
  • احسان A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 0
    واقعا از این حرف تعجب می کنم. ما در ارزوی تقویت شدید پول ملی هستیم. امیدوارم اقای روحانی ما را نا امید نکند.
  • رضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 0
    قیمت دلار در بودجه 92 دوهزارو450 تومان است
  • مردم ایران A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 0
    افغانستان و عراق مردمشان امنیت ندارند چون مسئولین هنرمند مثل ما ندارند ولی پولشان امنیت و ثبات دارد
  • بیخیال A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 0
    این آقا هم به فکر مملکته هم به فکر مردم هم به فکر فقرا به فکر بدبخت ها بیچارگان آنهایی که یه ساندویچ هم نمتونن در روز بخورن به فکر همه است برای این میگه دلار با این قیمت کفه بله کفه نه اون کف بلکه کف روی آب.
  • اسماعیل A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 0
    جناب اقای سیف رییس کل بانک مرکزی اگه این کاهش قیمت متوجه بار روانی هست پس رسیدن اون به 3800 و بالاتر برای چه بود؟ غیر از بار روانی تحریم ها بود اگه نه پس چرا مرکز مبادله ارزی قیمت 2500 بود لطفا نگید که بانک مرکزی داشت جهت کنترل قیمت ها این کار رو میکرد که هیچ کس باور نمیکنه اقا جون حالا ضررش متوجه چه کسانی هست نکنه متوجه دوستان دلال عزیز یا بعضی از از ما بهترون هست کی طی یک سال گذشته ثروت های تیلیاردی کسب کردنن.امثال شما ها که 30 سال مدیریت بانکی کشور رو داشتید پس چیکار میکنید مگه اینکه شما هم....... .دکتر جان رفتی امریکا تا دیدن نیستی دران دور میگیرن.
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 0
    از اقای روحانی درخواست میشوذ که به وعده انتخاباتی خود در مورد بالا بردن ارزش پول ملی عمل کنند و برای شروع یک تصمیم قاطعانه در مورد ریاست بانک مرکزی بگیرنذ
  • خزاعي A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 1
    آقاي رئيس ، نمي داني بخوان ، بپرس و ياد بگير 1. نرخ و قيمت دستوري هيچ وقت گره گشا نبوده 2. قيمت بالا ارز فقط به نفع صادر كننده است و دلالان و مافياي واردات مي باشد 3. قيمت پائين و منطقي ارز هم به چرخه زندگي كمك ميكنه و صد در صد به نفع توليد و توليد كننده است 4. قيمت واقعي بر اساس عرضه و تقاضا مشخص ميشه و بانك مركزي فقط و فقط بايد نظارت داشته باشد و نه دستور بده 5. در شرايط فعلي طبق نظر كارشناسي شده قيمت مناسب ارز بين 1800 الي 2000 تومان مي باشد خواهشا ً با هر گروه و دسته اي نشستي صبحانه ميل كني نمك گير نشو و خطابه ارائه نكن و فقط نظارت
  • کوروش A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 7
    منفی ها بیایین!!نرخ واقعی دلار دست کم ۶ـ۷ هزار تومن است.وای به روزی که دلار ۵۰۰ تومن بشه.حیف که نمیدونیم دلار ارزان چه فاجعه اقتصادی اییه،دلار بشه ۵۰۰ تومن سالی ۳۰۰ میلیارد دلار(پولی که نداریم) از کشور خارج خواهد شد و تولید به صفر خواهد رسید.اونوقت میشیم یه کشور٪۱۰۰ وارداتی،بدون اقتصاد​،پس انداز و یا سرمایه.حیف که نمیدونیم چرا کشورها جهان(غیر از چهار تا کشور پولدار عرب خلیج فارس)اصرار به پایین نگه داشتن نرخ برابری واحد پولیشون دارند تا صادراتشون قادر به رقابت در بازار جهانی باشه و این سرمایه مالی را که به زحمت به دست آمده درون کشورشون حفظ کنند نه اینکه مفت به خارجیها بدند،با اینکارشون سرمایه را تشویق میکنند که به کشورشون بیاد(سرمایه گذاری خارجی)و تولیدشون را بالا میبرند و بیکاری را کاهش میدن
  • پوریا A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 1
    با پائین اومدن نرخ دلار قیمت مواد اولیه وارداتی کارخانجات پائین میاد و این خودش موجب کاهش هزینه تولید و در نتیجه کاهش قیمت اجناس میشه ضمن اینکه شرکت های تولیدی که مواد اولیه خودشون را از بازار داخل تامین می کنند برای باقی ماندن در کورس رقابت مجبور میشن قیمت نهایی محصولشون را پایین بیارن اونوقت این کجاش غیرمنطقیه
    • کوروش A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 0
      با ارزان شدن دلار کسی لازم نیست مواد اولیه وارد کنه،جنس تولید شده وارد میکنه که ارزانتر و بی دردسرتره.دلار گران مثل ترک اعتیاد است،اولش سخته ولی بعد از مدتی که جنس خارجی گران شد تولید کننده داخلی شروع به تولیدش میکنه و چون از نظر قیمت میتونه با جنس چینی رقابت کنه موفق میشه. ۸۰۰ میلیارد سرمایه کشور در ۸ سال صرف جنس بنجل چینی،سفر به ترکیه و دوبی و یا بصورت فرار سرمایه به اروپا،​آمریکا،کانادا رفت.با این پول میشد کل اقتصاد را بازسازی کرد و کلی اشتغال ایجاد کرد!
    • کوروش A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 0
      تو این ۸ سال اگر اجازه میدادیم نرخ دلار با تورم بالا بره و بشه ۶ـ۷ تومن و با این ۸۰۰ میلیارد کارخانه میساختیم،دیگه نوسان دلار رو زندگی مردم اینجور تاثیر نمیگذاشت چون نقش واردات کم میشد،چون خودمون میساختیم و خودمون مصرف میکردیم و با سرمایه نفتیمون واسه خودمون کار ایجاد میکاردیم نه واسه کارگرای چینی!
  • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    9 0
    یاد اقای نور بخش بخیر
    • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      3 0
      اتفاقا آقای نوربخش هم مثل آقای سیف عمل کردن وبا توجه به تورم قیمت ارز رو تعیین می کردن
  • بی نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    24 1
    آقای وزیر اقتصاد لطفا این آقای سیف را برکنارکنید گویا حالشان زیاد خوب نیست
  • بي نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    16 1
    چه بخور بخوري دارن اينا ، الله و علم !!! چشم نداري خوشحاليه مردم و ببيني !؟ چرا حالا كه ٢،٣ روزه آرامش رواني داريم خرابش كردي !!!
  • بي نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    17 0
    ٣،٤ روزه همه آرامش رواني داريم ، چرا خرابش كردي !!؟ چشم نداشتي شادي ملت و مردم و ببيني ؟!! ميشينن اون بالا يه روز تصميم ميگيرن مردم و زجر بدن يه روز بيچارشون كنن !! ما ها اسباب بازي هايه شما هستيم ! پيش مرگايه شما !
  • بی نام A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 3
    ببینید کشورهایی مثل چین و کره جنوبی و کشورهای صادر کننده صنعتی به نفعشون که قیمت ارزهای خارجی گرون باشه ولی در این کشور تولید معنا نداره و تولید کننده حمایت نمیشه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      0 0
      شما تولید خودت رو با تولید اونها برابر میدونی ؟ اعتماد به نفست خیلی بالاست ! ضمنا اونها 100 درصد وابسته به واردات مواد اولیه نیستن و رقابت شدیدی تو بازار جهانی دارن ولی شما تو داخل هم با انحصار میتونی کالاتو بفروشی
  • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    14 2
    دلار 7 تومنم آرزوست!!!!
  • بی نام IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    24 2
    عزلش کنید!
    • لنگــــــــــــــــــــــــــــــــرود IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      8 1
      تورخدا عزلش کنید یا مثل کشور جین هر مسئولی الکی حرف بزنه منتظر عواقب آن باشه از همین آقای سیف هم شروع بشه . هرکی نظر داره مثبت و به 100000000000 برسونیم ؟ نظرت
  • بینام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    8 1
    دست رییس بانک دردنکنه آب پاکی راریخت ؟پس آنهمه وعدهاکه میدادندوانتقادهاکه میکردند همش تبلیغاتی بود ....
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 1
    یک سوال خبر ان لاین لطفاً جواب بدهید این که یک نفر در پی پایین نگه داشتن ارزش پول ملی کشور باشد جرم نیست ؟ ایشان علناًاز قیمت بالای ارز دفاع میکند وبا خواست اکثریت ملت مقابله دارد چرا ایشان باید رییس باشد
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    12 1
    چطور اونوقت که مثل فنر و با سرعت نور رفت بالا تا مرز 4000 تومن و خیلی ها بدبخت شدند از منطق حرفی نبود؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 1
    منطقی نبودش به خاطر اینه که هر چی قیمت ارز پایین بیاد جیب آقایون بیشتر خالی میشه و وضع معیشت مردم بهتر میشه با بالا رفتن ارز هم برعکس !!
  • سپیده IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    5 1
    خودت خوب می دونی سودش برای کی هست وضررش برای چه بدبختهایی, اصلا" از این حرفت خوشم نیومد.
  • عربلو A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    5 1
    آقاي سيف نمي داني بدان : 1. با دستور و امر و نهي نمي توان قيمت ارز را مشخص كني 2. ارز بالا فقط و فقط به نفع صادر كننده و از آن مهمتر به نفع مافياي وارد كننده مي باشد ، چند درصد مردم در اين زمينه فعالند 3. ارز پائين و منطقي باعث چرخش چرخ زندگي و رونق توليد ميشود 4. نرخ تعادلي ارز بر اساس عرضه و تقاضا حاصل ميشه و نه پشت ميز صبحانه و در جمع گروه خاص 5. در اين شرايط تا رسيدن به قيمت واقعي و ثبات اقتصادي نرخ ميانگين 1800 الي 2000 معقول مي باشد 6. در انتها كار بانك نظارت است و حمايت از پول ملي و قدرت خريد داخلي 7. كاري نكنيد تا ناخواسته مردم يك خداپدربيامرز به قيمت ارز و اقلام 2 سال پيش دولت وقت بفرستند ، منهاي خيلي از مشكلات اين موارد تاسف بار قيمت را در آن زمان به اين شدت نداشتيم .
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    10 0
    رسانه رسمی دولت کدومه میخواهیم صدای اعتراضمان نسبت به آقای سیف(ریسس بانک مرکزی) را به گوش دولت برسانیم .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 0
    زمانی میشه این حرفو زد که ارزش پول پایین باشه که مثل آمریکا یا ژاپن یا چین باشیم که صادراتمون خیلی بیشتر از وارداتمون هست و خودمون توان تولید همه چیز رو در داخل کشور داریم نه اینکه همه صنایع وابسته به واردات هستن حتی کارخانه های تولید بسکویت و ماکارونی و لبنیات و مواد شوینده و ... که مدام به بهانه افزایش نرخ دلار برای واردات مواد اولیه قیمت کالاهارو بالا میبرن و مردم باید تاوان گرانی رو پس بدن ! واقعا متاسفم که عدالت در این کشور فقط در شعار هست و نه در عمل فقط حمایت از سرمایه دارها انجام میشه
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    6 0
    افای سیف شما کدام طرفید بانک مرکزی ایران یا .....
  • سليمان A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    كجاشو ديدي جوجه را آخر پائيز مي شمارن .
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 17
    اتفاقا راست گفتن.کسی که سرش تو حساب و کتاب و تولید هست فقط میتونه درک کنه که منظور ایشان چیست.نه عده ای خانم خانه دار و کارمندان بیکار برخی ادارات که اینجا میان نظر میدن.
  • بی نام US ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    12 1
    دلار 4000 تومان برای شما منطقی بود ؟
  • iran IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 1
    نوسان قیمت دلار تو همه کشورهای دنیا رخ میده ولی تو کشور ما نوسان قیمت دلار نشان تضعیف ارزش پول داخلی ست و این یعنی خالی شدن جیب مردم بدبخت ..برای همینه که عده ایی اندک که پشنوانه مالی دارن مخالف پایین اومدن قیمت دلار ان
  • میثم A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 0
    ای بابا قیمتا داشتن پایین میومدن تازه
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    16 1
    جناب آقای رئیس بانک ،میترسی دلارهایی رو که خریدی رو دستت باد کنن ؟!
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    14 0
    عجب!!!!! وقتی دلار از 1000 تومان رسید به نزدیک 4000 تومان و به تبع آن پراید از 7 میلیون رسید به حدود 19 میلیون و قیمت برنج هندی از کیسه ای 17000 شد کیسه ای حدود 50000 تومان، همه چیز منطقی بود، ولی حالا که سیر تقریباً معکوسی در حال شکل گیریست (هرچند قیمتها احتمالاً به قیمتهای گذشته برنخواهند گشت)، غیر منطقیه؟!!! پس نتیجه می گیریم بانک مرکزی رسماً از کاهش نرخ تورم ناراضی است و دوست ندارد مردم از زیر بار فشارهای اقتصادی کمی خلاص شوند و نفسی بکشند!!!
  • قلی A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    بابا بنده خدا تقصیر نداره میخواسته از افعال معکوس استفاده کنه. آخه بنده خدا بهمنی هر چی جزبلا میزد که قیمت ارز نباید بالا بره بازار به حرفاش واکنش عکس نشون میداد. ایشون هم فکر کرده یه چی بگه که بازار عکسش عمل کنه!
  • هدي A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    6 0
    ننگ بر زالو صفتان كه خون مردم را ميمكند
  • حسين IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 0
    چرا نظر بنده رو درج نكردي آقاي خبر آنلاين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چي شده بهتون بر خورده كه گفتم دلار 7 تومني ظرف 32 سال تا 4000 تومن رسيده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! اينكه ارزش پول ما 3000 برابر كمتر از يك دلاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • mozafar IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    من با ایشون کاملا موافقم.
  • احسان IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    خطاب به اون آقا یا خانم با نام معتدل باید عرض کنم مگر در مملکت ما اشتغال هم داریم احیانا که با کاهش تولید ملی اشتغال کم بشه؟؟ شکر خدا همه جا شغل آزاد و کاذبه و یا پارتی بازی تعداد بسیار اندک هم تونستند شغل پیدا کنند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    رئیس جان نگران نباش فقط100تومان ارزان شده نه 3000 تومان؟؟؟؟؟؟
  • عربلو A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    آقا ، انحصار واردات طلا به مملكت در اختيار بانك مركزي است و بانك براي فروش طلا و درآمدزايي و تبديل آن به ريال فقط از طريق صرافي هاي مجاز بازار اقدام ميكنه و از آنجايي كه ميخواد سود بيشتري گيرش بياد ، اجازه پائين آمدن نرخ ارز را نميده ( همان تامين كسري بودجه كه ملت بدبخت بايد از جيب بدهند ) و تز و دستور سر ميز صبحانه و متعاقبا ً تاكيد معاون رئيس بانك مركزي در راستاي همين قضيه و ترس از پائين آمدن نرخ ارز و كم شدن سود بانك و دولت بوده است .
  • مقروض IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    5 0
    (( كاهش قيمت دلار بيشتر از آنچه كه اتفاق افتاده منطقي نيست . )) آمما كاهش قدرت خريد مردم منطقي است . وقتي دلار 000ر1 تومان بود حقوق بنده 000ر000ر1 بود معادل 000ر1 دلار الان كه دلار 000ر3 تومان شده حقوق من هم شده 000ر400ر1 معادل 467 دلار حتما" اين منطقيه . بر احوال آن مرد بايد گريست كه دخلش بود 19 خرج 20 بود حال و احوال آن مرد زار كه دخلش ريال است خرجش دلار ( حتما" اينها منطقي هستند .) و .......................................................
  • me A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    5 0
    اگه به روحانی نگفتم
  • پری US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    1 0
    اقای روحانی ما به شما رای اعتماد دادیم تا کسانی امثال اقای سیف رو که فقط به فکر خودشون و منفعت خودشونن رو برکنار کنین
  • پری US ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    چطور وقتی قیمت سکه خاست بره بالا یدفه دویس تومن دویس تومن میره بالا ولی وقتی میخاد بیاد پایین هزار هزار میاد پایین!!!!!!!!!!!!!!!
  • ابراهیم A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    1 0
    حالا چی؟ افزایش بیشتر دلار منطقی هستش؟