ایسنا نوشت:

در پی تصادف مرگبار هفته گذشته در آزادراه قم - تهران، مدیرعامل شرکت اتوبوس سانحه‌دیده اعلام کرد: اتوبوس‌ سانحه دیده این شرکت سالم بود و استانداردهای لازم را داشت و اسناد آن موجود است.
محمد ورپشتی - مدیرعامل شرکت همسفر چابکسوار - با ابراز تأسف از این حادثه گفت: اتوبوس سانحه دیده هیچ مشکل فنی نداشت و لاستیک‌های آن‌ تا 80 درصد عاج داشتند.
وی با تأکید بر اینکه تمام اسناد سالم بودن اتوبوس سانحه دیده موجود است، گفت: در تصادفات اولین قربانی، رانندگان هستند و شرکتی که 10 سال از عمر فعالیت آن می‌گذرد و حدود 3000 نفر در آن مشغول به کار هستند را بدون هیچ دفاعی تعطیل کرده‌اند درصورتیکه علت این حادثه ناوگان یا راننده نبوده است.
ورپشتی افزود: شرکت همسفر چابکسوار پیش از متوقف شدن حدود 300 اتوبوس و در سراسر کشور نمایندگی داشت.
همچنین احمدرضا عامری - رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور - با تأکید بر اینکه عامل تصادف دو اتوبوس در آزادراه قم - تهران که هفته گذشته رخ داد، راننده نبوده است، گفت: هر دو اتوبوس‌ تمام استانداردهای لازم را داشتند و قبل از سفر چک شده‌اند.
وی با بیان اینکه علت سانحه در حال بررسی و قرار است تعطیل شدن شرکت مسافری تجدید نظر شود، افزود: در این گونه حوادث دیواری کوتاه‌تر از رانندگان وجود ندارد و همیشه در حوادث نوک پیکان اتهام به سوی راننده است در حالیکه در این مورد اگر گاردریل در جاده دارای استقامت کافی بود با این اتفاق مواجه نمی‌شدیم یا حادثه به این شدت رخ نمی‌داد.
عامری با بیان اینکه لاستیک ماشین‌های سانحه دیده استانداردهای لازم را داشته و از مارک‌های معروف و معتبر جهانی بوده است، اظهار کرد: ترکیدن لاستیک امری طبیعی است که ممکن است اتفاق بیفتد اما گاردریل‌ها باید محکم‌تر یا فنری باشند تا از وقوع این حوادث دلخراش جلوگیری شود.
رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: گاردریل‌ها در دنیا حالت فنری دارند که اگر وسیله‌ای با آن‌ها برخورد کند شکسته نمی‌شوند که لازم است گاردریل‌ها در جاده‌های ایران هم خاصیت فنری داشته باشند یا بسیار محکم‌تر ساخته شوند تا در صورت برخورد وسایل نقلیه شکسته نشوند و ایمنی لازم را برای راه تأمین کنند.
دوشنبه شب هفته گذشته بر اثر تصادف و آتش‌سوزی دو اتوبوس مسافربری شرکت اسکانیا در آزادراه قم - تهران 44 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند و 39 نفر مجروح شدند که در گزارش اولیه پلیس‌راه، احتمال استاندارد نبودن ناوگان مطرح شده که باید در اظهارات قطعی توسط مراجع تحقیقاتی، جزئیات این حادثه مشخص شود.
برای پیگیری علت این حادثه کمیسیون ماده 12 در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شد که طبق رأی این کمیسیون، شرکت همسفر چابکسوار تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارد و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات و بررسی‌های لازم توسط پلیس راه و مراجع ذیربط ادامه دارد تا نتایج آن اعلام شود.
با توجه به دستور ویژه رییس جمهور مقرر شده کمیسیونی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و پلیس راه تشکیل شود و ‌گزارش نهایی این کمیسیون تا هفته آینده ارائه شود.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3000 نفر بیکار شدن فکر بکنیم با این گرونی چه ظلمی می کشن از طرفی هم خانواده های قربانیان حق دارن
    • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      73 31
      اتوبوس سالم بوده. اما راننده داشته چرت میزده
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      نمیدونم چرا اینقدر شلوغش کردیم. روزی صدها نفر تو همین اتوبوس ها فوت میشن، اینقده خبر ساز نمیشه! بس کنید دیگه. خون این ها از اون 25 هزار نفری که در سال میمیرند رنگین تر بوده ؟!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      60 4
      به نظر من هم تعطیل کردن این تعاونی دردی رو دوا نمی کنه. بعد از تعطیل شدن این تعاونی همچنان تصادفات بزرگ رخ داده است که ربطی به این ها هم نداشته. اولین مقصر شاید راهنمایی و رانندگی باشد. زیرا رانندگان در ایران به طرز وحشتناکی بد رانندگی می کنند. اگر من کاره ای بودم گواهینامه 90درصد رانندگان در ایران را باطل می کردم. باید آموزش جدی تری ببینند تا همه جا به قوانین پای بندتر باشند. بعد از آن نیز استانداردهای جاده ها و وسایل نقلیه بسیار مهم است.
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      30 11
      من موندم اصلا این قضیه چه ربطی به شرکت اتوبوس رانی داره
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      21 29
      "ترکیدن لاستیک امری طبیعی است که ممکن است اتفاق بیفتد!" من مرده ی این جمله م.
    • arash IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      14 5
      ندید میگم مقصر راننده است، راننده های اتوبوس بدترین راننده ها کشورن و هیچ نظارتی روشون نیست... متاسفانه این قشر گند زدن به جاده ها و علاوه بر ان که جون مسافرای خودشون اهمیتی واسشون نداره ماشین های کوچیکم اذیت می کنن این راننده نماها، من خودم یکی دو بار نزدیک بوده به خاطر حضور ناگهانی یکی دو تا از این اتوبوس ها تو خط سبقت برم تو گاردریل...
    • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      14 1
      بدترین راننده ها راننده اتوبوسها هستن. پس باید با تعونی ها و شرکتها برخورد شدید بشه تا نظارت بیشتری رو راننده ها بکنن. خیلیهاشون بی فرهنگ هستن.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    84 5
    اسناد موجود نشون بدم !!!!!! باز این کلام دلنشین !!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    84 13
    از كي تا حالا مارك چيني شده مارك معتبر جهاني؟ خب لاستيك چيني نندازيد،لاستيك چيني اگر نو نو هم باشه بهش اطميناني نيست و هر لحظه ممكنه بتركه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      53 19
      حالا از کجا معلوم مارک چینی بوده؟ چقدر راحت قضاوت می کنید....
    • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      31 12
      خودشون رسما اعلام كردند كه لاستيك چيني بوده!
    • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      22 13
      به نظر مياد كه شما وارد كننده و فروشندخ لاستيك چيني هستي كه مي خواي قضيه را انكار كني
    • سارا A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      51 7
      شما پول لاستیک امریکایی جفتی 6 میلیون تقبل میکنی؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      39 14
      اتفاقا جنس چینی بهترین جنس است. شما اگه وضعت خوبه برو لاستیک آلمانی بخر جفتی 12 میلیون !!!!
    • رضا A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      16 0
      از وقتی که به جز چینی ها دیگه کسی چیزی به ما نمیفروشه!
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      15 3
      علت تصادف:1-لاستیک چینی(لاستیک فابریک اسکانیا حلقه ای 2میلیون این لاستیک حلقه ای 500 تومن)2-اتوبوس اسکانیا(عملا یه بمب توش بوده)3-گاردریل(عملا باید گاردریل 5 ml باشه اینا 2ml 4-راننده
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    85 14
    خداییش حرفاش درسته چرا باید گارد ریل بشکنه؟؟؟؟
    • محسن IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      62 8
      عزیزم اتوبوس بوده ها.گارد ریل هست دیوار بتونی که نیست و شک نکن 2 تا راننده تو لاین سرعت بودن و اگه هر دو از سمت راست اتوبان که جای واقعی اتوبوس هست میرفتن این حادثه با این شدت نبود
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      31 4
      تو خوبی؟!!!! فکر میکنی وزن اتوبوس 2 کیلو هست ؟!!!
    • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      13 4
      یه عنوان یه مهندس راه میگم که گاردریل انوبان ها و آزاد راه ها ( باید ) اسقامت کافی برای ضربه رو داشته باشه اگر این ضربه حتی به وسیله اتوبوس باشه / دوستان یه سر به یوتیوب بزنند و فیلم تست های مقاومت گاردریل های استاندارد رو ببینند
    • بی نام AT ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      13 1
      شاید قطعه ای تیز م‍‍ثل یک تکه آهن در جاده افتاده بوده و در تاریکی شب زیر لاستیک رفته و باعث ترکیدگی شده،این اتفاق برای خود من قبلا افتاده.
    • محسن IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      6 0
      منم به عنوان یک مهندس عمران میگم جرم و سرعت و زاویه برخورد رو حساب کن و مقاومت ورق گارد ریل مخصوصا در نقاط پیچ شده رو حساب کن تا ببینی به چه سطح مقطع عجیب غریبی میرسی و میبینی که شدنی نیست
  • کاظم A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    27 7
    خوبه دیگه. همه چی اکی بوده فقط تقصیر گارد ریل بوده. لابد گارد ریل هم باعث ترکیدگی لاستیک شده!!!!!!!! ضمنا یقینا ایشون هیچی راجع به سختی کشسانی و مسائل مرتبط به آن را هم نمیدانند.
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      2 4
      برادر من ترکیدگی لاستیک یه امر ناگهانی و غیر قابل کنترله ولی خاصیت گاردریل اینه که بتونه انرژی وسیله نقلیه رو کم کنه / شما این رو حواست باشه که اتوبوس از 2 تا گاردریل گذشته!! ولی هنوز اونقدر سرعت داشته که اول یه پراید رو زده و بعد هم با شدت زیاد به اتوبوس روبرو خورده
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    39 8
    پس گزارش شركت عقاب چي بود كه راننده گفته بود بعداً درستش ميكنم؟
    • احسان IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      5 0
      خب شاید از لاین 2 منحرف شده...
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    95 14
    راننده تو لاین سبقت چیکار میکرد ؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      20 32
      تو از کجا میدونی تو لاین سبقت بوده ؟هان؟
    • کامیار IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      10 10
      وقتی با گارد ریل برخورد کرده یعنی تو لاین چپ بوده، اتوبوس مقابل هم همینطور.
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      6 3
      نه خیر شاید لاستیک تر کیده بعدش ماشین به لاین چپ کشیده شده اونایی که از لاستیک ایراد می گیرند میدونین لاستیک وسایل سنگین جفتی چنده؟!!!!!!!!!!! ما تو سواریش موندیم چه برسه به اون بنده خدا ها لاستیک سواری کره ای می گیریم از بقلش پوست پوست میشه همین هفته پیش لاستیکم از کنارش پاره شد یا کویر تایر داشتم از وسط ترک خرده دیگه چه انتظاری داری خو!!!!!!!!!!
    • مرصاد A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      8 0
      من سه ساله که تو این مسیر تردد دارم، اتوبوس ها بیشتر تو لاین وسط حرکت میکنن و بندرت دیدم که بیان تو لاین سرعت، تو این حادثه هم اتوبوسی که از تهران عازم یزد بود تو لاین وسط بوده.
  • مصطفی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    36 7
    (رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: گاردریل‌ها در دنیا حالت فنری دارند که اگر وسیله‌ای با آن‌ها برخورد کند شکسته نمی‌شوند که لازم است گاردریل‌ها در جاده‌های ایران هم خاصیت فنری داشته باشند یا بسیار محکم‌تر ساخته شوند تا در صورت برخورد وسایل نقلیه شکسته نشوند و ایمنی لازم را برای راه تأمین کنند.) آقای رییس اگه گارد ریل بیش از اندازه محکم باشه فکر کردی اگه یه سواری مثل پراید بهش بخوره چه اتفاقی می افته حداقل یه کم کارشناسی کن بعد حرف بزن
  • بهمن IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    71 4
    متاسفانه در ایران راننده های اتوبوس بسیار بی محابا رانندگی می کنند و در واقع جاده را متعلق به خودشان می دانند و پلیس هم خیلی به آنها سخت نمی گیرد . البته راننده کامیونها هم دست کمی از آنها ندارند .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    43 3
    80% شرکت تولید کننده این اتوبوس ها مقصره . به قول این آقا ترکیدگی لاستیک همه جای دنیا رخ میده ولی آتیش گرفتن اتوبوس بعد از برخورد فقط باید برای ما رخ بده
    • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      50 درصد تقصیر که هیچ، نیم درصد تقصیر را هم نمی پذیرند.
  • محمدجواد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    41 8
    من ضعف گارد ریل را قبول دارم اما اگه سالم بود چرا لاستیک آشغال زیر چرخ جلو انداختید که بترکد خسیس و این همه را داغ دار کردید؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      4 0
      اگر لاستیک "گود یر" آشغال است، لطفا یک لاستیک خوب معرفی کنید!
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    32 5
    " وی اظهار کرد: ترکیدن لاستیک امری طبیعی است" - از کی تا حالا ترکیدن لاستیک امری طبیعی شده؟ اصلا فکر کن گاردریل فنری و محکم بود و اتوبوس به لاین مخالف نمی رفت. آیا با ترکیدن لاستیک ماشین چپ نمی شد یا به خودروی بغلی برخورد نمی کرد؟ هیچ کس صدمه نمی دید؟ امکان نداشت آتش سوزی اتفاق بیفته؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      به نظر من هم چون اسکانیا بارها و در تصادفات گوناگون آتش گرفته، ممکن بود حتی اگر به آن طرف جاده هم نمی رفت باز هم بر اثر ترکیدن لاستیک دچار انفجار و اتش سوزی می شد.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    40 3
    اگر تمام تقصیرهارو به گردن راننده بندازیم اشتباهه چون بعضی مسائل دیگه از جمله مشکل لاستیک، آتش گرفتن اتوبوس، گاردریل، دوربین کنترل سرعت، نظارت پلیس و و و از یاد میره
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    57 6
    راننده های اتوبوس بدترین راننده ها تو جاده هستن. همسفر اوایل خوب بود اوایل اما 3 سالی هست که مثل تعاونی های درجه 3 به پایین شده.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    24 2
    کاش در مورد مشکلات ماشینای سبک شخصی هم که به چشم نمیان ولی در سال خانواده های زیادی رو داغدار میکنن همچین تحقیقات و پیگیریهایی صورت بگیره
  • مرصاد A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    38 5
    دو هفته قبل وقتی تو لاین کندرو اتوبان تهران قم و نزدیک فرودگاه بودم یک اتوبوس اسکانیا که به سمت راست منحرف شده بود با سرعت وحشتناک و فاصله میلیمتری از کنار من رد شد طوریکه همه سرنشینای من که خارجی هم بودن از وحشت جیغ کشیدن و خودمم وحشت کردم، یقین دارم راننده اتوبوس یا خواب بود یا تو حالت عادی نبود....
  • حامد عبداللهی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    41 10
    مردمو به خاک خون کشیدی الان میگی اسنادش موجوده.خجالت بکش بابا
    • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      18 6
      همچین میگی انگار خودش رفته میخ کرده تو لاستیک.
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    20 0
    جناب آقای ورپشتی ، متاسفانه تذکر خیرخواهان را گوش ندادید و عدم نظارت کافی شما بر روی رانندگان و وسایل نقلیه باعث این فاجعه شد. امیدوارم یک نهاد بازرسی و نظارتی ایجاد گردد که مرتبا شرکتهای حمل و نقل را با دقت کامل و با استانداردهای بالا بررسی و چک کند که دیگر این فجایع رخ ندهد. رانندگانی که به طرزی بسیار بد و با عرض معذرت به طور وحشیانه رانندگی می کنند، رانندگانی که بعضا حالت طبیعی ندارند ، رانندگانی که بقیه ماشینهای شخصی را در هنگام رانندگی وحشیانه تحت فشار قرار میدهند تا از سر راهشان کنار روند، رانندگانی که به دنبال پورسانت خود از فلان رستوران هستند و غیره باعث این فجایع دردناک می شوند که هیچ چیز جبران کننده آن نیست.
  • حميد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    23 0
    پارسال تو جاده تهران - اصفهان واسه يه اتوبوس كه يه كم به چپ منحرف شده بود(يه چند متر جلو تر مي يومد رو ماشين) بوق زدم.چند كيلومتر جلوتر اومدم تو خط كند رو يه چيزي رو چك كنم فكر كنم حدود 60 تا مي رفتم .راننده اتوبوسه اومد پشت سرم يه بوق عجيب غريب زد كه مثلا حالتو گرفتم.در اين مورد نمي دونم كي مقصره ولي اين بنده خداها كلا خودشونو خيلي قبول دارند و رفتار پر خطرشون زياده.
  • نظر A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 0
    بنده هر ماه به واسطه ی شغلم مسافر همیشگی اتوبوس اون هم در تاریکی شب هستم.. صحنه هایی میبینم که اگه از کسی میشنیدم باور نمیکردم!! راننده های ماشین سنگین و اتوبوسها خیلی بد رانندگی میکنن و جاده رو مال خودشون تصور میکنن.. توی پیچ های تند و گردنه ها که دید ندارن سبقت میگیرن و جون مردم واسشون اهمیت نداره.. بنظرم بخاطر اینکه اغلب بیمه هستن و بخاطر فرم خودروشون که نسبت به سواری ها قوی تره و خطر مرگ کمتر تهدیدشون میکنه ؛ ترسی ندارن.. تریلی بوده که از دو تا تریلی دیگه سر پیچ توی تاریکی شب سبقت میگیره و یه پراید از رو به رو می اومد و بیچاره رو منحرف کرد و و چرخهای سمت شاگرد پراید رفتن توی شونه ی راه و چیزی نمونده بود چپ کنه.. ولی تریلی عین خیالش نبود!!! 3 تا 12 متر رو حساب کن...
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    14 2
    همین 4 روز پیش تو هراز سوار یک اتوبوس بودم که تو سرپایینی و پیچ ناگهان صدای آلارمی از ماشین بلند شد. همانجا هم با ترافیک مواجه شدیم و راننده که ترمز گرفت عمل نکرد و تازه فهمید که ترمز اسکانیای نو از کار افتاده.
    • غـــزل IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      3 7
      خوب اگه ترمز نداشت ، شما العان اینجا چیکار میکنی ؟ چطور اتوبوس تصادف نکرد ؟ اونم تو سرازیری ؟
    • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      موافق هستم که خیلی از راننده های اتوبوس، پشت فرمان را با تخت های قهوه خانه های سنتی اشتباه می گیرند و فقط یک قلیان نیست که بهانه ای برای مشغول بودن یک دستشان و رانندگی یک دستی باشد ولی مهار اتوبوس با سرعت آزادراه در حالی که لاستیک جلو بترکد حتی اگر فرمان را هم دودستی گرفته باشد و کاملا هم هوشیار باشد، "به راحتی" نخواهد بود. شاید هم به قول دوستمان، ترمزش خوب عمل نکرده چون برای اسکانیاها اتفاق افتاده که ترمز مشکل داشته است.
  • ali EU ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    15 4
    وقتي راننده هاي ما عادت دارن يك دستي پشت فرمان لم ميدن و پشت رل را با تخت هاي قهوه خانه سنتي اشتباه مي گيرند،لاستيك آمريكايي و گاردريل فولادي هم كار ساز نخواهد بود. رانندگان ما علي الخصوص رانندگان وسيله نقليه عمومي بايد آموزش ببيند كه فرمان را بايد دودستي گرفت و دراين صورت حتي باتركيدن لاستيك جلو هم به راحتي قادر به مهار و كنترل وسيله نقليه خواهيم بود
    • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      موافق هستم که شمار قابل توجهی از راننده های اتوبوس، پشت فرمان را با تخت های سنتی قهوه خانه ها اشتباه می گیرند و فقط یک قلیان کم دارند تا بهانه یک دستی رانندگی کردنشان جور شود ولی اگر لاستیک جلوی اتوبوس با سرعت مجاز آزادراه بترکد حتی اگر دودستی فرمان را نگه داشته باشد و کاملا هم هوشیار باشد باز هم "به راحتی" نمی توان خودرو را مهار کرد. شاید هم واقعا ترمز مشکل داشته که نتوانسته سرعتش را کم کند چون برای اسکانیا کم پیش نیامده که خودروهای صفر کارخانه ای هم مشکل ترمز داشته باشد علی رغم همه آن پنج نوع ترمز که می گویند اسکانیا دارد.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    19 0
    نظارت پلیس راه در شبها بر جاده ها خیلی کم رنگه و اتوبوسها اغلب شبها حرکت میکنن و با توجه به دور بودن چشم پلیس اجازه ی انواع و اقسام تخلفات مرگبار رو به خودشون میدن متاسفانه!!!!!! اتوبوسی که کمک راننده نداره و بیش از 9 ساعت رانندگی مداوم میکنه بنظرتون چند درصد احتمال خستگی راننده هست؟!!! و نقش پلیس راه چیه؟؟ چرا از اتوبوسها نمیخوان که راننده کمکی داشته باشن و با جدیت پیگیری نمیکنن.. راننده ای که خودش داره خاطره تعریف میکنه!!! و میگه فلان روز کمک نداشتم و چندبار چرتم برد و نزدیک بود برم توی دره!!!!!!! ای خدا ما کجاییم؟!
  • سعید A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    12 3
    من 5 ساله که دارم با همسفر همین مسیرو میرمو میام بهترین اتوبوسارو همین همسفر داره هر سال اتوبوساش نو میشن و جدید ترین اتوبوسا رو میاره رو کار دقت که بکنید اتوبوسای همسفر در این مسیر همیشه بوی نویی میدن!! درین حد!! حالا این حادثه که اتفاق افتاده من میگم اینا مقصر اما بترسید از بقیه شرکت ها که یه ماشینو 20 ساله دارن باش کار میکنن! این تازه ایمن ترین شرکت مسافربری بوده!!!!
  • مهسا A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 4
    برو آقا!من خودم تو سال گذشته دو بار با همین شرکت همسفر کاوه اصفهان عازم تهران شدم. واقعا بی برنامگی شرکت و بی احتیاطی راننده ها کفرمو درآورد. خیلی خوب کاری کردند که تعطیلش کردند. زودتر از این باید این کارو میکردند.!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 2
    مگه حتما باید ماشین سالم باشه؟آسفالت کف جاده هم باید استاندارد باشه که گرمای زیاد تولید نکنه اول برین جاده ها و راه ها رو نمیگم در حد عالی اما فقط استاندارد کنید بعد به چیزای دیگه گیر بدین
  • مهدی EU ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 0
    آقا جان من شما هم مثل رئیس جمهور قبلی حرف میزنی، اگه سندی هست خوب رو کن
  • امیرشفیعی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    12 2
    20روزپیش با همین اتوبوس اسکانیا سفری داشتم به ارمنستان راننده توی یکی ازرستورانهای بین راهی800لیتر گازوییل قاچاق فروخت به صاحب رستوران.تحقیق کردم متوجه شدم ازدرب جلوی اتوبوس تا انتهای اون باک مخفی داره نه تنها اون اتوبوس شاید همه اونها اقدام به جابجایی قاچاق گازوییل میکنند.که این مثل این میمونه که مسافرها سوار انبار باروت شدند.بنظرمن این عامل میتونه تاثیر زیادی داشته باشه تو اتش گرفتن سریع اون عکس هم گرفتم.اگه کسی ازمسیولین دوست داشت میتونه یکی از این اتوبوسها را ببره توی چال مکانیکی تا بهش ثابت بشه.
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      1 0
      قاچاق سوخت بین تهران و اصفهان از آن حرف ها است.اگر منزدیک مرز بود، یک چیزی. سوخت را با اتوبوس بین دو تا شهر در مرکز کشور حمل کنند وکرایه حمل هم به قیمتش اضافه شود که به کی بفروشند و سود کنند؟ آتش سوزی در این تصادف را نباید به گردن قاچاق سوخت انداخت. واقعا بعضی نظرات نه تنها واقع بینانه نیست بلکه مضحک است.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    18 1
    یه نگاه به آسفالت جاده قم بندازید، تو لاین وسط اصلا نمیشه رانندگی کرد 2 ساله کندن و نمیان درست کنن ، بالای 20 سالم هست که دارن عوارض میگیرن. افتضاح آسفالتش.
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    10 1
    کی بود کی بود من نبودم..داستان همیشگی در ایران
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    7 2
    15تن وزن اتوبوس با سرعت حداقل 90-100 کیلومتر,دیوار بتنی هم جلودارش نیست!اونوقت میگه گاردریل اشکال داره!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    10 1
    جالبه هيچكس به نقص اصلي اسكانيا كه نزديك بودن سيستم برق به باك هست توجه نميكنه اين تصادف بدون اين نقص كارخانه اي ميتوانست تلفات كمتري داشته باشد
    • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      4 0
      همه فقط دربست پذیرفتند که اسکانیا بهترین اتوبوس است. اشکالاتش را نمی خواهند ببینند، چه برسد به اصلاحشان.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    7 5
    عیب از شرکت سازنده س نه شرکت حمل و نقل. گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
    • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      اسکانیا تصادفات ناجور با تلفات بالا زیاد داشته است. کاش سازنده اش یک فکری بکند.
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    6 0
    کی بود کی بود من نبودم!!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    6 0
    من چندین بار با این شرکت همسفر مسافرت کردم اوایل خیلی خوب بود اما بعدا افتضاح شد هرچی هم اعتراض میکردی کسی ترتیب اثر نمی داد حالا حقشون که تعطیل بشه
  • مریم A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    1 0
    من دانشجوی دکتری هستم و هر هفته با شرکت همسفر به تهرام می رفتم و بر می گشتم و جالب اینه اونقدر در مملکت ما اطلاع رسانی ضعیفه هیچ کس نمی دونسته اسکانیا چیه و چه نقاط ضعفی داره و حالا بعد از این حادثه دلخراش همه شدند متخصص اسکانیا! باید این اتوبوس ها از سیستم حمل و نقل خارج بشه و شرکت وارد کننده و سازنده لاستیک مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند و مسئولین ما به جای پر کردن جیبشون وظایفشون رو انچام بدهند! گارد ریل های موجود نتنها نکته مثبتی نداره بلکه بارها وارد اتاق ماشین شده و کشته های بیشتری داده! تا کی بی مسئولیتی و بی مبالاتی؟! تا کی خانواده های ما باید داغدار باشند! می دونید یه جوون چندین سال درس می خونه و خانوادش هزینه می کنن تا شما ببرید تو جاده ها جزغالش کنید و جسدشو تحویل بدید؟!
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    1 7
    مقصر اصلی راننده است
    • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      بی انصاف نباشید.
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    6 0
    این باعث میشه بعضی شرکت ها که فکر میکنن چون معروفن میتونن با استفاده از ماشین بی کیفیت سرویس بدن یه درسی بگیرن
    • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      و البته ظاهر خوب ماشین هم دلیل بر کیفیتش نمی تواند باشد. بنزهای قدیمی که قیافه هم نداشتند خیلی مطمئن تر بودند. حتی ولوو و مان هم که به خوش ظاهری اسکانیا نیستند هم این قدر تصادف بد نمی کنند. ولی همه از اتوبوس دار و راننده و مسافر دنبال زیبایی اتوبوس هستند نه ایمنی اش. صورت زیبا خوب است نه سیرت نیکو!!!
  • کمال EU ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    2 0
    بیشترین تقصیر بلاشک بگردن وزارت راه و راهور ناجاست که بدلایلی کمترین برخورد با انها میشود بعد ناوگان و راننده را مجرم شناخته و متاسفانه بی عدالتی