روحانی در تلویزیون هشدار داد:دنیا بداندکه دوره زمانی ایران برای حل مساله هسته​ای نامحدودنخواهد بود/5

رئیس جمهور از مذاکرات آتی خود و ظریف در نیویورک برای حل مساله هسته​ای کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «اعتدال در سیاست خارجی به چه معنا است؟» سوالی بود که حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ به آن در نخستین نشست تلویزیونی خود از تعامل سازنده در سیاست خارجی یاد کرد و گفت: به تعبیر رهبری، نرمش و اعتدال و مانور قهرمانانه باید مدنظر باشد. سیاست خارجی این دولت با آغاز خوبی مواجه شده است. کما اینکه بیش از 50 کشور در مراسم تحلیف من شرکت کردند. این برای اولین بار بود. البته فضای جدیدی که ایجاد شد را مردم آفریدند که با حضور و نشاطشان پیام مهمی را به جهان دادند و بسیاری هم آن را شنیدند. کسانی هم که نشنیدند، ناچارند بشنوند.

وی در پاسخ به سوال مجری که ارزیابی وی را از پیام های خارجی خطاب به او را جویا می​شد، گفت: تقریبا به جز چند کشور تمامی کشورهای مهم اروپایی و دیگر کشورها به بنده تبریک گفتند. من دو سفر مهم هم در آینده در پیش دارم.

به گفته رئیس جمهور، نخستین سفر خارجی وی حضور در شانگ​های و بیشکک خواهد بود که پنجشنبه عازم این کشور می​شود. در این سفر می کوشیم که روابطمان را با کشور همسایه روسیه گسترش دهیم. ملاقاتی هم با رئیس جمهور چین خواهیم داشت. چینی​ها آمادگی دارند که در بخش​های مختلفی در ایران سرمایه گذاری کنند.

«چرا نیویورک؟» سوال دیگری بود که مجری برنامه با اشاره به دومین سفرخارجی پیش روی روحانی از او پرسید. رئیس جمهور هم با لبخند پاسخ داد: این را که ما انتخاب نکردیم! دبیرکل سازمان ملل برای حضور در نشست مجمع عمومی از بنده دعوت کرده​اند. حضورم در این نشست و اعلام مواضع ایران حائز اهمیت است. سه سخنرانی مهم در نیویورک خواهم داشت. جلسات و مصاحبه​های مختلفی هم خواهم داشت. با ایرانیان مقیم آنجا و نخبگان فرهنگی نیز گفت و گو خواهم داشت.

وی در پاسخ به سوالی که به احتمال گفت و گوی وی با 1+5 اشاره داشت نیز گفت: آنها درخواستی داشته اند. اما باید بگویم که من وزارت خارجه را مسئول این کار کرده​ام و آماده ایم که گفت و گوی جدی با دنیا داشته باشیم. با 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی.

روحانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همه حقوقی را که طبق مقررات بین المللی و معاهده NPT مطالبه می​کند و می کوشد نگرانی دیگران را مرتفع کند و به دنبال اعتماد و احترام و حقوق متقابل هستیم. وی مقررات بین المللی را مبنای کار عنوان کرد و گفت: اگر طرف مقابل اراده جدی داشته باشد، مساله هسته​ای قابل حل خواهد بود.

«اینکه چنین اراده​ای وجود دارد؟»، سوال دیگری بود که روحانی در پاسخ به آن از خوش بینی خود گفت و اینکه اراده کافی و منطق قوی در طرف ایرانی وجود دارد. اگر طرف مقابل هم اراده برای حل مساله وجود داشته باشد می توان به پایانی برد-برد رسید. ما برای بازی برد-برد آماده ایم. این کار در نیویورک آغاز خواهد داشت و من و وزیر خارجه ملاقات​های متعددی خواهیم داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: دنیا بداند که این دوره زمانی برای حل مساله هسته​ای نامحدود نخواهد بود. بهتر است که از این مهلت استفاده کنند.

ادامه دارد...

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    روحانی موچکککککککککککککککککککککریییییییییییییییییییییییییییم.
    • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      11 4
      برای اینکه با آقای روحانی برسر موضوعات مذاکره موافق شوید بهتر است سری به فیس بوک وزارت امور خارجه آمریکا به زبان فارسی بزنید تا ببینید چقدر آمریکایی ها مردم ایران را اذیت می کنند و از چه گروههایی حمایت می کنند. مردم ایران را نادیده می گیرند و از مجاهدین خلق دفاع می کنند. رئیس جمهور محبوبمان را مسخره می کنند و با حمایت بی اندازه خود از برنامه پولتیک نشان داده اند که این برنامه ها از کجا بودجه میگیرد.
  • علی A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    124 4
    امیدوارم تدبیر وامید جایگزین سردرگمی ویاس،خرد جایگزین بی عقلی،منافع وآرامش ورفاه کشور جایگزین منافع افراد،افراط ومشکلات کشورشود،وبا ارتباط دوستانه همراه با درنظرگرفتن رفاه مردم باکشورهای پیشرفته وبزرگ دنیابتوانیم حداقل دراین چند سال ملتمون دردنیا سربلند ومجدداًشان ایران وایرانی رو به بالاترین رتبه ممکن دردنیا برسونیم.وخداکنه این امیدمون به آرزو دست نیافتنی بدل نشه.
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 14
    آمريكا ترسيد.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      23 7
      از چی نگفتی
  • شیخ حسن جوری IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    66 25
    خوب خدا راشکر که آ قای روحانی بدون هیچ امتیازی دنیا را با ایران درست مثل دوران آقای هاشمی آشتی خواهد داد ومردم طعم رفاه آسایش را با اسلام ایشان عجیب خواهند چشید .درود بر دولت راستگویان!!!!!!!
    • نیما نکیسا A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      18 1
      ببین آقای شیخ ، ما 8 سال طعم اسلام شما رو هم چشیدیم ، چی شد؟ غیر اینه که ملت از دین زده شدن؟ غیر اینه که کل دنیا الان ما تو بلک لیست شونیم؟ الان هرجا میریم نمی گن اینا ایرانین ! می گن تروریست! چرا؟ چون بلد نبودیم با زبان بین الملل حرف بزنیم . فقط بلد بودیم بریم سازمان ملل علیه 2-3 کشور حرف بزنیم که کل جمعیت وسط حرفامون بزنن بیرون! درود بر دولت روحانی .
    • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      15 8
      دولت راستگويان!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      0 0
      پیام دوپهلو بود من مثبت دادم به بخشی از ان
  • مهدی محمدی IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    15 7
    حالا میشه گفت که این مملکت ریس جمهور داره که بهش افتخار میکنه به این میگن تدبیر . جناب آقای روحانی بسیار ممنون
  • فرهاد EU ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    25 4
    معلومه چون اگر این تحریمها ادامه پیدا کنه دیگر نه تو مانی و نه من!
    • علیرضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      2 2
      چیه اونایی که منفی دادن نکنه باز میخوان بگن تحریم ها بر ما اثری نداره.دیگه وضع مردم باید از این بدتر بشه که به غلط کردن بیوفتیم هرچند الان هم زیاد فرقی با این کار نداره خبر بچاپ.
  • ناشناس IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    42 5
    از شخصیت وادب وطرز حرف زدن دکتر روحانی خیلی از کشورها حساب کار دستشون آمد واقعا لیاقت رییس جمهور شدن را دارند رایی که دادم حلالش بشه مایه سربلندی کشور هستند اگه یک عده منفی نگر در مجلس ومطبوعات نباشند آقای دکتر روحانی مسایل ومشکلاترا حل وفصل میکنند .مچکریم.
  • علي A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    14 8
    امريكا از مواضع ايران و روسيه ترسيد
  • نرگش A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    9 2
    دوستان فقط یادمون باشه صبورباشیم و واقعیت گرا!! ما از ایده آل گرایی زیاد تجربه های خوبی نداریم
  • ايرج IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    17 1
    آز آنجائيكه آقاي روحاني فرد تحصيلكرده و با تجربه ميباشند فقط سخناني را ايراد خواهند كرد كه بنعع ملت ايران باشد و از سخنان پوپوليستي امتناع خواهند نمود.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    11 12
    اين حرفو كه غربيا ميزدن و ميگفتن مذاكرات تا ابد ادامه نخواهد داشت , حالا ايشون دست پيش رو گرفته كه پس نيفته ؟ مثلا ميخوان بعدش چكار كنن ؟ بمب اتم بسازن ؟ يا نفت رو بروي دنيا ببندند ؟ يا تنگه هرمز رو ببندند ؟ يا ..........
  • خانه دار میانسال IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    8 4
    آقای روحانی دیگر در باره ی مسائل فرهنگی واجتماعی هیچ صحبتی نکردن ، واین خود برای جامعه ی ما نگران کننده ست. بهتره درهمه ی زمینه ها اعم از اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی صحبت میشد. و همه به یکدیگر مربوطه،
  • ایران A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    آقای روحانی زمان حرف زدن های قشتگ به سر آمده/ باید درها برای بازدید پرچین و سایر سایت های باز شود و شما خیلی زرنگ باشید اجازه غنی سازی 3 درصد را می گیری . و مردم را از دست این داستانتان هم بلکه خلاص شونند تحریم ها + سیاست های غلط دولت پیشین کمر مردم را شکسته و اقتصاد ایران را فلج کرده. این مردم هستتند که روز به روز فقیر تر و نا امنی و دزدی بیشتز را باید تحمل کنند /
  • خسته از شعار A1 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 2
    «روحانی در تلویزیون هشدار داد:دنیا بداندکه دوره زمانی ایران برای حل مساله هسته​ای نامحدودنخواهد بود» خیلی متشکریم حاج آقا ولی مگر شما چند راه دیگر دارید. آمریکا و کشورهای غربی راهش را یاد گرفته اند. آنها در حالی که ایرانی ها مشعوف از ادامه و طول کشیدن زمان مذاکرات بودند یک به یک راه های فرار ایران را شناسایی کرده و مثل مار بوا هر روز چنبره را تنگ تر کرده اند. این هشدارها را کسی میدهد که در وضعیت قدرت باشد. ما که فعلا از تهیه تخم مرغ عاجزیم فعلا این شعارها را غلاف کنیم بهتر است.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 2
    خدایا چی می شه کشور عزیزمان ایران برای یکبار هم که شده دشمنان خصوصاٌ دولت آمریکا را تحریم کنه . آخه چرا ما باید در همه زمینه ها تحریم بشیم . خدا کنه با مذاکرات آتی ورق برگرده.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    بن