رئیس جمهور از برنامه کوتاه مدت دولت یازدهم برای افزایش تولید نفت به روزانه 4 میلیون بشکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم گفت: در سال های اخیر دلار به مرز 3 برابر رسیده و تولید کننده برای تولید به نقدینگی 3 برابری احتیاج دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عدم اطمینان از آینده مشکلاتی را ایجاد کرده بود و قبلا برای گشایش ال سی با 10 درصد اعتبار ال سی فعال می شد و این رقم تا 130 درصد افزایش یافت و این مانع بزرگی برای تولید کشور شد.

روحانی گفت: یکی از مصوبات دولت این بود که بانک ها برنامه ریزی کنند و حداکثر تا 30 درصد برای ارائه اعتبارات اسنادی اعتبار اخذ کنند و نظام بانکی آماده است و این دستورالعمل به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

رئیس جمهور افزود: هر مشکلی که برای تولید پیش بیاید در نهایت هزینه آن را باید مصرف کننده پرداخت کند و این راهکارهای ارائه شده در نهایت برای برطرف شدن مشکلات مردم است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق ورودی در گمرک، گفت: این موضوع برای تولید کننده مشکل است و جنس در گمرک باقی خواهد ماند و ما مصوب کردیم که اگر وارد کننده و تولید کننده برای حقوق ورودی کالا به گمرک بدهکار است گمرک باید به اندازه بدهی وارد کننده کالا را نگه دارد.

روحانی تصریح کرد: گاهی زمان ها اجناسی وارد شده است و اسناد با تعداد اجناس وارد شده اختلاف دارد و برای تسهیل در امور تولیدکنندگان 10 درصد اختلاف را تصویب کردیم تا تولید کننده بتواند کالای خود را ترخیص کند.

رئیس جمهور با بیان این که در برخی از موارد به گمرک اختیاراتی دادیم که مشکلات را حل کند، گفت: در بندی آورده ایم که تشریفات گمرک کوتاه شود و گفته ایم که برای تولید خط ارزیابی جدیدی تاسیس شود. بسیاری از تشریفات گمرکی که ضروری نبوده است را کاهش داده ایم.

وی با اشاره به قانون رونق محیط کار که در سال 90 در مجلس تصویب شد، گفت: این قانون می تواند رونقی به شرایط کسب  و کار بدهد اما آیین نامه های آن نوشته نشده  و در مصوبه دولت آمده است که آیین نامه ها در مدت زمان 2 ماه تصویب شود.

رئیس جمهور با بیان این که دولت تمام تسهیلاتی که لازم است را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد، گفت: یکی از مسائلی که در جلسه دولت تصویب شد مشکل پیمانکاران است که آنها از دولت طلب دارند و مشکلات آنها به مردم منتقل می شود و در این مصوبه آمده است که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی باید تمام بدهی دولت را تقدیم کند و این که پیمانکار احساس کند که از دولت طلبکار است و دولت هم کاری به آن ندارد با رونق و ایجاد اشتغال در تضاد است و تمام این طرح ها برای کوتاه مدت است.

روحانی گفت: در زمینه نفت دستورالعملی وزیر نفت داده است و با دو مورد فوری رو به رو هستیم که اولین موضوع تولیدگاز است که با مشکل رو به رو هستیم و اگر بتوانیم در زمینه گار حرکت سریعی انجام دهیم باری از دوش جامعه برداشته می شود . دولت تلاش خواهد کرد که در زمینه پارس جنوبی اقدامات سریعی را انجام دهد و تلاش می شود در ماه های آینده ما بتوانیم کمک کنیم این طرح به نتیجه برسد و وزیر نفت قول داده بتواند روزانه 30 میلیون متر مکعب بر تولید گاز بیافزاید.

وی گفت: تولید و ظرفیت نفت کاهش یافته و دولت می خواهد در کوتاه مدت این میزان را به 4 میلیون بشکه در روز برساند و این موارد از مسائل فوری است البته این مواردی که اشاره کردم تنها چند مورد از موارد تصویب شده بود.

وی با اشاره به مسائل کشاورزی گفت: در همین هفته شورای اقتصاد تصمیمات مهمی را خواهد گرفت به دلیل این که در محصولات کشاورزی اتکای ما امسال به واردات است و امسال باید 7 و نیم میلیون تن گندم وارد کنیم.

23/295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    29 0
    حیدری زورش میومد اینطور سوال بپرسه؟
  • جواد 67 IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 0
    کاری ندارم تقصیر کیه/ ولی یه چندوقته اخبار را تو سایتها دنبال می کنم/ بیچاره دولت یازدهم/ مثل اینکه بخوای از یه دستمال کاغذی به عنوان پتو استفاده کنی/ از هرجا می کشن کم میاد/ بدجور به سختی خوردن و مردم هم ازشون توقع دارن/ خدا کمکشون کنه/ولی اگر با مردم روراست باشن خوبه/همونجور که تو کامنت "دولت راستگویان نوشتم"/امیدوارم دنبال خدمت باشن/ بعضیا هم به اسم فتنه جلوشون را نگیرن/ و بذارن نفس آرام بکشیم(حرفم سیاسی نبود، اقتصادی و جامعه شناسی بود)/ فرهنگ بدی که فعلا تو اداره مملکت جا افتاده شاید تا کمرنگ بشه برا مردم خیلی گرون تموم بشه /خدا خودش کمکمون کنه/ سخته بفهمیم کی راست میگه و کی دروغ/خداکنه منجی موعود زودتر بیاد و زمان اومدنش ما در صف مخالفانش نباشیم
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 25
    بازهم وابستگی بیش از پیش به درآمدهای نفتی . بازهم بی اعتنایی به ظرفیتهای داخلی برای بریدن از وابستگی به این طلای سیاه . بازهم ......................
    • محسن IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      2 4
      درست میگه چرامنفی زدید؟قراراست ظرفیتهای تولیدداخل رااستفاده کنیم وهرچه صرف میکندراداخل تولیدکنیم تاهم بیکاری ازبین برودو هم تحریم ها بی اثربشوداینکارکمی حوصله میخواهدمااگرمدتی سرمایه های داخلی ودلارهای نفتی رافقطدرزمینه تولیدداخل وصادرات بگردش درآوریم خواهیددیدکه ظرف همین 4 سال دولت جدیداقتصادمون اوج میگیرد بایدجلوی واردات رابرای محصولاتی که ساختش درداخل صرف میکندحتما بگیریم
  • محسن IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    بایددولت هرساله مقدارمصرف داخلی رابرای کالاهای استراتزیک بانرخ مصوب وتضمینی بخردواجازه واردات رابرای کالاهای کشاورزی ومصرفی دیگر که امکان افزایش تولیددرداخل است راندهداین کالاهاعبارتنداز: برنج - گندم - قند-شکر-روغن - لاستیک خودروسبک وسنگین-کاغذ-فولاد - آلمینیوم -شیشه - سرامیک وکاشی - پنبه - ابریشم - نهاده های دام وطیور- کودهای کشاورزی- چینی جات- کامیون-اتوبوس - وانت- رنگهای ساختمان وترافیک - .... اگرکارخانجات دراین زمینه های یادشده به ظرفیت ماکزیمم برسندضمن رفع بیکاریهاتحریمهابی اثرمیشود.خداکنددولت زمینه اینکاررازودترفراهم کند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    4 ميليون بشكه كه سهله، فرض كنيد ظرفيت توليد نفت رو مثل عربستان به روزانه 10 ميليون بشكه برسونيم وقتي كه نفت رو از ما نمي خرند چه فايده داره؟!!!!