سخنرانی وزیر پیشنهادی کشور بدون سخنرانی مخالف/رحمانی فضلی:وزارت کشور نباید در جایگاه سیاسی کاری باشد

وزیر پیشنهادی کشور برنامه های خود را در صحن علنی مجلس تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور در تشریح برنامه های ضمن تشکر از حجت الاسلام حسن روحانی و نمایندگان و هیات رئیسه مجلس بدون اینکه مخالفی علیه او سخن گفته و انتقادی به او یا برنامه هایش داشته باشد گفت: موضع وزارت کشور را خود نمایندگان می دانند و با توجه به تنوع و گستردگی و پیچیدگی کار وزارت کشور لازم است به نحوی عمل کنیم که تمام ظرفیت ها به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در جهت تحکیم قدرت ملی گام های بلندی برداریم. هم اکنون دشمنان هر روز اقدامات جدیدی را برای فشار انجام می دهند و از طرفی امید مردم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امیدافزایش یافته و باید تلاش کنیم تمام مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: مسائلی همچون عقب افتادگی های تاریخی را پیش رو داریم و باید حل کنیم و برای این موضوع اهداف مشخصی را مشخص کردیم که نخستین آن افزایش اقتدار جایگاه وزارت کشور، تقویت همبستگی اجتماعی، فراهم نمودن زمینه های رشد متوازن از اهدافی است که می تواند ما را در وزارت کشور یاری دهد.

رحمانی فضلی با بیان این که با این اهداف رویکردی که بنده پیگیری می کنم رویکرد توسعه محور خواهد بود، گفت: باید به دنبال رشد مستمر و عادلانه زندگی مردم بای افزایش سطح مادی و معنوی زندگی مردم بود.

وی افزود: اولین مسئله بحث توسعه اقتصادی است و با توجه به موضوع تحریم نفت قطعا دیگر نمی توانیم اقتصاد را به معنای قبلی پشتیبانی کنیم و باید جایگزین دیگری را برای نفت داشته باشیم که در مناطق مختلف جغرافیایی کشور فراهم است.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: بحث دوم توسعه سیاسی است که یکی از مسائل مهم وزارت کشور است و این وزارتخانه نباید در جایگاه سیاسی کاری باشد و باید توسعه سیاسی را شفاف سازی و نهادینه کردن رفتار احزاب به منظور تعمیق بینش سیاسی و رفتارهای قانونی سیاسی می دانیم.

رحمانی فضلی افزود: در موضوع توسعه اجتماعی به دنبال مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی و ساماندهی و تقویت و تشکل های مردم نهاد و انضباط اداری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در حوزه توسعه امنیتی نگاه وزارت کشور مبتنی بر امنیت همه جانبه پایدار خواهد بود و ما باید بتوانیم با تکیه بر نیروی عظیم قدرتی را در این حوزه ایجاد کنیم که نگاه دشمنان رفع شود.

وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: در حوزه شهرها و روستاها به دنبال توسعه جامعه شهری و روستایی با تدوین طرح مدل یک پارچه خواهیم بود.

وی با اشاره به دغدغه های نمایندگان گفت: یکی از اصلی ترین آنها عزل و نصب مدیران در استان ها است و به دنبال تدوین شاخص هایی خواهیم بود که مبتنی بر آنها نیروها را انتخاب کنیم.

 رحمانی فصلی درباره شایعات در عزل و نصب ها گفت: تا کنون مصداق و موردی در حصوص مدیران وزارت کشور از جانب بنده مطرح نبوده است و با تعامل با شما این مشکلات را حل می کنیم.

وی درباره اعمال نفوذ در نحوه انتخاب استانداران گفت: ما مسیر قانون را در عزل و نصب ها طی می کنیم و وزارت کشور با توجه به شاخص های مورد تایید رئیس جمهور افراد را به هیات دولت معرفی می کند.

رحمانی فضلی همچنین برنامه بعدی خود را عدالت در تقسیمات کشوری دانست و تاکید کرد: باید طرح جامع تقسمیات کشوری را آماده کنیم و بعد از تایید شما آن را عملیاتی کنیم.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    7 0
    خیلی عجیب است که وزارتخانه ایی به این مهمی اصلا مخالف نداشته باشد!!!؟؟؟؟؟مثل اینکه خبرهایی است!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    7 1
    ایکاش فشارهای چهره های اصولگرای مجلس نبود و روحانی میتونست این وزارتخانه ی کلیدی رو به کسی بسپره که مورد نظر شخصی خودش و مردمی باشه که رای دادن. به هر حال ما صبوریم و این هم تجریه ای هست که 2 سال بعد 8 صبح در انتخابات مجلس شرکت کنیم. رای ندادن جز تضعیف خودمون دستاورد دیگه ای نداره.
  • امیرعلی A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    7 0
    دلیل این که ایشون و وزیر دفاع مخالف نداشتن چیه؟؟؟؟
  • ايراني IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    0 0
    خواهشن پيام حقيررابه اطلاع وزير محترم كشوربرسانيد از انتخاب ايشان كه فردي معتدل هستندهمه خوشحال شدندلطفادرموردتقسمات كشوري به خواست روستاهاهم توجه شودچون بعضي روستاها ناخواسته به عقد بخشهايي درآمدند كه بعضاراه روستاييان چپ وطولاني ترشده ويا به مركز شهرستان نزديك ترند تا مركز بخش