زاکانی، مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: دلیل مخالفتم، موضع اعتقادی نجفی است

علیرضا زاکانی نماینده دیگری بود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کرد.

 او با بیان این که دلیل اول مخالفتش با نجفی، موضع اعتقادی این وزیر پیشنهادی است، گفت: به واسطه جایگاه و رویکردی که آموزش و پرورش در تقابل نظام ارزشی اسلام با نظام غربی دارد، منشاء این مخالفت من نوع نگاهی است که آقای نجفی به آموزش و پرورش دارند. در جامعه اسلامی تعلیم و تربیت محور است و مرکز آن هم آموزش و پرورش است و این در حالی است که ایشان از بعد اعتقادی، اعتقاد لازم را نسبت به این جایگاه آموزش و پرورش ندارند.
او با بیان اینکه در فرمایشات امام و وصیتنامه ایشان، فرمایشات رهبری و قانون اساسی و مستندات انقلاب اسلامی توجه به این فضایل اعتقادی برای مسئولین مورد تاکید قرار گرفته، تاکید کرد: قانون برنامه پنجم بر تحول مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تاکید دارد و سند بنیادین تحول آموزش و پرورش هم در همان راستاست که تصویب شده و تکالیف آموزش و پرروش را معلوم و مشخص کرده است اما نکته اینجاست که در برنامه‌های آقای نجفی اولین بند این برنامه‌ها اختصاص به همین سند دارد و تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این نکات میرسیم که ایشان وعده‌ای داده‌اند مبنی بر تشکیل شورایی برای تغییر در سند مصوبی که در دولت دهم بخشهایی از آن اجرایی هم شده است.
این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه گفت: اگر کسی اشکالی به جناب آقای نجفی میگیرد بخشی از اشکال به نوع نگاه نادرستی است که به این مجمموعه انسان ساز دارند.
او ادامه داد: با توجه به دوره مدیریتی جناب آقای نجفی میتوان اذعان داشت که کمرنگ شدن ابعاد دینی و پرورشی در آن سیر هشت ساله وجود داشته است و نگاه حاکم و روح حاکم در این حوزه پرمسئولیت یک نگاه نادرست بود.
زاکانی اضافه کرد: ایشان میگویند معتقدم تعابیری که درباره آموزش و پرورش به کار برده شده چندان درست نیست مثلا در مصاحبه‌ای گفته‌اند آموزش و پرورش ما غرب زده است، کجای آن غرب زده است؟ یا این که در همان مصاحبه تاکید کرده‌اند که گفته می‌شود آموزش و پرورش ما انسان تراز غربی تربیت میکند، ای کاش این کار را می‌کرد چون بالاتر از چیزی است که در جامعه خودمان تربیت میکنیم.
این نماینده مجلس گفت: آقای نجفی، اگر آنها را بالاتر از خودمان میدانید و میگویید نمیتوانیم به آنها برسیم به کج راهه میرویم و مسئولیت شما در این وزارتخانه به صلاح نیست.
زاکانی در ادامه با بیان این که موضوع بعدی شخصیت سیاسی ایشان است، گفت: شخصیت سیاسی آقای نجفی یک شخصیت معتدل برای اداره جایی به عنوان آموزش و پرورش نیست. اگر بحث فتنه میکنیم به این دلیل است که فتنه ملاک و شاخص است. اگر راجع به فتنه صحبت میکنیم اصل فتنه را براندازی می‌دانیم که عده‌ای در داخل دانسته یا نادانسته تصدی آن را بر عهده گرفتند.
او همچنین توضیح داد: بعد از انتخابات 88، من گفتم عده‌ای هستند که سوال دارند و باید به آنها پاسخ داده شود اما عده‌ای آتش‌افروزی میکنند و باید با آنها برخورد کرد. منظور ما از فتنه گروه بزرگی است که به تقلب در انتخابات معتقد بود و اتهام بزرگی به نظام وارد کرد و منظور ما کسانی هستند که آتش‌بیار این معرکه بودند.
او با بیان این که آقای نجفی اگر آن روز متوجه نشدند چرا تا امروز زبان در کام گذاشته‌اند و درباره فتنه صحبت نمی‌کنند، در پایان گفت: ما حق نداریم عنان کار را دست کسی دهیم که به نظام اتهام وارد می‌کند.
23445

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    91 4
    "منظور ما از فتنه گروه بزرگی است" این جمله یعنی چی؟؟!! نه خداوکیلی کسی میدونه واسه ما هم بشکافه!
    • سبحان A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      55 3
      با سلام. به نظر من جناب دکتر نجفی از هرحیث صلاحیت سکاندار این کشتی را داراست. همان کسانی که می خواهند ایشان را تخریب کنند مخالف این نظام و انقلابند.
    • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      17 0
      این جمله یعنی یه پرانتز باز که تعداد زیادی را می توان داخلش قرار داد و تخریب کرد
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    طلایی ترین عصر آموزش و پرورش بعد از انلاب دوران وزارت دکتر نجفی بود و بس.
    • ب IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      83 8
      من بعنوان یک فرهنگی حمایت کامل خود را از آقای دکتر نجفی اعلام میکنم.
    • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      6 44
      افتضاح.
    • جواد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      10 76
      طلایی ترین . شرط می بندم زیر 33 سال سن داری بابای من فرهنگی بود و هست .میگه بعد علی احمدی اون از همه بدتر بوده.
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    اگر این مخالفان فتنه را نداشتند راجع به چی میخواستند صحبت کنند؟
    • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      55 6
      واقعا چیزی برای گفتن نداشتند انگار امروز همه قرار بوده راجع به موضوع فتنه کنفرانس دهند... جلسه هیچ شباهتی به جلسه بررسی صلاحیت برای رأی اعتماد نداشت
    • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      23 1
      هيچ دقت كردين از روزي كه اين فتنه نقل محافل شده ديگه هيچ نشاني از دشمني خونين با اسرائيل و امريكا نيست ؟!!!!!
  • رشید A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    به جای رسیدگی به مشکلات مدارس، مطرح کردن چنین موضوعاتی هیچ فایده ای ندارد. خواست ما فرهنگیان از نماینده گان دادن رای بالا به دکتر نجفی و حمایت از ایشان است.
  • مجتبی EU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    73 4
    فقط و فقط فتنه، یعنی هیچ نقدی به برنامه های آقای نجفی ندارند. از 100 درصد موضوعات مخالفین کابینه، 80 در صد مربوط به سال 88 بود. امیدوارم آقای نجفی دفاع جانانه و صدقی رو از خودشان بکنند.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    13 97
    شیر مادرت حلالت که به حق سخن گفتی در ضمن فتنه 88 شاخص ولایت پذیری است
    • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      14 1
      شاخص ولايت پذيري محبت قلبي و تبعيت در حد توان از دستورات معصومين عليه السلام است ولاغير.
  • فرهنگی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    65 5
    اکثر قریب به اتفاق ما فرهنگیان خواستار وزارت نجفی هستیم .فرهنگیان عزیز لطفا نثبت یا منفی بدید /
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    44 5
    دست مخالفان دولت، به شدت خالی است.
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    32 3
    بااین اقای روحانی فراجناحی عمل کردند بعضی از اقایون اقلیت می خواهند تمامیت امور طبق نظر انان باشند .وفکر اسیب به کشورمان نیستند .بهتر هست مخالفان بگن برای این کشور چیکار کردند وکمی به فکر آخرت خود باشند
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    56 4
    درود بیکران بر دکتر نجفی
  • ali IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    71 1
    کاشکه موقع اتش گرفتن بخاری هم این کارارو می کردید نه فقط الان ...
  • بی نام DE ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    58 6
    عملکرد غیر فتنه گرها را در این 4سال دیدیم. همان بهتر که فتنه گرها بیایند.
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    37 4
    اقای زاکانی از کمکهای حوزه هنری به خود بگوید نه از وزیر محبوب فرهنگیان
  • محمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 56
    در کشور ما کم نیستند کسانی که با حفظ مصالح نظام حاضرند به مردم خدمت کنند که مورد تایید ما فرهنگیان هم باشند . آخه ایشان که حتی یک ساعت تدریس نکرده چه چیزی از معلمی میدونه ؟ واقعا حرفهای این نماینده محترم تکان دهنده بود . من به سهم خودم از انتقادات به جای ایشان تشکر و از این اعتدال تعجب میکنم . حالا شما هم که ادعای آزادی بیان دارید منتشر کنید و به رای بذارید تا نگن خبر آنلاین فقط نظرات موافق با تیتر رو منتشر میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فرهنگی A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    42 7
    به نظر میرسه مخالفان کلا با سر و سامون گرفتن وضعیت فرهنگیان مشکل دارن.حتما اونا هم مثل خیلی از دوستان دولت قبلی فرهنگیان رو شهروند درجه سه میدونن
  • نسرین A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    81 3
    اعتقادات اصول گرایان اشکالاتی دارد ولازم است در آن تجدید نظر کنند زیرا در عمل منجر به فقر وبیکاری و اختلاف طبقاطی بیشترو ازبین رفتن اخلاقیات و رواج دروغ و.....ودرنهایت ناامیدی ما مردم از آینده شد ودر این 8سال با پوست و گوشت خود این روند را حس کردیم. نمایندگانی که تعطیلی برنامه ریزی در کشور ، انرژی هسته ای دختر بچه ، اسکن کردن تمام لایه های بدن با گرفتن نبض،تحویل بودجه در بهمن ماه ....را دیدند و شنیدند وهیچ نگفتند ، دلسوز ما مردم ونمایندگان ما نیستندبازهم هیچ نگویند بهتر است.
  • بی نام EU ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    خودت چي هستي اقاي زاكاني؟بس كنيد اين صحبتهاي بي اساس رو.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      42 5
      شما خودت احراز صلاحیت شدی برا ریاست جمهوری ؟ پس چه جوریه در مورد انتخاب یه نفر دیگه که 18میلیون رای مردم رو پشت سرش داره اظهار نظر می کنی
  • بی نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    34 4
    نجفی میتواند برای نیازهای امروز کودکان و نوجوانان پاسخی امروزی داشته باشد
  • حسن IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    35 3
    امروز همه افرادي كه جلسه امروز را ديدند ادبيات موافقان كابينه را ديدند و مشاهده كردند و ادبيات مخالفان را نيز همچنين. اگر و تنها اگر بحث "اخلاق ديني و اسلامي" و "سيره انبيا و اوصياي الهي " را و "انصاف و عدالت در گفتار و رفتار" را ملاك مقايسه قرار دهيم به خيلي چيزها و نيت ها پي برده خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    36 3
    این رای اعتماد دادن شده آخرین محل اصولگراها برای ضربه به خواست مردم. متاسفم برای شما آقای زاکانی. یکی نیست بگه چرا خود شما رو رد صلاحیت کردن در انتخابات ریاست جمهوری!
  • مهدی احمدی دزفولی GB ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    39 4
    سلام امیدواریم مجلسیان بصیرت لازم را داشته و با اکثریت قاطع آرا به آقای نجفی رای اعتماد را بدهند
  • مهدی احمدی دزفولی GB ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    34 4
    سلام امیدواریم مجلسیان بصیرت لازم را داشته و با اکثریت قاطع آرا به آقای نجفی رای اعتماد را بدهند
  • خلیش IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    14 0
    کاش میشد که خبرآنلاین عزیز بازخورد این اخبار و نظرات خوانندگان رو حمع بندی کنه و یه جورایی دست نمایندگان برسونه. خبرآنلاین عزیز جوابیه ی بنده در مورد این انتقادات رو در بخشی که فیلم صحبت های این نماینده گذاشته شده می تونین ببینین لطفا یه جمع بندی کنین.
  • محمدرضا A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    26 0
    باسلام.خداراشكر مي كنم كه جلسات راي اعتمادباعث شده تا ملت شريف ايران به ماهيت اصلي اصولگرايان افراطي پي ببرندوبدانند كه اين قماش به تنها چيزي كه فكر نمي كنندبهبودزندگي مردم است وتنهافكرشان رسيدن به اهداف سياسي جناح خودباهرشيوه ممكن است مردم خود شاهدبودند كه ديروز اين افراطيون حتي براي رسيدن به منافع خود ارزش واحترام مجلس راهم زيرپاگذاشتند.چماق لري آقاي بزگواري نماينده كهگيلويه كه باعث تاسف وشرمندگي همه لرهاي عزيز شدياتوهين ها وبي ادبي هاي آقاي حكيمي به رييس جمهورمحترم همه وهمه صحنه هايي زشت از اصولگرايان افراطي مجلس بود.امابدانيدكه نماينده هاي مردم بادرك وهوشياري اجازه كارشكني به شما نخواهنددادوبه اميدخداباراي قاطع به كابينه خصوصا وزيرمحبوب جناب نجفي اين قماش افراطي ومتحجر راروسياه خواهدكرد.
  • sahab A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 43
    رای به نجفی برابر است با برگشت به بیست سال قبل، یعنی عقب گرد کامل آموزشی
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    11 2
    " اگر بحث فتنه میکنیم به این دلیل است که فتنه ملاک و شاخص است. " طوری صحبت میکند که انگار انقلاب عقبه ایی تا پیش از اتفاقات سال 88 نداشته . نخیر آقای زاکانی شاخص انقلاب ، جنگ ، امام و رهبری هستند . لطفا محل کاسبی جدید درست نکنید
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    9 0
    هر کدامشان نشریه ای باز کرده و در پوشش آن کمک های شرشار از پول ملت گرفته اند و نگران رانت های نا برابرشان هستند . از ایشان سئوال می کنم در ازای وجوهی که گفته میشود به عنوان کمک به نشریه ات گرفته اید به نظر خوذت چه تاثیر مثبتی بر جامعه گذاشته ای ؟
  • محمدرضا A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    9 0
    امثال ... و... و... و... وسايرهم حزبي هاشون كاسب كار فتنه هستندازديدگاه اين جماعت مقدس ماب ومتحجرهمه كساني كه به موسوي راي داده اند هم جزفتنه گران محسوب مي شوندوهرجاكه منافع اقليت خودرادرخطرببينندازاين حربه استفاده ميكنندگويا هنوز هم قصدبيدارشدن از خواب غفلت راندارند كه ببينندملت شريف ايران ازاين افراطيون وافكار پوچشون كه باعث نابودي اقتصاد كشوروكوچك شدن سفره هاي مردم شده است خسته شده اند وهرگزاجازه نخواهندداداحمدي نژادي ديگرقدم درعرصه تصميم گيري واجرايي كشورنهد
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    2 0
    ور همه باید در صحنه حضور داشته باشیم تا اقلیت افراطی رای اکثریت را خدشه دار نکنن