کارلوس کروش:اگر می خواهید برای تعطیلات به برزیل بروید من نیستم/ قول دادم تیم برود جام جهانی و رفتیم

کارلوس کروش در مسیر بازگشت از کره در جمع خبرنگاران درباره صعود ایران به جام جهانی حرف های جالبی زد.

میثم بهرامی خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به اولسان کره جنوبی:کارلوس کروش می گوید حاضر نیست مربی تیمی باشد که در جام جهانی زنگ تفریح باشد. او می خواهد در تیمی کار کند که برای صعود به برزیل می رود. یعنی باید همه چیز در بهترین شرایط باشد. این خواسته اوست برای ماندن در ایران که خیلی شفاف در جمع خبرنگاران مطرحش می کند. او در مسیر بازگشت از کره در هواپیمای اختصاصی تیم ملی این گفت و گو را خیلی صریح با همه خبرنگاران حاضر در هواپیما انجام داده است.
سفر خاطره انگیزی شد. آمدن به کره و رسیدن به جام جهانی.
بله شکی نداریم. روزی بود که متحد و هم دل کنار هم بودیم و به نتیجه کارمان رسیدیم. افرادی که اشتیاق به هدف رسیدن را کنار نگذاشتند به هدف رسیدند و روز به یاد ماندنی را ساختند. واقعا احساس خیلی خوبی است. احساسی داریم که می‌خواهیم آن را با هواداران میلیونی ایرانی تقسیم کنیم. یک احساس خوب و فوق العاده. واقعا حائز اهمیت است که اشاره کنیم تک تک بازیکنان که در خط مقدم این مبارزه بودند با انگیزه و روحیه بالا جنگیدیند. ما در زمین جنگیدیم و به جام جهانی رسیدیم.
*و اگر قرار باشد این شادی را با کسی تقسیم کنید ؟
اول از همه با مردم خوب ایران اما بعد از آنها ، باید از کسان دیگری هم تشکر کنم البته عده آن‌ها زیاد نیست! این عده به تیم ملی نزدیک بودند و همیشه اعتماد به نفس را به ما منتقل کردند و ایمان داشتند که ما می توانیم کارمان را انجام دهیم. کفاشیان هیچ وقت به ما پشت نکرد. اعتماد به نفس را به ما می داد. همه گونه حمایت می کرد و این اعتماد و ایمان را داشت که می توانیم موفق باشیم. مشکلات زیادی در طول این دو سال و دو ماه داشتیم که با توجه به تمام این مشکلات ریئس فدراسیون هیچ گاه میدان را ترک نکرد .البته باید تشکر کنم تشکر ویژه از اعضای هیات رئیسه. آقای نبی و همچنین از هواپیمایی آسمان که در این پرواز حساس همیار ما بود. در انتها می‌خواهم این را بگویم که بعضی از شما دوستان در ابتدای حضور من در ایران در کنار من بودید. این دفعه پنجم است که در رده بزرگسالان تلاش برای جام جهانی را به عنوان سرمربی تجربه می کردم . در این 5 بار ، سه بار موفق شدم به جام جهانی برسم. به عنوان ناظر تکنیکی و مدیر فنی تیم ایالت متحده هم که حضور داشتم 4 بار در جام جهانی حضور پیدا کردیم اما به عنوان سرمربی سه بار این اتفاق افتاده است.
*مسیرمان سخت شده بود اما در نهایت پیروز شدیم.
من نگاهم همیشه به این فرایند صعود نگاه قدم به قدم بوده. به یاد دارم که ابتدا گفتم به شما که راه صعود ما سخت و دشوار خواهد بود. ما با توفان و دریای پرتلاطم مواجه خواهیم شد. بعضی روزها هم آرام خواهد بود.
در طول روزهای خوب مثل امروز که روز بسیار خوبی هست شما می توانید شاهد دوستانتان در کنارتان باشید. امروز آقای کفاشیان دوستان بسیار زیادی دارد. ولی وقتی شما روزهایی را پشت سر می گذارید که روزهای خوبی نیست شما کیفیت دوستان خودتان را می بینید. اینجا می خواهم بگویم که با کیفیت دوستان مان بود که توانستیم به موفقیت برسیم. تعدادشان زیاد نبود ولی دوستان بسیار خوبی بودند. و رمز و راز این موفقیت و فرمول موفقیت این بود که این دوستان متحد کنار هم بودند و همدیگر را تنها نگذاشتند. بعضی از آن‌ها بازیکنان بودند. من باز هم در انتها این را می خواهم بگویم که فوتبال ایران باید افتخار کند چون بازیکنان خوبی دارد که باید در اختیار تیم ملی باشند.
*همه الان دوست دارند درباره آینده بشنوند؟
حالا در مورد آینده صحبت کنیم. آینده خیلی ساده است. شما دو راه دارید. یا می‌خواهیم برای تعطیلات به برزیل سفر کنید. یا می‌خواهید به برزیل بروید تا با تمام شرافت و غرور رقابت کنید. اگر می خواهید برای تعطیلات به برزیل بروید من نمی خواهم عضوی از این گروه باشم. چون واقعا من دوست ندارم برای تعطیلات به آنجا بروم. ترجیح می دهم جای دیگری را در زمان دیگری بروم برای تعطیلات. اگر ایران می خواهد به جام جهانی برزیل سفر کند که با تمام غرور بجنگد باید خیلی از چیزها را عوض کنیم. نمی توانیم این مسیر را ادامه دهیم و هر روز به خودمان دروغ بگوییم. اولین کاری که باید انجام دهیم این است که باید سعی کنیم خیلی سخت تلاش کنیم و سعی کنیم انگیزه تیمی را به وجود بیاوریم و به مسیرمان ادامه دهیم. باید برنامه بسیار خوبی را تنظیم کنیم تا آماده باشیم که رقابت کنیم. اگر غیر از این باشد سریعا کشته می شویم.
*و برای رسیدن به این ایده آل چه کاری باید انجام بدهیم؟
کاری که ما باید انجام دهیم این است که سقف آرزوهای مان را بزرگ تر کنیم. باید سخت تلاش کنیم و کوشش کنیم و سعی کنیم آماده باشیم. به خودمان القا کنیم که می رویم برزیل تا به مرحله دوم صعود کنیم. باید قوی باشیم و به آن ایمان داشته باشیم.
بعضی از دوستان الان درونشان خوشحال هستند که به هدفمان رسیدیم. ولی الان زمان آن است که سخت بجنگیم و آماده باشیم. سعی کنیم با داشتن این فاکتور مهم بجنگیم. ما احتیاج به بازی‌های دوستانه خوب داریم. لیگ خوب و برنامه آماده سازی خوب. از همه مهمتر احتیاج داریم قلب بزرگ و مستحکمی داشته باشیم . ذهنی بزرگ و والا. به خودمان بقبولانیم که می رویم برزیل با تیم‌های بزرگ بجنگیم و مبارزه کنیم. کلمات آخر من این است. الان زمان این است که تصمیم گیری‌های مناسب را انجام دهیم. زمان این نیست که خودمان را پنهان کنیم.
*شما شرط تان را گفتید. فکر می‌کنیم مهیا شود؟
این یک انتخاب برای فدراسیون فوتبال است. و بقیه دست اندرکارانی که وظیفه دارند بر دوش آن‌ها هست. بقیه این داستان وظیفه من نیست. وظیفه من این است که تجربه و دانشم را به ایران بیاورم. این راهی است که من توصیه می‌کنم آن را ادامه دهیم.
به عنوان مربی وظیفه من این است که این راه را مشخص کنم اما پیاده کردن آن و ادامه دادن آن برمی‌گردد به مسئولان که این تصمیم را بگیرند. مثال خیلی کوچک و واضحی می‌خواهم بزنم. مثالی که دغدغه شده. بازیکنانی که اینجا در این هواپیما هستند باید 15 تا 20 روز استراحت مطلق داشته باشند. اگر به استراحت نپردازند به خاطر یک فصل 11 ماهه را پشت سر گذاشتند و فصل قبل هم استراحتی نداشتند مصدومیت‌ها از راه خواهد رسید و وقتی می‌خواهیم برای جام جهانی استفاده کنیم مصدوم می شوند. 12 جولای فصل جدید شروع می شود. بازیکنان باید از نظر بدنی و ذهنی آماده باشند. این لیگ باید با یک برنامه ریزی دقیق شروع شود. یک برنامه هم برای جام حذفی داشته باشیم که برنامه تیم ملی چه زمانی خواهد بود. بازی‌های حذفی چه وقت خواهد بود.ما باید این فضای مناسب و فرصت مناسب را ایجاد کنیم که این زمان مناسب باشد. ما باید با تیم‌های افریقایی و امریکای جنوبی و اروپایی روبرو شویم. باید این فرصت را به بازیکنان جوانمان بدهیم تا این بازی ها را قبل از جام جهانی تجربه کنند. بازیکنانی مثل شجاع و علیرضا و محسن مسلمان و رضا حقیقی باید تجربه رقابت بین المللی داشته باشند. شما دیروز در مقیاس کوچک فضای جام جهانی را تجربه کردید. دیروز شاهد بودید استادیومی که نزدیک به زمین بود . 50 هزار نفر دیروز سر و صدایشان بیشتر از 100 هزار نفر در آزادی بود. بعضی از بازیکنان ما واقعا دیروز با این مسائل به خوبی برخورد کردند و این فشار را کنترل کردند . برای یک بازیکن بدون تجربه این کار واقعا عالی است. واقعا آن‌ها قهرمان هستند. یک بار دیگر می‌گویم که زمانی نداریم. این برنامه ای است که باید انجام دهیم.
*این تدارک شاید کمی برای ایران دشوار باشد...
فوتبال بین المللی در جهان مثل ایران نیست که هر وقت یک تعطیلاتی برسد همه می روند شمال. شما باید یک تصمیمی را چهارشنبه بگیرید بعد بگویید دوشنبه برمی گردیم. نه این طوری نیست. امروز 19 جون است. دو ماه و نیم دیگر در آگوست یک بازی دوستانه داریم. با کی؟ نود درصد تیم‌های بین المللی الان برنامه هایشان را در اختیار دارند و می‌دانند با کی بازی دارند. ما نمی توانیم به جام جهانی برویم و با موریس یا ماداگاسکار بازی کنیم. الان زمان این است که تصمیم گیری کنیم و انتخاب درست داشته باشیم . شما دو نوع آدم دارید در دنیا. افرادی هستند که وقتی یک وعده غذای خوب می خورند و سیر می شوند می گویند برویم بخوابیم. تنها زمانی به کار کردن فکر می‌کنند که گرسنگی دارد فشار می‌آورد. اتفاقی که برای این افراد می افتد این است که اگر غذا به آنها نرسد خسته و گرسنه می شوند و می‌میرند. افراد دیگری در دنیا هستند که وقتی یک وعده می خورند از انرژی آن غذا استفاده می کنند که بروند از انرژی آن غذا اندوخته بیشتری به دست بیاورند. الان زمان این است که از انرژی و فضای خوبی که به دست آمده استفاده کنیم و برای خودمان اندوخته بیشتری به دست آوریم.
*و اگر بخواهیم مستقیم با مردم سخن بگویید ؟
کلمات آخرم به ایران و ملت ایران. امروز 19 جون( 29 خرداد) باید همگی جشن بگیریم. از آن لذت ببریم و جشن. فردا صبح اول وقت همه باید برگردند دفتر و کار شروع شود. فردا جشن تمام می‌شود.
*دلتان هست ایران بمانید یا نه؟
من جواب سئوال تان را پیشتر دادم
*شما گفتید ایران خانه من است ؟
دو سال است می‌گویم و هیچ شکی در آن نیست. من هر روزم را برای همان روز برنامه ریزی دارم و برای همان روز زندگی می کنم. فردا دست خداست. دلیل آمدن به ایران این بود که تیم را برسانم به جام جهانی . من سرمربی‌ام. مثل شما خبرنگار نیستم. مسئول فدراسیون نیستم. زندگی من این است که رقابت کنم و ببرم. رقابت کنم و ببرم. دوباره کلمات من همان است که قبلا گفتم. اگر بخواهیم برویم برزیل ببریم من هستم. اگر برای تفریح برویم نیستم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    کیروش با آشنایی که از ایران و ایرانی بدست آورده علی رقم اینکه سبک بازی تیمش رو دوست ندارم بهترین گزینه موجوده
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    440 7
    عملکرد کیروش از آمدنش تا کنون بهترین درس مدیریتی است که باید به عنوان کتاب برای علاقه مندان منتشر شود. او واقعا یک مدیر شش دانگ است
  • داود A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    360 3
    تفکر مربی طراز اول بین المللی یعنی این. اینجا تفاوت دیدگاه مشخص میشه. امیدوارم مسئولین عاقلانه تصمیم بگیرند و کی رش ماندگار بشه
  • مهدی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    297 7
    احسنت به این مربی سخت کوش
  • ماهان سیلور A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    امیدوارم روزی تو رو دوباره روی نیمکت منچستر یونایتد ببینم اما این بار به عنوان سرمربی
  • ناشناس A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    197 6
    چقدر خوب میشود مسئولین حرف های آقای کی روش را به دقت بخواند و گوش بدهند و با همین آقا سخت کوشش کنند و از تفرقه و از خود نظر دادن پرهیز نمایند تا به امید حق سال آتی مردم دوباره جشن ملی بگیرند .مهم این است که مسئولین از خود خواهی و نظر تنگی بشدت پرهیز نمایند . به امید خدا
  • ariya IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    261 7
    هر طور که شده باید نگهش دارن، ضمنا این مصاحبشم خیلی به دلم نشت...
  • شعبانزاد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    215 7
    خدائیش برنامه ریز مراسم سکو در آزادی باید 10 روز بره انفرادی. اون از لوله دودزایی که داشت بازیکنان رو دچار مشکل تنفسی می کرد. فشفشه ها هم به جای پخش شعله، داشت سکو رو آتش می زد. هیچ آدم عاقلی تو روز روشن هم آتش بازی نمی کنه. هیچی معلوم نبود. همیشه باید یه جای کار بلنگه.
    • ehsan EU ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      12 1
      همیشه اون طرف کار که می لنگه دست آدمی کوچکی است که از بند پ استفاده کرده از اینا هیشه و همه جا راریم اگه نبودن که وضعمون این نبود
  • saman IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    پیروزی کیروش و تیم ملی ایران رو به خبر آنلاین و پرویز مظلومی و محمد مایلی کهن تسلیت عرض میکنم
    • قرمز IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      تسلیت به فتل و گروهبان.....................................
    • محمدرضا A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      و تسلیت سنگین تر یه سخنگوی فتل و گروهبان منصور پور حیدری خیلی دلشون می خواست ایران نتیجه نگیره و انتقادات را شروع کنن و دوباره بشن سر مربی و 10 تا 10 تا بخوریم تو رو خدا چاپ کن
    • آرش CZ ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      6 19
      منصور پورحیدری ١٣ بازی مربی تیم ملی ایران بود بدون حتا یک باخت!! کجا ١٠تا ١٠ تا خوردیم ؟! . با دانمارک، مکزیک و امریکا هم بازی کردیم در ضمن!
  • علي EU ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    207 5
    تيم ملي تازه داره درست ميشه. كجا بذاره بره؟
  • امير A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    به اين ميگن يه مربي حرفه اي و كاربلد.... اگه يه مدت ديگه تيم ملي دستش باشه ايران مطمئناً به روزاي اوجش بر ميگرده ، فقط تو رو خدا رحمتي رو دعوت كن .
  • بی نام CA ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    100 4
    چقدر این خبرنگارها از ایده های مدرن عقب هستند، طرف هزار تا فسلفه بافته، بعد طرف مثل بچه ننه ها میپرسه شما گفتید ایران مثل خانه شما هست!!
    • بهزاد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      3 0
      ای ول. زدی تو خال.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    52 2
    ممنون آقای کروش . امیدوارم قدر شما زو بدونیم.
  • پیام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    این تیم امیر قلعه نویی بود که به جام جهانی رفت ، تا قبل از آنکه بازیکنان استقلال و سیستم امیرخان اجرا شود چه نتایجی گرفتیم ؟ با کیروش با این نحوه بازی دفاعی و کسل کننده زنگ تفریح و مایه آبروریزی در جام جهانی خواهیم شد .
    • ایمان IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      80 8
      شما کجایی؟تو باغی؟ یا تو....استغفرالله
    • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      51 6
      یادتون نره تیم ملی یونان با همین سبک قهرمان اروپا شد، اینتر با همین سبک قهرمان اروپا شد، چلسی با همین سبک از سد بارسلون گذشت! وقتی با تیم قوی تر از خودت بازی میکنی اگه عادی بازی کنی مسلمه که سوراخ سوراخ میشی! باید با تیم های قوی تر با تدبیر بازی کرد. مطمئن باشید اگر مقابل کره زیبا بازی میکردیم حتی اگر چهار گل میزدیم، حداقل چهار گل هم میخوردیم حذف شده بودیم.
    • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      26 3
      تیم امیر قلعه نوعی؟!!میدونی اگه رضا قوچان نژاد نبود الان کجا بودیم و حال و روزمون چی بود؟!!سه تا بازی اخر رو کی برامون دراورد؟نکنه رضا گوچی دست پرورده قندلیه؟!!یادت رفته همین قندلی از خدا بیخبر چطور کیروش رو چشم ابی معرف میکرد و بهش میتاخت؟؟یادته وقتی رضا قوچان نژاد رو اورده بود چقدر بهش تاخت که کیروش شده دلال بازیکن دورگه؟!!خدایا تحمل بعضیها که خودشون رو به خواب و نفهمی میزنند چقدر سخته!!میدونی از 5 تا بازی که رحمتی جون شما تو دروازه بود چند امتیاز گرفتیم؟فقط 8 امتیاز!از ازبکستان باختیم از لبنان باختیم تو خونه با قطر مساوی کردیم..ولی با رفتن ایشون از 3 بازی 9 امتیاز گرفتیم!!تو بازی کره به کدوم بازیکن استقلال مینازی؟جباری که دوتا پاس سالم نداد؟اگه رحمان و سید جلال نبودند که فاتحمون خونده بود
    • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      17 5
      یا خود قلعه نویی هستی یا یکی از بستگانش یا از نوچه هاش ،بس کنین بابا دیگه خیلی تابلوئینا، والا
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    60 4
    الان همون زمانی رسیده که همه انتظارش رو میکشیدیم باید صعود مقتدارنمون به جام جهانی رو یک بهونه و تلنگری بدونیم برای متحول کردن لیگ و فوتبال کشورمون تا بتونیم بریم مراحل بالاتر جام جهانی و چند سال دیگه مثل ژاپن راحت بریم جام جهانی. انشاالله که مسئولان فوتبال قدر همچین فرصتی را بدانند تا یک عمر نامشان جاودانه شود در تاریخ فوتبال ایران
  • داش آکل IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    97 4
    «کلمات آخرم به ایران و ملت ایران. امروز 19 جون( 29 خرداد) باید همگی جشن بگیریم. از آن لذت ببریم و جشن. فردا صبح اول وقت همه باید برگردند دفتر و کار شروع شود. فردا جشن تمام می‌شود.»
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    8 122
    حالا تو ناز میکنی؟؟؟
  • پسر ابی GB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    به نظر شما قیافه رحمتی الان چه شکلیه؟اون که میخواست با امیر خان برگرده تیم ملی؟
    • مهدی شکیبا راد A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      34 56
      میخواهم جواب گستاخی بعضی ها را بدهم انشاالله به حق سید بودن سید مهدی رحمتی ادمین عزیز چاپ کند:چند سال است موفقیتی در فوتبال ورزش پر خرج کشورمان بدست نیاورده ایم در این سال اخیر برای حضور در جام جهانی جنگیدیم از همان بازی های اول همان زمانی که وقتی اسامی بازیکنان را گزارشگر بازی اعلام میکرد خیالمان از بابت دروازه راحت بود بازی ازبکستان و کره نشان بزرگی برای این گفته من است،حال بد یا خوب درست یا اشتباه سید مهدی یک جوان ایرانی تحت فشار اقدامی میکند که همانند او علی کریمی هم این کار را کرد و دیدید که به فوتبال برگشت خوب این وسط حق سرمربی است از این کار راضی یا ناراضی باشد اما حرف من این است چرا اینقدر راحت زحماتش را فراموش میکنیم؟الان عروسی تو محله ماست فکر سختی جام جهانی هم باشید همین.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      23 5
      رحمتی به ملتش پشت کرده مثل سربازی که از جبهه جنگ فرار کنه و به دشمن پشت کنه ما به هیچ وجه رحمتی و عقیلی رو نمی بخشیم. هیچ ملتی سرباز فراری از جنگ رو نمیبخشه حداقل کار اینه که برای همیشه از چشم ملت بیفته و به تیم ملی دعوت نشه واقعا برای افرادی مثل محمد علی پیروانی متاسفم که در تلویزیون سنگ رحمتی رو به سینه میزنه ! واقعا" برای کسی که کار زشتی میکنه باید پاداش داد؟ پاداش پشت کردن به تیم ملی جایزه دادن و بردن جام جهانیه؟ هیهات!
    • ساسان IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      15 2
      بعضیا یا اکثریت؟؟؟ جناب علی کریمی به خاطر دعوا با افراد غیر فوتبالی گفت امثال ما میریم تا اینا بیان،به مدیریت بدی که بر فوتبال ما حاکمه اشاره کرد....رحمتی چی؟واسه رقابت نکردن با داوری تیم ملی رو رها کرد...هر چقد استقلالی یا پرسپولیسی متعصب باشی تفاوتو میفهمی........کیروش:تیم ملی خونه ی توست علی کریمی
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    93 14
    آبدان برزیلته بالاخره تیم ملی جواز سفر به آبودان رو گرفت
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    114 4
    این چقدر با ما فرق داره!!
  • جواد A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    در مورد بازیهای دوستانه با تیم های طراز اول دنیا باید بگم که با انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری و تعامل خوب ایشان با کشورهای جهان مشکلی نداریم اگر واقعا مسئولان فدراسیون به فکر باشن...
  • فقط کیروش A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    52 3
    کیروش نشون داد که واقعا بیخود نیست مربی با رنگینگ 16 دنیاست. واقعا فوتبال فهمه و خیلی خوبم با فرهنگ ایران عادت کرده ولی ای کاش مسعود شجاعی رو تو دو بازی اخیر زودتر تعویض میکرد خیلییییییییییییییی ضعیف بود مسعود
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    79 5
    کی‌روش اگر به هیچ دردی نخوره همین که جلوی بازیکن‌سالاری رو گرفت کلی ارزش داره.
  • ياسر A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    47 5
    كارلوس بايدبماندتاتيم نتيجه بهتربكيرد
  • بی نام DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    15 48
    مربی بین المللی فقط فیروز کریمی!!! بعد مایلی کهن بعد ...
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    37 1
    ما تنها در فوتبال مشکل برنامه ریزی نداریم هر گوشه ای از ایران را که نگاه بکنی مشکلات در حد تیم ملی و لالیگاست.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    46 4
    من و بچه های محلا آمادگی خودمون رو یرای برگذاری یه بازی دوستانه با تیم ملی اعلام میکنیم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    36 2
    رفهای اقای کیروش بسیار اموزنده و عاقلانه هست ... احتمالا فدراسیون یه چند ماهی تو خواب جشن صعود به تیم ملی بخوابه
  • وحید EU ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    22 4
    من مطمئنم این حرف ها رو برای همه ی زندگی هم میشه بکار برد. برای مردمی که عادت کردن به کار کم عادت کردن به کوچیک زندگی کردن...
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    13 38
    تیم ملی زیبا و تهاجمی بازی میکند. سرشار از تاکتیک است. فرصتهای گل فراوانی میسازد. تمام تیمها را مقتدرانه لوله کرده و به شانس متکی نیست. اصلا هم بعد از آن نتایج بد به بازیکنان و سیستم دفاعی این فصل قلعه نویی پناه نبرده است. خیره کننده بازی میکنیم و با ساختن دیوار گوشتی یازده نفره دفاع نکرده و ضد فوتبال بازی نمیکنیم. وقت کشی هم که حاشا. اگر دفاع کره آن سوتی بچگانه را نداده بود و یا آن توپ خطرناک کره گل میشد ما باز هم از کیروش تعریف و تمجید میکردیم!!! خدایا ما ایرانیها را ا زافراط و تفریط حفظ بفرما.
    • ali A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      1 2
      تیمی که ابزار نداره و تعداد پاس های متعددشون دو رقمی نمی شهباید همینجوری بازیکنه
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    39 84
    این بازیهای ضد فوتبالی با دفاع یازده نفره و بردهای شانسی و عدم صعود تا ثانیه آخر بازی را اگر مربی وطنی بود تاکنون حیثیت برایش نگذاشته بودیم. به شما برخورد؟ حقیقت تلخ است؟ سر خودمان را شیره بمالیم؟ خوب، فورا منفی باران کنید!
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    29 71
    نام: کیروش سیستم بازی: علی اصغری نوع بازی: دفاعی ضد فوتبال (دیوار گوشتی) سیستم نتیجه گیری: شانس فراوان حامی: ملت افراط و تفریط ایران نتیجه گیری: پول فراوان
    • بی نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      134 3
      شانس یک بار یا دو بار به سراغ ادم میاید نه 5 بار!! اگر به شانس معتقدید بد شانسی های مقابل لبنان در بیروت و ازبکستان در تهران را چگونه توجیه میکنید؟ نام: کیروش سیستم بازی: دفاعی نوع بازی: تخریبی امکانات در اختیار: افتضاح!!!!
    • بی نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      26 7
      نام: اردشیر لقب:گروهبان قندلی سیستم بازی بکش زیرش،کدخدا منشی سیستم نتیجه گیری: همراهی بازیکنان حریف حامی: بعضی داورها نتیجه گیری: مازراتی
  • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    17 61
    منصف باشین، کروش کاری واسه تیم نکرده، اصلا خود تیم ما پتانسیل مربی هایی مث کروش رو نداره. به نتایج بازیها دقت کنین، یا با یه گل شانسی میبریم یا کلا میبازیم. اونم یه توپی از پای یکی در میره میره تو گل حریف. اصلا فقط رو خط شانسیم، وای به حالمون اگه از این خط بیفتیم پایین،کروش که سهله خود مورینیو هم کاره نیس تا به تیم ما نظم بده.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    15 59
    با امثال نكونام و شجاعي كيسه بكس حريفان مي شويم
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    10 2
    خب یه چیزایی هم دست فدراسیون نیست چون همه دنیا با ما مشکل دارن یا ما با همه دنیا مشکل داریم! حاضر نیستن بازی تدارکاتی انجام بدن... زمان خاتمی با آث میلان و برزیل بازی میکردیم حالا با بورکینوفاسو و جزایر قناری
  • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 5
    آقا یک نفر طرفدار قلعه نوعی اومده اینجا هی ... مینویسه با چند تا کامنت چرا خبر آنلاین هی منتشر میکنه معلومه از یک ای پی هستش
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    28 11
    یه کار خوب کی روش کرد و اون ای بود.اکثر بازیکنا رو استقلالی گذاشت مثل اسپانیا که بیشترشون بارسایی ان این به نظم و هماهنگی بهتر کمک می کنه.(حداقل در دفاع که این طور بود)
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    13 2
    خداییش کاری به استقلال و پرسپولیس ندارم . ولی تو اولسان تنها باری که توپ رفت تو هجده قدم کره همون توپ گوچی بود . دیگه حتی یه توپ از محوطه جریمه کره رد نشد. با وجود اینکه تیم ما قدرت حفظ توپ نداره حتی چند تا پاس سالم نمیتونن بهم بدن .چرا واقعیت رو نمیپذیریم .منم خوشحالم به عنوان یه ایرانی .ولی دوست دارم برد تیمم همراه بازی زیبا باشه نه بر اساس یه اتفاق .ولی با این وجود از همه بازیکنان و کادر فنی ممنونم خداقوت خسته نباشین
  • farid IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    16 2
    امروزتا صبح بیدار بودم وبازی ایتالیا با زاپن رادیدم خواهش میکنم همه درخواست کنیم این بازی را یکبار دیگراز تلویزیون نمایش بدهند . بهیچوچه نمشد تصور کرد تیمی که اینطور ایتالیای پرافتخار وهمیشه مدعی راذلیل و دست بسته دراختیار دارداز اسیاست . بیائید واقعیتها را بشناسیم وبجای حرف زدن . شعاردادنوسرمست از پیروزیهای هرچند بزرگ کارکنیم وفقط کارکردن وریاضت کشیدن است که ممکن است مارابه سطح تیمهای همچون زاپن وکره برساند
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    7 3
    فتل جان كجايي
  • بلبل یحیی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    3 2
    کیروش به لطف رحمان برد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    4 0
    به نظر من باید تیم ملی به همین وضع ادامه یابد با سرمربی کروش.
  • حسین A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    3 0
    چیزی به نام شانس وجود ندارد توپ از زیر پاش در نمیرفتو اگه رحمان نبودو ... مطمعن باشید اگر تیم ملی برنامه ریزی نداشت هیچوقت موفق نمیشد حداقل کیروش میگم. چه کسی میتونست بگه قوچانژاد همچین بازیکنی واسه تیم ملی میشه یا رحمان تو همچین بازیهایی فیکس باشه و ستاره بشه نه مردونه اگه خودت بودی رحمانو دروازه میزاشتی یا میرفتی می افتادی به پای رحمتی! یکم واقع بین باش تو رو خدا
  • محسن A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    0 0
    خداییش بی انصاف نباشید.کی روش حق داره سیستم دفاعی بازی کنه چون بازیکن خلاق و بین المللبوی انچنانی در اختیار نداره...شاید اگه بازیکنای جام جهانی المان رو که همشون تو اوج بودن رو در اختیار داشت با سیستم تهاجمی بازی میکرد...بازیکنایی مث کریمی مهدوی کیا کعبی نکونان که تو اوج بود.. البته اندرانیک عالی بود