۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

علی بنی شیخ الاسلامی

روزی که تیم ملی در تهران به ازبک باخت منتقدین کروش را به باد انتقاد گرفتند. البته انتقاد طبیعی بود اما برخی پا را از گلیم خویش بیشتر دراز کردند و گفتند کروش در برابر دلارهای قطر سر تعظیم فرود خواهد آورد و او دوست دارد میزبان جام جهانی 2022 به این تورنمنت صعود کند... آن روزها گذشت و امروز ایران به عنوان تیم نخست گروه آ به جام جهانی صعود کرد.
بعد از باخت به ازبک خیلی ها هیچ شانسی برای تیم ملی متصور نبودند. می گفتند:«تیمی که توان پیروزی مقابل قطر در تهران را نداشته آیا می خواهد در دوحه این تیم را شکست بدهد؟ بر فرض که این اتفاق صورت بگیرد و بر لبنان هم در تهران فا ئق آید، تکلیف بازی با کره جنوبی در شهر اولسان چه خواهد شد؟
کروش تنها بود. فرار نکرد. ماند و با همه این حرف ها مبارزه کرد. در درون خون و دل خورد و به جای فرار از معرکه مبارزه را به شاگردانش یاد داد. کروش درمانی سبب عبور از همه موانع شد.اول قطر. دوم لبنان و سوم کره جنوبی. همه این ها در حالی بود که سید مهدی رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرده بود و دروازه بان شد رحمان احمدی که پیش از این برای تیم ملی بازی نکرده بود! مضاف بر اینکه اشکان دژاگه، موثرترین بازیکن تیم ملی برای این سه بازی مصدوم شد...
یادتان هست. روزی که اشکان دژاگه به اردوی تیم ملی آمد، پرویز مظلومی گلایه کرد که چرا او به محض حضور در اردوی تیم ملی باید برای ایران بازی کند؟ او در همان گام نخست دو گل برای تیم ملی زد. رضا قوچان نژاد که آمد تیم ملی، گفتند کروش از رضا پول گرفته، در ادامه به عادل فردوسی پور هم تهمت زده شد که برای کروش بازیکن می آورد و دلالی می کند...
در این بین خصوصا بعد از بازی با ازبک گفتند:« کروش نفر دوم خوبی است نه نفر اول خوبی. بهتر است تیم را از کروش بگیریم و بدهیم امیر قلعه نویی...»
از هیچ به صعود رسیدیم آنهم با کروش درمانی. او بازی اش را خوب بلد است. با صحبت های چوی جنگ روانی به راه انداخت و تدبیری اتخاذ کرد که در نهایت ایران، کره را در خاکش شکست داد و جهانی شد آنهم به عنوان تیم نخست گروه آ. صعود کردیم آن هم در ماه هایی که میانگین سنی تیم ملی به 28 سال افزایش پیدا کرده و ستاره های امروز تیم ملی ستاره های دیروز هستند. دیگر باشگاه ها ستاره نمی سازند و کیفیت لیگ افت فاحشی داشته و از همه مهمتر مربیان باشگاه ها به جای کمک به کروش روبروی او ایستادند.
این صعود فنی بود و البته باید به پای کروش نوشته شود. تیم او در 8 بازی دو گل خورد و از کره عبور کرد.تیم او در اولسان مقاوم بود و البته این مقاومت را از کروش به ارث برد که در برابر همه ناملایمات ها ایستاد و تهمت ها را برتابید تا خلافش را ثابت کند. از دقیقه یک دروازه ایران مورد آماج حملات بازیکنان کره قرار گرفت اما مدافعان ایستادگی کردند. یک لحظه فرصت برای رضا قوچان نژاد کافی بود تا کار را تمام کند. همانند کاری که خداداد در بازی با استرالیا انجام داد.
این پیروزی مبارک همه ایرانی ها، حتی آنهایی که به کروش عناد داشتند. این پیروزی مبارک کروش که برای اعتلای نام ایران از جان مایه گذاشت و فوتبال مقاومتی را به شاگردانش آموخت. البته برای آزمون های جهانی باید خیلی بیشتر از این ها کار کنیم...باشد که اولین کارمان تمدید قرارداد کروش باشد. اگر بازی با تیم های بزرگ را مبنای دوم قرار دهیم در جام جهانی هم درخشان خواهیم بود.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    جون عزیزتون ما رو احمق فرض نکن."شرایط جدول" را نگاه کن.می بینی اگر ما میبردیم تیم اول میشدیم و اگر کره میبرد اونا اول میشدن.کمی از سطحی نگری فاصله بگیرید.
    • علی A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      9 50
      به این بدبختی و 94 دقیقه دفاع و یک توپ شانسی و پدیده هایی که میسوزونیمشون دیگه عادت کردیم
  • حقیقت DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    243 5
    متاسفانه همان باندهای مافیایی که بازیکن و مربی های خاصی را به باشگاه ها تحمیل می کنند ، نتایج را عوض می کنند و ... ، برای تیم ملی هم برنامه دارند. برخی از مربیان هم آگاهانه یا ناآگاهانه با آن همراهی می کنند . همین الان هم برخی از آنها و همدستانشان وارد گود شده اند و با شانسی خواندن پیروزی دارند زمینه چینی میکنند . همانهایی که یک زمانی زیرآب ایویچ بزرگ را زدند به اسم اینکه یک مربی ایرانی باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند ، و بعد نتیجه اش را دیدیم ، چرا اگر یک مربی بزرگ باشد ، باج نمی دهد و بازیکنان آقایان را دعوت نمی کند ، پس بحث ویترین هم منتفی خواهد شد . درود بر فدراسیون و کیروش که جلوی این افراد مقاوت کردند .
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    155 8
    عالی بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    173 5
    یکی از مدیر عاملان ... یکی از باشگاهها گفته بود کیروش از قطری ها میترسه باید ... مربی بشه!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      53 3
      اگه گفتین کی؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    زنده باد کروش که کوروش فوتبال ایران شد! درس اخلاق و خدمت به مردم را با حذف بازیکن سالاری و تعهد به وطن در هر شرایطی ، به بازیکنان داد. خسته نباشی اقای کارلوس:)
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    فقط همین مونده کیروش بشه دستیار قلعه نوعی.اونوقت میدونید چی میشه تموم مربیان مطرح دنیا در عرض یک روز خودکشی را به این ذلت ترجیح میدند.دیگه دوره امثال قلعه نوعی،پروین در تیم ملی تموم شده چه به عنوان سرمربی ،چه به عنوان دستیار و یا چه به عنوان توپ جمع کن و تدارکات
    • حامد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      90 7
      درود به شرفت
  • ناصر EU ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    91 15
    فوتبال مقاومتی دیگه چه صیغه ایه؟
  • مهدی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    164 7
    خدا وکیلی خوب روی بعضی ها کم شد. افرادی مثل پورحیدری، رحمتی و یا مایلی کهن توی این مدت کم به کیروش حمله نکردند ولی واقعن خوشحالم که کی روش با عمل جوابشون رو داد. به نظرم همین که رحمتی رو دعوت نکرد به تیم ملی یکی از بزرگترین کارهاش بود که به ارزش پیراهن ملی رو به آقایون یادآور شد
    • hmp A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      90 4
      لایک دوست عزیز. فقط مظلومی رو یادت رفت.در موردرحمتی هم کارش درس بودبه این دلیل که خود رحمتی خدافظی کردو به کیروش ربطی نداشت که اینقدبش انتقادکردن و خوب کرد درمقابلش ایستادو کوتاه نیومد واین درحالی بود که خیلی ازهمین به اصطلاح کارشناسان صعود رو بدون رحمتی محال میدونسن ولی دیدیم که رحمان احمدی ستاره بازی اخرشد ودرسه بازی یک گل هم نخورد.پیرهن تیم ملی پیرهن استقلال وسپاهانو... نیس که امثال رحمتی وعقیلی وگردان واسش نازکنن.
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    کیروش میدون قلعه نوعیه.البته در اینکه کیروش خیلی از قلعه نوعی و دیگر مربیان ایرانی بزرگتره شکی نیست ولی تیم قلعه نوعی نبود تو جدول 3 میشدیم.
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      45 4
      بازیکن از استقلال بود ولی سبک بازی اصلا استقلالی نبود که بنویسیمش به حساب قلعه نوعی
    • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      30 5
      اتفاقا دروازه بان تيم قلعه نويي كه نبود 3 بازي اصلا گل نخورديم فكر نمي كنم به جي بيگ زاده و جباري(چقدر اين بازي آخر توپ لو داد) و نكونام تيم بد تر از اين ميشد نه اينكه هر توپي راحت مي اومد رو دروازه ، بيچاره دفاع تيم و احمدي افتخارات رحمتي: خوردن گل از لبنان در پيت (با سوتي جلو آمدن) خوردن گل از ازبك تو آزادي (با سوتي جلو آمدن)
    • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      31 5
      امثال تو همون ادمهایی هستید که میگفتید همون 8 امتیاز از 5 بازی رو هم مدیون رحمتی هستیم و اگه کیروش رحمتی رو دوباره نیاره تو گروه پنجم هم نمیشیم!!از 3 بازی بدون حضور این اقا 9 امتیاز گرفتیم و حالا که روتون کم شده رحمتی رو ول کردید رفتید سراغ استقلال!!کیه که ندونه صعود ما فقط به درخشش رضا قوچان نژاد و فرصت طلبی اون وابسته بود؟یادتون رفته وقتی کیروش رضا گوچی رو دعوت کرد همین اقایون مدیر عامل و سرمربی شما چه بلایی به سرش اوردند؟!میشه افتخارات استقلالیها تو بازی با کره رو نام ببری تا ما بفهمیم چطوری باعث برد کره و صعود شدند؟!مهاجمانتون گلزنی کردند؟!!هافبکهاتون بازی سازی کردند و بازی کره رو خراب کردند؟جباری رو دیدی چطور پاس میداد؟دروازه و مدافعان بودند که تیم رو نجات دادند
  • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    افتخار می کنم که دشمن کروش هستم. افتخار می کنم به روسیاهی در برابر این فریبکار.
    • مانی A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      109 3
      و افتخار کن به منفیات .... تا اموراتت بگذره
  • ابی GB ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    85 3
    این چرندیات چیه؟پس اگر سید جلال نبود اگر قوچان نزاد نبود؟خوبه هنوز 3 تا از بازیها رو برده وگرنه اعدامش میکردین کدوم مربی ایرانی جرات این رو داره جلو بازیکن مشهور وایسته و اون رو به تیم دعوت نکنه برای افکار پویده متاسفم
  • بی نام JO ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    23 38
    باز داریم بت سازی می کنیم. دوستان عزیز کروش مربی بزرگی هست. بزرگی ایشان هم به دلیل حرف من و شما نیست بلکه رزومش این رو نشون میده. اما دلیل نمیشه کسی ازش انتقاد نکنه. اتفاقا باید انتقاد کرد ازش تا تیم ملیمون بتونه پیشرفت کنه همانطور که انتقادات کروش از ما و سیستم فوتبالمون میتونه باعث پیشرفت فوتبال ایران بشه. اینقدر صفر و صد نگاه نکنیم و کروش رو مرد مطلق فوتبال و منتقدان وطنیش رو یک مشت خائن ندونیم.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    62 4
    روز های گذشته مجری رادیو ورزش اعلام میکرد که ای مردم کروش سرمربی نیست بلکه فقط یک دستیار و استعدادیاب خوب هست. بارها ازش شنیدم که میگفت کروش سرمربی نیست.به فرض که کروش سرمربی نیست آیا در اون موقعیت حساس باید اینطور به سرمربی تیم ملی حمله ور میشدند آیا باید اینطور سرمربی تیم ملی رو پیش مردم و بازیکنان تخریب میکردن؟ آیا این مشکوک نیست؟احتمالا از نظر ایشون تیم ملی رو باید برای جناب قلعه نویی سند بزنیم.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    87 4
    دم کی روش گرم که به افرادی مثل رحمتی فهموند تیم ملی یعنی چی...... اصلا به نظرم هر مربی بیاد نباید رحمتی رو دعوت کنه اگرم دعوت میشه باید رو نیمکت بشینه چون دروازه بان ما الان رحمان احمدی هستش...شیره رحمان
  • ممسنی A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    57 1
    عشقی کروش
  • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    23 89
    وقتی اسکلت تیم شاگردان قلعه نوعی هستند ومستقیم ازاستقلال به اردوی تیم ملی رفتند منکرنقش قلعه نوعی نبایدشد.اینقدرمرغ همسایه روغازنپنداریدلطفا!اتیم ملی محصول باشگاه های ایرانی ومربیان ایرانی است.به مربیان ایرانی بایداحترام گذاشت.همین آقای کیروش ماروبه لبنان بازوند!به ازبکستان هم!این بازی آخرهم که ابروباد ومه وخورشیدوفلک دست به دست هم دادند ومارفتیم برزیل!امااین هابهانه ی توهین به مربیان وطنی وانکارارزش هاوزحمت هاشون نبایدباشه!زنده بادایران وایرانی!
    • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      67 3
      چرا حرفهای غیرمنطقی میزنید! در بازی رفت لبنان و ازبکستان بازیکنان ما چند فرصت گل از دست دادند؟ اگر یک سوم انها گل میشد که لبنان سوراخ سوراخ شده بود! بازیکنها از استقلال بودند ولی ایا سبک بازی هم استقلالی بود که قلعه نوعی نقش داشته باشد؟ آن توپی که قوچان نژاد دزدید و گل کرد چند بازیکن تربیت شده مربیان داخلی میتوانستند گل کنند؟ انصاری فرد؟ برهانی؟ قاضی؟ یا حاتمی؟!!! مربیان با ارزشی در ایران داریم مثل جلالی، فرکی، ابراهیم زاده و ... ولی کدامیک شهامت داشتند رحمتی و عقیلی رو کنار بزارن؟ ولی کیروش براحتی گذاشت چون از نظر فوتبالی بزرگ بود.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      17 4
      نكنه بازي يك گله كره و قطر شاهكار قلعه نويي بود درخشش اين دو بازي هم سيد جلال، احمدي و قوچي غير استقلالي بودند منتظري دو تا سوتي داد دو موقعيت خطرناك به كره داد كه شانس آورديم مطمئن هستم غير از جباري، نكونام و صادقي و بيگ زاده تو تركيب اشخاص ديگر بودند چند موقعيت هم مي توانستيم درست كنيم.
  • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    88 4
    مطلب عالی بود. بزرگترین کار کروش صعود به جام جهانی نبود، بلکه بزرگترین کار او ابهت آوردن لباس مقدس تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بود که به امثال رحمتی و عقیلی نشان داد بسیار بسیار کوچک تر از تیم ملی هستند. امثال قلعه نویی و مایلی کهن وفتح ا...زاده و... که همه جوره به تیم ملی حمله کردند، حالا این صعود قاطعانه تقدیم به این عزیزان!!!
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      4 23
      قلعه نویی کجا به تیم ملی حمله کرد؟
    • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      12 0
      غول رسانه ایه امیرخان روزی نمیشد که شایعه ی سرمربیگری این اقا رو تو تیم ملی انتشار نده. به هر حال خدا میدونه که کی علیه تیم ملی بوده کی نه. همه تاوان کارهاشون رو یه روز میدن. حتی اون آقایونی که تو اون بازی معروف با قطر کارهای بی شرمانه ای کردند که نتیجه رو تغییر بدند و البته تا حد زیادی هم اون کار رو کردند و به تقصیر کروش عزیز انداختن. خدا جواب این افراد رو میده
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    29 3
    رحمتی فقط پول رو میشناسه. او با کارش هیچ جایی تو دل مردم دیگه نداره و جام جهانی رو هم از دست داد چون دانیال داوری و رحمان احمدی بهترینند.
  • مهران IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    28 2
    اقاي مظلومي رو همه ميشناسن ....اين اقا زمان قطبي هم با اينكه تيم ملي خوب بازي ميكرد فقط انتقاد بلد بود ...ولي خود اين اقاي به اصطلاح مربي چه كارنامه اي داره؟ .....استقلال رو با اون همه ستاره هم از اسيا حذف كرد هم ليگ رو از دست داد...الومينيو رو هم كه فرستاد دسته يك..... فقط ميخاد بگه منم هستم...
  • حمید A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    24 1
    عرض بنده به مربیان مغرور ایرانی(قلعه نوعی ، مظلومی ، مایلی کهن ،و امثال اینها) است مربیانی که اگر تمام سواد و تجاربشان را روی هم بگذارند به نصف تجاب کیروش هم نخواهد رسید ، وقتی بعد رفتن بازیکنانی چون علی دایی ، کریم باقری ، عزیزی ، مهدوی کیا ، پاشازاده ، منصوریان ، عابدزاده ... هنوز جایگزینی برای آنها نداریم مقصرش کیروش است ؟ مگر او مربی تیمهای باشگاهی ما بوده ؟؟ مقصر همون مربیانی اند که نمیگذارند لیگ ما خروجی داشته باشد ، نمیگذارند فوتبالیستهای جوان و با استعداد وارد فوتبال شوند هرکس که پول دار باشد میتواند در تیمهای این آقایون جا داشته باشد نه بازیکنان با استعداد... حالا با این تفاسیر کیروش مقصر است ..... مردم خداوکیلی خودتان قضاوت کنید ...
  • زنده باد ایراننننننننننن IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 0
    متاسفم واس این کسای که نظر مفتو منفی میدن درباره کیروش و تیم ملی!!خذدا لعنتتون کنه شما ایرانی هستین؟؟؟واقعا؟؟خو شما بلدی بیا برو هدایت کن تیمو خبر خبرای منفی رو توروخدا پخش نکن سردرد میگریم اینجور از این حرفای بی منطق ممنون!!!