ازدواج‌های موقت آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند که اولین آسیب‌ اصلی، مبهم بودن سرنوشت فرزندان حاصل از چنین ازدواج‌هایی است چرا که در جامعه و خانواده از مقبولیتی برخوردار نیستند.

ایلنا نوشت:

یک استاد و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: ازدواج‌های موقت می‌توانند زمینه‌های بروز جرم و خشونت رادر جامعه پدید آورند به طوری‌که اکثر خلاف‌کاران حاصل ازدواج‌های موقت و صیغه‌ای در کشور هستند.
امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با طرد ازدواج‌های موقت در کشور تاکید کرد: ازدواج‌های موقت آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند که اولین آسیب‌ اصلی، مبهم بودن سرنوشت فرزندان حاصل از چنین ازدواج‌هایی است چرا که در جامعه و خانواده از مقبولیتی برخوردار نیستند.
او افزود: این فرزندان ناخواسته و یا حاصل از پدران چند‌زنی، در بزرگ‌سالی با جامعه کینه‌ورزی می‌کنند چرا که حتی نامشان در شناسنامه پدر هم ثبت نشده است تا حامی داشته باشند.
این آسیب‌شناس اجتماعی یادآور شد: حتی اگر نام این فرزندان در شناسنامه پدر ثبت شود نیز نمی‌توانند دربزرگسالی از هویت ملی و اجتماعی برخوردار باشند.
قرایی‌مقدم با بیان اینکه جامعه از گذشته‌های دور نسبت به زنان صیغه‌ای و ازدواج‌های موقت روی خوش نشان نداده تصریح کرد: زنان صیغه‌ای از قدیم مورد بی‌مهری، توهین و سرزنش قرار گرفته‌اند. چرا که به اعتقاد عموم مردم زن و بچه صیغه‌ای با زن رسمی تفاوت دارد.
به گفته قرایی‌مقدم راه‌کار امروز معضل ازدواج جوانان رواج ازدواج‌های موقت نیست و هرگز نباید تصور کرد که پوشش دادن رفتارهای جنسی جوانان با ازدواج‌های موقت امکان‌پذیر است چرا که با این راه‌حل اشتباه، از چاله درمی‌آییم و می‌افتیم درون چاه بزرگ‌تر.
این استاد دانشگاه و آسیب‌شناس مسایل اجتماعی، ازدواج موقت را پاک کردن صورت مسئله و کاستی‌های اصلی پیش روی جوانان دانست و عنوان کرد: باید با حل مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان آنها را به سمت ازدواج‌های ثابت و رسمی سوق دهیم چرا که هیچ مردی تمایلی به ازدواج موقت ندارد مگر اینکه تنوع‌پرست و یا بیمار باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    4 1
    این استاد دانشگاه اشتباه می کنند. از برج عاج پایین بیایید. یک روز مثل زنان پیاده در خیابان راه بروید تا ببینید چقدر برای زنان مزاحمت درست می کنند. این مزاحمت ها ناشی از میل جنسی نیست بلکه به دلیل شکسته شدن حریم هاست و این که مردها فکر می کنند حق دارند وارد هر حریمی شوند شکسته شدن حریم و عبور از مرزها را در رانندگی و تخلفات آن نیز هر روز می بینیم. اگر ازدواج موقت هم راه بیاندازیم باز هم مشکل حل نمی شود چون قبح مزاحمت برای زن از بین رفته است