۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
سیل پیام‌های تبریک به منتخب ملت ایران

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری چهره های داخلی و خارجی به او تبریک‌ گفتند.

سید صادق روحانی: رهبر معظم انقلاب روز گذشته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پیامشان به همین مناسبت با اشاره به حضور متراکم و خیره کننده ایرانیان مومن و غیور در صحنه حماسی انتخابات، این حضور عظیم را نشان دهنده رشد فزاینده سیاسی و پای فشردن بر مردمسالاری دینی صادقانه و باطل السحر بافته ها و گزافه های دشمنان حسود خواندند و فرمودند: پیروز حقیقی انتخابات دیروز ملت بزرگ ایران است که به حول و قوه الهی توانست گامی استوار بردارد و گوهر نفوذ ناپذیر و چهره ی پر نشاط و مصمم و دل سرشار از امید و ایمان خود را به نمایش بگذارد. اینجانب با خشوع و خاکساری در برابر لطف و رحمت خداوند حکیم و علیم، جبهه ی سپاس بر زمین می سایم و خود و شما را به ذکر و شکر و قدرشناسی این نعمت بزرگ فرا میخوانم و با سلام و عرض اخلاص به حضرت ولی اله الاعظم روحی فداه و تبریک به ملت عزیز و به رئیس جمهور منتخب جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ حسن روحانی نکاتی را به ایشان و همه آحاد ملت عرض می‌کنم. ( متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب را ایــنــجـــا بخوانید)

جدول حاضر مجموع پیام‌هایی است که خطاب به ملت ایران و رئیس جمهور منتخب ملت از سوی شخصیت‌های مختلف سیاسی و دیگر کشوهای جهان صادر شده است.

نام

عنوان

پیام

محمود احمدی نژاد

رئیس جمهور 

ضمن تبریک مجدد به جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی که مورد اعتماد اکثریت ملت قرار گرفته اند امیدوارم با قدرشناسی از عواطف و اعتماد ملت عزیز فرصت خدمتگزاری و تلاش برای استقرار عدالت و آبادانی کشور بیش از پیش مهیا گردد.از همه علاقه مندان به سرافرازی ایران انتظار دارد که در تمام فرصت ها رییس جمهور و دولت منتخب را برای پیشبرد هر چه بهتر امور یاری رساند اینجانب و دولت خدمتگزار تا آخرین لحظات مسئولیت همچون روز اول به وظایف خود به طور جدی عمل خواهیم کرد. ( متن کامل پیام)

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

صدیق گرامی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی (دام عزه)با سلام. توفیق جنابعالی در کسب رأی اکثریت ملت عظیم‌الشأن ایران را جهت خدمتگذاری در سمت ریاست جمهوری، تبریک عرض می‌کنم.

شکوه و عظمت انتخابات اخیر پشتوانه‌ای ارزشمند برای بهبود شرایط کشور به‌خصوص در زمینه حل مشکل گرانی و بیکاری خواهد بود. ( متن کامل پیام)

آیت الله آملی لاریجانی

رئیس قوه قضاییه

حضور کم‌نظیر ملت بصیر و مقاوم و خداجوی ایران اسلامی در این حماسه بزرگ را به ملت عزیز، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) و منتخب مردم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تبریک گفته و خداوند متعال را بر این نعمت عظیم شکرگزاریم. ( متن کامل پیام)

آیت الله هاشمی شاهرودی

رئیس هیات عالی حل اختلاف قوا

حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و تحیت.سپاس خداوند بزرگ را که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ملت شریف ایران اسلامی را در امتحانی سرنوشت ساز پیروز گردانید و لبیک گو به ندای رهبری معظم انقلاب جنابعالی را که از چهره های شاخص و موفق نظام هستید با رای قاطع به ریاست جمهوری اسلامی ایران انتخاب نمودند اینجانب این پیروزی را به مردم فهیم ایران اسلامی، رهبری معظم انقلاب و جنابعالی که امید موفقیت روز افزونتان را دارم تبریک می گویم و از خداوند متعال پیروزی و سربلندی اسلام را خواستارم.

آیت الله مهدوی کنی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

جناب حجت‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی (دام توفیقه)سلام علیکم و رحمة‌الله

ضمن احترام و تکریم نسبت به تمام نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب شما را در این عرصه خطیر تبریک گفته و توجه شما را به نکات ذیل جلب می‌کنم. ( متن کامل پیام)

آیت الله جوادی آملی

استاد حوزه علمیه و از مراجع تقلید

انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب این ملت بزرگ برای وفا به عهد از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و از هیچ کوششی دریغ نکند و با بهره ‌برداری از رهنمود رهبر محترم و مراجع عظام تقلید و اساتید و متخصّصان فنون، جهت استقلال نظام اسلامی و صیانت شئون داخلی و خارجیِ کشور سعی بلیغ فرماید. ( متن کامل پیام)

حسن غفوری فرد

دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران

به جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی منتخب محبوب و دوست داشتنی مردم غیور ایران اسلامی که انشاءالله سفیر آرامش، تعهد، ایمان، اخلاق ،پیشرفت و عدالت برای کشور خواهند بود و احیای فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامی در راس برنامه های ایشان خواهد بود تبریک عرض می نماید و برای بقیه کاندیداها که یک رقابت اخلاقی و اسلامی را به نمایش گذاشتند آرزوی توفیق و موفقیت دارم. ( متن کامل پیام)

عبدالرضا رحمانی فضلی

رئیس کل دیوان محاسبات کشور

اعتماد ملت شریف ایران به حضرتعالی و موفقیت آن جناب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. رجاء واثق دارم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) کما فی‌السابق منشأ خیر و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشید.

سید عزت الله ضرغامی

رئیس سازمان صدا و سیما

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی. اینک ضمن تبریک به جنابعالی به عنوان شخصیتی برخوردار از سوابق روشن و افتخارآمیز انقلابی و اسلامی و نیز به عنوان نامزد منتخب ملت که عهده‌دار مسؤولیت سنگین ریاست جمهوری دوره یازدهم شده‌اید، آمادگی رسانه ملی را جهت همکاری با رییس جمهور منتخب ملت و کمک به دولت جدید در تحقق مطالبات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و رفاه آنان، اعلام می‌داریم.

محمدرضا رحیمی

معاون اول رئیس جمهور

انتخاب شایسته جنابعالی را به عنوان رییس‌جمهور کشورمان تبریک و تهنیت می‌گویم. بی‌شک این انتخابات پرشور موجب آبروی مضاعف ایران و مردم‌سالاری دینی در چشم مردم منطقه و جهان خواهد شد و از این نظر به عنوان گامی به جلو در تمرین مردم‌سالاری و نقطه عطفی در انتشار افکار حیات بخش اسلام محسوب می‌شود. توفیق هرچه بیشتر جنابعالی در اعتلای میهن اسلامی و پاسداری از آرمان‌های امام خمینی(ره) و نظریات گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی را از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

احمد توکلی

نماینده مجلس شورای اسلامی

من امیدوارم که دولت جدید دولتی مقتدر، دانا و کاردان باشد و همه نیروها را در پی داشته باشد. با تصویری که از آینده دولت در ذهن من است همه گروه‌ها، احزاب و نهادها از دولت حمایت می‌کنند که این حمایت از سوی قوه قضائیه تبلور بیشتری خواهد داشت.

علی مطهری

نماینده مردم تهران

این پیروزی را به مردم رشید ایران، رهبر گرانقدر و جناب حجت الاسلام آقای دکتر حسن روحانی تبریک عرض می کنم. امیدوارم ایشان در دولت خود از رقبای خود در این انتخابات استفاده نمایند و کابینه دولت یازدهم مرکب از اصول گرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل و مظهر اعتدال و تدبیر باشد. ( متن کامل پیام)

محمد شریعتمداری

وزیر اسبق بازرگانی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

بنام یک ایرانی مسلمان وظیفه خود میدانم از تلاش های متراکم و کوشش های توان فرسائی که برای استقرار گفتمان اعتدال و  بازگرداندن تدبیر و فخامت به عرصه اجرایی کشور و امید در دل ملت غیور و صبور و نجیب و بزرگوار ایران اسلامی به عمل آوردید.

محسن مهرعلیزاده

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی

درود و سلام و تهنیت خود را نثار ملت عزیز ایران کرده و ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات بی شائبه برادران عزیزم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید محمد خاتمی و ایثار و فداکاری جناب آقای دکتر عارف و با تبریک به رئیس جمهوری منتخب ، جناب حجت الاسلام  و المسلمین آقای دکتر حسن روحانی و آرزوی توفیق ایشان در خدمت به کشور و ملت ، امیدوارم با استعانت از درگاه ایزد منان و بکارگیری  توصیه های مقام معظم رهبری و هموار نمودن مسیر توسعه عقلانیت و خردورزی و تقویت اصل اعتدل و میانه روی بتوانند با ایجاد وحدت و یکدلی در میان همه اقشار و استفاده از همه ظرفیت های موجود کشور، ایران و ایرانی را به قله عزت و اقتدار و رفاه و آسایش و مودت رسانده و شیرینی این حماسه سیاسی را با ایجاد زمینه های خلق حماسه اقتصادی ، بر کام ملت  بزرگ ایران مستدام نمایند.

منوچهر متکی

وزیر سابق امور خارجه

اعتماد قاطبه ملت عزیز ایران در سپردن مسئولیت مهم ریاست امور اجرایی کشور به جنابعالی را صمیمانه تبریک گفته، از خداوند بزرگ توفیق آن شخصیت خدوم و فرهیخته را در مسیر تحقق آرمان های امام راحل و مطالبات مردم و رهبری آرزو می نمایم.

محمد مهدی زاهدی

وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری

اینجانب پیروزی افتخارآمیز ملت بزرگ ایران در آفرینش حماسه سترگ و غرورانگیز سیاسی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و توفیق جناب عالی را در کسب اعتماد ملت عزت آفرین میهن اسلامی‌مان تبریک عرض می‌نمایم، با شناختی که از توانمندی‌ها و شخصیت حضرتعالی وجود دارد امید آن است این امانت بزرگ الهی را که ملت عظیم‌الشان به شما سپرده به شایستگی به سر منزل مقصود که همان رضای پروردگار و خلق اوست برسانید.

مصطفی پورمحمدی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی

اینجانب، این پیروزی را صمیمانه به جناب‌عالی تبریک می‌گویم و از لطف خداوند سبحان و عنایات خاص حضرت ولی‌عصر (عج) امید می‌برم که چهار سال پیش‌رو برای شما و همکارانتان، قرین تدبیر و برای ملّت آرمان‌خواه و صبور ایران، نویدبخش امید باشد.

صادق واعظ زاده

رئیس مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس‌جمهور منتخب ایران اسلامی

این موفقیت را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حضرت‌عالی به عنوان منتخب مردم ایران صمیمانه تبریک می‌گوید و رجاء واثق دارد تجارب ارزشمند و تدابیر متقن جنابعالی در حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تأثیر ماندگار برجای گذارد.



علاوه بر این برخی از سازمانها، نهادها، تشکل‌ها و احزاب نیز پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته اند.

احزاب، تشکل‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها

پیام

جمعیت ایثارگران و رهپویان

بی تردید آقای روحانی رییس جمهور همه مردم ایران است و ضروریست به مطالبات همه مردم توجه نمایند که در آرای مردم به ایشان و تک تک نامزدهای انتخابات تبلور داشت. آرای مردم را رای به اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، ولایت‌مداری، اعتدال، شایسته‌سالاری، قانون‌گرایی، مردم‌سالاری دینی، امنیت، تامین زندگی شرافتمندانه برای مردم می‌دانیم. ما بر این باوریم مردم خواهان کارآمدی بیش از پیش حکومت دینی زیر سایه ولایت فقیه، اعتدال و آرامش، خدمت صادقانه و پیشرفت همه‌جانبه‌ ایران اسلامی هستند. رییس جمهور منتخب از امروز تلاش نماید با به کارگیری مشاورینی دلسوز به مشکلات واقعی و حقیقی مردم متمرکز شود تا دولت آینده به کار‌گاهی بزرگ برای حل مشکلات مردمی مبدل شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ و تاریخ ساز به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، ملت شریف ایران و رئیس جمهور محترم و منتخب مردم جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، آمادگی همه جانبه خود را برای تعامل و همکاری با دولت آینده در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف قانونی محوله اعلام می‌دارد. ( متن کامل پیام)

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی، عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز تهران، انتظار می‌رود با استفاده از نیروهای ارزشی، ولائی و متدین، متخصص و کار آمد تمام تلاش خود را برای حفظ ارزشهای دینی و نشر معارف اهل‌البیت(علیهم السلام)، آبادانی کشور و رفع مشکلات اقتصادی انجام داده و توجه ویژه‌ای در جهت احقاق حقوق ملت شریف ایران در عرصه‌های جهانی بویژه در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مصروف سازد و قانون‌مداری را سرلوحه کار خویش قرار دهد.» ( متن کامل پیام)

حزب موتلفه اسلامی

حزب موتلفه اسلامی با اعلام حمایت و همکاری با دولت یازدهم از جناب آقای روحانی می‌خواهد قوانین لازم الاجرای باقی مانده بر زمین در حوزه اقتصاد،سیاست،فرهنگ و مسائل اجتماعی را از باب پایبندی به قانون اجرا کند.همچنین از وی می‌خواهیم در تعامل با قوا ، فصلی نو از همدلی را با مسئولان آغاز کند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

نیروی انتظامی انتخاب حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری، ایشان و تمامی ملت ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و اعلام می‌دارد؛ حافظان فداکار نظم و امنیت و آرامش با رییس‌جمهور محترم و دولت منتخب در چارچوب وظایف قانونی خود کمال همکاری را خواهند داشت. ( متن کامل پیام)

ارتش جمهوری اسلامی ایران

با تبریک این حماسه عظیم به حضور مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز و ملت قهرمان ایران و رئیس‌جمهور منتخب جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی از درگاه حضرت باریتعالی توفیقات روزافزون ایشان را در خدمت به مردم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و نگاهبانی از میراث معمار کبیر انقلاب یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خواستاریم.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران

جامعه حقوقی کشور خصوصا اساتید، نخبگان و فضلایی که در عرصه حقوق انسانی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، همانند گذشته از هرگونه همیاری و تلاش برای پیگیری آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی خصوصا در جهت صیانت از کرامت انسان‌ها و تحقق حقوق ملت مصرح در قانون اساسی و اجرای منشور حقوق شهروندی ارائه شده از سوی منتخب ملت، دریغ نخواهند کرد و بی‌ادعا و مشفقانه منتخب گرامی ملت را یاری خواهند کرد و امیدوار هستند که با همدلی مسئولان و مشارکت طیف‌های مختلف جامعه به سرعت روند پیشرفت و تعالی کشور پیموده شود.

سازمان دارالقرآن الکریم

ضمن تبریک به یازدهمین رییس‌جمهور ایران اسلامی آرزومند است دولت منتخب بتواند با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری و بکارگیری نیروهای کارآمد و متخصص نسبت به رفع مشکلات جامعه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی کوشیده و موجبات رضایت خداوند و حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم نماید.

مجمع روحانیون مبارز تهران

لازم می‌دانیم از رهنمودهای تعیین‌کننده مقام معظم رهبری و نقش سازنده و مؤثر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و دکتر محمدرضا عارف در خلق این حماسه بزرگ صمیمانه سپاسگزاری کنیم. حضور آگاهانه یکایک افراد، اقشار، گروها و احزاب بویژه احزاب اصلاح‌طلب که این پیروزی ارزشمند را به ارمغان آورد موجب تشکر و قدردانی است. این موفقیت را به ملت بزرگ و عزیز ایران و رئیس‌جمهور منتخب حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن روحانی، که یکی از باسابقه‌ترین یاران نهضت امام خمینی(ره) است، صمیمانه تبریک می‌گوییم و در آستانه سالروز ولادت حضرت بقیةالله(عج) نجات همه مظلومان و بی‌گناهان را از درگاه قادر متعال مسالت داریم.

سپاه حضرت محمد(ص)

سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ؛ یک بار دیگر بر عزم راسخ ملت همیشه سربلند ایران اسلامی که با اهتمام و اعتماد سرافرازانه خویش به ندای علی زمان لبیک گفتند درود می‌فرستد و پاسداران و بسیجیان این سپاه به شکرانه این پیروزی که در سایه توجهات و عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و هدایت و رهبری الهی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) محقق شده است سجده شکر می‌گذارند و از تمامی نهادها، ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌ها به ویژه اعضاء محترم شورای نگهبان، ستاد انتخاباتی وزارت کشور، کاندیداهای محترم، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، نیروهای مردمی و مخلص بسیجی به همراه هیئت امنای مساجد و دیگر اقشار دلسوز مردمی که در این حماسه بزرگ نقش آفرینی کردند تقدیر و تشکر می‌نمایند.

 

از سوی دیگر بسیاری از رهبران جهان، وزرای خارجه و شخصیت‌های بین المللی نیز پیروزی حسن روحانی را در انتخابات 24 خرداد تبریک گفته‌اند که در ادامه می آید:

نام

عنوان

پیام

سید حسن نصر الله

دبیرکل حزب الله لبنان

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن روحانی (دام عزه) سلام علیکم.ما در حزب الله لبنان به همراه همه مجاهدان و آزادگان در این شور مقاوم به جناب عالی بالاترین تحیات و تبریکها به مناسبت دریافت رای شایسته مردم ایران که بر اساس این اعتماد بزرگ مردم ایران رقم خورده است را تبریک می گوییم. ( متن کامل پیام)

لورن فابیو

وزیر امور خارجه فرانسه

انتظارات جامعه بین‌المللی در رابطه با ایران قابل توجه است به ویژه درباره برنامه هسته‌یی و مشارکت آنها در سوریه. ما آماده‌ایم با رییس جمهور جدید در خصوص آن (مسائل) همکاری کنیم.

فیلیپ جی کارنی

سخنگوی کاخ سفید

کاخ سفید برای تعامل مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌ای آمادگی دارد. آمریکا به ایرانی‌ها برای شجاعت حضور در انتخابات تبریک می‌گوید.

بان کی مون

دبیر کل سازمان ملل

دبیر‌کل، یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران که در تاریخ 14 ژوئن برگزار شد را با دقت دنبال کرده است و با رضایت مشارکت بالای گزارش شده (مردم در این انتخابات) را مورد توجه قرار داده است. وی صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به حسن روحانی به عنوان پیروز این انتخابات تقدیم کرد.

کاترین اشتون

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا

من همچنان قاطعانه به کارکردن با رییس جمهور جدید ایران در جهت یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک سریع برای مساله هسته‌یی متعهدم.

وزارت خارجه انگلیس

-----

این کشور از او (روحانی) می‌خواهد از این فرصت برای قرار دادن ایران در یک مسیر متفاوت برای آینده استفاده کند. رییس‌جمهور جدید باید به آن‌چه «نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی ایران» خوانده شده بپردازد، رابطه‌ای سازنده را با جامعه بین المللی به پیش ببرد و وضعیت سیاسی و حقوق بشر برای ملت ایران را بهبود ببخشد.

اما بونینو

وزیر امور خارجه ایتالیا

ایتالیا عقیده دارد که با دولت جدید روحانی، رییس جمهور ایران، کار کردن برای گسترش روابط دو جانبه و آغاز بدون تاخیر فصلی از درک جدید و گفت‌وگوی سازنده میان ایران و جامعه بین‌المللی ممکن خواهد بود.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح

امیر کویت

در پیام تبریک خود به روحانی، روابط خوب دو کشور و دو ملت دوست و خواست مشترک آنها برای تقویت و تحکیم روابط به گونه‌ای که در راستای منافع مشترک دو کشور باشد را ستود و برای رییس‌جمهور جدید ایران آرزوی موفقیت کرد.

حامد کرزای

رئیس جمهوری افغانستان

امیدوارم با آغاز کار دولت جدید، روابط میان افغانستان و ایران به عنوان دو کشور "برادر و همسایه" بیشتر از گذشته گسترش یابد.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی

امیر قطر

با ارسال پیامی به حسن روحانی انتخاب وی را به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران تبریک گفت.

ولادیمیرپوتین

رئیس جمهور روسیه

ابراز اطمینان می‌شود که فعالیت حسن روحانی در این جایگاه عالی رفاه دولت دوست ایران را ارتقا می‌بخشد و به تقویت بیشتر روابط روسیه - ایران منجر خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه

-----

امیدواریم دولت جدید حسن روحانی برای مردم ایران و دوست ترکیه آرامش و ثبات به همراه داشته باشد. ترکیه همان‌گونه که تاکنون با ایران روابط دوستانه و همکاری خود را ادامه داده است، با دولت جدید این کشور نیز همکاری‌های خود را بر اساس منافع متقابل و مشترک ادامه خواهد داد.

حمد بن عیسی آل خلیفه

پادشاه بحرین

در پیامی به حسن روحانی پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت و برای او و جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و شکوفایی را آرزو کرد.

الهام علی اف

رئیس جمهور آذربایجان

اطمینان دارم که از این پس نیز برای تداوم موفقیت آمیز همکاریهای دو و چند جانبه و مناسبات بین کشورهایمان که بر چنین پایه های محکم و مطابق منافع کشورها و ملتهایمان استوار گردیده است متقابلا تلاش خواهیم کرد.  مراتب تبریکات خود را باستحضار رسانده و سلامتی و خوشبختی شما و موفقیتتان در فعالیت برای رفاه ملت ایران را آرزو دارم

 

219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال مرکزی A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    56 3
    منو یادتون رفته بنویسید! منم بودم.
  • بی نام US ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    62 5
    حالا همین رو مقایسه کنید با 8 سال پیش که احمدی نژاد رئیس جمهور شد،خارجی چقدر به ایشان تبریک گفتند!!!
  • بهنام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    31 1
    ونزوئلا نیستا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکنه. . .