مشرق در گزارشی از حاشیه​های دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نوشت:

*رضا طاهری یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد چون احساس تکلیف کرده‌ام به صحنه آمده‌ام. طاهری خود را دارای شغل آزاد معرفی کرد و اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور دارد.
*روح‌الله اسلامی دیگر نامزدی بود که امروز برای ثبت‌نام در محل انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت. وی ایجاد شغل و اقتصاد اسلامی را از جمله برنامه‌های خود عنوان و تاکید کرد: در دولت وی قدرت در دست مردم است. اسلامی همچنین از علاقه خود به افکار ماکیاول و مارتین‌لوتر خبر داد و گفت که اگر رئیس جمهور شوم قدرت را خوشگل می‌کنم.
*فردی به نام حسین منظم هم داوطلب شد. وی می‌گوید: از احمدی نژاد در کابینه ام بهره می‌گیرم و با شعار "پژوهش و تحقیقات" آمده ام.

* از نکات قابل توجه در این دوره ثبت نام سیستم نوبت‌دهی است که نامزدها در ابتدا با گرفتن شماره و بر اساس نوبت به بخش‌های مختلف ستاد انتخابات مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی می‌کنند. این سیستم برای تسهیل در امر روند ثبت نام نامزها در ستاد انتخابات ریاست جمهوری قرار داده شده است.

دومین زن هم به برای ثبت نام آمد

دومین زن داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد. ثریا ملک زاده 52 ساله پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من فوق لیسانس بهداشت دارم و مدرک دکترایم را از مالزی گرفتم و آمده ام که بگویم زنان هم حضور فعال دارند.
وی وعده داد که اگر رئیس جمهور شود در کابینه‌اش "فیفتی فیفتی" استفاده خواهد کرد و اعضای کابینه‌ او 50 درصد زن و 50 درصد مرد خواهند بود.
ثبت نام معلول جسمی برای ریاست جمهوری

ستار غفاری جوان 29 ساله ای است که از تبریز برای ثبت نام با اتوبوس به تهران آمده و معلول جسمی است. وی می‌گوید: با شعار "خونی تازه در رگ های ایران" به میدان آمدم. احساس کردم ایران به من نیاز دارد.
غفاری که رشته نرم افزار خوانده است، تاکید کرد: من سیاستمدار مطرحی هستم که خیلی وقت است پشت پرده مانده‌ام و می‌خواهم خودم را مطرح کردم. وی در عین حال خود را جوانترین کاندید و متولد 1364 دانست در خصوص اینکه چه کسی را به عنوان کاندیدای قوی می‌داند گفت:  بهترین سیاستمداران کمتر حرف می‌زنند و کمتر گاف می‌دهند. من رجل سیاسی هستم و اشراف کاملی بر مشکلات کشور دارم.

کاندیدایی که خواست نامش فاش نشود

کاندیدای دیگری که نامش را معرفی نکرد گفت، بیکار هستم و آمده‌ام معضلات را حل کنم و هیچ سمتی هم به آقای هاشمی و اسفندر رحیم‌مشایی نخواهم داد هر چند که راه هاشمی را از مشایی را جدا می‌دانم.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    1 0
    باسلام . فقط 36 روز تا انتخابات وقت باقی مانده ، ملّت ایران هنوز نمی دانند که چه کسانی کاندیدا هستند . عملا مردم 20 روز فرصت فکرکردن دارند . اگر برای دختر یکی از مسئولین عالی رتبه ی مملکت ، خواستگار برود واقعا 20 روزه جواب می دهند ؟ باور کنید از موقعیّت آن دنیای داماد بیچاره هم خبر می گیرند . بهتر نیست کاندیداها از یک سال قبل ثبت نام نموده ، موضع و برنامه های خود را اعلام کنند ؟مثلا همه سایت ها نوشته اند هاشمی دقیقه 90 خواهدآمد . آقا مگر میدان فوتبال است یا قرار است هاشمی به ایران گل بزند ؟ آقایان اگر می خواهید بیایید ، خودتان را برای این مردم خسته و دلزده ، لوس نکنید . من خودم طرفدار هاشمی هستم ولی آقای هاشمی یک بار طعم تلخ دقیقه 90 آمدن را به ملّت ایران چشانده اند !!!!!!!!!!!!!