57 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، همه نگاه ها متوجه این انتخابات است و توجه ها از انتخابات شوراها دور مانده است.

محمود عزیزی: انتخاباتی که ثبت نامش از 27 فروردین کلید می خورد و اصولگراها می گویند امید اصلاح طلبان به آن است و از این جهت، آنها می خواهند همانند ریاست جمهوری بر روی انتخابات شوراها هم سرمایه گذاری کنند.
شوراها انتخاباتی بود که قدرت را به اصولگرایان بازگرداند و اتفاقا محمود احمدی نژاد در آن دوران یکی از چهره هایی بود که تلاش بسیاری برای رای آوری آبادگران در انتخابات شوراها کرد.
موج اظهارنظرهای انتخاباتی هم هر روز بیشتر می شود و رسانه ها با این اظهارنظرها بازار انتخابات را گرم می کنند.
اگر از کنایه های انتخاباتی دو طیف اصولگرا به یکدیگر بگذریم دیدار شریعتمداری و عارف دو چهره اصلاح طلب هم ظاهرا حاصل چندانی نداشته است. طیف پایداری هم فردا قصد دارد نشست خبری خود را برگزار کند. از سعید جلیلی و باقری لنکرانی به عنوان نامزدهای نهایی این طیف نام برده می شود. گزینه ای که البته حسینیان عضو ارشد این طیف اصولگرا می گوید اوائل اردیبهشت معرفی می شود.
اگر ائتلاف 5 نفره اصولگریان به قول خود پابند باشند و از میان خود یک نفر و ائتلاف پیشرفت یا همان 2+1  هم یک نفر را به میدان بیاورند، این دو گروه در کنار جبهه پایداری سه طیف اصلی اصولگرا هستند که به میدان انتخابات می آیند تا پیش بینی ابوترابی نامزد انتخابات ریاست جمهوری محقق شود که «اصولگرایان سه کاندیدا خواهند داشت.» این جمع را به چهره های منفرد مثل رضایی، سبحانی، سعدی کیا، فلاحیان اضافه کنید تا در کنار اصلاح طلبان یکی از پر رقابت ترین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد برگزار شود.
ماجرای حضور احتمالی هاشمی رفسنجانی و خاتمی هم به یک داستان دنبال دار تبدیل شده است.
از سوی دیگر حسین جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی می گوید نامزدهای ریاست جمهوری  خواهان دیدار با ایشان شده اند ولی آیت الله نپذیرفتند. اینها همه نشانه اصرارها، انکارهایی است که تا هفته آخر انتخابات ادامه دارد.
آنچه در ادامه می آید مهمترین اظهارنظرهای انتخاباتی 20 فروردین ماه 92 است:
 
  
اسم
سمت
اظهار نظر
مصطفی پورمحمدی
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز و عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان
اختلاف من با احمدی‌نژاد در رابطه با آقای قالیباف اتفاق افتاد.
همزمان با حضورم در وزارت کشور شورای اسلامی شهر تهران آقای قالیباف را به عنوان شهردار انتخاب کرده و انتصاب وی با حکم وزیر کشور قطعی می‌شد و این همان چیزی بود که احمدی‌نژاد با آن مخالف بود و با توجه به اینکه امضای حکم قالیباف در آن زمان کار درستی بود بدون در نظر گرفتن نظر رئیس‌جمهور و بدون اطلاع وی حکم قالیباف را امضاء کردم.
متاسفانه احمدی‌نژاد تنها به این دلیل که قالیباف رقیب انتخاباتی‌اش در انتخابات بود با انتصاب وی به عنوان شهردار تهران مخالف بود.چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوم قطعا از تمام پتانسیل رقبای انتخاباتی خود برای اداره امور کشور استفاده خواهم کرد.
علی اکبر ولایتی
نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
در دولت آتی یارانه نقدی نباید حذف شود بلکه قانون هدفمندی یارانه ها باید به شکل صحیحی اجرا شود. ریشه اصلی افزایش قیمت ارز را می‌بایست در ضعف مدیریت پولی و بانکی کشور و همچنین نگاه به ارز به عنوان یکی از منابع جبران کسری بودجه جستجو کرد.
 
حسن روحانی
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم
اگر چه شایعاتی درباره احتمال نامزدی آقایان خاتمی و هاشمی مطرح است، اما من نامزدی این دو نفر را بعید می​دانم
محسن بهرامی
رئیس ستاد انتخاباتی شریعتمداری
محمدرضا عارف و محمد شریعتمداری شب گذشته (یکشنبه شب) درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
منوچهر متکی
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری
بخش وسیعی از مشکلات اقتصادی نتیجه تحریم ها نیست.دولت یازدهم باید موانع تولید را از سر راه بردارد
کامران دانشجو
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
اگر عده ای معدود نشاط سیاسی را در ایجاد جنجال و آشوب و هوکردن این و آن و عکس آتش زدن جستجو می کنند بدانند، دیگر زمان اینگونه نشاط سیاسی به بهانه جامعه مدنی تمام شده است و این قبیل کارها در شأن دانشگاه نیست.
این گونه نشاط سیاسی که عده ای معدود اما پرقیل و قال به دنبال آن هستند تا به وسیله آن دشمنان نظام را شاد کنند، مردود است
مسعود حمیدی
مسئول حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور
کار ثبت نام از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از 27 فروردین ماه آغاز خواهد شد.
محمد جواد حق شناس
رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح‌طلبان
با توجه به اینکه همه منتظر روشن شدن تکلیف خاتمی هستند، بحث اجماع بر روی گزینه دیگر، پس از قطعی شدن نیامدن خاتمی مطرح می‌شود.
مجتبی شاکری
از اعضای تشکیل دهنده گروه «جبهه حماسه سازان»
معتقدیم که کاندیدای این جبهه باید نقاط قوت دولت امروز را منهای ضعف‌ها داشته باشد و همچنین دارای برنامه و تیم باشد و در بزنگاه‌های مختلف انقلاب از جمله دفاع مقدس و مبارزه با فتنه و انحراف سابقه و کارنامه مشخص و قابل قبولی داشته باشد؛ از بطن مردم، ساده زیست، فساد ستیز، پر تلاش، باتدبیر و از همه مهمتر عملا ولایتمدار باشد.
 آیت‌الله احمد جنتی 
دبیر شورای نگهبان
شورای نگهبان برای تحقق حماسه سیاسی در انتخابات، مسئولیت خود را به بهترین وجه انجام خواهد داد.
حجت‌الاسلام حسین جلالی
مسئول دفتر آیت‌الله مصباح
 
 
 
 
بسیاری از کاندیداها برای ملاقات با ایشان درخواست داده‌اند که هنوز موافقت نشده است.
 
روح‌الله حسینیان
عضو جبهه پایداری
جبهه پایداری از میان بسیاری کاندیداهای معروف و مطرح روی سه نفر به اجماع رسید که جلیلی، فتاح و لنکرانی هستند و از میان آنها یک نفر را انتخاب و اوائل اردیبهشت نهایی میکند
محمدرضا باهنر
کاندیدای ریاست جمهوری
نام گزینه نهایی ائتلاف اکثریت اصولگرایان قبل از ثبت نام نامزد‌ها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام می شود.اگر ائتلاف‌ها تعیین نامزد نهایی خود را به بعد از ثبت نام نامزدها موکول کنند کار برای آنها خیلی سخت خواهد شد.
آیت‌الله حائری شیرازی
امام جمعه سابق شیراز
در حال حاضر درباره بروز فتنه‌ای مشابه 88 پس انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار نظر نمی‌کنم، اما مردم به کاندیدایی از حلقه انحرافی رأی نمی‌دهند.
عباس عبدی
فعال سیاسی اصلاح طلب
مسأله اصلاح‌طلبان پرهیز از حضور نامزدهای انفرادی است
یحیی آل اسحاق
کاندیدای ریاست جمهوری
به نفع نامزد واحد اصولگرایان کنار‌گیری می‌کنم
مهرداد لاهوتی
سخنگوی شورای راهبردی حمایت از ائتلاف 1+2
تعداد اعضای هیات رییسه این شورا متشکل از 20 نفر است که رییس آن عوض حیدرپور نماینده شهرضا، نواب رییس یوسفیان‌ملا و قاضی‌پور نمایندگان آمل و ارومیه و تامینی نماینده رشت به عنوان دبیر و بنده به عنوان سخنگو هستیم. طرف دیگر بنده از محتوای جلسه دیروز استنباط کردم که اعضای هیات رییسه به اتفاق از بین سه نفر عضو ائتلاف بیشتر نظرشان به سمت آقای قالیباف است. این موضوع در جلسه هفته آینده مشخص می‌شود و در نهایت تعیین تکلیف می‌شود که آیا شورا از ائتلاف 1+2 حمایت می‌کند یا مشخصا با حمایت از آقای قالیباف کار خود را ادامه خواهد داد.
 
 
 

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • student IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام من دانشجوی علوم پزشکی تهرانم از خبر انلاین تقاضا دارم از وزیر بهداشت بخوان تکلیف امتحانات ما دانشجویان علوم پزشکی را روشن کنند ، همانطور که وزارت علوم این کار را کرد .دانشگاهمون که رو هواست امتحانم معلوم نیست زمانش کی هست ؟ واقعا اقای وزیز و همکاران خسته نباشین؟