کارشناسان سازمان ملل متحد درحال تحقیق درمورد این ادعا هستند که دانشمندان انگلیسی برای تقویت استدلال خود مبنی بر این که بشر عامل تغییرات آب‌وهوایی است، در اطلاعات اینترنتی دست برده‌اند.

این اتهامات پس از آن عنوان شد که تعدادی از ایمیل هایی که اعضای یک واحد پژوهش اقلیمی در اینترنت نوشته بودند، ماه گذشته به خارج درز کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، راجندرا پاچوری، رئیس هیئت کارشناسان تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد می گوید با این اتهامات بسیار جدی برخورد می کند.

این ماجرا تنها چند روز قبل از اجلاس مهم بین المللی تغییرات اقلیمی اتفاق افتاده که قرار است در کپنهاگ برگزار شود.

برخی کشورها از جمله عربستان سعودی که در اهمیت نقش بشر در تغییرات اقلیمی تردید دارند؛ می گویند ماجرای اخیر نشان می دهد که در اجلاس کپنهاگ باید طرح کاهش گازهای گلخانه ای کنار گذاشته شود.

ولی بان کی- مون، دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید با توجه به تعهد اخیر چند کشور مهم صنعتی در مورد کاهش گازهای گلخانه ای، شانس حصول توافق رهبران کشورها در اجلاس کپنهاگ افزایش یافته است.

لارس لاک راسموسن، نخست وزیر دانمارک نیز گفته است حصول توافق در کپنهاگ برای امضای یک پیمان لازم الاجرا در باره کاهش گازهای گلخانه ای، اکنون بسیار محتمل به نظر می رسد.

موضوع اجلاس کپنهاگ که از تاریخ هفتم تا هجدهم دسامبر / 16 تا 27 آذر با شرکت رهبران بیش از 85 کشور جهان تشکیل می شود، کاهش گازهای گلخانه ای است. پیمان کپنهاگ که اکنون پیش بینی می شود تا سال 2010 نهایی شود، جانشین پیمان کیوتو می شود که مدت آن در سال 2012 منقضی خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =