دبیر کل حزب اصلاح طلب مردم سالاری در نشستی خبری کاندیداتوری خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری با شعار "دولت اخلاق" رسما اعلام کرد.

مصطفی کواکبیان نماینده سابق مردم سمنان در مجلس در نشستی خبری با شعار "دولت اخلاق" صبح شنبه کاندیداتوری خود را برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای حضور در انتخابات شرطی ندارد، گفت: تنها شرط ما برای حضور در انتخابات اجرای دقیق قانون است.

تاکید بر اخلاقمداری و رعایت قانون کلید واژه های است که کواکبیان پیش از این نیز در سخنان انتخاباتی خود به آن اشاره داشته اشت، چه آنکه او در آخرین نشست انتخاباتی خود در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: لازمه انتخابات آتی ریاست جمهوری عمل به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از جنجال سیاسی و تلاش برای مشارکت حداکثری است.(اینجا)

کواکبیان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید هدف دلسوزان کشور باشد، گفت: هیچ کس نباید در جهت محدود کردن حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای کوچکترین اقدامی انجام دهد، همه باید دست به دست هم دهیم تا حماسه ای پرشور همچون خرداد 88 آفریده شود.

همچنین وی با بیان اینکه ما خوشحال می شویم حبس ها و حصرها وجود نداشته باشد، گفت: امیدواریم در آستانه عید نوروز وسیله استخلاص زندانیان سیاسی فراهم شود اما این را در راستای افزایش حضور مردم می خواهیم و نه شرط حضور.

کواکبیان از جمله چهره های اصلاح طلبی بود که بعد از حوادث انتخابات سال 88 چندین بار مورد انتقاد هم طیفان اصلاح طلب خود درخصوص موضع گیری‌هایش قرار گرفته بود و او نیز هربار از طرح لویی جرگه ای خود برای رفع اختلافات بعد از انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی سخن گفته است«وضع بنده در قبال آقایان موسوی و کروبی روشن است. قبل از انتخابات بنده مسئول ستاد حامیان آقای موسوی بودم و از این رفتار پشیمان هم نیستم اما بعد از انتخابات مایل نبودم که آن رفتارها دنبال شود؛ بر همین اساس بود که طرح لویی جورگه را مطرح کردم و خدمت آیت‌الله مهدوی کنی رسیدم. از مسئولان خواستم زندانیان سیاسی را آزاد کنند و از آن طرف هم دولت به رسمیت شناخته شود اما هیچ کس حرف مرا گوش نکرد 

کواکبیان بعد از ناکامی در انتخابات مجلس نهم با طرح مناسک «مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور» وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری شد. وی گرچه این طرح را اقدامی در جهت وحدت و همگرایی بین اصلاح طلبان عنوان می کرد در عین حال تاکید داشت تنها حضور خاتمی اجرای این طرح را منتفی و او را از ورود به انتخابات باز خواهد داشت.(اینجا) دبیرکل حزب مردمسالاری که دیدارها، سفرها و سخنرانی‌های انتخاباتی خود را از چندی پیش آغاز کرده بود در حالی امروز رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد که رییس دولت اصلاحات هنوز موضع گیری روشنی در خصوص ورود به انتخابات نداشته است. 

کواکبیان هرچند تا پیش از این معتقد بود دولت آینده باید ائتلافی از اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد(اینجا) اما مواضع اخیر وی چیزی متفاوت از آن را بیان می کنند چه آنکه او اخیرا در گفتگویی حفظ هویت اصلاح طلبی را در گرو داشتن نامزدی اصلاح طلب و عدم حمایت از کاندیدای اصولگرا دانسته است.(اینجا)

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميلاد IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    69 26
    شمادر حوزه ي انتخابيه خودتون هم راي نياوردين با چه استدلالي براي رياست جمهوري كانديدا شديد؟!!
    • رضا IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      8 15
      چه ربطی داشت؟؟ اختلاف با نفر اول زیاد نبوده درثانی مگه قراره همه جا اول شه
    • مرتضی US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      14 11
      احمدی نژاد هم در انتخابات شورای شهر رای نیاورد ولی بعدش رئیس جمهور شد
    • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      12 11
      رای نیاوردن کواکبیان در سمنان داستان داره شهردار شهر با کارای عمرانی تونست رای جمع کنه و مردم سمنان هم اکرا با اصولگراها موافق بودند که بعد از حمایت کواکبیان از موسوی تو انتخابات نظرشون راجع به کواکبیان تغییر کرد
  • بدون نام EU ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    29 54
    مردی بخدا
  • محسن IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    36 56
    تا الان از بقیه بهتره
  • دانشجو IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    58 26
    اعتماد بنفس در سطح تیم ملی ...... آخه این آقا که واسه مجلس هم رای نیاورد .
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    63 16
    چه شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    11 10
    این اقا تو سمنان رای نمی اورد چه به برسه به کشور ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    20 7
    اگه تو انتخابات سمنان راي نياورد نشون داد كه اصلاح طلب بدلي نيست. و به موقع دلايل ان منتشر ميشه . شما به برنامه و ها و گفته هاي ايشون توجه كنيد. آقاي قاليباف هم يبار راي نياورد . حتي احمدي نزاد هم تو انتخابات شورا راي نياورد.