رئیس جمهور به اظهارنظرها درباره سفر اخیرش به ونزوئلا واکنش نشان داد.

سید صادق روحانی :سفر محمود احمدی‌نژاد به ونزوئلا برای شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور برای وی حاشیه ساز شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که احمدی نژاد پس از درگذشت چاوز در پیامی به همین مناسبت گفت: تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد. رئیس جمهور پس از بازگشت از ونزوئلا نیز گفت: «چاوز منتظر مسیح (ع) و امام موعود بود و بارها این موضوع را به ما گفته بود که امیدوارم خداوند روح او را مورد آمرزش قرار داده و با اولیاء الهی محشور گرداند.»( ایــنــجــا)
آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این اظهارات رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: ایشان {رئیس جمهور} در جریان فوت آقای چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تسلیت نامه مفصلی نوشتند که این امر طبیعی و عرفی است. با این وجود اینکه یک انقلابی آزادی‌خواه را در ردیف شخصیت‌های بالای دینی قرار داده و تعبیراتی مطرح کنیم مبنی بر اینکه وی همراه حضرت عیسی(ع) و حضرت ولیعصر(عج) باز می‌گردد و کارهای خودش را انجام می‌دهد جای سئوال دارد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خطاب به احمدی‌نژاد گفت: شما درباره رجعت که یکی از اصول مسلم شیعه است چقدر مطالعه کردید؟ بحث رجعت از نظر منابع و فروعات دارای حساسیت ویژه‌ای است. چاوز یک مسیحی کاتولیک بوده است، نظر آنها این است که حضرت عیسی(ع) کشته شده و در دین مسیحیت نیز این مطلب وجود ندارد که رجعت صورت می‌گیرد.(ایــنــجــا)
امروز در حاشیه مراسم تجلیل از کشتیگیران؛ خبرنگاران از احمدی‌نژاد درباره اظهارات آیت الله یزدی پرسیدند که احمدی‌نژاد تنها به این جمله اکتفا کرد که‌ » ما آقای یزدی را دوست داریم.»
در عوض در این چند روز اخیر محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور به حاشیه‌های سفر احمدی‌نژاد به کاراکاس واکنش های متعددی نشان داده است. اتفاقی که در این سفر افتاد نحوه برخورد احمدی‌نژاد با مادر چاوز بود که دستان او را گرفت. عکسی هم که از این برخورد منتشر شده است مستند انتقادات وارده به رئیس جمهور است.(ایــنــجــا) مصافحه احمدی‌نژاد با مادر چاوز واکنش علما و روحانیون و برخی از نمایندگان مجلس را بر انگیخت. کما اینکه آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید این اتفاق را اسفناک خواند و گفت: اگر سخن نگوییم کم کم منکر معروف شده و این مسئله تبدیل به سنت می‌شود.(ایــنــجــا) آیت الله یزدی نیز درباره این اقدام رئیس جمهور گفت: من کاری به شرع، حلال و حرام و جایز و غیر جایز بودن آن ندارم که آن فرد پیرزن است؛ این توجیهات را کاری ندارم، اما عزت یک رئیس جمهور را باید حفظ کرد. شما رئیس جمهور یک کشور اسلامی هستید، دست زدن و بغل کردن در یک مراسم رسمی چه معنایی دارد؟ این وضع بسیار بدی است.(ایــنــجــا)
اما میرتاج الدینی درباره این اتفاق با تکذیب آن گفت‌: احمدی‌نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت، اما عکس منتشر شده در سایت‌ها و مصافحه صورت گرفته را تکذیب می‌کنم. آقای احمدی نژاد در مراسم کاملا آداب اسلامی را رعایت کرد.(ایــنــجــا)
نکته جالب اینجاست که معاون رئیس جمهور این مساله را نه یک بار که چند بار تکذیب کرده است. براساس اظهارات میرتاج‌الدینی «رئیس جمهور در مقابل ابراز تاسف و احساسات مادر چاوز که گریه می‌کرد و به احمدی نژاد می‌گفت که تو مانند پسر من هستی، آقای رئیس جمهور در همین حد می‌خواست که پاسخ دهد و رد شود.»(ایــنــجــا)
میرتاج الدینی که به دلیل این تکذیب کردن هایش با انتقاد رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مواجه شده بود، حتی نامه‌ای به آیت الله یزدی نوشت و در آن عنوان کرد: براساس «الشاهد یری ما لایری الغائب» مشاهدات خود و دوستان حاضر را منعکس کرده‌ام و موردی از مصافحه یا آنچه که عکس منتشر شده آنرا القاء می‌کند، مشاهده نکردم.
وی در ادامه خاطرنشان کرده است: آنچه در موضوع ملاقات آقای رییس جمهور با مادر آقای چاوز گفته بودم براساس مشاهدات خود و سایر همراهان بوده و از محضرعالی استدعا دارم نماینده‌ای تعیین فرمایید تا مساله به طور کامل بررسی شود تا هر کجا کاستی یا خلافی در گفتار بنده و یا سایر موارد اتفاق افتاده باشد با تمام شجاعت به اصلاح آن اقدام کنم.
29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    25 66
    زنده باد بهار
  • ایرانی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    31 10
    واقعا رفتارهای ریس جمهور در این چند ماه آخر تعحب برانگیزه