رییس‌جمهور با بیان این‌که «هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است» گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در ظرف 10 سال آینده به جایی برسیم که اصلا نفت خام صادر نکنیم.

در ادامه گزیده ای از اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مراسم طرح بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت و ارتقاء کیفیت پالایشگاه امام خمینی شازند اراک به نقل از ایسنا می آید:

  • باید ایران را بسازیم و ایران باید با حرکت مبتنی بر ایمان، عمل صالح و عشق ومحبت در جهان الگو باشد.‌ ایران باید در قله قرار بگیرد و پیشتاز باشد. این سخنان ناسیونالیسم نیست خداوند این توان را به ملت ایران داده است و ما باید از این توان استفاده کنیم.
  • وقتی می‌گوییم ایران، عده‌ای فکر می‌کنند که آن‌ها حذف می‌شوند.‌ ایران است که پای اسلام مانده است و از اسلام عزت گرفته و به اسلام عزت داده است و با اسلام ، پیامبر و خاندان پیامبر عجین شده است.
  • استعداد و ثروت این سرزمین خدادادی است. این وظیفه‌ ماست که ایران را روی قله قرار دهیم و آن را بالا ببریم و در واقع این یک ماموریت تاریخی است.
  • انسان برای حرکت نیازمند ایمان است، ایمان به خداوند و ارزش‌های متعالی و ایمان به فردای بهتر و ایمان به این‌که می‌توانیم فردای بهتری را بسازیم. انسان منهای ایمان بی‌معناست. البته این ایمان باید از روی آگاهی، علم و معرفت باشد. انسان نیازمند عمل صالح است. عمل صالح انسان‌ها را در مسیر صراط مستقیم الهی قرار می‌دهد و البته همه‌ این‌ها زمانی به وجود می‌آید که در انسان عشق وجود داشته باشد. عشق به خداوند، به خوبی‌ها و ارزش‌ها و عشق به انسان‌ها.
  • هر امر آسمانی یک تجلی زمینی و این دنیایی دارد. عشق به خداوند نیز یک تجلی این دنیایی دارد که آن را می‌توان در عشق به مردم و توده‌های مردم عنوان کرد. کسی تا عاشق نباشد شبانه‌روز تلاش نمی‌کند که کشور به خودکفایی برسد و پرچم این کشور به اهتزاز درآید.
  • هر عملی که برخوردار از عشق نباشد پایدار نیست. هر آجری که روی آجر برای ساختن کشور گذاشته می‌شود باید همراه با عشق باشد و اگر این عشق وجود داشته باشد، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و معجزه می‌شود.
  •  این یک دروغ بزرگ است که تمام توانمندی‌های عالم و علم عالم در دست عده‌ای است در بیرون از این آب‌ها، این دروغ بزرگ شیاطین است که علم فقط در دست آن‌هاست. شیاطین این مسائل را مطرح می‌کنند که انسان‌ها از حقیقت، توانمندی خود و عشق و محبت دور شوند و در واقع خود را فراموش کنند.
  • ما نیازمند این هستیم که همدیگر را دوست داشته باشیم. اگر مردم یک کشور و یک شهر همدیگر را دوست داشته باشند اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و این جامعه با جوامعی که افراد همدیگر را نمی‌شناسند،‌ همسایه همسایه را نمی‌شناسند و هر کس برای خود کار می‌کند، فرق می‌کند. افرادی که یکدیگر را دوست دارند به حقوق یکدیگر تجاوز نمی‌کنند، کم کاری نمی‌کنند و به اموال دیگران تجاوز نمی‌کنند.
  • باید اتفاقات بزرگی در کشور رخ دهد و همه در مسیر سازندگی کشور حرکت کنیم. ما از سال 86 عملا ساخت مسکن مهر را در کشور آغاز کردیم و تا کنون نزدیک به 4 میلیون واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و مابقی نیز تا آخر همین دولت به مردم تحویل داده می‌شود.
  • یکی از دلایل پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم استفاده آن‌ها از انرژی ارزان و مفتی بود که از چا‌ه‌های نفت ایران بیرون می‌کشیدند. ملت ایران بارها تلاش کرد که نفتش را در اختیار خود بگیرد و در این ارتباط تلاش‌ها و فداکاری‌های زیادی رخ داد.
  • هنوز نفت ما به صورت کامل ملی نشده است. سال‌ها شاهد این بودیم که می‌آمدند با قیمت چندین برابر برای ما نفت را کشف می‌کردند و بعد از آن حفاری و بهره‌برداری می‌کردند و بعد از حفاری با هزینه‌های چند برابر پالایشگاه می‌ساختند و بخش عمده‌ای از پول ما این‌گونه می‌رفت و بعد از آن نیز در برابر نفتی که به آن‌ها می‌فروختیم کالا به ما می‌دادند که این کالاها بعضا چندان کیفیت مناسبی نیز نداشت و اکنون نیز بعضا این‌گونه است.
  • در سال 85 ما حدود 75 میلیون لیتر روزانه مصرف بنزین در کشور داشتیم که حدود 30 میلیون لیتر آن را وارد می‌کردیم و اگر سهمیه‌بندی بنزین اجرا نمی‌شد، اکنون مصرف بنزین در کشور ما 130 میلیون لیتر در روز بود و ما مجبور بودیم که 85 میلیون لیتر در روز وارد کنیم که خوشبختانه با اجرای سهمیه‌بندی بنزین جلوی این موضوع گرفته شد؛ گرچه دشمنان از اجرای این موضوع ناراحت هستند.
  • ما حتی همسایه‌هایی داریم که نفت و گازشان را غربی‌ها از آن‌ها می‌خرند و در برابر آن‌ها می‌آیند برای‌شان ساختمان مثلا 800 متری می‌سازند و ما اکنون خدا را سپاسگزاریم که متخصصان ما با عشق و ایمان ایستاده‌اند تا حلقه‌های وابستگی را قطع کنند و ما اکنون در این این پالایشگاه مشاهده می‌کنیم که این حلقه‌های وابستگی در حال قطع شدن است.
  • اکنون برای ما بنزین وارداتی معنایی ندارد مگر آن که اکتال آن بالا باشد که آن هم دیگر وارد نمی‌شود.
  • باید توسط متخصصان ما یک پالایشگاه تمام ایرانی ساخته شود به نحوی که از صفر تا 100آن ایرانی باشد و باید روند به گونه‌ای باشد که دیگران در دیگر کشورها منتظر باشند تا متخصصان ما برای آن‌ها پالایشگاه بسازند.
  • دشمنان پررو ایران نفت ما را تحریم کرده اند، آنها به این محصول ما احتیاج دارند اما زور می‌گویند. در میدان سیاست به شما نیاز دارند ولی به گونه‌ای بیان می‌کنند که گویی شما به آن‌ها نیاز دارید و تازه منت نیز می‌گذارند. ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ظرف 10 سال آینده به جایی برسیم که اصلا نفت خام صادر نکنیم، البته اکنون در این راستا در حال حرکت کردن هستیم ولی باید سرعت‌مان را زیادتر کنیم.  وقتی نفت خام را در پالایشگاه‌های خودمان استفاده کنیم ، کف آن این است که بنزین و گازوئیل تولید می‌کنیم و می‌توانیم آن را به چهار برابر قیمت بفروشیم و سقف آن این است که محصولات پتروشیمی تولید می‌کنیم و می‌توانیم آن را 5 تا 10 برابر قیمت بفروشیم. و در واقع آن موقع است که می‌توانیم بگوییم نفت ملی شده است.
  • ما باید با تمام کشورهای همسایه‌ خود ارتباط سیمی، کابلی و لوله‌ای داشته باشیم، یعنی صادرات برق، گاز، نفت داشته باشیم. با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی که داریم نیازهای خیلی از کشورهای اطراف‌مان را تامین کنیم و معنای آن ایجاد امنیت و دوستی و همکاری پایدار است.
  • باید با تارو پود سیم‌ها و لوله‌های گاز، نفت و برق این ارتباط را افزایش بدهیم؛ گرچه بدخواهان از این موضوع ناراحت می‌شوند، شما دیدید که در مورد خط لوله صلح ( خط لوله گازی بین ایران و پاکستان) چقدر سر و صدا کردند، آن‌ها دوست ندارند که ملت‌ها با هم دوست باشند و روی پای خود بایستند در واقع قدرت مانور دشمنان ایجاد فاصله بین دولت‌ها و در داخل کشورها ایجاد فاصله بین مردم است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    45 3
    بله کسانی که هویت ندارند سرزمین خود راانکارمیکنندایران سرزمین شیران است
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    37 20
    فعلا که خود شما و تیمتون داری حذف میشی
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
      11 22
      به همین خیال باش دوست عزیز ! زنده باد بهار و زنده باد مشایی
  • Mohsen US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    29 6
    خدایی خیلی حرف خوبی زد
  • حقیقت گو IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    66 12
    گفتید عدالت و سهام عدالت، فاصله ی طبقاتی زیاد شد گفتید صندوق مهر رضا برای ازدواج جوانان، آمار طلاق بالا رفت گفتید به فلانی گفتم شما فقط برو فوتبال رو دست کن، این شد وضعیت فوتبال مملکتمون گفتید آزادسازی سواحل شمال کشور، سواحل که هیچ، جنگل هایش را هم دارند بار می زنند و می برند و جایش ویلا می سازند گفتید پیش به سوی فتح قله های جهانی، داریم می ریم توی قعر دره های جهانی گفتید پول نفت سر سفره ی ملت، گفتید مردم ایران شایسته ی بهترین ها هستند، این است وضعیت امروز ما گفتید زنده باد بهار، نوروز با این قیمت های شب عید کوفتمان شد (و چه شود این بهار پیش رو!!!!) با این اوصاف می خواهید نگران صحبت کردن شما از "ایران" نباشند؟!!!! تو را به خدا این یکی را بی خیال شید!!
    • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
      13 3
      دمت گرم سالار
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    12 2
    در کشور چین جاهاییکه تکنولوژی ندارند یک کارخانه مربوطه را وارد می کنند واز روی ان چندین کارخانه می سازند ودر جاهای مختلف کشورشان راهاندازی مکنند بر عکس ما در این کشور برای باز شدن راه دزدی هر ده کارخانه را قرارداد می بندیم بدون گرفتن کوچکترین امتیاز ملی و الان هم که در ازای پول نفت فقط اشغال وارد کشور میکنیم تا صنایعی را هم که با همت پیشینیان ایجادشده است نا بود کنیم