جلد اول مجموعه «رمان برای همه» کتاب «قصه‌های یک‌دقیقه‌ای» بود و جلد سوم این مجموعه با نام «دختر نفرین‌شده» به زودی منتشر می‌شود.

 


به گزارش خبرآنلاین، «سی‌سا سیاوش» بعد از موفقیت چشمگیر «شوهر عزیز من» در فروش و کتاب «قصه های یک دقیقه ای» سومین اثر فریبا کلهر است که از سوی نشر آموت منتشر و روانه بازار نشر می شود.
ناشر در معریف این رمان آورده است: «سیاوش» و دو نوزاد دیگر که برحسب اتفاق، به وسیله مامایی هندی به نام «ایندرا» در بیمارستانی در تهران به دنیا آمده‌اند، حالا در کودکی گرفتار خواب‌هایی هندی شده‌اند. «سیاوش» یا چنانکه دکتر هندی او را «راما»‌ می‌داند، خواب یک اسطوره‌ هندی را می‌بیند؛ خوابی چهار قسمتی که قسمت چهارمش پر از درد و رنج و ناله است.  دکتر هندی را که پیدا می‌کنند، او اعتراف می‌کند هر بچه‌ای که به دنیا می‌آورد، ذهنش پر از اسطوره و افسانه هندی می‌شود. در ادامه داستان معلوم می‌شود دو نوزاد دیگر «سیتا» و «لاکشمی» که همزمان با «سیاوش» ‌به وسیله‌ دکتر ایندرا به دنیا آمده‌اند، بخش‌هایی از اسطوره‌ی هندی «راما»‌ را خواب می‌بینند و راه نجات هر سه آنها به دنیا آمدن نوزاد دیگری است تا اسطوره‌ خواب‌هایشان کامل شود. «ترگل» خاله‌‌ سیاوش باردار است و ...
این رمان دومین جلد از مجموعه‌ «برای همه» نوشته‌ «فریبا کلهر» است که مخاطبان آن را نوجوانان و جوانان و آدم‌بزرگ‌ها شامل می‌شوند. جلد اول این مجموعه کتاب «قصه‌های یک‌دقیقه‌ای» بود. جلد سوم این مجموعه با نام «دختر نفرین‌شده» به زودی منتشر می‌شود.
رمان «سی‌سا سیاوش» نوشته «فریبا کلهر» در 154 صفحه و به قیمت 6500 تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است.
 

به گزارش خبرآنلاین، رمان «شوهر عزیز من» این نویسنده نیز به تازگی به چاپ چهارم رسیده است. «شوهر عزیز من» آخرین عنوان از سه‌گانه اوست و بعد از‌ «پایان یک مرد» و «شروع یک زن» عرضه شده است. شخصیت اصلی این رمان، زنی است که در نخستین فصل رمان با ترور همسر خود که استاد اخراجی دانشگاه است، مواجه می‌شود و پس از آن داستان به شرح تغییر ایدئولوژی‌ها و نگرش این فرد در طول سال‌های پس از دهه 60 می‌پردازد.

کلهر درباره‌ این رمان می‌گوید: در رمان «شوهر عزیز من» گره خوردن زندگی اجتماعی با زندگی عاطفی را می‌بینیم و ماجرای آن در 10 سال اول انقلاب، یعنی سال‌های 50 تا 60 روایت می‌شود. در کتاب «پایان یک مرد» به رویدادهای سال‌‌های 1370 و 1376 پرداختم،‌ در «شروع یک زن» نیز فضایی از دهه‌ 60 را ترسیم کرده بودم که تا روزهای اخیر به‌گونه‌ای دنبال شده است. در «شوهر عزیز من» موضوعاتی مانند ازدواج‌های آن زمان یا مسائل جنگ مانند چگونگی جبهه رفتن‌ها و یا سوءاستفاده‌های اجتماعی برخی‌ها در پست خود و در نهایت تأثیر کلی برخی رویدادها بر روابط و مناسبات انسانی در قالب قصه آمده است.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «از موقعی که بیکار شده است، نه ورقه‌ای هست که تصحیح کند، نه دانشجویی که استاد راهنمای پایان‌نامه‌اش باشد. کاری ندارد؛ جز مصاحبه‌ کردن با روزنامه‌ها و مجله‌هایی که می‌خواهند بدانند چرا از دانشگاه اخراج شده، آیا اخراجش به مصاحبه با بی‌بی‌سی ربط داشته یا به تغییرات ملموسی که در دیدگاه‌های سیاسی‌اش به وجود آورده است. این روزها بیشتر وقت کوروش توی پارک گفتگو می‌گذرد. آنجا راحت‌تر است. دست و پای من را هم نمی‌بندد. مردی که صبح تا شب توی خانه باشد، ایرادگیر می‌شود. این حرف کوروش است؛ وگرنه من که از بودن و دیدن کوروش شکایتی ندارم.»

 

کتاب «قصه‌های یک دقیقه‌ای» مجموعه‌ای از داستان‌های بسیار کوتاه فریبا کلهر است که آن را نزدیک به یک دهه قبل در 12 جلد از سوی نشر حنانه منتشر کرده بود و حالا در این کتاب با حذف برخی از داستان‌های آن مجموعه و افزودن داستان‌هایی تازه به آنها و در قالب یک مجلد از سوی انتشارات آموت به مخاطب ارائه کرده است.
در مقدمه کتاب آمده است: قصه‌های یک دقیقه‌ای من حاصل سفر به ژاپن است. حاصل حرف ناشری ژاپنی که در دو هفته‌ای که آنجا بودم قصه‌هایم را خواند و گفت: این‌ها خیلی طولانی‌اند، قصه‌های کوتاه‌تر می‌خواهم...نوشتن قصه‌های یک دقیقه‌ای را از حدود سال 78 شروع کردم و هدفم این بود که علاوه بر کوتاه‌نویسی، مخاطبم عام باشد و تمام افراد خانواده از خواندن آن لذت ببرند. قصه‌های یک دقیقه‌ای من در دوره‌ای نوشته و چاپ شد که اثری از قصه‌های یک دقیقه‌ای، مدیر یک دقیقه‌ای، مادر یک دقیقه‌ای و حتی پنج دقیقه‌ای و سه دقیقه‌ای نبود.»

این کتاب دربرگیرنده 94 داستان کوتاه از کلهر است. به جز مقدمه دو بخش قبل از شروع و قبل از پایان نیز برای مخاطبان در کتاب گنجانده شده است.

 

فریبا کلهر در پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی و دو بخش ادبیات داستانی کودک و نوجوان، شایسته تقدیر شناخته شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =