بن‌لادن گروپ با ساخت پلی قرار است عربستان را به مصر متصل کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی اکوفن، بن‌لادن گروپ با صرف هزینۀ 3 میلیارد دلار پلی را خواهد ساخت که عربستان را به مصر متصل می‌کند. بن‌لادن گروپ با همکاری شرکت "پیمانکاران عربی" به محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر پیشنهاد صرف سرمایه برای توسعه و تسهیل در پروژۀ مذکور را ارائه داده است. ساخت و بهره‌برداری از پل 32 کیلومتری بر روی دریای سرخ که قرار است شهر رأس نصرانی(در مصر) را به شهر تبوک(در عربستان) متصل کند، با عبور از جزیرۀ تیران از شمال عربستان آغاز می‌شود.
ساخت پل مذکور که بین 3 تا 5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، با افزایش دینامیسم اقتصادی در منطقه و به جریان انداختن پول، سرمایه و افراد می‌تواند فرصت‌های زیادی ایجاد کند.
شرکت "پیمانکاران عربی" و گروه اقتصادی بن‌لادن از محمد مرسی و همچنین ملک عبدالله درخواست کرده‌اند که از پروژۀ مذکور حمایت‌های سیاسی لازم را به عمل آورند.
گروه اقتصادی بن‌لادن که در سال 1931 و همزمان با تأسیس پادشاهی آل سعود ایجاد شده، از مهمترین و بزرگترین شرکتهای سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی و بانی تأسیس بسیاری از ساختارهای زیربنایی این کشور است. این شرکت(به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت BTP) از جمله پیمانکاران بین‌المللی بسیاری از پروژه‌های بین‌المللی است از جمله: فرودگاه کوالالامپور(مالزی)، فرودگاه بین‌المللی دیان(سنگال)، فرودگاه شارجه و بسیاری دیگر از پروژه‌های دیگر در منطقه. گروه دولتی BTP صاحب سرمایه‌گذاری‌های عظیم در خاورمیانه است که ساخت 1 میلیون منزل مسکونی در عراق از جمله آنهاست.
نقشۀ ذیل موقعیت و مسیر پل در دست ساخت میان عربستان و مصر را نشان می‌دهد:

3152

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =