۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

حجت الاسلام و المسلمین موسی قربانی در مطلب تازه خود به چگونگی استقبال از زائران خدا پرداخته است. <BR>

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که خود در سفر حج به سر می برد، در یادداشت خود آورده است: «چون حج یکی از بزرگترین عبادات در دین اسلام است از جهت شمول رحمت الهی نیز در رأس عبادات قرار دارد حتی در روایات آمده است که امیدی به نجات کسی که از ماه مبارک رمضان و شبهای قدر بهره نبرده ، نیست مگر اینکه عرفات را درک کند.
قربانی در ادامه مطلب خود می نویسد: در روایات تأکید شده است به سرعت به دیدن حاجی بروید تا اگر حج در اعماق وجودش رسوخ نکرده وممکن است مجددا به سمت گناه برود قبل از اینکه آلوده شود او را زیارت کنید. امام سجاد علیه السلام در این زمینه فرموده است : «پیش از آن‏که حاجى و عمره گزار آلوده به گناه شود (به دیدار او رفته) سلامش کنید و با وى دست دهید.»
نماینده اداوار مختلف مجلس شورای اسلامی در بخشی از یادداشت خود آورده است: برای چگونگی احوالپرسی با حاجی نیز دستور خاص وارد شده که دلیل خاص هم دارد امام على‏بن ابى‏طالب علیه السلام شیوه خاصى را براى استقبال‏ از حاجى‏ بیان فرموده‏اند:«هنگامى که برادر شما از مکه بازگشت، میان. دو چشم و لبان وى را ببوسید که با آن حجرالأسود را بوسیده است؛ حَجَرى که پیامبر صلى الله علیه و آله بر آن بوسه زد. و چشمانش را که با آن به خانه خدا نگریسته و جایگاه سجده و صورتش را ببوسید .
وی در بخش نتیجه‌گیری یادداشت خود می نویسد: با توجه به نمونه روایاتی که به آن اشاره شد و به همین موارد خلاصه نمیشود وروایات زیادی در این خصوص وجود دارد مناسب است از این فرصت استفاده شده و دید و بازدید با زائرین خانه خدا از تشریفات خارج و برابر توصیه ائمه علیهم السلام انجام شود و زائران خانه خدا نیز به جای بیان کردن خاطرات از بازار و خرید و... به نقل معنویات پرداخته و صمیمانه برای افرادی که به دیدن آنان آمده اند دعا کنند وآنان را نیز از رحمت الهی بهره مند سازند.
برای مطالعه متن کامل این یادداشت، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =