طراحان سوال از رئیس​جمهور، این طرح را که حاوی یک سوال در مورد نوسانات بازار ارز است تقدیم هیات رئیسه کردند.

به گزارش خبرآنلاین، طرح سوال از رئیس​جمهور اگرچه با 73 امضا نیز رسمیت می​یافت اما طراحان آن را با 102 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند. از آنجا که در پایان جلسه امروز، ریاست جلسه بر عهده محمدرضا باهنر بود، این طرح تقدیم وی شد.
گفتنی است مسائل اقتصادی کشور بویژه نوسانات بازار ارز، محور تنها سوال مطرح شده از سوی این نمایندگان است که از امروز به جریان افتاد.
بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه باید این سوال را به کمیسیون مربوطه ارائه دهد تا ظرف یک هفته رئیس​جمهور یا معاونین وی برای پاسخگویی در کمیسیون حاضر شوند.
از آنجا که کمیسیون اقتصادی، کمیسیون مربوطه در مورد این سوال است، باید منتظر جلسات هفته آینده این کمیسیون بود. کمیسیون مذکور پس از یک هفته نظرش را درباره این سوال اعلام کرده و سوال کنندگان نیز باید بگویند که از پاسخ​های ارائه شده قانع شده​اند یا نه. چنانچه 73 نفر از نمایندگان سوال کننده از پاسخ​ها قانع نشده باشند، رئیس​جمهور باید ظرف یک ماه پس از آن، در جلسه علنی مجلس حضور یافته و پاسخگوی نمایندگان باشد. البته در این مدت نمایندگان نمی​توانند دیگر در امضاهایشان تغییری ایجاد کرده و آن را کم یا زیاد کنند.
از آنجا که آیین​نامه داخلی مجلس در مجلس هشتم اصلاح شد، فرصت صحبت کردن نمایندگان از یک ربع به نیم ساعت در جلسه طرح سوال افزایش یافته و نماینده​ها می توانند بعد از سخنان رئیس جمهور هم صحبت کنند. در پایان هم نسبت به قانع کننده بودن پاسخ​های رئیس​جمهور رای گیری می​شود که چنانچه مجلس قانع نشود، سوال به قوه قضاییه ارجاع می​شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    مجلسی که نتواند وزير ورزش را استيضاح کند آیا ميتواند از رياست جمهوری سوال کند؟!؟!؟!
  • بدون نام US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    احمدی نژاد تنها مقصر نیست خود نماینده ها که کاری جز تملق بلد نیستن مقصرن
  • شهاب IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    200 8
    به نظر من تعداد امضاها کمه. واقعا نمایندگان فکر می کنند با طرح سوال قراره چه اتفاقی بیفته. نترسین قرار نیست آقای احمدی نژاد کارش به استیضاح بکشه. کاش تفاوت این جور موارد برای نمایندگان مشخص بود. خودشون رو واقعا نمایندگان مردم کشور میدیدن. مشکلات اقتصادی داد مردم رو در آورده :((
  • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    192 8
    من که فکر نکنم این موضوع هم به سرانجامی برسه.مصلحت طلبی کاذب بعضی از نماینده ها واقعا داره به ضرر کشور تموم میشه فکر کنم بازم امضاهاشون رو پس بگیرن خبرآنلاین اگه به آزادی بیان اعتقاد داری نظرم رو نمایش بده
  • mx EU ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    158 6
    باسوال کردن که کاری درست نمی شه باید به حرفهای که مزنیم عمل کنیم
  • جنگ قدرت IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    همه اینا سیاسی واسه کم نیاوردن. هیچ سودیم واسه مردم نداره. بحث سر اینه که قدرت کی بیشتره. من به احمدی نژاد رای ندادم ولی ازش خوشم میاد بخاطر شجاعتش. مجلس هیچ استقلالی نداره.
  • 123 IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    1 0
    وقتی یک نماینده مجلس بیاد تو عزل ونصب مدیر مدرسه ابتدائی دخالت میکنه دیگه چه انتظاری از این مجلس است.خیلی متاسفم برای بستک
  • مجید EU ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    1 4
    با این کار فقط روابط بین قوا ملتهب تر میشود و این یعنی آب در آسیاب دشمن ریختن به نظر من باید از کسانی سوال شود که مدتها با شعار سازندگی کشور را در دست گرفته بودند ولی تورم هر روز بالاتر میرفت و حقوقها هم افزایش پیدا نمیکرد تحریمی هم در کار نبود اگر واقعا دولت های قبلی سازنده بودند دولت فعلی اینقدر مشکل نداشت .
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    1 0
    تقصیر خودمان است .انچنان طمع کار شده ایم که مسلمانی از یادمان رفته است . اگه ما احتکار نکنیم مشکل ارز به وجود نمیاد. من که خجالت میکشم به عنوان یه مسلمان . به نظر من مراجع باید در این زمینه فتوا بدهند.این چه نوع پول در اوردن است .
  • 4168 IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    1 0
    نمیشه به جای سئوال از آقای احمدی نژاد یکی از احزاب فعال استیضاح شود...؟ لازم نیست بگم کدوم حزب؟ همه میدونیم نوسانات ارز طلا و... به کدوم حزب متصل است!!!!!
  • مريم IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    1 0
    بخدا با اين شاخ و شونه كشيدنا واسه همديگه فقط از امور ملت غافل ميشيد. حيف وقت مجلس و دولت و پول بيت المال نيست كه عوض رسيدگي به گروني و اشتغال با اين بچه بازي ها گرفته بشه؟الان دو جلسه است كه مجلس بعد از تعطيلات فقط داره به امور وزير ورزش!!! (حالا وزير اقتصاد يا صنايع بود باز يه كم معقول تر بود!) يا تعداد فوريت ها راي ميده! اونم از دولت كه منتظر مي مونه كارد كه به استخوان رسيد، يه نيمچه كمكي ميكنه كه مثلا ارزي كه تا كمتر يكسال پيش 1000 تومن هم نبود، الان لااقل 3هزار تومن بمونه!!
  • بجنوردی US ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    1 2
    اتفاقا این نمایندگان هستند که باید مواخذه بشن نه رئیس جمهور چه کسی در نظام از ایشون دلسوز تر برا مردم ؟؟ ایشان هر کاری تا حالا از دستشون بر اومده انجام دادن همین نمایندگان و اونهایی که چشم دیدن موفقیتهای احمدی نژاد و تیمش ندارن براش مانع چینی میکنن ولله قسم اگر یک کدام از این نمایندگان که امضا کردند سر سوزنی دلشون با این ملت و پا برهنگان باشه حیات و ممات اقتدارگران در تخریب احمدی نژاد ولی بدونید مردم همینطور که نوسان بازار ارز که باعث و بانیش همین داخلی ها هستند دیدند خدمات بی سابقه دولت نهم و دهم هم دیدن باور ندارید یک نگاهی به کشور بندازید سطح رفاه عمومی مسکن مهر هسته ای فضایی و و و و راستی ما در چه دوره ای در مسابقات ورزشی چهارم آسیا شدیم ؟؟ در المپیک کجا بودیم ؟؟ حالا کجاییم ؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    1 0
    فقط نماینده ها مراقب باشند اینبار مورد تمسخر قرار نگیرند واقعا برای مجلس زشته
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    7 0
    این مسائل فقط جهت سرگرمی مردم است و بس
  • اطهري IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    6 0
    اين مجلس نه تنها نمي تونه استيضاح كنه / حتي دارند ايشون تقويت مي كنند . بهتره سكوت كنند. و هرچه دلش خواست انجام دهد . مطهري ماموريت دارد احمدي نژاد را قهر مان ملي بسازد . چون در استيضاح قبلي ديدم با يك بطري آب معدني نتونست استرس و اضطرابش را پايين بيارد ؟؟
  • علی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    0 1
    مبارکه .البته خیلی دیر ........ وب گردان ایران زمین این کار مجلس را حمایت کنید.درهرجا می توانید کامنت بگذارید .نمایندگان مجلس نمایندگان من وشمایند .