۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱

برخی از رسانه ها از حضور کوفی عنان، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در نشست تهران خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که کوفی عنان 74 ساله هنوز حکم استعفایش از فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه خشک نشده  است، شبکه تلویزیونی المیادین از حضور او در آخر هفته جاری در تهران خبر داد. با توجه به استعفای عنان هدف از سفر وی به تهران مشخص نیست. همین چند هفته قبل بود که عنان که در آن زمان مسئول پیگیری صلح در سوریه بود برای بار دوم به تهران سفر کرد.
 در حالی که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای رایزنی درباره آشوب ها در سوریه به لبنان سفر کرده و در دمشق است، اخباری از برگزاری نشستی در روز پنجشنبه هفته جاری در تهران  منتشر شده است که با هدف گفتگو پیرامون «پایان خشونت ها و ایجاد گفتگوی ملی» میان طرفهای درگیر در سوریه برگزار می شود.
 پیش از این علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران از آمادگی جمهوری اسلامی برای میانجیگری بین مخالفین و حکومت سوریه خبر داد.
 براساس خبر باشگاه خبرنگاران در این نشست علاوه بر کوفی عنان نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، هند، کوبا و چند کشور عربی همچون الجزایر، عراق و کویت حضور دارند.
گفتنی است این نشست با ابتکار مقامات کشورمان برای تحقق راه حلهای مسالمت آمیز و عدم مداخله کشورهای بیگانه در سوریه انجام می پذیرد.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    16 2
    ايران بايد براي حل مساله سوريه نقش آفريني مثبت داشته باشد
    • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
      3 3
      یعنی مثبت از نظر شما پادویی آمریکاست؟