ایسنا نوشت:

به گزارش روزنامه حريت چاپ تركيه، وزارت خارجه اين كشور با صدور بيانيه‌اي، دستگيري يك ژنرال ترك را در شهر حلب سوريه تكذيب كرد. در اين بيانيه اخبار منتشر شده در باره اينكه اين ژنرال ترك مسوول گروگان‌گيري 48 زائر ايراني در سوريه بوده و پس از دستگيري اين ژنرال توسط نيروهاي دولتي سوريه قرار است اين 48 زائر در ازاي آزادي اين ژنرال ترك آزاد شوند را به طور كلي تكذيب و اعلام شده كه اين اخبار يك ادعاي كذب است.
هم چنين روزنامه مليت چاپ تركيه با اشاره به گفت‌وگوي تلفني دو روز گذشته علي اكبر صالحي و احمد داوود اوغلو، وزاري خارجه ايران و تركيه نوشت: صالحي در اين گفت‌وگو براي آزادي زائران به گروگان گرفته شده در شهر دمشق درخواست همكاري كرده و در مقابل نيزداوود اوغلو خواستار حل اين مساله با ابزار بشر دوستانه شده و همكاري خود را در اين باره اعلام كرده بود.
گفتني است وزير امور خارجه كشورمان به منظور رايزني درخصوص موضوع زائـران ايراني گـروگـان گـرفته شده در دمشق ، امـروز سفر كوتاهي به آنكارا خواهد داشت. با توجه به اينكه ارتش آزاد سوريه كه مدعي ربودن زائرين ايراني شده ، مورد حمايت تركيه مي‌باشد ، سفر صالحي به منظور تذكر و يادآوري مسووليت دولت آنكارا در قبال اين مسئله صورت مي‌گيرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =