دبیر کل حزب موتلفه اسلامی می گوید تغییر و تکمیل هر قانون، کاری عادی است اما تعدد مسئول مجری انتخابات، مشکلات فراوانی را در پی دارد و نظارت شورای نگهبان کافی است.

به گزارش خبرآنلاین محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: تغییر و تکمیل هر قانون، کاری عادی است، اما تعدد مسئول مجری انتخابات، مشکلات فراوانی را در پی دارد و اگر منظور نظارت باشد، نظارت، شورای نگهبان کافی است و نمی‌شود برای شورای نگهبان شریک در نظارت قرار داد.
وی تصریح کرد: مجری واحد و ناظر واحد همیشه ضامن سلامت انتخابات بوده است و مجری و ناظر برای پاسخگویی به مسئولیت خود باید اختیار لازم را داشته باشند.
اهم صحبت های دبیرکل حزب موتلفه در ادامه به نقل از فارس می آید:
- آنچه که در سوریه در جریان است تسویه حساب خط سازش با غرب از جبهه مقاومت است؛ عربستان، قطر و ترکیه به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی با صدور تروریسم به دمشق مشغول تسویه حساب با بشار اسد هستند. آنها می‌خواهند مرهمی بر زخم غرب در عدم توفیق تحقق خاورمیانه بزرگ بگذارند و تمام شکست‌های غرب و رژیم صهیونیستی را با سقوط بشار اسد جبران کنند.
- در میثاق غیر متعهدها آمده است اعضا باید به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند و نسبت به هم احترام متقابل داشته باشند؛ عربستان، قطر و ترکیه عملا با مداخله در امور داخلی سوریه نسبت به تعهد خود در جنبش غیر متعهدها عمل نکرده‌اند و پایبند نمانده‌اند.
- عمل مداخله کشورهایی چون ترکیه، قطر، عربستان و کشورهای خط سازش با غرب در منطقه در اعزام تروریست‌ها به سوریه نوعی تنفس مصنوعی دادن به رژیم بحران زده اشغالگر قدس است، جهان اسلام از این خیانت نمی‌گذرد و پاسخ آن را در زمان خود خواهد داد.
- روز قدس روز جشن بیداری اسلامی و رهایی از سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است؛ رهبران سازش کار غرب نمی‌توانند از خشم توده‌های مسلمان در امان بمانند.روز قدس روزی است که همه باید رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند و از اختلافات در درون و برون کشورهای اسلامی پرهیز نمایند.
- مسئولیت جان زائران ایرانی ربوده شده به عهده کشورهای حامی تروریسم در سوریه یعنی ترکیه، عربستان و قطر است.
- اصلاح الگوی مصرف، مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی بودجه به نفت، بهره‌وری از حداکثر منابع، عدم اتکا به خارج، جلوگیری از خام فروشی نفت و تاکید بر توسعه پالایشگاه‌های و صنایع پتروشیمی و بالاخره توانمندسازی بخش خصوصی از الزامات اقتصاد مقاومتی است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =