منصور حقیقت‌پور گفت: عربستان، آمریکا و ترکیه را در موضوع آسیب احتمالی به زائران ایرانی مسئول می‌دانیم.

نماينده اردبيل و نايب رئيس  كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه در گفت‌وگو با خبر‌آنلاين در خصوص رايزني‌هاي مجلس با وزارت خارجه درباره زائران ايراني زنداني در سوريه گفت: كميسيون امروز به طور مشروح به اين موضوع خواهد پرداخت. ما عربستان، آمريكا و تركيه را در موضوع آسيب احتمالي به زائران ايراني مسئول مي‌دانيم.
وي در پاسخ به اينكه به جز مسئول دانستن اين كشور‌ها چه واكنش ديگري نشان خواهيم داد، گفت: ايران در حال رايزني با تركيه در خصوص آزادي اين زائران است.
حقيقت‌پور درباره ادعاي رسانه‌هاي غربي در خصوص نظامي بودن ايراني‌هاي در بند، اظهار‌ داشت: مشخص است كه اين زائران قطعاً نظامي نيستند. چراكه آنها به صورت آزاد به سوريه سفر كرده‌اند كه بعد از زيارت حضرت زينب توسط گروه‌هاي تروريستي روبوده شده‌اند.
نايب‌رئيس كميسيون امنيت ملي در پاسخ به پرسش ديگر خبر‌آنلاين درباره اينكه تحولات كنوني در منطقه خصوصاً سوريه را به نفع رژيم صهيونيستي مي‌دانيد يا آرمان فلسطين؟ گفت: تلاش‌هايي كه در حال حاضر در سوريه توسط آمريكا، غرب و مرتجعين منطقه‌اي در حال انجام است جهت تسهيل در امر توسعه رژيم صهيونيستي و جلوگيري از گسترش بيداري اسلامي است و فشار‌هاي كنوني به حكومت سوريه در اين راستا قابل ارزيابي است.
وي كه معتقد است آمريكايي‌ها به دليل ناكامي در مصر در سوريه قصد جبران مافات دارند، تصريح كرد: اگر خدشه‌اي در حاكميت فعلي سوريه رخ دهد، دودش به چشم ما و مردم فلسطين و به طور كلي مقاومت در منطقه خواهد رفت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233966

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =