نشست ایران با گروه 1+5 ، مواضع ایران در قبال سوریه، کمک برزیل به حل موضوع هسته ای ایران و ایجاد نظم نوین جهانی؛ سوالات خبرنگاران برزیلی از رئیس​جمهور ایران بود.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدی​نژاد در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های برزیلی و رسانه های خارجی مقیم برزیل با بيان اينکه ملت ایران آرزو دارد كه نیازهای خود را از كشورهای غربی قطع كند، افزود: چرا كه ملت ما اطمینان دارد با تلاش متخصصان ایرانی خواهد توانست بخش وسیعی از نیازها را در داخل كشور تأمین كند. ایران امروز در رتبه هفدهم اقتصاد جهانی قرار دارد، ایران به زودی به رتبه پانزدهم جهان در این عرصه خواهد رسید و همه این موفقیت‌ها بدون تكیه بر غرب بوده است.
گزيده سخنان رئيس جمهور در اين نشست را به نقل از ايرنا بخوانيد:
·         متأسفانه عده‌ای انرژی اتمی و بسیاری از مسایل حساس جهان را در انحصار خود می‌دانند كه این گواه حاكمیت یك مدیریت انحصار طلب بر جهان است.
·         جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام كرده است كه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و در فعالیت های هسته ای ما تاكنون هیچ انحرافی به اثبات نرسیده است.
·         كشورهای غربی از حكومت هایی كه مشروعیت ندارند، حمایت می كنند. آنها با بمب اتم مخالف نیستند، چرا كه در منطقه ما كسانی هستند كه حتی مشروعیت حكومت ندارند، اما كشورهای غربی آنها را به بیش از 250 كلاهك هسته‌ای مجهز كرده و به طور مطلق از آنان حمایت می‌كنند. امروز صهیونیست‌ها به صراحت در جهان اعلام می‌كنند كه دارای بمب اتم هستند و به واسطه آن ملت‌ها را تهدید می‌كنند.
·         كسانی كه امروز دارای بمب اتم هستند، به این بهانه كه ممكن است ایران بخواهد از برنامه هسته ای خود منحرف شود و به سلاح اتمی دست پیدا كند، علیه ایران به مقابله برخواسته و مخالفت می‌كنند. این همان نظم ناعادلانه‌ای است كه باید در جهان از بین برود و مسلماً از بین خواهد رفت و نظم عادلانه خواهد آمد. این نظم عادلانه نظمی است كه در آن ملتها از حقوق خود آزادانه استفاده می كنند و هیچ كس نتواند تبعیضی علیه ملتها تحمیل كند.
·         موانع و مشكلات در مسیر گفت وگوهای ایران با كشورهای عضو گروه 1+5 در حقیقت همان نظم ناعادلانه‌ای است كه در جهان حاكم است. آنها با پیشرفت و قدرتمند شدن ایران مخالف هستند و نمی‌توانند این موضوع را به صراحت اعلام كنند و به بهانه موضوع هسته‌ای از سلطه خود بر شورای امنیت سوء استفاده كرده و انتظار دارند كه جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خود را متوقف كند و تسلیم خواسته آنها شود.
·         ایران همواره راه‌حل همكاری را به جای تقابل پیشنهاد داده است. متأسفانه آنها نمی‌خواهند همكاری شكل بگیرد و می‌خواهند مسیر پیشرفت ملت ایران متوقف شده و این ملت تحت سلطه آنها باشد.
·         بیانیه تهران كه با حضور رییس‌جمهوری سابق برزیل و نخست وزیر تركیه امضا شد، سندی روشن، تاریخی و نشانه قانونمندی، مسئولیت‌پذیری و قابل اعتماد بودن ملت ایران است كه كاملا منطبق بر قوانین حاكم و در جهت همكاری متقابل بود. اما متأسفانه پاسخ زیاده‌خواهان به این كار ارزشمند، اعتمادآفرین و امنیت‌ساز صدور قطعنامه‌ای علیه ملت ایران و وضع تحریم‌های جدید بود!
·         جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات همچنان خویشتنداری و صبوری كرده و به دنبال ایجاد همكاری متقابل است اما مطمئناً از حقوق ملت خود به طور كامل دفاع خواهد كرد.
·         {درباره تهدیداتی كه از سوی برخی سیاستمداران مبنی بر حمله نظامی به ایران مطرح می‌شود}تمامی این اقدامات جلوه‌هایی از نظم ناعادلانه در جهان هستند و مستكبران در حالی كه از سویی شعار آزادی و تبادل اطلاعات میان ملت‌ها را سرمی‌دهند، از سوی دیگر با زور سلاح و تفنگ ملت‌ها را تهدید می‌كنند.
·         ملت ایران بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی و فرهنگی دارد و تاریخ ثابت كرده است كه هیچ مهاجمی علیه ملت ایران دوام نیاورده و اثری از او در تاریخ باقی نمانده اما ملت ایران همچنان پابرجاست.
·         رسانه‌ها از اركان و ابزار اصلی هستند كه در اختیار نظام سلطه قرار دارند و با تبلیغات دروغ حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند. به عنوان مثال گزارش‌هایی كه این رسانه‌ها از ایران ارائه می‌دهند به گونه‌ای است كه ایران را كشوری عقب‌افتاده و مردم آن را دچار مشكلات فراوان و فقیر معرفی می‌كنند، در حالی كه امروز ایران از كشورهای پیشرفته در علم و تكنولوژی دنیا محسوب می‌شود.
·         در سوریه طرفین باید با تفاهم با یكدیگر كشور خود را ساخته و پیشرفت كنند. دخالت‌های بیگانگان و ارسال اسلحه به این كشور نه تنها كمكی به حل مسایل نمی‌كند، بلكه كینه‌ورزی، كشتار و دشمنی‌ها را افزایش خواهد داد. جمهوری اسلامی ایران در راستای حل مشكلات سوریه به دنبال ایجاد فضای گفت و گو میان طرفین است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    پس چرا وضعيت اقتصاد و معیشت مردم که چیز دیکه ای رو نشون می دن.
    • بدون نام AU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      شما خودتون رو ناراحت نکنید.
    • یکی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      2 20
      هرکشوری برای رسیدن به قله های موفقیت باید کمی هم سختی بکشد. این سختی ای که ملت ایران میکشد را کشور های چین و ژاپن صد برابرش را کشیدن تا تونستن اقتصادشون رو قوی کنن. ولی به حمدالله تو ایران این رویه با کمترین فشار روی مردم داره به پیش میره.
    • بدون نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      9 1
      از نظر درآمد سرانه ایران 69 می باشد. یعنی 68 کشور جلوتر از ایران. مثلا همین هند که سوم دنیا هست چه گلی به سر ملتش زده؟ با آن درآمد سرانه اش که 120 دنیا هست. کانادا هم 14 دنیاست ولی از لحاظ سرانه هم 12 دنیاست. یعنی با 35 میلیون نفر جمعیت از ایران 75 میلیونی جلوتر است. دلیلش سرانه بالاس. سرانه مهم تر است.
    • بدون نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      8 1
      شاخص کل مهم نیست. سرانه مهم است. درآمد سرانه ایرانیان اگر همانند کره جنوبی می بود، در میان 10 قدرت برتر دنیا میبودیم. در حالی که درآمد سرانه و رفاه مان از کره جنوبی که زمانی از ایران عقب تر بود، تفاوت بسیاری دارد. ضمنا این رتبه هفدهم را امسال به دلیل کاهش شدید ارزش پول از دست خواهیم داد. مثلا شاید بیستم شویم.
  • آروین US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    رتبه پانزدهم از اول؟
    • آل پاچینو IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      9 0
      آره آروین جون.راستی میدونی کشورای اول تا پانزدهم،سهمیه المپیک میگیرن؟پس تبریک میگم.
  • شهروند IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    همه ملت ایران این حرفها را میدانند آنها بدنبال بهانه هستند. باورکنید اینها دست ازسرما برنمیدارند؟ آنها نه تنها با پیشرفت کشور ما که با اساس نظام ما مشکل دارند. تا دیرنشده و حلقه تحریمها تنگتر نشده به فکر کالاهای اساسی باشید. ایران باید ازحالت تدافعی خارج شود.کشورهای غربی باید هزینه های این تحریمهای ناجوانمردانه با شروع فصل سرما وآغاز زمستان با قطع کامل صدورنفت بدهند. بفکرمشتریان ازهم اکنون باشید.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    130 0
    یکبار هم که شده عمل کنید پیش بینی ننمایید
  • بدون نام PT ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    118 5
    خبر آنلاین! تکلیف ما را معلوم کن چند روز پیش خودت از قول یک وزیر تیتر زدی که ما رتبه ۱۷ اقتصادی دنیا را داریم چند روزه چه اتفاقی افتاد به مقام ۱۵ رسیدیم ؟!
    • حامد قرباتی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      58 6
      عزیزم گفته میرسیم. یه بار دیگه بخون
  • yasharrrrr DE ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    84 0
    مگه الان چندمیم ؟
    • یکی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      3 43
      ایران 29 اقتصاد جهان است
  • شهروند IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    152 4
    آقای رئیس جمهور، با کدام ابزار قرار است به پانزدهمین اقتصاد جهان تبدیل شویم؟ با صنایع در حال رشد؟ با تولیدات شکوفا شده؟ با شرکتهای کوچک و متوسط پر بازده؟ با صادرات میلیاردی و رو به افزایش؟ با سرمایه گذاری در صنایع پایه، بخصوص صنعت استخراج و پالایش نفت؟ با افزایش صادرات نفت خام؟ از طریق همکاری با کشورهای منطقه؟ با دیپلماسی قوی و سیاست خارجی با برنامه؟
    • تولید ملی US ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      10 0
      با کمک کشور دوست و برادرمون چـــین!!
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    424 4
    شاید منظورشون پانزدهم تو خاورمیانه است.
    • امین IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      63 8
      واقعا تعجب می کنم چرا بعضی ها منفی دادن
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    75 1
    اگه تلاش كنيم مي توانيم تا خرداد 92 خودمونو تا نزديكاي چين و آمريكام برسونيم. برو، شما ميتوني ...
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    41 1
    از لحاظ اقتصاد الان 17 هستیم،هر چند وضعیت مردم در کشور چیز دیگه ای رو میگه
  • پوریا IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    78 1
    اول دنیا یا دویستم دنیا, برای ما مردم چه فرقی میکنه,برای ما 200 لیتر بنزین مجانی از مدیریت جهان بهتره,برای ما صاحب خونه شدن از مکتب ایرانی بهتره ,برای ما خودرو ایمن و ارزان از قول شرف بهتره و ...چرا ...؟ مگه این ملت در 8 سال دفاع مقدس کار صدتا بمب اتم نکرد؟مگه همین ملت بهتر از مردم حجازو کوفه كشور رو حفظ نکرد؟معنی ولی نعمتی چيه؟
  • آشنا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    60 2
    ميشه شانزده تا ديگه رو بشماريد؟! كه دقيقا معلوم بشه ما كجاي دنيا ايستاده ايم؟
  • شوخی نمیکنم! AM ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    70 0
    فیلم the secret (راز) رو میریم 2 ساعت میشینیم میبینیم تا یه خورده بهمون انرژی مثبت بده و امیدوارانه زندگی کنیم.بجاش همین خبر آنلاین دنبال صحبتهای آقای احمدی نژاد باشیم خودش افقهای ذهنی آدم رو باز میکنه با این همه امیدواری.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    1 0
    ما اقتصاد 15 در خاورمیانه شاید باشیم ولی در جهان مگر خوابش رو ببینیم