محمود احمدی​نژاد گفت: بی​تردید رضایت مردم و مقبولیت نظام، معادل مشروعیت آن و به همان اهمیت است؛ حکومت اگر به اجرای عدالت و احقاق حق منجر نشود به گفته مولای عدالت خواهان از عطسه بز بی​ارزش​تر است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس قوه مجریه در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور مسئولان عالی قضایی کشور در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهید مظلوم آیت​الله بهشتی و 72 تن از یاران وی تصریح کرد: مناسبت هایی همچون هفته قوه قضاییه برای این است که ما همواره مسئولیت خطیر انقلابی خود را یادآوری و وضعیت خود را با آن اهداف و ارزشها ارزیابی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مبادا ارزشهای انقلاب و حقوق مردم در پس کوچه های گرایشات و ادبیات قدرت و ثروت به لق لقه زبان ها و تعارفات سیاسی تبدیل شود و یا فرهنگ حقیقی اسلام و انقلاب در جامعه و حکومت مهجور گردد، گفت: مبادا جناح بندی های قدرت و ثروت جای حق و باطل بنشیند و تعصبات گروهی و حزبی، مشروعیت یافته و مانع از مشاهده حقیقت شود.
رییس جمهور با بیان اینکه در دوره انقلاب زمانی بود که افراد را برای پذیرش مسئولیت تحت فشار اخلاقی و تکلیف شرعی قرار می دادند و زمانی بود که افرادی فداکارانه شبانه روز کار کرده و حقوقی نمی خواستند و یا اینکه پس از دریافت آن مازاد نیاز خود را به بیت المال بر می گرداندند، خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی انقلاب پارتی بازی و یا هزینه کردن و تبلیغات پرخرج برای رسیدن به مناصب حکومتی، ضد ارزش و مترود است و زمانی بود که با مشاهده تبعیض و بی عدالتی و یا نقض حقوق مردم، چهره ها برافروخته و فریادها بلند می شد. مبادا این حقایق و ارزشها در پیچ و خم توجیهات بی پایه و حتی تحت عنوان حفظ نظام در حاشیه قرار بگیرد. حفظ نظام مکتبی، به حفظ و زنده نگه داشتن و پایبندی به همین ارزشها وابسته بوده و صیانت از حقوق و آزادی های مردم و اجرای عدالت بهترین حافظ کشور و نظام است؛ چرا که اساساً نظام بدون اجرای عدالت و صیانت از حقوق مردم، نظام نیست.
گزیده سخنان احمدی​نژاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری از این قرار است:
·         هرگز نباید خود را با شرق و غرب و یا کشورهای همسایه و دور و نزدیک مقایسه کنیم و در صورت ضرورت باید این مقایسه تنها با برجستگی ها و نقاط اصلی قوت و نه با نقاط ضعف آنها صورت گیرد. باید خود را با اصل انقلاب در قیاس قرار دهیم، چرا که مدعی یک مکتب هستیم؛ انقلاب برای انقلاب و یا حکومت و یا جابجایی در قدرت و چهره ها نیست، که اگر این طور باشد در نقطه مقابل حقیقت انقلاب است.
·         بی تردید رضایت مردم و مقبولیت نظام، معادل مشروعیت آن و به همان اهمیت است؛ حکومت اگر به اجرای عدالت و احقاق حق منجر نشود به گفته مولای عدالت خواهان از عطسه بز بی ارزش تر است.
·         همه باید در خلوت خود و خدا، خود را با این حقایق بسنجیم. باید در ارزیابی خود به این نکته توجه کنیم که خداوند می بیند و قضاوت نهایی با اوست و مسلم این است که خدا را نمی شود فریب داد و یا به نحوی و با ملاحظاتی ساکت کرد؛ خداوند با هیچ کس خویشاوندی ندارد و تضمین های او صرفا در رعایت موازین، اصول و حرکت در مسیر درست است.
 
·          شهید مظلوم بهشتی با مدیریت الهی خود قانون اساسی را به عنوان سند افتخار و میراث ماندگار انقلاب به ثبت رساند. هر بار که مواد قانون اساسی را مرور می کنیم می بینیم که اسلام ناب محمدی (ص) چه عظمتی دارد و چه سرمایه عظیمی در اختیار ماست؛ حقوق اساسی ملت ایران در قانون اساسی قابل عرضه به همه دنیاست و باور بنده بر این است که در مقایسه حقوق اساسی ملتها در قوانین اساسی گوناگون مترقی ترین، الهی ترین و زیباترین حقوق اساسی، حقوق مردم ایران در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
 
·          بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید با اتکاء به آرای عمومی اداره شود و انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر آن از راه انتخابات یا همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر قانون اساسی معین شده، انجام شود. در اصل نهم قانون اساسی آمده است که در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیر بوده و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است؛ هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، ‌اقتصادی، ‌نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات سلب کند.  بعید می دانم در قانون اساسی کشوری این طور از آزادی های مشروع مردم دفاع شده باشد.
 
·          بر اساس این اصل مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردار بوده و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.
 
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    21 0
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    26 0
    ای بابا آقای دکتر ما به چی فکر میکنم و شما به چی؟؟!!ما میگیم گرونیه شما...
  • پرویز IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    8 0
    آقای احمدی نژاد! وضعیت معیشتی مناسب هم جزو حقوق مردم است