+ A - شنبه 27 خرداد 1391 - 17:34:00 چاپ
امتیاز به مطلب 25 نفر

قیمت رانا مشخص شد

اقتصاد > صنعت - ایسنا نوشت:

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از عرضه خودرو رانا در سطح قيمتي حدود 15 ميليون تومان خبر داد.
جواد نجم‌الدين در مراسم افتتاح خطوط توليد انبوه دومين خودرو ملي ايران خودرو (رانا) اظهار كرد: اين خودرو ارزان‌ترين محصول توليدي ايران خودرو در كلاس C است كه در سطح قيمتي حدود 15 ميليون تومان عرضه خواهد شد.
وي با بيان اين‌كه كيسه هواي راننده و سرنشين، ترمز ABS، سيستم ضد سرقت و قفل مركزي از جمله امكانات وتجهيزات اين خودروست، خاطرنشان كرد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده تاكنون در توليد 90 درصد اين خودرو به خودكفايي رسيده‌ايم كه اين مقدار تا پايان شهريور ماه امسال به 100 درصد افزايش خواهد يافت.
مدير عامل ايران خودرو ادامه داد: طبق برنامه پيش بيني شده در سال جاري 25 هزار دستگاه، سال آينده 50 هزار دستگاه و دو سال ديگر 150 هزار دستگاه و در سال‌هاي 1394 تا 1396 سالانه 200 هزار دستگاه از اين خودرو توليد خواهد شد.
نجم‌الدين افزود: در زمينه توليد رانا در سايت‌هاي داخل ايران خودرو و سايت‌هاي بلاروس، آذربايجان، مصر، سوريه، سنگال و ونزوئلا برنامه ريزي شده است؛ ضمن اين كه صادرات اين محصول به منطقه غرب آسيا، خاورميانه، روسيه، حوزه كشورهاي مشترك المنافع، غرب آفريقا، آمريكاي جنوبي، شمال آفريقا و حوزه خليج فارس صورت خواهد گرفت.
وي با بيان اين‌كه در انتهاي سال جاري نيز خط توليد انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تكامل يافته ايراني از نوع سمند و در كلاس D افتتاح خواهد شد، تصريح كرد:‌ طراحي اين خودرو داخلي بوده و پس از رانا به عنوان دومين دستاورد ايران خودرو در سال توليد ملي ارائه خواهد شد.
مديرعامل ايران خودرو افزود: همچنين دو پلت فرم جديد در كلاس‌هاي B و D در دست طراحي است كه از هر كدام پنج تا شش محصول در هفت سال آينده به توليد خواهد رسيد. البته اين اقدام نياز به سرمايه‌گذاري حدود هزار ميليارد توماني دارد كه اميدواريم با تصميم‌هاي كارگروه حمايت ازتوليد ملي و شوراي پول و اعتبار منابع مالي لازم تامين شود تا بتوانيم اين محصولات را ظرف پنج سال آينده عرضه كنيم.
به گفته وي، در ايران تاكنون هفت ميليون خودرو توليد شده كه حدود 60 درصد آن معادل چهار ميليون و 300 هزار دستگاه در طول دولت‌هاي نهم و دهم به توليد رسيده است.
3939

کلید واژه ها: خودرو - خودروسازان -
نظرات 39
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 19:13:51
    258 5 پاسخ به این نظر
    حقوق = 400000(کارگر کارخانه) یارانه=80000(دونفر متاهل) 400000 80000=480000 تومان درآمد قسط وام = 170000 وام ازدواج قسط وام = 170000 وام تعمیر مسکن قسط وام = 240000 وام مسکن 170000 170000 240000=480000 در آمد= 0 شما فکر می کنید کی می تونم رانا نه پراید بخرم؟!
    • مهدی شنبه 27 خرداد 1391 - 19:59:47
      110 7
      منم وضعیتم از شما بهتر نیست :) ولی پول اینترنت رو توی حساب و کتابها نیاوردی...
    • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 20:10:04
      98 1
      ولي جمع اين رقم ميشه 580000 يعني 100 هزار هم كم مياريد
    • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 20:11:20
      108 0
      دت گرم 3 تا وام تونستی از اینا بگیری؟ به ما یه وام خودرو خواستن بدن، تا 7 جد و آبادمون رو آوردن و بردن ! آخرش هم 7 میلیون میدن که باهاش اسب میشه خرید نه خودرو!
    • بدون نام یکشنبه 28 خرداد 1391 - 13:16:27
      6 6
      بنده سر کار اینترنت دارم (اداری کارخانه) در ضمن شماهم 5 میلیون بزار تو حساب برای سه ماه 5میلیون بهت وام میدن! با ضامن ( که اونم که میدونین)
    • بدون نام یکشنبه 28 خرداد 1391 - 15:38:11
      15 1
      دنبال یه کار بعد از ظهریم که پیدا نمیشه اگه این کارو پیدا کنم میشه حداقل 100تومن پس انداز کرد ماهیانه به حساب من اگه 8سال ماهیانه 100تومن پس انداز کنم البته اگه پراید 10تومن بمونه! میتونم 8سال دیگه پراید بخرم هوراااااااا!!!!!!!
  • علی شنبه 27 خرداد 1391 - 18:16:34
    176 3 پاسخ به این نظر
    الان 15 میلیونه ولی وقتی آماده تحویل شد خدا میدونه چنده؟؟؟؟
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 18:31:21
    145 4 پاسخ به این نظر
    ضمن تشکر تقاضا دارم به شکرانه افتخار آفرینی های مکرر آن شرکت معظم و بی رقیب، خودرو فقیرانه اینجانب را که بیش از 100 روز است.تحت عنوان فروش فوری پول آنرا دریافت کرده اید و حتی تفاوت یک درصد مالیات ارزش بر افزوده و مابه التفاوت افزایش بیمه سال 91 را نیز به نمایندگی از این عزیزان به کیسه مبارک حوالت فرموده اید تحویل دهید. درود بر قهرمانان عرصه صنعت خودرو ملی به ویژه در دولت نهم و دهم.
  • آراز شنبه 27 خرداد 1391 - 19:33:45
    126 0 پاسخ به این نظر
    گفتند15میلیون ولی فردا یه کف پوش می اندازند مگن این تیپ دو یه 17میلیون یه هفته دیگه چراغاشو بزرگ می کنن میگن این تیپ سه ی 19میلیون یه ماه دیگه یه لوله کشی می کنن مگن دوگانه است ولی فعلاً مخزن نداردتیپ چهاره 23میلیون
    • سیامند چهارشنبه 17 مهر 1392 - 01:34:22
      0 0
      اکه منم بودم اینو میکفتم دمت کرم
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 20:08:56
    122 2 پاسخ به این نظر
    کیسه هوا--ترمز-- قفل مرکزی--برف پا کن-- تایر زاپاس==چراغ راهنما==جک--فرمان-- و غیره از امکانات جدید این خودرو هستش
    • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 22:00:07
      14 2
      باد لاستیکش نیتروزن هست یا هوای معمولی؟ ضمنا نور بالا و پایین هم از امکانات آپشنه که واسش باید جدا اسکناس بدید..
  • کارشناس مکانیک شنبه 27 خرداد 1391 - 19:14:04
    101 2 پاسخ به این نظر
    90% خودکفایی در حال حاضر و 100% تا پایان شهریور!!!؟؟؟اگر ایران خودرو توانایی تولید موتور TU5را دارد و یا اینکه قرار است تا پایان شهریور به این توانایی برسد،پس چرا موتور جدید و پلت فرم جدید برای خودروی رانا طراحی و تولید نکرده است؟ ایران خودرو پس از سالها تحت لیسانس کار کردن با فرانسوی ها حتی توانایی طراحی یک خودرو جدید را ندارد چه برسد به ساخت خودرو.فقط کافی است نگاهی به بازار خودرو در سال 2011 در دنیا بیندازیم و آنوقت وضعیت صنعت خودروی ما با دیگران قابل مقایسه است
    • حامد شنبه 21 مرداد 1391 - 20:35:54
      1 12
      عزيزم تو كه انقد واردي . چرا نميري ايران خودرو كار كني.خب تو اين وضعيتو درست كن. فقط ايراد نگير كه
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 19:23:00
    100 1 پاسخ به این نظر
    در هیچ کجای دنیا قبل از تولید یک خودرو و مشخص شدن قیمت آن پیش فروش صورت نمی‌گیرد. خریدار که می‌خواهد پول بپردازد باید بداند برای چه چیزی پول می‌پردازد و نهایتا باید چقدر بپردازد!!
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 20:00:49
    98 0 پاسخ به این نظر
    نمی دونم چرا با دیدن این خودرو ، یاد 206 اس دی می افتم!
    • میثم یکشنبه 28 خرداد 1391 - 06:46:20
      10 0
      پلتفرم یعنی یه چیزی تو همون مایه ها...!! از کنار نگاه کنین ، عینا اس دیه..!!
  • شیرازی شنبه 27 خرداد 1391 - 19:28:05
    83 1 پاسخ به این نظر
    اول که زیر 10 میلیون بود و تا هفته ی پیش زیر 15 حالا شده حدود 15 یعنی معلوم نیست بالا یا پایین 15 تازه حالا شنیدیم فولش به قیمت بالای 16 میلیون عرضه میشه.آخه واقعا چقدر در حرفاشون ثبات هست.من خودم یکیشو اسم نوشتم الان پشیمون شدم.
    • ميثم شنبه 27 خرداد 1391 - 20:09:28
      45 3
      سلام آخه برادر من اگه قرار باشه يه محصول جديد با قيمت كمتر از محصولات قبلي عرضه بشه محصولات قديمي كه مشتريانشون رو از دست ميدن الان L90 حدود 17 تومان،سمند از 14 تا 18 تومان و پارس از 18 تا 23 تومن قيمتشون هست پس غير ممكنه كه اين محصول كمتر از 17 يا 18 ميليون تومن وارد بازار بشه البته ارزونترينش
    • شیرازی شنبه 27 خرداد 1391 - 21:15:10
      5 2
      خوب این خودرو با توجه به اینکه ملی هست و خرجش از سمند کمتره باید قیمتش حدود سمند باشه.
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 19:38:32
    83 1 پاسخ به این نظر
    در تولید دومین خودرو ی ملی 90% خود کفا شدیم !!!!!!!!!!!!! یعنی چیییییییییی
    • محمد شنبه 27 خرداد 1391 - 20:46:01
      18 1
      فكر كنم منظورشون 90% سود هست از اين 15 ميليون.
    • ناظر تنها یکشنبه 28 خرداد 1391 - 00:02:58
      12 1
      راستش این هم از اون حرفاست که فقط در ایران می توانید بشنوید... اگه ملیه ، خودکفایی دیگه چیه؟!!
  • varsha یکشنبه 28 خرداد 1391 - 14:04:48
    30 2 پاسخ به این نظر
    به رئیس ایران خودرو میگن چرا خودرو ملیتون رو زودتر تحویل نمی دید؟؟؟ میگه هنوز یه سری قطعاتش وارد نشده.....!!!!!
  • صادق یکشنبه 28 خرداد 1391 - 03:46:08
    28 1 پاسخ به این نظر
    امروز رفتم یک مرکز خرید توی مالزی. تویوتا یک نمایشگاه دایر کرده بود که توش محصولاتش را میفروخت. برای خریدن تویوتا کمری ۲۰۱۲، ۱۰۰ درصدش رو وام ۵ ساله با بهره ۲.۵ درصد میدادن. تازه طرف کلی مانور میداد که ما ماشینای دیگه رو با وام ۲.۶ درصد میفروشیم و فقط برای تویوتا کمری این تخفیف رو قائل شدیم!!! طرف نمیدونست که ایرانی جماعت سود ۲.۵ درصد و ۲.۶ درصد تفاوتی بارش نمیکنه. با این حساب قسط ماهیانه اون ماشین میشد ۱۹۵۰ رینگیت (۱ میلیون تومان ) که یک پنجم حقوق یک کارمند ساده مالزی هستش. آخه ملت ما چه گناهی کردن که نمیتونن یک ماشین خوب سوار بخرن؟
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 20:45:07
    26 2 پاسخ به این نظر
    همین رانا برا ما 15 میلیون برای افغانستان 6 میلیون برای سوریه 5 میلیون برای اذربایجان 4 میلیون .......
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 21:08:22
    22 1 پاسخ به این نظر
    امکانات خودروی جدید خنده داره گوش کنید: 1-قفل مرکزی 2-شیشه ها برقی 3- ترمز ای بی اس --و بعد از بیست سال اینده امکانات جدید میشود دنده اتوماتیک بعد بهش میگن فول آبشن آخه این امکانات رو 60سال پیش کشورهای اروپایی و آمریکا رو ماشینهاشون سوار میکردن الان اونها دنبال چیز دیگه ای هستن که مشتریهاشون رو راضی کنن اونوقت ما.... عجب ملتی هستیم ما تو رو خدا خبر آنلاین بزار مردم بخونن
  • ناشناس یکشنبه 28 خرداد 1391 - 15:30:04
    15 2 پاسخ به این نظر
    داخلش هم تقریبا مثل ال ۹۰ هستش
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 21:28:14
    14 3 پاسخ به این نظر
    خیلی قیمتش عالیه ! قیمت پایه mercedes benz سریِ سی 34.800 دلاره !! نصف اون پول میدی ولی 10 برابر امکانات و کیفیت و طراحی اون گیرت میاد !! همین امروز ثبت نام کنید .
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 20:53:17
    13 2 پاسخ به این نظر
    بيخود نيست با پيش فروش اين خودرو 206 کمياب شد؟؟؟؟؟!!!!!!
  • ایرانی شنبه 27 خرداد 1391 - 20:44:40
    10 1 پاسخ به این نظر
    البته این قیمت بدون محاسبه بیمه و عوارض شهرداری و آموزش و پرورش و شماره گذاری و مالیات ارزش افزوده و این چیزهاس.
  • بدون نام شنبه 27 خرداد 1391 - 21:43:25
    8 2 پاسخ به این نظر
    متاسفانه مدیر محترم در سخنان شما هیچ اشاره ای به خدمات پس از فروش وبر طرف کردن عیبهای انکار ناکردنی این محصول عزیزکه جزء لاینفک اتومبیلهای آن شرکت محترم میباشد نشده است و با این اوصاف ای مولود از نظر علم توارث همانند همانهایی است که دیدیم وداریم و با آنها میسوزیمو میسازیم.
  • ali یکشنبه 1 مرداد 1391 - 01:41:08
    7 3 پاسخ به این نظر
    من 20 روز پیش نجف وکربلاو.... بودم از یک اصفهانی در لابی هتل الثقلین نجف که از طرف سازمان حج و زیارت ماموریت داشت قیمت خودروهایی که از ایران ارسال شده پرسیدم پراید 6میلیون سمند زیر 10میلیون البته در آنجا آردی روا و405 هم بود که دیروقت شده بود نپرسیدم
    • بدون نام شنبه 21 مرداد 1391 - 20:41:27
      0 12
      داداش گلم از اونا هم اگه ماليات بگيرن ميشه همين قيمتاي ايران
  • بدون نام یکشنبه 11 تیر 1391 - 15:53:27
    6 2 پاسخ به این نظر
    اگه ایران خودرو 90% قطعاتش رو خودش تولید میکنه پس اسمش ایران خودرو نیست جنرال موتورزه !! D: من پیکان دارم کافیه قطعاتش رو ببینید هنوز اگر چیزی رو میخوام عوض کنم جنس ایرانیش اصلا نیست و نبوده . رد پای امریکایی فرانسوی آلمانی دیده میشه. بازم چین یه آشغالایی میسازه که فکر میکنم اینا بسته بندی میکنن اسم ایران رو اگه بتونن روش میزنن. واقعیت رو ببینید کاپوت ماشین رو بالا بزنید و ببینید روی قطعات اصلی و حساس ساخت کجا نوشته !!! نکنه فکر کردید به قول خودشون 10% خارجی هست ؟؟؟!!!!
  • حسن چهارشنبه 14 تیر 1391 - 17:44:57
    6 4 پاسخ به این نظر
    سلام وقتی تیبا رو تبلیغ میکردن همه فکر میکردن قیافه اش مثلا مثل سمنده ولی وقتی بازار اومد خیلی کوپکترو خشکتر بود حالا شما فکر میکنین رانا هم مثل تیباست اگه مثل تیبا باشه که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر شنبه 27 خرداد 1391 - 20:22:34
    4 4 پاسخ به این نظر
    این خودرو برای کارگران نیست اقای کارگر
  • علی چهارشنبه 21 تیر 1391 - 20:14:43
    3 9 پاسخ به این نظر
    من از نزدیک دیدم رانا رو از 206اس دی و تیبا خیلی قشنگتره... موتورش هم TU5 بود...داخلشم مثل ال90 بود..اگر تا 15 ملیون بدن واقعا می ارزه تو این وضعیت گرونی ماشین...هر چی باشه بهتر از تیبا و پراید هست..
  • ایرانی پنجشنبه 20 مهر 1391 - 03:46:34
    0 0 پاسخ به این نظر
    لطفاقیمت اصلی رابگذاریدنه هرروزیک قیمت ومهلت پیش فروش یا فروش ان را اعلام کنید
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.