کاربران خبرآنلاین به خبری با عنوان « صحت و سقم وایتکس در شیر کارخانه های تولیدی لبنیات » واکنش نشان دادند.

درست در نخستین روز خرداد سال جاری رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران مهمان کافه خبر بود و در رابطه با وضعیت صنایع لبنی ایران توضیح داد.
او در بخشی از گفته های خود و در پاسخ به سوال یکی از کاربران خبرآنلاین در رابطه با صحت و سقم وایتکس در شیر به این شکل توضیح داد: « گاو داری های صنعتی بزرگ که دائما تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور هستند هیچ کدام نه می توانند و نه امکان پذیر است که کوچک ترین استفاده ای از موادی مانند وایتکس در شیر داشته باشند. در بهترین شرایط شیر ها در گاو داری های صنعتی تولید و روانه کارخانجات می شود. »
او در ادامه پاسخ خود به این نکته تشاره کرده بود که. به طور قطع و یقین و بدون هیچ شک و تردیدی هیچ آثاری از افزودنی هایی مانند وایتکس در محصولات شرکت های بزرگ مشاهده نمی شود : « شرکت های تولید کننده محصولات لبنی بزرگ شیر های متفرقه خریدایر نمی کنند. این شرکت ها سه و نیم میلیون تن شیر خام تولیدی گاو داری های صنعتی را خریداری و عمل آوری می کنند. به طور قطع و یقین و بدون هیچ شک و تردیدی هیچ آثاری از افزودنی هایی مانند وایتکس در محصولات شرکت های بزرگ مشاهده نمی شود. »
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران اعتقاد دارد اگر چنین اتفاق هایی در تولید های زیر زمینی مانند ماست بندی ها به وقوع بپیوندد ارتباطی به صنعت لبنیات ندارد.
این اظهار نظر های دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با واکنش کاربران خبرآنلاین روبرو شد به طوریکه فردی بدون نام با طرح یک پرسش و یک اظهار نظر واکنش به « صحت و سقم وایتکس در شیر کارخانه های تولیدی لبنیات » را کلید زده است : « 1-پس چرا شیرها فاسد نمیشه، 2- کارشناس ناظر توی ایران با 50000تومان هم دین ودنیاش و میفروشه متاسفانه . »
اظهار نظری که با واکنش 5 کاربر دیگر به شرح زیر روبرو شد و گفت و گویی شفاهی را در دنیای مجازی میان آنان رقم زد
بدون نام: « چرا تهمت می زنی عزیز ؟؟؟ » مگه به این راحتیه ؟ کی حاضر میشه بخاطر 50 تومن، تو بگو 5 میلیارد تومن مسئولیت مرگ چند صد نفر رو به عهره بگیره ؟ شما مگر تخصص این کار رو داری که حرف میزنی ؟ محض اطلاع شما وایتکس هیچ ارتباطی به فاسد نشدن شیر نداره. شما برو شیر بخر توش وایتکس بریز ببین فاسد میشه یا نه. »
بدون نام: « اولا این شیر هایی که فاسد نمی شوند از شیر خشک چینی درست شده که توش ملامین وچیز های دیگر دارد. برای همین هم هست که فاسد نمیشه و مزه اش هم فرق داره. »
بدون نام: « در پاسخ به نظر دوست عزیزی که گفتن کی حاضر میشه بخاطر 50 تومن جون چند نفر رو به خطر بندازه باید عرض کنم که اگه چشماتونو باز کنین می تونین خیلی از این آدمها رو دوروبرتون ببینین. ضمناً فرمودین که وایتکس نمی تونه از فساد شیر جلوگیری کنه. ولی به فرض صحیح بودن فرمایش شما هم مسئله فاسد نشدن شیرهای موجود در بازار حل نمی شه. تولید کننده ها باید توضیح قانع کننده ای بدهند که چرا شیرها فاسد نمی شوند!؟ »
بدون نام: « ببین دوست عزیز کارخونه کارشناس ناظر داره. سر کسی گیج بره بیچارش میکنن ... مثل این میمونه که مستقیم بری تو بانک و مودبانه بخوای یک چمدون پول بهت تقدیم کنن و انتظار داشته باشی کسی هم پیدات نکنه. فقط از رو احساس و بدون اطلاع نظر ندید. کمی اندیشه. به هزار روش میشه تو کار لبنیات سو استفاده کرد و آب از آب تکون نخوره. چرا اینکارو کنن که کاملا معلوم میشه مقصر کی بوده ؟ میخواید روش هاشو بگم ؟ »
بدون نام: « در اینکه بسیاری از مواد غذایی قابل اعتماد نیستند شکی نیست اما نمی شود اینگونه نتیجه گرفت افرادی برای اینکه تقاضا برای خرید محصولات لبنی کم بشه و بدین صورت قیمت پایین بیاد این( واقعیت نه شایعه) را الان!!! مطرح کرده اند؟ توجه کنید به حرفهای احمدی نژاد در مشهد : مردم چند ماهی خرید نکنند!!! »
در ادامه اظهار نظر های مکتوب کاربران خبرآنلاین فردی با نام « کاید » با لحنی که از ابراز تاسف حکایت دارد سوالی نیز مطرح کرده است: « بدبخت شدیم به چه کسی اطمینان کنیم ؟ وایتکس سرطان زاست. » تاسف « کاید » فردی بدون نام را بر آن داشته تا برای او بنویسد: « این شایعه را وارد کنندگان شیر خشک چینی راه انداختند. چون شیر داخلی رقیب آن هاست وشیر خشک چینی هم سرطان زاست. با این کار میخواهند کاری کنند تا مردم و کارخانه ها شیر وطنی نخرند واصرار داشته باشند شیر خشک چینی بخرند. »
بحث بر سر وایتکس در شیر سبب شده کاربری بدون نام بنویسد: « واقعا تبریک داره. »
در ادامه سایر اظهار نظر های کاربران خبرآنلاین را می خوانید:
حسام:
ایشان باز هم از پاسخ به سوال طفره رفته اند. پس بالاخره دلیل ماندگاری بالا چیست؟ سابق بر این که اینگونه نبود، واقعا اگر 3 یا 4 روز شیر را مصرف نمیکردی، فاسد میشد ولی الان اینگونه نیست. حتی تا یک هفته یا ده روز هیچ بلایی سر این به اصطلاح شیر ها نمی آید.
بدون نام:
برای مثال مثلا بگویید شیر سمی است.
چه کسی پیگیری میکند.
بدون نام:
توصیه یک دامپزشک: از شرکت های معتبر شیر بخرید و نگران کیفیت آن نباشید. زمانی به شیر آب ژاول یا همان وایتکس می زنند که اسیدیته شیر بالا رفته باشد. اگر شیر زود سرد شود و مشکلات مدیریتی در گله نباشد هیچ نیازی به این تقلبات نیست. بهترین شیرها همیشه به بهترین محصولات تبدیل می شوند و شرکت های بزرگ لبنی از این شیرهای خراب استفاده نمی کنند. شیرها و محصولات لبنی با ماندگاری بالا استریل می شوند. اگر شما هم در شرایط یخچال شیر جوشانده را در ظرف در بسته نگهداری کنید برای مدت طولانی باقی می ماند. لبنیات مصرف کنید تا سالم بمانید. نگران نباشید........
بدون نام:
چند ماهی است که محصولات یک یکی از شرکتهای معروف لبنی که خود من مشتری اش بودم هم از نظر طعم و هم از نظر ظاهر افت شدیدی کرده، متاسفانه در صنعت غذایی ایران به تنها چیزی که توجه نمیشود حق مصرف کننده است
صدف:
پس اگه وجدان دارید نام کارخانه ای که وایتکس ریخته بگید تا ما بدونیم. خدا شاهده که یک ماهه شیر نخریدم وبه همه دوستان وفامیل گفتم آنها هم نمی خرند . تا مشخص نشه که سلامت شیر محرز نشه ما نمی خریم . لطفا وجدان داشته باشید .
متولد ماه مهر :
عزیز! دلت خوشه! سال 77 اساتیدمون دیده بودند به توت فرنگیهای آماده عرضه به بازار در... بنومیل (سم قارچ کش) میزنن تا بقول خودشون زمان بیشتری تازه بمونه! سال 83 فهمیدم که محمموله های سیب زمینی صادراتی (درجه یک سورت شده در همدان!) از طرف ارمنستان و عراق و ترکمنستان به دلیل "غیرقابل مصرف بودن" (به واسطه بالا بودن درصد نیتریت مضره به سبب مصرف بیش از حد کودهای ازته) عودت داده شده، این اواخر هم خبر استفاده از شیرخشک چینی و ... بود... سبزی های آلوده به فاضلاب انسانی و ...روغنهای مایعی که گفتن عمده اش گلیسرینه!!!... بخوای به فکر سلامت خودت و خانواده باشی و از ابتلا به امراض عجیب و غریب تو آینده در امان بمونی، نباید تو شهرهای بزرگ ایران زندگی کنی، غذا بخوری و نفس بکشی!
بدون نام:
شما گفتی و ما هم باور کردیم و خیالمون راحت شد...
بدون نام:
همیشه مسئولان دو پهلو حرف می زنند. (می گوید شرکت های بزرگ این کار را انجام نمی دهند) اما تکذیب نمی کند که در مملکت چنین عملی انجام می شود و عاقبت به مصرف مردم بیچاره می رسد. چه کسی مسئول پیگیری این امور هست. خوب شما به نمایندگی از همان شرکت های بزرگ جلوی این متخلفان رو بگیرید. همه کارها که نباید به نیروی انتظامی سپرد یه کم هم تخصصی نظارت کنید.
امید:
تانباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
شهاب:
چی چی میکنن تو حلق ملت. خدادتومنم پول میگیرن
مهران ( دامپزشک):
حرف شما کاملا درست و متین . اما یک پاسخ مانده و آن هم اینکه چرا یک شیر که باید در اثر فعالیت های میکروبی ظرف حداکثر 5 روز دچار فساد و بریدگی در زمان جوشش شود، تا 2 هفته هم در یخچال ماندگاری دارد؟ خواهش میکنم دقیق پاسخ دهید.
داود:
گفته میشود اصل واساس ماست وشیرهای تولیدی کارخانجات لبنی، شیرخشک های باطله کشورهندوستان است که به کشوروارد می شود. این موضوع رو ازنظر یکی از صاحبان همین گاوداری های بزرگ درتایید علت نخریدن شیرش توسط شرکت های تولید لبنیات نقل میکنم.الان که وایتکس هم به اون اضافه شده، تب کنگو هم که اومده !!!!!!!!!واویلا دل مردم. واقعا من یکی موندم ازشیروماست ها استفاده بکنم یانه ؟
داوود:
براي آزمايش در يك بسته شير ... را باز كرديم به مدت 5 روز در دماي اتاق نگهداشتيم هنوز فاسد نشده بود
امين:
چه ادعاي كاذبي اين موضوع عرف شده كه وقتي مي خواهند بازار يابي كنند ويا شير بفروشند بهم مي گويند شير با اسديته چند درصد مي خواهي 10 در صد،15 درصد حتي تا 23 در صد هم شنيدم من خودم يكي از كارشناسان زبده دامپزشکي را كه براي بازديد از مزرعه ام مي بردم گفت من خودم اين شير ها را نمي خرم ومستقيم از دامداري يكي از دوستان مي گيرم وگفت همه شيرها اسيديته دارد مگر يكي كمتر باشد. حالا اين آقا مي خواهد راستش را بگويد تا اول نون خودش آجر شود بعدش هم ديگر رئيس نيست بايد برود دين را به دنيا فروختن همين است خيانت به مردم.
مجید:
دامداران زحمتکش با گرانی سرسام آور علوفه، سوخت، کارگر، دارو و ..... 1 کیلوگرم شیر تولیدی خود را که از آب معدنی ارزون تره را به طور نسیه و چک بلند مدت به فروش میرسونه ولی متاسفانه برخی از افراد سودجو که هیچ چیز براشون حتی وجدان اهمیت نداره اقدام به چنین کارهایی می کنند.
بدون نام:
عده اي در استان مركزي هر روز براي خريد شير با وانت به روستاها مي روند و شير توليدي بدون نظارت دامپزشكي را خريداري مي كنند. مسلما اين شيرها را دور نمي ریزند و مردم اين استان آن راميل مي كنند ولي به چه قيمتي! احتمالا به قيمت سلامتي شان. چون در اين مناطق تب مالت مشاهده مي شود. به اميد نظارت بيشتر!
مرتضي:
من خودم يه گاوداري سنتي 30 راسي داشتم شير رو با واسطه به همين شركت هاي بزرگ ميفروختم. شير متفرقه مي خرن خوبم مي خرن...اساسا شركت ها شير رو از گاودار نمي خرن...يه سري آدم وجود دارن به اسم شير جمع كن اونا مي خرن مي برن تحويل كارخونه ميدن
متولد ماه مهر:
کاش در مورد شیرخشک های وارداتی از چین هم نظرشون رو اعلام میکردند! آخه یه سری مغرض میگفتند که اگه دامداران شیراشون رو دوستشون مونده، بخاطر باصرفه تر بودن استفاده از شیرخشکهای چینی توسط شرکتهای لبنی بوده و البته شیرخشکها هم هیچ مشکل بهداشتی یا عوارض خاص برای آینده و نسلهای بعدی ندارند!
سعید:
کم کم تو شیر چیزهای دیگه رهم می ریزند مثل جوهر نمک تاید . ریکا . شامپو اسمش رو بزاریرم اتحادیه لبنیات و مواد شوینده و بهداشتی
بدون نام:
اول تکذیب می شود تا جو آرام شود بعد یواش یواش زمزمه تایید ...
بدون نام:
اما من یه راه حل ساده نشون میدم که ثابت میکنه شیرهای موجود در بازار افزودنیهای غیر مجاز دارن. یه لیوان شیر رو نصف روز بیرون یخچال بذارین قاعدتا باید خراب بشه ولی اگه شیر رو بجوشونین خراب نمیشه!!!!
فرید:
سلام. به نظر من اینا همش بهونه است. من خومدم وقتی شیر ... رو میخورم مزه وایتکس را به راحتی میتونم احساس کنم. لطفا با شعور مردم بازی نکنید. شما هم مثل گزارش تلویزیون که اومدم چند نفر رو گذاشتن که بگید گرونی نیست که یکی شون گفت گوشت کیلو 13 هزار تومان. تو رو خدا الان تو کل ایران بگردید این قیمت رو پیدا نمی کنید. لطفا به شعور مردم احترام بگذارید
بدون نام:
با توجه به اينكه پايه اصلي وايتكس گاز كلر است اين كه سخت نيست موسسه استاندارد از بازار نمونه برداري و تست كند البته اگر نتيجه آن به سرنوشت برنجهاي وارداتي و آب شرب تهران دچار نشود!!!!!
بدون نام:
من كه بعد از نوشيدن شير با ماندگاري طولاني از ابتداي زبانم تا معده احساس مي كنم كه ماده اسيدي خوردم و شيرهاي با ماندگاري كم هم كه اصلاً طعم عجيب و غريبي پيدا كرده اميدوارم كه عرضه كنندگان شير براي سلامتي شهروندان اهميت بيشتري قائل شده و نسبت به توزيع و عرضه شير نگاه سودآوري نداشته باشند و شايد هم بهتر بود سوبسيد پرداختي به اين محصول حذف نمي شد.
بدون نام:
وایتکس؟؟؟!!!!! جل الخالق.. خدایا چی برسر این مردم میاد دیگه چه چیزهایی اضافه میکنن؟؟ من که هنگ کردم. خدایا کمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک......
بدون نام:
عزیزان، در وجود وایتکس در شیرهای تحویلی درب کارخانه اصلا شک نکنید! مصرف این شیر و فراورده های آن باعث بروز سرطان معده،روده،کبد و...می شود
فراز:
نمیدونم خودشون یا بچه هاشون هم از همین شیرها مصرف می کنند.
بهمن:
قيمت شير از 1175 در فروردين به 1500 تومان رسيده اين مسئول محترم شيردامداران را بررسي كند كه هم طعم وايتكس مي دهد وهم از نظر حجم كوچك شده وبه 960 سانتي مترمكعب كاهش يافته .اگر دست دزد را مي بريد بايدگردن كم فروش را زد .
seven :
اینجور اتفاقات حتی تو کشورهای آفریقایی هم رخ نمیده! شیر سرطان زا! اون هم با این قیمت! تو کشورهای اروپایی لبنیات ارزونتر از ایرانه! اون هم سالمش! متاسفم برات ای دل ساده!
امین:
شیر کیسه ... بخورید،شیر خشک آن کامل هم نخورده و گرانول شده است
بدون نام:
يكي از پزشكان به من توصيه كرد از لبنيات تا مدتي استفاده نكنم چون معتقد بود شير خشكي كه به لبنيات اضافه مي‌شه، از چين وارد مي‌شن كه حاوي ملامين هستن و باعث مي‌شن ميزان پروتئين شير در آزمايش ها بالا نشون داده بشه. اين موضوع را از يكي از دوستان ديگه هم كه در يكي از كارخانه‌ها كا مي‌كد شنيدم. اين موضوع چقدر حقيقت داره؟ اگه اين موضوع رو پيگيري كنيد جون بچه‌هاي ايران رو نجات داديد. سپاس
اسی:
خیلی جالبه آخه چند وقت پیش تو رادیو کاملاً وجود وایتکس در شیر را تایید کردند . اما این آقا رد می کنه . حرف کدوم رو باید باور کنیم. نوشابه = سرطان زاست؛ آب معدنی = نیترات و .... ؛ شیر = وایتکس. ای وای از دست شما
حسن خان:
مسئول تو مملکت ما یعنی کسی که تکذیب میکنه و هیچوقت عواقب خرابکاریهای خود و هم صنفی هاشو تایید نمیکنه.
بدون نام:
همه اینها به خاطر طرح غلط و ویران کننده تثبیت قیمتها بود که در مجلس هفتم و به کوشش آقای توکلی و بقیه تصویب شد. وقتی چشمها به روی حقایق بسته بشه و بدون توجه به واقعیات اقتصادی به طور دستوری بخوایم جلوی افزایش قیمت رو بگیریم تولید کننده می ره به سمت پایین آوردن کیفیت
Arash:
عزیزان برای نگهداری شیر پاستوریزه به مدت طولانی کارخانجات به آن ماده نگهدارنده به نام نایزین و ناتامایسین اضافه می کنند
من:
من يك روستايي زاده هستم در استان گلستان/كارشناس ارشد تغذيه/محل زندگي فعلي من هم همچنان در روستا است/محض اطلاع اين مسول عزيز بايد عرض كنم وايتكس يك واقعيت است/تازه علاوه بر وايتكس از تركيبات شيميايي خشك هم استفاده مي كنند/ اين مسول راست ميگه در كارخانه هاي شير اين اتفاق نمي افته/ اين عمل زشت و غير انساني توسط رانندگان و عاملين خريد شير از كشاورزان و دامداران انجام ميشه/اين دوستان براي اين كه فاصله روستا ها از كارخانه هاي شير زياد است از طرفي نگران عدم خريد شير از سوي كارخانجات هستند اين كار زشت را انجام مي دهند و مواد مصنوعي نگه دارنده به شير ميزنند تا شير بدون فساد به كارخانه برسه/در كارخانه هم پس از فراورده گيري هاي مختلف از اين شير آلوده دست آخر با اضافه كردن شير خشك شير نهايي به دست ...
Jijel:
ماست بندی ها به وقوع بپیوندد ارتباطی به صنعت لبنیات ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به کی ارتبط داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از چی بگم:
من به نقطه ای رسیده ام که نمی دانم کدام حرف راباورکنم وکدام راباور نکنم.!!
کارشناس لبنیات:
با سلام به همگی ، من کارشناس تولید یکی از معروفترین شرکت های لبنی هستم که در کل ایران نزدیک 15 کارخونه داره ، مورد وایتکس تا به حال من تو شرکت نه دیدم و نه شنیدم تازگی ها مطرح شده به نظرم یه جوری های شایعه هست شاید هم بعضی شرکت های لبنی کوچک و خصوصی که زیاد نظارتی رو اونا نیست اینکار را بکنند ولی مطمئن باشید در شرکت های بزرگ و معتبر که مرتبا پایش می شوند چنین اتفاقی نمی افته ما شیرها رو موقع دریافت کاملا از لحاظ تقلبات تست می کنیم و تعهد بسیار بالایی نسبت به سلامت مصرف کننده داریم بچه های خود ما هم از این شیرها می خورن بنابراین شیر شرکت های معتبر را خریداری کنید. اگه نگرانید از شیرهای پاکتی استریل استفاده کنید که امکان تقلب توش کمه چون که اگه تو شیر تقلب بشه تو سیستم استریل جواب نمی ده.

بدون نام:
من از يك نفر مطمئن در آزمايشگاه شنيدم كه آب ژاول را اضافه ميكنند كه در آزمايشات مشخص نشود كه مايعي كه شير مي نامند فاقد مواد لازم است و هيچ ارزشي ندارد و فقط پول فروشنده است كه هدر رفته است.
بدون نام:
یه سئوال بااین تفاسیر آیا اون دنیائی هم وجود دارد ؟ آیه قرآن............ وای بر کم فروشان !!!!!!؟

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    140 4
    به نظرم اگه مدتی مردم شیر و لبنیات نخرند اینها ادب میشند شیر مدارس هم که قبلا آب قاتیش میکردن باور کنین اینا بخاطر منافع هر کاری میکنن
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      48 4
      نخير! اگه رقابت بود اگه فقط 5 تا شركت نداشتيم تا مجبور نباشن مردم كه از يه شركت خاص خريد كنن اگه توليد اونقد بالا بود كه مردم مجبور نشن هرچي هست بخرن اينطوري نميشد 5 تا شركت هستن كه روزي مثلا يك مليون ليتر لبنيات توليد ميكنن و روزي مثلا 2 مليون ليترمصرف لبنيات داريم ما پسه به هر حال توليدشون فروش ميره حالا كيفيت هرچي كه باشه..........
    • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      49 1
      ماکه بچه داريم چي کار کنيم؟ به بچه شير(وايتکس نديم)؟
    • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      18 3
      بهتره جلوی تولید وایتکس گرفته بشه!!!!!
  • حمید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    97 2
    من دو سال پیش از طریق دوستم که راننده اس و با راننده های تانکرهای حمل شیر برای شرکت ... آشنا ست متوجه افزودن وایتکس به شیر برای دلمه نشدن بر اثر ماندن در صف تخلیه شرکتشان شدم اما باورم نشد تا اینکه بعدآ از طریق رسانه ها متوجه صحت ماجرا شدم
  • مهدی م IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    60 6
    با سلام- من از یکی از کارشناسان قبلا شنیده بودم که هنگام خرید شیر از تانکرهای حمل کننده شیر به کارخانجات ابتدا تست PH شیر گرفته می شود و به نسبت (اسیدی بودن یا قلیایی بودن ! الان دقیق خاطرم نیست) شیر گرید بندی می شود که گریدهای خوب برای شیر پاستوریزه و گریدهای متوسط برای ماست و گریدهای ضعیف برای کشک و پنیر پیتزا مورد استفاده قرار می گیرند و به همین میزان هم پول کمتر یا بیشتری به فروشنده شیر می دهند. اضافه کردن وایتکس به یک تانکر حمل شیر موجب می شود که PH شیر در محدوده گریدهایی قرار بگیرد که کارخانه قیمت بالاتری برایش اختصاص می دهد. بنابراین مشکل الان کارخانه ها نیستندبلکه سیستم جمع آوری شیر مشکل دارد و شاید هم لازم باشد تست و آزمایشی قبل از تحویل شیر برای رصد کردن این نوع تقلبات صورت بگیرد
    • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      6 39
      مقدار وايتكس به 1 درصد هم نميرسه مثلا چند گرم تو يه بشكه كه باعث ميشه ميكربها بميرن اما چون درصدش كمه تو ازمايش ph مشخص نميشه..
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    خبرآنلاین! تو چرا شلوغش کرده ای؟ مطمئنی که وایتکس داره؟ من هر روز یک لیوان شیر می خورم و نه ترش می کنم و نه مزه وایتکس می ده. خیلی هم عالیه.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      78 2
      داداش معدت آدت کرده؛ بعدا میفمی ...
  • الی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    28 3
    اگه می خواید ببینید شیری که می خورید وایتکس داره یا نه یه کمی از اون رو روی یک تکه پارچه بریزید اگه پارچه لک شد یعنی وایتکس داره! به همین راحتی! D:
    • سایه IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      15 2
      البته با عرض پوزش باید این مطلب رو به فرمایشات الی جون اضافه کنم که دوستان عزیز دقت داشته باشند پارچه اش باید حتما رنگی باشه من شنیدم روی پارچه سفید جواب نمیده
  • محمدرضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    24 1
    خوب عزيز من تو كه هر روز يك ليوان شير مي خوري و هيچ چي نميشه ، بدنت به خوردن وايتكس عادت كرده من خودم ديدم يكي از شير فروش ها با سرنگ توي شير يك چيزي داره مي ريزه!!
  • سمج IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    24 2
    شما فعلا به این موضوع رسیدگی کنید ما هم همان روزی 2 پاکت شیر رو میخوریم تا ببینیم چی پیش میاد! شاید یه گاو بیاریم رو پشت بوم! ظاهر قضیه اینه که توی هیچ کاری به هیچ کس نباید اعتماد کرد!
  • حميد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    14 2
    آخه عزيزم آنقدر وايتكس نمي زنند كه تو بفهمي مگه شركت آب ، آب ژاول يا كلر به آب ميزند تو موقع خوردن يك ليوان اب متوجه ميشوي فقط تنها ايرادي كه ميشود گرفت اينست اين موضوع جديد نيست و بعلت عقب ماندن صنايع غذايي ما و اشكال در سيستم جمع آوري شير توليدي ميباشد
  • بدون نام DE ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    21 2
    یعنی‌ واقعا یک آزمایشگاه تو ایران نیست که خودش چند تا شیشه شیر و آزمایش کنه ؟؟ !!!! فکر میکنم که اونجا با اون همه دانشگاه و مرکز تحقیقات یک دستگاه طیف سنجی جرمی (Mass Spectroscopy) وجود داشته باشه که تشخیص بده چی‌ توی شیر هست و چی‌ نیست
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    27 1
    من قبلا کنترل کیفیت صنایع غذایی بودم راستش بی وجدانی هست و با عرض تاسف برخی در زمینه های مختلف مواد غذایی اصلا آزمایش نمی کنند و همین جوری کالا وارد بازار می شود. البته آزمایش فایده ای ندارد و شما فکر می کنید اگر کالایی مشکلی داشته باشد صاحب کارخانه می گذارد که از بین برود؟!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    23 1
    من به سهم خودم از خبرگزاري شما براي اينكه براي نظرات كاربران اين مجموعه خبري ارزش قائل هستيد متشكرم . شك نكنيد كه نظرات افراد متعدد در هر آيتم خبري مي تواند در بعضي موارد بهترين راه حل ها را جهت رفع مشكل ارائه نمايد.
  • مجتبي IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    33 5
    دوستان گرامي وايتكس ماده ضد عفوني كننده است و شير بر اثر ماندن و يا دوش غير بهداشتي بار ميكروبي اش بالا مي رود كه اين امر موجب بالا رفتن اسيديته شير و در نهايت فاسد شدن شير مي شود لذا بعضي از افراد فاقد وجدان با اضافه كردن وايتكس و هزار و يك ماده ديگر نظير جوش شيرين باعث جلوگيري از خرابي شير مي شوند در ضمن اين نكته را يادآوري مي كنم كه همه اين سياستها براي اين است كه قيمت شير بالارفته و عده اي مي خواهند با اين جو سازي ها باعث كمتر شدن مصرف شير در جامعه و پايين آمدن قيمت آن بشوند و پس از اينكه قيمت شير پايين آمد و دامدار را به فلاكت نشاندند و دامها را روانه كشتارگاه كردند حالا دوباره مي آيند و مي گويند كه همه اينها شايعه بوده و شير داروي جلوگيري از سرطان است و باعث استحكام استخوانها مي شود و
    • نینا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      1 5
      عزیزم "وایتکس" نام تجاری یک محصولی هست که "سفید کننده هست" نه "ضدعفونی کننده"!!! باز بدون اطلاعات نظر کارشناسی دادید ؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      7 0
      در پاسخ به نینا: رشته من گیاهپزشکی است. ما در آزمایشگاه بر اساس پروتکل از وایتکس برای کشتن میکروب های سطح برگ استفاده می کنیم (تازه وایتکس های موجود در بازار را رقیق هم می کنیم). وایتکس خاصیت میکروب کشی قوی دارد. مجتبی بدون کارشناسی حرف نزده
  • کوروش IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    29 12
    مردم بیچاره کجای کارن فکر کردین فقط همین چند مورده ابلیمو / رب / عسل / سوسیس و کالباس / ژامبون /برنج های قد بلند / سس مایونز / و ..... یا همین روغن که تازگی فهمیدم چه کار میکنن یکی از دوستان با چشم خودش دیده در یک شرکت معتبر تو روغن مخصوص سرخ کردنی پارافین مخصوص شمع سازی میریزن !!!!. راستی بد نیست میزان ابتلا به سرطان و رشد اون در ایران رو با سال های گذشته مثلا 10 سال گذشته مقایسه کنین و همینطور با کشورهای به مراتب صنعتی تر که اونا چه اماری دارن ما چه اماری واقعا که فکر نکنم نیاز به دشمن داشته باشیم با همین اوضاع خودمون خودمون رو نابود خواهیم کرد و از ایران جز سرطان و موجودات عجیب الخلقه چیزی باقی نمی مونه در اینده ای وای !!!!
  • رامین CH ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    17 1
    دوستان عزیز بنده این موضوع را حدود دو سال ونیم پیش شنیده بودم ولی باور نمی کردم تا اینکه برای بازدید گاوداری یکی از دوستان به فاضل اباد گرگان رفتم از ایشان درباره افزودن وایتکس به شیر پرسیدم خیلی راحت و بدون انکار گفت چون ما گاوها را در دو نوبت صبح وعصر می دوشیم ووسیله حمل شیر عصرهابرای حمل میاید وچون دستگاه سرد کن گران و پول برق نیز از ان گرانتر است بنابراین ما همیشه شیرهای نوبت صبح را وایتکس میزنیم تا ترش نشودثنده برای او توضع دادم که این کار چه مضراتی برای عامه مردم وخود انها دارد .در جواب گفت گیریم من این کار را انجام ندهم! ولی شما با تانکرهای حمل این شیرها که اگر جعبه بغلشانرا نگاه کنی هر کدام یک کارتون وایتکس همراه دارند جکار خواهی کرد!!!!!!!
  • احمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    8 1
    سلام به همگی مسلما ساده ترین راه برای مواجهه با این مشکل مصرف نکردن شیره ولی همونطور که خودتون میدونید خیلی از ماها به دلیل داشتن کودک و یا افراد کهن سال در خانواده مجبور به استفاده از شیر به شکل روزانه هستیم. از دوستانی که آشنا به روشهای ارزیابی کیفیت شیر (نداشتن وایتکس!!!) میباشند، ملتسمانه خواهش می کنم تا حداقل یک روش رو جهت تشخیص وایتکسی نبودن شیر در "خانه" معرفی کنند.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    14 4
    لا اقل شير تازه وارد كنيد. چرا شير خشك ملامين دار سنگ ساز آنهم از اين متقلبان و قاتلان چيني؟!
  • کارگر کارخانه شیر IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    9 4
    شیر ها مشکلی نداره ولی نه ما ونه همکارانمان از این شیر ها استفاده نمی کنیم دیگر خودت تا اخرش رو بخون
  • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    18 2
    این دوستی که این کامنت رو گذاشته :«بین دوست عزیز کارخونه کارشناس ناظر داره. سر کسی گیج بره بیچارش میکنن ...» فکر می کنم ایران زندگی نمی کنه. بیچاره خبر نداری. اینجا مهندس ناظر سر ساختمون که باید هر روز سر کارش باشه از شهرستان گزارش فکس می کنه درباره یه ساختمون توی تهران. همون ساختمون هم می ریزه پایین. چی فکر کردی؟ خودتونو می زنین به اون راه یا واقعا فکر می کنین اینجا همه چی اصولیه؟ ما اینطوری فکر نمی کنیم. یعنی اینطوری نیست. شما هم بهتره واقع بین باشی
  • امید IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    1 8
    من یه شیر مدت دار خوردم،آخرش دیدم 3ماه قبلش فاسد شده.دریغ از یه دل درد.باز نگید وایتکس نزنن
  • بدون نام AM ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    6 3
    من خودم هميشه مستقيما از دامداری های اطراف شير تازه تهیه میکنم, روی گاز 20 دقیقه میجوشونم و بلافاصله میگذارم تو یخچال حدود 12 روز دوام داره از زمانی که شروع کردم شیر دامداری خوردن آزمایش که دادم تازه کلسیم بدنم بالا رفته تا الان مجبور بودم قرص کلسیم بخورم و همیشه شیر کارخونه ای هم میخوردم تازه فهمیدم که این کارخونه ای ها اگه مضر نباشه مفید نیست
  • علیرضا DE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    13 1
    من دامپزشک هستم. از زمانی که وارد بازار کار شدم وبا بعضی مراکز علمی از سال 79 ارتباط پیدا کردم یادم است که در برخی از محصولات لبنی ترکیبات نقره.کلر.نیتروژن ناشی از بعضی ضد عفونی کننده سمی یاغیر سمی (برای کاهش بار میکروبی شیر ) یافت می شده . پس این موضوع جدیدی حداقل برای من نیست. مهم میزان این مواد است که ایا این مقدار هرچقدر اندک چقدر سلامتی انسان و جامعه را تهدید مینماید؟وایادامدار عزیز پول اینقدر ارزش دارد که سلامت جامعه را به خطر بیندازی؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    19 1
    وظیفه مسئولین چیست ؟ چرا سلامتی مردم برای آنها مهم نیست؟
  • ااحااحمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    18 2
    بابا بی خیال شهر نشینی بشین بیایید توروستا ازهمه این بدبختیها راحت میشین
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    13 1
    وضعیت نانها هم خیلی بد شده و دست کمی از شیر و لبنیات ندارد. چه کسی مسئول است؟
  • ارمان IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    7 2
    دوستانی که نمیخواهند از شیر های موجود در بازار با این وضع استفاده کنند بهترین جایگزین برای جبران کلسیم استفاده از شیر بادام هست.دستور تهیه اشم اینجوریه:مغز بادام خام پوست کنده شده(۵۰گرم).عسل(۳قاشق غذا خوری)اب سرد(۴لیوان).مواد را در داخل مخلوط کن به طور کامل مخلوط کنید(توجه کنید هیچ استفاده ای از شیر در این مخلوط نمیشود).
  • بدون نام US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    6 0
    حالا چرا از این شیرها مایع ماست می زنیم نمیگیره؟ شیر و ماست به این گرونی از سر سفره هامون حذف شده......قبلا مردم میتونستن شیر بخورن پوکی استخوان تو سنین پایین داره بیداد میکنه .......یکی به مردم بدبخت رحم کنه............ سلامتی کجایی که یادت بخیر.این از جسمامون اون از روح و روان و اعصابمون..........
  • بدون نام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    3 0
    گررون شدن نهاده های دامی . افزایش تقاضا و...
  • بدون نام US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    12 2
    ای مسلمانان وای بر کم فروشان........ وای بر گرانفوشان....... یا ایهاالذین آمنوا ...............از آخرتتان بترسید......وجدان پس چه شد
  • دکتر IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    1 10
    سلام به دوستان مطمءن باشید کارخانجات لبنی هیچ وقت از وایتکس استفاده نمیکنند.اگر هم استفاده شود توسط سکو های دریافت شیر معمولا صورت می گیرد. اما ملت عزیز اضافه کردن وایتکس یک تقلب قدیمی است که امروزه با تست بسیار راحت در کارخانجات به وجود آن پی میبرند هر چه قدر که میزان آن کم هم باشد.اینگونه صحبت ها و بحث ها شاید در ثدیم بحثی جدی بوده ولی امروزه منسوخ شده.
  • اتا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    5 1
    در شهرهای میاندواب وسقز برای کاهش اسیدیته شیر سود(قلیا) به آن اضافه میشود!بخصوص در فصل گرما وبویژه توسط جمع کنندگان شیر.
  • مح IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    7 0
    من بواسطه شغلی که داشتم در بیشتر کارخانه های مواد غذایی رفت وامد داشتم و خیلی موارد را دیده ام که اگر بگویم حتی کسی حاضر نمیشود نان خالی هم بخورد و این بر میگردد به افزایش جمعیت در دنیا و هر چه بیشتر صنعتی شدن کارها که امری ناگزیر است اما شمابایدتذکرات پزشکان که همیشه میگویند از مواد کنسرو شده استفاده نکنید ویا لااقل کمتراستفاده کنید را جدی بگیرید شیر پاستور ریزه ومشتقات بسته بندی هم به عبارتی کنسرو شده محسوب میگردند
  • استریلیزه IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    20 0
    شیر الوده گوشت الوده اب الوده برنج الوده سبزی الوده میوه الوده سیر الوده گوجه الوده مسوول الوده کشور الوده ... الوده ...الوده
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    2 6
    وایتکس زیادم بد نیست معده و روده هاتونو ضدعفونی میکنه
  • داشاکل IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    1 0
    روشهائی برای تشخیص آثار کلر وجود داره یکیش نوار تست سنجش غلضت کلر هست که در لینک زیر می‌تونید ببینید http://www.indigo.com/test-strips/gph-test-strips/residual-chlorine-test-strips.html یه روش دیگه بنام RUPP هم وجود داره که مقاله مربوط به اون رو می‌تونید اینجا پیدا کنید http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1320647/ تو این مقاله ذکر شده که برای آزاد کردن کلری که با پروتئین شیر ترکبت شده از یک اسید قوی مثل اسید کلریدریک و حرارت باید استفاده بشه. به هر حال اگر مردم می‌بینن که کسی کای براشون نمی‌کنه باید خودشون دست بکار بشن
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    10 1
    من خودم شیر... خریدم انگار داری وایتکس نوش جان میکنی بیخود نیست اینهمه سرطان و مریضی تو بچه ها پیدا شده اینقدر طعم دهنده قاطی میکنن و پول به جیب کارشناسان میریزن که تکذیب میشه
  • مرمرین IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    7 0
    حالا بالاخره بخریم یا نخریم بخوریم یا نخوریم ما که روزی یک لیتر شیر مصرف می کنیم بچه کوچک هم داریم به دلمان بد را نمی دهیم میخریم می خوریم توکل برخدا دروغ چرا خداییش تا حالا مزه این چیزا رو حس نکردم حالا برم یه لیوان شیر بخورم ببینم واقعا طعم داره مثلا شیر با طعم آب ژاول یا شیر با طعم جوهر نمک ما که اب با طعم نفت خوردیم اینم شیر طعم دار اگه اون دنیایی باشه که جوابشو میدن اگه هم نباشه که ضررشو کردیم و سودش با اونا
  • وحیده IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    4 5
    خواهش میکنم من چشایی قوی دارم و مزه وایتکس را تا حالا تو دو نوع مارک معروف کاملا احساس کردم یه فکری کنید آی آدمها میلیونها نفر کمک میخوان
  • A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    3 0
    مملکت جهان سومی ...