رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران بعد از ظهر روز دو شنبه اول خرداد مهمان کافه خبر بود و در رابطه با شایعاتی که پیرامون استفاده از مواد غیر استاندارد در شیر توضیح داد.

باکری در بخشی از توضیحات خود پیرامون دلیل اینکه ماندگاری شیرها و اینکه گفته می شود مایع ضدعفونی کننده وایتکس در شیر وجود دارد گفت: « گاو داری های صنعتی بزرگ که دائما تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور هستند هیچ کدام نه می توانند و نه امکان پذیر است که کوچک ترین استفاده ای از موادی مانند وایتکس در شیر داشته باشند. در بهترین شرایط شیر ها در گاو داری های صنعتی تولید و روانه کارخانجات می شود. »
او افزود: « شرکت های تولید کننده محصولات لبنی بزرگ شیر های متفرقه خریدایر نمی کنند. این شرکت ها سه و نیم میلیون تن شیر خام تولیدی گاو داری های صنعتی را خریداری و عمل آوری می کنند. به طور قطع و یقین و بدون هیچ شک و تردیدی هیچ آثاری از افزودنی هایی مانند وایتکس در محصولات شرکت های بزرگ مشاهده نمی شود. »
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران اعتقاد دارد اگر چنین اتفاق هایی در تولید های زیر زمینی مانند ماست بندی ها به وقوع بپیوندد ارتباطی به صنعت لبنیات ندارد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    160 4
    1-پس چرا شیرها فاسد نمیشه 2- کارشناس ناظر توی ایران با 50000تومان هم دین ودنیاش و میفرشه متاسفانه 3
    • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      16 90
      چرا تهمت می زنی عزیز ؟؟؟ مگه به این راحتیه ؟ کی حاضر میشه بخاط 50 تومن ، تو بگو 5 میلیارد تومن مسئولیت مرگ چند صد نفر رو به عهره بگیره ؟ شما مگر تخصص این کار رو داری که حرف میزنی ؟ محض اطلاع شما وایتکس هیچ ارتباطی به فاسد نشدن شیر نداره . شما برو شیر بخر توش وایتکس بریز ببین فاسد میشه یا نه .
    • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      35 5
      اولا این شیر هایی که فاسد نمی شوند از شیر خشک چینی درست شده،که توش ملامین وچیز های دیگر دارد،برای همین هم هست که فاسد نمیشه و مزه اش هم فرق داره
    • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      58 0
      در پاسخ به نظر دوست عزیزی که گفتن کی حاضر میشه بخاطر 50 تومن جون چند نفر رو بخ خطر بندازه باید عرض کنم که اگه چشماتونو باز کنین می تونین خیلی از این آدمها رو دوروبرتون ببینین. ضمناً فرمودین که وایتکس نمی تونه از فساد شیر جلوگیری کنه. ولی بفرض صحیح بودن فرمایش شما هم مسئله فاسد نشدن شیرهای موجود در بازار حل نمی شه. تولید کننده ها باید توضیح قانع کننده ای بدهند که چرا شیرها فاسد نمی شوند!؟
    • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      6 15
      ببین دوست عزیز کارخونه کارشناس ناظر داره . سر کسی گیج بره بیچارش میکنن ... مثل این میمونه که مستقیم بری تو بانک و مودبانه بخای یک چمدون پول بهت تقدیم کنن و انتظار داشته باشی کسی هم پیدات نکنه . فقط از رو احساس و بدون اطلاع نظر ندید . کمی اندیشه . به هزار روش میشه تو کار لبنیات سو استفاده کرد و آب از آب تکون نخوره . چرا اینکارو کنن که کاملا معلوم میشه مقصر کی بوده ؟ میخواید روش هاشو بگم ؟
    • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      11 3
      در اینکه بسیاری از مواد غذایی قابل اعتماد نیستند شکی نیست اما نمی شود اینگونه نتیجه گرفت افرادی برای اینکه تقاضا برای خرید محصولات لبنی کم بشه و بدبن صورت قیمت پایین بیاد این( واقعیت نه شایعه) را الان!!! مطرح کرده اند؟ توجه کنید به حرفهای احمدی نژاد در مشهد : مردم چند ماهی خرید نکنند!!!
  • کاید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    83 1
    بدبخت شدیم به چه کسی اطمینان کنیم ؟ وایتکس سرطانزاست
    • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      13 13
      این شایعه را وارد کنندگان شیر خشک چینی راه انداختند،چون شیر داخلی رقیب آن هاست،وشیر خشک چینی هم سرطان زاست،با این کار میخواهند کاری کنند تا مردم و کارخانه ها شیر وطنی نخرند واصرار داشته باشند شیر خشک چینی بخرند
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    52 0
    واقعا تبریک داره !
  • حسام DE ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    68 0
    ایشان باز هم از پاسخ به سوال طفره رفته اند. پس بالاخره دلیل ماندگاری بالا چیست؟ سابق بر این که اینگونه نبود، واقعا اگر 3 یا 4 روز شیر را مصرف نمیکردی، فاسد میشد ولی الان اینگونه نیست. حتی تا یک هفته یا ده روز هیچ بلایی سر این به اصطلاح شیر ها نمی آید.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    112 0
    برای مثال مثلا بگویید شیر سمی است. چه کسی پیگیری میکند. هر وقت هم سرطان زیاد شد تقصیر دشمن است.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    15 37
    توصیه یک دامپزشک: از شرکت های معتبر شیر بخرید و نگران کیفیت آن نباشید. زمانی به شیر آب ژاول یا همان وایتکس می زنند که اسیدیته شیر بالا رفته باشد. اگر شیر زود سرد شود و مشکلات مدیریتی در گله نباشد هیچ نیازی به این تقلبات نیست. بهترین شیرها همیشه به بهترین محصولات تبدیل می شوند و شرکت های بزرگ لبنی از این شیرهای خراب استفاده نمی کنند. شیرها و محصولات لبنی با ماندگاری بالا استریل می شوند. اگر شما هم در شرایط یخچال شیر جوشانده را در ظرف در بسته نگهداری کنید برای مدت طولانی باقی می ماند. لبنیات مصرف کنید تا سالم بمانید. نگران نباشید........
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    62 0
    چند ماهی است که محصولات یک یکی از شرکتهای معروف لبنی که خود من مشتری اش بودم هم از نظر طعم و هم از نظر ظاهر افت شدیدی کرده، متاسفانه در صنعت غذایی ایران به تنها چیزی که توجه نمیشود حق مصرف کننده است
  • صدف IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    54 0
    پس اگه وجدان دارید نام کارخانه ای که وایتکس ریخته بگید تا ما بدونیم . خدا شاهده که یکماهه شیر نخریدم وبه همه ه دوستان وفامیل گفتم آنها هم نمی خرند . تا مشخص نشه که سلامت شیر محرز نشه ما نمی خریم . لطفا وجدان داشته باشید .
    • متولد ماه مهر IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      37 0
      عزیز! دلت خوشه! سال 77 اساتیدمون دیده بودند به توت فرنگیهای آماده عرضه به بازار در... بنومیل (سم قارچ کش) میزنن تا بقول خودشون زمان بیشتری تازه بمونه! سال 83 فهمیدم که محمموله های سیب زمینی صادراتی (درجه یک سورت شده در همدان!) از طرف ارمنستان و عراق و ترکمنستان به دلیل "غیرقابل مصرف بودن" (به واسطه بالا بودن درصد نیتریت مضره به سبب مصرف بیش از حد کودهای ازته) عودت داده شده، این اواخر هم خبر استفاده از شیرخشک چینی و ... بود... سبزی های آلوده به فاضلاب انسانی و ...روغنهای مایعی که گفتن عمده اش گلیسرینه!!!... بخوای به فکر سلامت خودت و خانواده باشی و از ابتلا به امراض عجیب و غریب تو آینده در امان بمونی، نباید تو شهرهای بزرگ ایران زندگی کنی، غذا بخوری و نفس بکشی! امروز این هم نمایش نمیدین!!
  • بدون نام US ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    44 0
    شما گفتی و ما هم باور کردیم و خیالمون راحت شد...
  • بدون نام US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    40 0
    همیشه مسئولان دو پهلو حرف می زنند. (می گوید شرکت های بزرگ این کار را انجام نمی دهند) اما تکذیب نمی کند که در مملکت چنین عملی انجام می شود و عاقبت به مصرف مردم بیچاره می رسد. چه کسی مسئول پیگیری این امور هست. خوب شما به نمایندگی از همان شرکت های بزرگ جلوی این متخلفان رو بگیرید. همه کارها که نباید به نیروی انتظامی سپرد یه کم هم تخصصی نظارت کنید.
  • امید IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    44 0
    تانباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • شهاب US ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    44 1
    چی چی میکنن تو حلق ملت. خدادتومنم پول میگیرن
  • مهران ( دامپزشک) IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    36 1
    حرف شما کاملا درست و متین . اما یک پاسخ مانده و آن هم اینکه چرا یک شیر که باید در اثر فعالیت های میکروبی ظرف حداکثر 5 روز دچار فساد و بریدگی در زمان جوشش شود ، تا 2 هفته هم در یخچال ماندگاری دارد؟ خواهش میکنم دقیق پاسخ دهید
  • داود IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    38 0
    گفته میشود اصل واساس ماست وشیرهای تولیدی کارخانه جات لبنی ، شیرخشک های باطله کشورهندوستان است که به کشوروارد میشود . این موضوع رو ازنظر یکی از صاحبان همین گاوداری های بزرگ درتایید علت نخریدن شیرش توسط شرکت های تولید لبنیات نقل میکنم .الان که وایتکس هم به اون اضافه شده ، تب کنگو هم که اومده !!!!!!!!!واویلا دل مردم. واقعا من یکی موندم ازشیروماست ها استفاده بکنم یانه ؟
  • داوود IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    34 1
    براي آزمايش در يك بسته شير ... را باز كرديم به مدت 5 روز در دماي اتاق نگهداشتيم هنوز فاسد نشده بود
  • امين IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    30 0
    چه ادعاي كاذبي اين موضوع عرف شده كه وقتي مي خواهند بازار يابي كنند ويا شير بفروشند بهم مي گويند شير با اسديته چند درصد مي خواهي 10 در صد،15 درصد حتي تا 23 در صد هم شنيدم من خودم يكي از كارشناسان زبده دامپزشگي را كه براي بازديد از مزرعه ام مي بردم گفت من خودم اين شير ها را نمي خرم ومستقيم از دامداري يكي از دوستان مي گيرم وگفت همه شيرها اسيديته دارد مگر يكي كمتر باشد حالا اين اقا مي خواهد راستش را بگويد تا اول نون خودش آجر شود بعدش هم ديگر رئيس نيست بايد برود دين را به دنيا فروختن همين است خيانت به مردم
    • حسام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      1 5
      دکتر جان شما یهکمشو دیدی همشو ندیدی اسیدیته شیر باید بین 14 تا16 درجه با شه پس در هر صورت شیر اسیدیه
  • مجید IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    26 1
    دامداران زحمتکش با گرانی سرسام آور علوفه - سوخت - کارگر - دارو و ..... 1 کیلوگرم شیر تولیدی خود را که از آب معدنی ارزونتره را به طور نسیه و چک بلند مدت به فروش میرسونه ولی متاسفانه برخی از افراد سودجو که هیچ چیز براشون حتی وجدان اهمیت نداره اقدام به چنین کارهایی میکنند.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    14 0
    عده اي در استان مركزي هر روز براي خريد شير با وانت به روستاها مي روند و شير توليدي بدون نظارت دامپزشكي را خريداري مي كنند. مسلما اين شيرها را دور نميرزند و مردم اين استان آن راميل ميكنند ولي به چه قيمتي! احتمالا به قيمت سلامتيشان. چون در اين مناطق تب مالت مشاهده مي شود. به اميد نظارت بيشتر!
  • مرتضي IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    22 0
    من خودم يه گاوداري سنتي 30 راسي داشتم شير رو با واسطه به همين شركت هاي بزرگ ميفروختم. شير متفرقه مي خرن خوبم مي خرن... اساسا شركت ها شير رو از گاودار نمي خرن...يه سري آدم وجود دارن به اسم شير جمع كن اونا مي خرن مي برن تحويل كارخونه ميدن
  • متولد ماه مهر IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    20 0
    کاش در مورد شیرخشکهای وارداتی از چین هم نظرشون رو اعلام میکردند! آخه یه سری مغرض میگفتند که اگه دامداران شیراشون رو دوستشون مونده، بخاطر باصرفه تر بودن استفاده از شیرخشکهای چینی توسط شرکتهای لبنی بوده و البته شیرخشکها هم هیچ مشکل بهداشتی یا عوارض خاص برای آینده و نسلهای بعدی ندارند!
  • سعید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    34 1
    کم کم تو شیر چیزهای دگی رهم می ریزند مثل جوهر نمک تاید . ریکا . شامپو اسمش رو بزاریرم اتحادیه لبنیا ت و مواد شوینده و بهداشتی
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    36 0
    اول تکذیب می شود تا جو آرام شود بعد یواش یواش زمزمه تایید ...
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    19 0
    اما من یه راه حل ساده نشون میدم که ثابت میکنه شیرهای موجود در بازار افزودنیهای غیر مجاز دارن. یه لیوان شیر رو نصف روز بیرون یخچال بذارین قاعدتا باید خراب بشه ولی اگه شیر رو بجوشونین خراب نمیشه!!!!
  • فرید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    40 3
    سلام به نظر من اینا همش بهونست من خومدم وقتی شیر ... رو میخورم مزه وایتکس را به راحتی میتونم احساس کنم لطفا با شعور مردم بازی نکنید شما هم مثل گزارش تلویزیون که اومدم چند نفر رو گذاشتن که بگید گرونی نیست که یکیشون گفت گوشت کیلو 13 هزار تومان. تو رو خدا الان تو کل ایران بگردید این قیمت رو پیدا نمیکنید لطفا به شعور مردم احترام بگذارید
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    34 0
    با توجه به اينكه پايه اصلي وايتكس گاز كلر است اين كه سخت نيست موسسه استاندارد از بازار نمونه برداري و تست كند البته اگر نتيجه آن به سرنوشت برنجهاي وارداتي و آب شرب تهران دچار نشود!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    11 0
    من كه بعد از نوشيدن شير با ماندگاري طولاني از ابتداي زبانم تا معده احساس مي كنم كه ماده اسيدي خوردم و شيرهاي با ماندگاري كم هم كه اصلاً طعم عجيب و غريبي پيدا كرده اميدوارم كه عرضه كنندگان شير براي سلامتي شهروندان اهميت بيشتري قائل شده و نسبت به توزيع و عرضه شير نگاه سودآوري نداشته باشند و شايد هم بهتر بود سوبسيد پرداختي به اين محصول حذف نمي شد.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    20 0
    وایتکس؟؟؟!!!!! جل الخالق.. خدایا چی برسر این مردم میاد دیگه چه چیزهایی اضافه میکنن؟؟ من که هنگ کردم. خدایا کمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک......
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    17 0
    عزیزان ، در وجود وایتکس در شیرهای تحویلی درب کارخانه اصلا شک نکنید!مصرف این شیر و فراورده های آن باعث بروز سرطان معده،روده،کبد و...می شود
  • فراز IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    18 0
    .نمیدونم خودشون یا بچه هاشون هم از همین شیرها مصزف میکنند.
  • بهمن DE ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    18 1
    قيمت شير از 1175 در فروردين به 1500 تومان رسيده اين مسئول محترم شيردامداران را بررسي كند كه هم طعم وايتكس ميدهد وهم از نظر حجم كوچك شده وبه 960 سانتي مترمكعب كاهش يافته .اگر دست دزد را ميبريد بايدگردن كم فروشرا زد .
  • seven IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    22 0
    اینجور اتفاقات حتی تو کشورهای آفریقایی هم رخ نمیده! شیر سرطانزا! اون هم با این قیمت! تو کشورهای اروپایی لبنیات ارزونتر از ایرانه! اون هم سالمش! متاسفم برات ای دل ساده!
  • امین IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    10 0
    شیر کیسه ... بخورید،شیر خشک آن کامل هم نخورده و گرانول شده است
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    20 0
    يكي از پزشكان به من توصيه كرد از لبنيات تا مدتي استفاده نكنم چون معتقد بود شير خشكي كه به لبنيات اضافه مي‌شه، از چين وارد مي‌شن كه حاوي ملامين هستن و باعث مي‌شن ميزان پروتئين شير در آزمايش ها بالا نشون داده بشه. اين موضوع را از يكي از دوستان ديگه هم كه در يكي از كارخانه‌ها كا مي‌كد شنيدم. اين موضوع چقدر حقيقت داره؟ اگه اين موضوع رو پيگيري كنيد جون بچه‌هاي ايران رو نجات داديد. سپاس
  • اسی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    24 0
    خیلی جالبه آخه چند وقت پیش تو رادیو کاملاً وجود وایتکس در شیر را تایید کردند . اما این آقا رد می کنه . حرف کدوم رو باید باور کنیم . نوشابه = سرطانزاست آب معدنی = نیترات و .... شیر = وایتکس ای وای از دست شما
  • حسن خان IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    12 0
    مسئول تو مملکت ما یعنی کسی که تکذیب میکنه و هیچوقت عواقب خرابکاریهای خود و هم صنفی هاشو تایید نمیکنه. از بالا تا پایین
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    12 1
    همه اینها به خاطر طرح غلط و ویران کننده تثبیت قیمتها بود که در مجلس هفتم و به کوشش آقای توکلی و بقیه تصویب شد. وقتی چشمها به روی حقایق بسته بشه و بدون توجه به واقعیات اقتصادی به طور دستوری بخوایم جلوی افزایش قیمت رو بگیریم تولید کننده می ره به سمت پایین آوردن کیفیت
  • arash US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    9 0
    عزیزان برای نگهداری شیر پاستوریزه به مدت طولانی کارخانجات به آن ماده نگهدارنده به نام نایزین و ناتامایسین اضافه می کنند
  • من IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    21 0
    من يك روستايي زاده هستم در استان گلستان/كارشناس ارشد تغذيه/محل زندگي فعلي من هم همچنان در روستا است/محض اطلاع اين مسول عزيز بايد عرض كنم وايتكس يك واقعيت است/تازه علاوه بر وايتكس از تركيبات شيميايي خشك هم استفاده مي كنند/ اين مسول راست ميگه در كارخانه هاي شير اين اتفاق نمي افته/ اين عمل زشت و غير انساني توسط رانندگان و عملين خريد شير از كشاورزان و دامداران انجام ميشه/اين دوستان براي اين كه فاصله روستا ها از كارخانه هاي شير زياد است از طرفي نگران عدم خريد شير از سوي كارخانجات هستند اين كار زشت را انجام مي دهند و مواد مصنوعي نگه دارنده به شير ميزنند تا شير بدون فساد به كارخانه برسه/در كارخانه هم پس از فراورده گيري هاي مختلف از اين شير آلوده دست آخر با اضافه كردن شير خشك شير نهايي به دست ...
  • jijel IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    6 0
    ماست بندی ها به وقوع بپیوندد ارتباطی به صنعت لبنیات ندارد. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به کی ارتبط داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ایران دوست IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    20 1
    ایرانی شیر ایرانی بخر بعد از نوشیدن با خیال راحت بمیر!!
  • از چی بگم IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    15 0
    من به نقطه ای رسیده ام که نمی دانم کدام حرف راباورکنم وکدام راباور نکنم.!! بزرگترین فاجعه برای هر جامعه انسانی حس عدم اطمینان به دیگران می باشد. برای آن فکری کنیم.!!
  • کارشناس لبنیات IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    3 16
    با سلام به همگی ، من کارشناس تولید یکی از معروفترین شرکت های لبنی هستم که در کل ایران نزدیک 15 کارخونه داره ، مورد وایتکس تا بحال من تو شرکت نه دیدم و نه شنیدم تازگی ها مطرح شده به نظرم یه جوری های شایعه هست شاید هم بعضی شرکت های لبنی کوچک و خصوصی که زیاد نظارتی رو اونا نیست اینکار را بکنند ولی مطمئن باشید در شرکت های بزرگ و معتبر که مرتبا پایش می شوند چنین اتفاقی نمی افته ما شیرها رو موقع دریافت کاملا از لحاظ تقلبات تست می کنیم و تعهد بسیار بالایی نسبت به سلامت مصرف کننده داریم بچه های خود ما هم از این شیرها می خورن بنابراین شیر شرکت های معتبر را خریداری کنید. اگه نگرانید از شیرهای پاکتی استریل استفاده کنید که امکان تقلب توش کمه چون که اگه تو شیر تقلب بشه تو سیستم استریل جواب نمی ده
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    4 0
    من از يك نفر مطمئن در آزمايشگاه شنيدم كه آب ژاول را اضافه ميكنند كه در آزمايشات مشخص نشود كه مايعي كه شير مي نامند فاقد مواد لازم است و هيچ ارزشي ندارد و فقط پول فروشنده است كه هدر رفته است.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    12 0
    یه سئوال بااین تفاسیر آیا اون دنیائی هم وجود دارد ؟ آیه قرآن............ وای بر کم فروشان !!!!!!؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    5 0
    درمجموع تمام مواد غذایی کارخانه ای از مواد نگهدارنده استفاده میکنند و این یعنی بیماری بطور مثال :حبوبات شرکتی را مدتی نگهدارید هیچ تغیری نمیکند ولی حبوت فلهای بخرید اگر استفاده نکنید بعد از مدتی جانور میگذارد . مثال بعدی ماستهای شرکتی اگر یک هفته هم بیرون یخچال نگهداری شود ترش نمیشود در صورتیکه خاصیت ماست این است که اگر بماند بلافاصله ترش میشود مانند ماستهایی که از ماست بندی میخریم.
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    5 0
    از وقتی یارانه ها اجرا شد شیر بی کیفیت بی کیفیت تر شد مزه ان حسابی تغییر کرد البته بنده خوشبختانه مستقیم از خود گاو داری شیر خرید می کنم کیلویی1000تومان ولی چه شیری باکیفیتی
  • king IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    3 0
    کاملا خبر درست است یکی از دوستان ما اخیرا کارخانه تولید شیر زده است.او می گفت ماشین جمع آوری شیر چون از صبح تا عصر شیر را از گاوداریها جمع می کند به این دلیل اگر در هر 20000 لیتر 1 لیتر وایتکس اضافه نکنند شیر حتما در ورودی کارخانه شیر فاسد می شود.ضمنا در دوغ ها هم می گفت چون بیشتر دوغهای تولیدی درصد زیادی آب دارد برای غلیظ نشان دادن آن به دوغ اوره اضافه می کنند. چندی پیش نیز گزارش منتشر نشده ای از کشف جسد گربه در سوسیس و کالباسهای کارخانه های معتبر سوسیس و کالباس پرده برداشته بود. به هر حال باید بدتر از اینها را هم منتظر باشیم چرا که آقایان فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند اگر در شرایط تحریم بهتر باشد چرا که تحریم نباشد نظارت هم که واقعا در این مملکت معنی ندارد ناظره خودش دنبال پر کردن
  • لادن IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    0 0
    حدور 7 ماه پیش شیری را که سالها مشتری آن بودم واز مارکهای معروف هم هست خریدم اما متوجه بوی و طعم وایتکس در آن شدم و از آن روز به بعد شیر دیگری را جایگزین کرده ام اگر به شیر وایتکس اضافه نمی شود حتما بخاطرپایین آوردن بهای تمام شده آن از بطری های مستعمل که جمع آوری میشود استفاده میککند و این بطری ههای را با ئوایتکس ضد عفونی میکنند