بهترین راه سازمان‌های بزرگ برای مقابله با ترس از جاسوسی و لو رفتن اطلاعات‌شان چیست؟ اگر خودتان را جای اپل بگذارید، جواب ساده است. رستوران بزرگی بسازید که تنها کارمندان‌تان اجازه ورود به آن را داشته باشند.

ماندانا سجادی: این حرکت اپل برای حل مشکل نمونه‌های اولیه محصولاتش که کارمندان آنها را در رستوران‌های مختلف جا می‌گذاشتند جالب توجه است. این کمپانی به جای طراحی و نصب نرم افزاری که دستگاه گم شده را از راه دور تخریب کند به راهی ساده‌تر اما پر هزینه روی آورده است. آنها رستوران مخصوص خودشان را ساخته‌اند ، بنابراین در واقع کارمندان دیگر به جز موقع خواب نیاز به ترک محل کار خود ندارند!
به گزارش San Jose Mercury News ، کمیسیون برنامه ریزی کوپرتینو، مجوز ساخت رستورانی را که منحصرا برای کارمندان اپل و در کنار محوطه مخصوص ساختمان‌های این شرکت و در زمینی به مساحت 21.468 فوت مربع ساخته خواهد شد.
به گفته دن ویسن هانت، مدیر تسهیلات املاک اپل، ساخت این رستوران دو طبقه بازتاب مستقیم نگرانی‌های امنیتی این کمپانی است. او هدف خود را اینگونه شرح داده است: ما می‌خواهیم برای افراد و کارمندانمان سطحی از امنیت را فراهم کنیم که با آرامش کامل و بدون ترس از شنود مکالمات‌شان توسط رقبا بتوانند درباره کار، تحقیقات و پروژه‌های سری با همدیگر صحبت کنند.
او در کمیسیون برنامه ریزی گفت: امروزه این مسئله به یکی از نگرانی‌های اساسی ما  تبدیل شده است زبرا ما اینجا در کوپرتینو کمپانی‌های دیگری هم داریم که کارشان مشابه ماست؛ حتی اگر بحث کارمندان را جدا کنیم، پیدا کردن نمونه‌های حساس اولیه که در اماکن عمومی جا گذاشته شده‌اند و  فروش آنها به وب سایت‌ها می‌تواند نتایج شرم آوری را برای کمپانی به همراه داشته باشد.
نقشه پیشنهادی این رستوران شامل کافی شاپ، اتاق ملاقات، سالنها، اتاق کنفرانس و همچنین یک پارکینگ زیر زمینی برای مهمانان است.
متاسفانه، این رستوران در سال جاری هنوز برای جلوگیری از نقض‌های امنیتی کافی نیست، به گفته ویسن هانت ، این رستوران روزهای کاری هفته و تنها در فاصله بین صبحانه تا میانه روز باز است و این یعنی کارمندان فراموشکار اپل هنوز بعد از ظهر و شب را برای گم کردن دستگاهی که ماه‌ها تا اعلان رسمی آن مانده است، فرصت دارند!
 
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    13 4
    تیتر رو خوندم خندم گرفت!
    • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      6 1
      هه هه هه
  • رضا IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    5 8
    آره! مسلما بعضی از محصولات اپل خیلی جالب و نوآورانه هستند اما واقعا این کارهای شرکت و بعضی مشتاقان اپل کار رو به مسخرگی رسونده:(
    • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      7 2
      عزیزم، تو استیو جابز، تو ته مدیریت، تو خوبی...! اونا هیچی حالیشون نیست، فقط تویی که از شرایط انجا مطلعی و دم به دم میری آمریکا و کوپرتینو و میای...!!