خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت:در خصوص حمایت از سرمایه گذاریان همه قوا مسئولیت دارند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله جنتی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران از سرمایه‌گذاران خواست تا سرمایه‌های خود را در داخل کشور به کار ببندند و خطاب به آنان گفت« سرمایه‌هایتان را به خارج از کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، که فکر می‌کنند قدرتی دارند، نبرید.» او اینگونه بدون اینکه صراحتا اسمی از امارات بیاورد پاسخی تلویحی به اظهارات گستاخانه و خارج از عرف دیپلماتیک وزیر خارجه این کشور حاشیه خلیج فارس داد.
سه دهه از آغاز انقلاب اسلامی که در آغاز آن به سرمایه گذاران به عنوان چهره های منفی نگریسته می شد می گذرد و حالا در آغاز دهه ای جدید آیت الله جنتی می گوید:« مسوولان اجرایی کشور باید اجازه دهند تا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را در داخل کشور به کار بسته و تسهیلاتی را در این زمینه در اختیار آنها قرار دهند.»
وی با بیان این‌که شعار سال جاری، رگ حیاتی این مملکت است، اظهار کرد: دشمن می‌داند که اگر اقتصاد ما فلج باشد حاکمیت اسلام از بین می‌رود و دوباره قدرت‌های سلطه‌گر مسلط خواهند شد و اینها خواب‌هایی است که دشمن می‌بیند.
آیت الله جنتی به اشاره به مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی، گفت: اگر شعار سال جاری تحقق یابد مشکلاتی از قبیل تورم، اشتغال به حداقل رسیدن وابستگی به خارج حل خواهد شد و دشمن ناامید می‌شود و نیز قشر ضعیف و محروم جامعه به نوایی می‌رسند.
خطیب نماز جمعه تهران، گفت:در دیداری که با آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان داشتم این موضوع را با وی نیز در میان گذاشتم و رییس‌جمهور بیان داشت که در این زمینه ستادهایی مانند صنعت و کشاورزی تشکیل می‌شود.
وی افزود: باید کشاورزی و صنعت از این وضعیت نجات یابد و سرمایه‌گذاری در این بعد بسیار لازم و ضروری است و با توجه به نیروهایی که در کشور داریم می‌توانیم شعار امسال را تحقق بخشیم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که سه قوه باید لفظا، قلما و عملا هماهنگی و تفاهم داشته باشند، گفت: فرهنگ‌سازی توسط دستگاه‌های فرهنگی از دیگر ضروریات تحقق بخشیدن به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.
دیگر اظهارات خطیب نماز جمعه تهران به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
*عده‌ای از نمایندگان با حضور در برنامه راهیان نور با شهدا پیمان بستند. به آنها توصیه می‌کنم که به این پیمان خود وفادار باشند. به خون شهدا، امام (ره) و ولایت فقیه وفادار باشند. هم‌چنین توجه به تولید داخلی را در دستور کار خود قرار دهند.
*مذاکرات هسته‌یی ایران با 1+5 در استانبول خوشبختانه موفقیت‌آمیز بوده و آنها پذیرفته‌اند که حق داریم غنی‌سازی کنیم.
*فتوای رهبری درخصوص اینکه تولید سلاح‌های هسته‌یی حرام است، به گوش آنها نیز رسیده است و آنها نیز از این جهت پذیرفته‌اند که مساله تولید سلاح هسته‌یی نیست.
*خوشبختانه جاری شدن آب در مترو تهران این مشکل با همکاری مسوولان اجرایی به‌ویژه شهرداری تهران برطرف شده است.
 
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    73 5
    سرمایه جایی می رود که امنیت و سودآوری باشد. حالا خود مسئولین پاسخ دهند که چرا باوجود کارشکنی اعراب و بی احترامی آنها به ایرانیها بازهم سرمایه داران ترحیج می دهند که سرمایه خود را در این کشورها ببیرند تا در ایران؟!!! پاسخ واضع است: جذابیت سرمایه گذاری در ایران زیر صفر است. آقایان یه تکانی به خودتان دهید. با سخرنانی و دستور دادن و زور گفتن که کار انجام نمیشه
    • حقیقت گو IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      6 16
      جناب بدون نام! اولا : درست است که وقتی بحث سود و زیان اقتصادی باشد همان پارامترهای مد نظر شما باید لحاظ شوند ولی تو رو خدا یک نگاهی به کامنت های دوستان در مورد واکنش به اظهارات مسئولین اماراتی بیندازید که همه رگ غیرتشان زده بیرون و میخوان به قول خودشان سر به تن "عربها" نباشه!!!! بحث اینجاست که بین این کامنت های "چو ایران نباشد تن من مباد" و نگاه به جیب مبارک آیا نباید تناسبی وجود داشته باشد!!! اینها چطور می خوان از جونشون بگذرند ولی از سود "بیشتر" نمی گذرن؟!! ثانیا: شاید امارات برای خیلی از فعالیت های تجاری بهتر از ایران باشد، ولی آیا مثلا سود بازار مسکن در ایران خیلی کم بود که خیلی از هموطنان "در سخن گفتن باغیرتمان" پولاشون رو برداشتند بردند ریختند توی برجهای دبی؟! ادامه در کامنت بعدی...
    • حقیقت گو IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      5 12
      .... آیا اگر برای همین عشق به میهن اسلامی مون کمی مشکلات و سختی های کار و تولید در داخل کشور رو بپذیریم و علی رغم بی مهری های مسئولین به بخش تولید و ... در کشور ، حاضر به ریختن پول هامون توی جیب برخی از کشورهای ناسپاس نباشیم بهتر نیست تا اینکه کار را به جایی برسانیم که مجبور باشیم برای میهن مان از "جانمان" مایه بگذاریم؟!! به نظر من برخلاف حرف ها و شعارهایی که دوستان در مدح کشور و عشق به میهن می دهند، اما پای عمل که می رسد همان سودهای شخصی است که تعیین کننده ی رفتارشان است! ما حتی به خودمان هم برای بدست آوردن سود بیشتر رحم نمی کنیم چه برسد برای خاک وطنمان!!! از این لحاظ یعنی "شعاد دادن" ما کاملا مثل مسئولینمونیم!!!
  • مشایی نژاد US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    21 2
    نوشدارو
  • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    28 6
    لطفا تحقیق کنید چه کسانی سرمایه رو میبرن اونجا؟ از 3000میلیارد اخر شروع کنین امارات مقصد بول شویی هست همه هم میدونن والا ایرانیه با وجدان مال حلالش رو نمیبره خارج
  • حسین IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    27 0
    مجله همشهری جوان ...قبل از عید 500 ...بعد از عید 800 ماست موسیر(یک مارک خاص) ... قبل از عید 500 ... بعد از عید 850 شیر (یک مارک خاص) ... قبل از عید 1150 ... بعد از عید 1450 ... ... ...
  • عرفان IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    14 0
    به نظر من سرمایه دار رفتارش کاملا عقلانی و منطقیه و احساسی عمل نمیکند هرجا احساس کند سرمایه اش سود اور تر است و دارای امنیت اونجا سرمایه گذاری میکند
    • محمد غفور IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      7 0
      البته تقصیر سرمایه دار نیست که مجبور میشود سرمایه اش را در کشورهای دیگه به کار بگیره یه کم بی تعصب به مشکلات خودمون ومدیریت ضعیف برای جذب سرمایه نگاه کنیم .شاید منطقیتر بتوانیم علت ها را پیدا کنیم . ودردمان را درمان کنیم .من سرمایه ندارم و هیچ وقتم مسافرت خارج از ایران نداشتم .ولی این را میدونم درتمام دنیا برای سرمایه وکارافرین وافراد زحمت کش احترام زیادی قائل میشوند . بگذریم بیایم از پتانسیل های موجود همراه با تجربه ای که دنیا در جذب سرمایه وتشویق به سرمایه گذاری در کشورهاشون داریم بهره ببریم.به امید ایرانی آباد
  • asal IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    1 0
    خواهشمندیم چند سالی زائر به مکه نفرستید تا این عربهای مفت خور ادب بشن