۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴

ترجمه ترانه علیدوستی از مجموعه داستان آلیس مونرو که در روزهای پایانی سال 90 برگزیده کتاب فصل هم شد، با استقبال مردم مواجه شده است.

 به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «رویای مادرم» نوشته آلیس مونرو اولین ترجمه منتشر شده از ترانه علیدوستی، بازیگر خوب سینمای ایران است که در کمتر از دوماه پس از انتشار به چاپ دوم رسید و حالا چاپ سوم آن در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

 

این مجموعه داستان چهارمین اثر مستقل مونرو است که در ایران منتشر می‌شود و مشتمل بر پنج داستان کوتاه با عناوین «رویای مادرم، صورت، کوئینی، تیر و ستون و نفرت، دوستی، خواستگاری، عشق و ازدواج» است که به همراه مقدمه‌ای درباره نویسنده به نقل از روزنامه گاردین منتشر شده است.

 

علیدوستی ترجمه این کتاب را پس از حضور در فیلم سینمایی کنعان در سال 1386 آغاز کرده است و داستان این فیلم نیز اقتباسی از قصه تیر و ستون از این مجموعه به شمار می‌رود. آلیس مونرو نویسنده‌ 77 ساله کانادایی داستان‌های کوتاه و مشهور به ملکه داستان کوتاه در جهان، متولد سال 1931 میلادی در کانادا است. داستان‌های این نویسنده، اغلب حول محور شرایط و روابط انسانی و در میان زندگی روزمره افراد روایت می‌شود و پیچیدگی‌های شخصیت‌های انسانی را نشان می‌دهد.

 

مونرو در سال 2009 توانست عنوان برگزیده جایزه ادبی بوکر را برای خود به ثبت برساند.از این نویسنده صاحب‌نام کانادایی تاکنون آثاری با عنوان فرار، پاییز داغ و گریزپا به فارسی ترجمه شده است. آلیس مونرو بارها به عنوان بهترین نویسنده داستان کوتاه در زبان انگلیسی شناخته شده است؛ بسیاری او را مدت‌ها با چخوف مقایسه می کردند، جان آپدایک تولستوی را هم اضافه می‌کند، و ای. اس. بایات از گی دو موپاسان و فلوبر در کنار نام او، یاد می کند.

 

 

چاپ جدید کتاب رویای مادرم با قیمت 6500 تومان از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب(در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    8 0
    به سوالتون جواب ندادين كه . شما پرسيدين كتاب ترانه عليدوستي چقدر فروخت ؟ ما منتظر جوابش هستيم . نكنه منتظريد كه ما بهتون اعلام كنيم كه چقدر فروخته . مطلبتون ربطي به تيترتون نداشت . چون به جاي آمار فروش كتاب ، تعداد چاپشو توضيح دادين . اين دو تا با هم فرق نداره ؟ حتي اگه قرار باشه خودمون حساب كنيم لااقل شما بايد تعداد شمارگان كتاب رو اعلام كنيد تا ما بتونيم محاسبه كنيم كه فروشش چقدره .
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    0 0
    حسام الدین سراج نیز چندی پیش کتابی نوشت با نام گذر گل تا دل اون چقدر فروخت می گن خیلی کتاب باحالی هست ارتباط معماری و موسیقی یه لینک برای تهیه اون کتاب هم بگذارید