اعلام نرخ تورم 21.5 درصدی برای سال 90 با واکنش خوانندگان سایت خبرآنلاین مواجه شد.

علی پاکزاد: در پی انتشار خبر « بانک مرکزی بالاخره نرخ تورم سال 1390 را اعلام کرد»، نرخ 21.5 درصدی تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی مورد انتقاد خوانندگان خبرآنلاین قرار گرفت، برخی از خوانندگان با غیر واقعی خواندن این نرخ ، عنوان کردند تورم قابل لمس در سال گذشته بسیار بیش از این رقم بوده است، برخی از خوانندگان نیز با به کار گیری عبارات طنز به نقد آمار بانک مرکزی پرداخته اند.
البته نکته جالب انکه تعدادی از خوانندگان خبرآنلاین پیش بینی کردند با احتساب این نرخ تورم اعلامی باید نرخ سود بانکها هم به 22 تا 23.5 درصد افزایش پیدا کند.
مشروح نظرات خوانندگان خبرآنلاین در مورد این خبر را می توانید در ادامه بخوانید:
نظرات خوانندگان خبرآنلاین
امین : از سواد اقتصادی مردم سو استفاده می شود!! جالبه بدونید تورم در ایران بر اساس سبد مصرفی کالاهای بی دوام (FMCG) محاسبه می شود... و شاخص کالاهای مصرفی بادوام در نظر گرفته نمی شود... حالا املاک و مستغلات رو هم ندید بگیرید. تازه در سبد محصولات بی دوام ،بعضی کالاهای اساسی دیده نشده.. به نظر تورم محاسبه شده برای سبد خالی اعلام شده... پس نتیجه می گیریم این آمار 20 درصدی در اصل همون افزایش قیمت سبده!!! قیمت «سبد»، 20 درصد رفته روش.
 بدون نام : ما که تورم حدود 121.5 درصد را حس کردیم شما چطور؟
 بدون نام : بیشتر از اینهاست.
 بدون نام : آقای وزیر شما که مشکل اقتصاد وگرانی را برای ما حل کردید دستتون درد نکند! به شما پیشنهاد می کنم تشریف ببرین مشکل اقتصاد یونان و اسپانیا را حل کنید بیچاره ها بدجورگرفتارند.! صواب داره بخدا
 soheil: خوب الحمدالله
 بدون نام : شوخی می کنی؟
 علی : چطور محاسبه می کنند، برنجی که از کیسه 20 هزار تومان رسیده 30 هزار تومان یعنی تورم 50% آقای بهمنی
بدون نام : دلار 1100 تومانی شده 1900 تومان چطور تورم 21.5% هست؟؟!!
 بدون نام : آقا جان دقت کن، نرخ تورم به قیمت دلار بستگی ندارد! اون اسمش کاهش ارزش پوله! این آمار تورم برای خود بانک مرکزی است. شما نرخ تورم رو برای خودت حساب کن و اعلام کن. مثل زمان انتخابات که تورم آقای رئیس جمهور پائین تر از تورم بانک مرکزی و خیلی پائین تر از تورم تو جامعه بود.
 محمد جواد : حالا که سال 91 هست چه فایده دارد این اعلام، حالا واقعی یا غیر واقعی به قول قدیمی ها ( آن روز که بگذشت نمی آید باز ) حقوق کارگر و کارمند ساده بدبخت فقط یه بار درسال نهایت اش 22 درصد اسمی می رود بالا که با کسر مالیات و بیمه و.... میرسد به 18 درصد در حالی که نرخ تورم هر ماه به طور متوسط 18 درصد می رود بالا، حالا چه باید کرد؟
بدون نام : عجب تک رقمی شد..!!!
بدون نام : احتمالا بعد از اعشار منظورشون بوده!
بدون نام : الان اینکار رو نمی کردید میذاشتید، 20 سال دیگه حساب می کردید.
بدون نام : کاش حالا هم که حساب کردن درست حساب کرده بودند.
قادر : من به قیمت هر جنسی نگاه می کنم حداقل 2 برابر شده از گوشت گرفته تا مرغ و نان و میوه و.... حالا این 21.5 درصد از کجا آمده، باید روش محاسبه اش رو هم اعلام کنند.
 بدون نام : حالا باید سود بانک ها رو بکنند 22 درصد!!
 بدون نام : نه 5/23 درصد ، 2 درصد بیشتر از نرخ تورم
 امین : فقط 21.5؟ خیلی بیشتر از این حرفاست!
 ج-ا : عاقلان دانند
 نعمت : به هر حال هر کسی می داند تقریبا قیمت کلیه کالاها طی سال 90 در حدود دوبرابر شده است و اصلا تورم برای همه که بد نیست ، بسیاری از مردم سرمایه ثابت همانند ملک ، زمین ، طلا و .... دارند و سرمایه شان دوبرابر شده است ، بعد بگویید دولت کم کاری کرده بابا سرمایه ها دو برابر شده است ...... !
 مهدی : آقا ممنون ! مارو از نگرانی در آوردید ما فکر میکردیم نرخ تورم 40 درصد بوده !!!
 المیرا : 21 درصد؟! خداییش خود بانک مرکزی این را قبول دارد ؟! بابا اونوقت ها که 21 درصد بود، می گفتن 14 درصد الان نسبت بگیرند، ببین چند می شود.
 بدون نام : ما هم باور کردیم.
 مجتبی : یعنی صد در صد نیست.
 بدون نام : تورم بالای 30 درصد است این آمار را چگونه و از کجا می آورند معلوم نیست.
 دانشجو : لابد باز حقوق کارمندان طبق نظر دولت محترم با توجه به نرخ تورم 6%اضافه می شود.
 بدون نام : تورم بیشتر از این هاست قیمت گوشت برنج نان البسه زمین مسکن وغیره نسبت به سال 80 چند برابر شده یعنی تورم چند برابر شده نه اینکه چند درصد افزایش پیدا کرده.
 بدون نام : افزایش حقوق در سال 90 چند درصد بود؟
 خودم : تجربه شخصی جدید من این است که ضمن افزایش قیمت، وزن و حجم کالا هم کم میشود. مثلاً وزن قوطی پنیر از قبل کمتر شده و قیمت آن هم بیشتر شده است.
 بدون نام : به طور مثال شیر 1000 تومانی شده 1500 علی الحساب این 50 درصد چیزای دیگه هم معلومه گوشت 12000 تومانی شده 18000 تومان و غیره نمیدونم این ارقام خیالی از کجا می آیند.
 بدون نام : دمتون گرم خوب کنترلش کردید ما فکر می کردیم 60 درصد شده، ولی با یک حرکت خودکار تورم رو کاهش دادید الان هم من با دیدن این خبرروحیه گرفتم، بعد هی گیر میدهند به اقتصاد الان دیدی ما مشکل اقتصادی و تورم 50 تا 60 درصدی نداریم خیالتون راحت شد؟ تقاضای من اینه که یه رقمش رو هم لاک بگیرید تا تک رقمی بشه .
 امیر : آفرین آفرین به دولت و بانک مرکزی، همه چیز 3 برابر شده جز نرخ تورم، آفرین که آنقدر توانمندید که نگذاشتین نرخ تورم مثل پنیر 3 برابر بشه.
 بدون نام : رهن آپارتمان اجاره ای 50 متری بنده از 20 میلیون تومان پارسال به 35 میلیون تومان رسیده چطور تورم 21% محاسبه شده است.
 بدون نام : اجناس خارجی چند برابر شده که اصلا حساب نمی کنند، کامپیوتر، گوشی تلفن همراه، لباس و .... چند برابر شده همه هم میگن دلار گرون شده، تازه اجناس ایرانی هم دو برابر شده ، شما می گویید تورم 20 درصد؛ متاسفم.
 بدون نام : حقایق رو تو کامنتها بخوانید!
 بدون نام : از پدرم پرسیدم که وضعیت اقتصادی زمان جنگ بدتر بود یا الان. پدرم بدون ذره ای فکر گفت الان. اون زمان اگرچه مردم به اندازه الان تجمل گرا نشده بودن ان زمان هر طور که بود دولت سعی می کرد فشاری به مردم نیاد. انقدر کوپن و جنس ارزون به مردم می دادند که فشار حس نشود. بابا می گفت مردم می تونستن مرغ آزاد هم بخرند، اما دولت به همه کوپن مرغ را می داد. در واقع همه مردم رو تو وضعیت آرامش نگه داشته بودند، اما الان استرس و فشار روانی و بی ثباتی اقتصادی خیلی به مردم فشار میاره... فکر کنید... وضعیت اقتصادی یه مملکت تو دوره صلحش از زمان جنگش بدتر باشه.
 ابراهیم : مگه تورم هم داریم!!!!!!!!!!!!!!!!
 سام : بلیط اتوبوس 100 تومانی خطوط بی آر تی شده 200 تومان این یعنی 100 درصد تورم ، حالا دلار و برنج و گوشت و مرغ و میوه و مسکن و غیره بماند
 اخوان : خیالم راحت شد. همه اش فکر می کردم 40% تا 60% بوده. پس با 7% که امسال کارفرما به حقوق ما اضافه کرده می تونم کلی پس انداز هم داشته باشم. آقا خیلی ممنون که منو از نگرانی در آوردین.
 بهزاد : چقدر عاااااااالیییییییی... همه چیز آروووووومه من چقدر خوشحالم...
 علی : چه کنم که کشیدن پیپ جزو عادتم شده که البته قصد ترک آن را هم ندارم. قبلا توتون کاسپین که ایرانی است را 250 تومان می خریدم که ناگهان قیمت آن ده برابر شد و یک ماه بعد 3500 تومان و امسال 4500 تومان در مولوی که عمده فروشی است و خرده فروشی ها به هر قیمتی که بخواهند می فروشند. افزایش قیمت این کالای داخلی از 250 تومان به 4500 چند درصد می شود؟
 بدون نام : 41درصد بوده که نصف شده بعد اعلام کردند.
بدون نام : لبنیات که تو یک سال 4 بار افزایش قیمت داشته برنج که تا کیلویی 2500 رفته بالا نان که سریعتر از نرخ افزایش یارانه گرون شد چادر مسافرتی 40 درصد گران شد مسکن که حرفشو نزن ماشین که رفته بالا ولی نمیدونم چه قدر خیلی از اجناس که به دلیل تحریم نجمومی رفته بالا...اصلا مگه میشه نرخ تورم اینارو حساب کرد؟
 شناس : به نظر من که اصلا برای شما هم مهم نیست چیزی که ما میبینیم دقیقا تورم 100درصد شده حالا یه چیز شما بگید که قیمتش تقریبا دو برابر نشده باشه
 محمد : به قول مرد اول اقتصاد ی کشور!!!! اگر دلار ده هزار تومان بشود در اقتصاد روبه رشد ایران!!!! تاثیر ندار د باید چه جوابی به این گفته داد لطفا"جواب آنرا به وزیر اقتصاد بدهید.
 احمدی :  قدیمی هاا یادشون هست، غذایی بود بنام"یتیم چه" که با بادنجان درست می شد، آقای بهمنی شما هم یادتون هست، حتما؛ به سن آقای احمدی نژاد نمی خورد، آیا می شود با بادنجان کیلویی 5000 تومان یتیم چه درست کرد؟
شاخص نگار : بابا کجایی از تورم گذشته! راستی مرکز آمار تو خواب زمستونی است؟!
 cyrus: این آقایون که نرخ تورم رو محاسبه میکنن یک دور آموزشی برای اروپائی ها بگذارند مشکل اقتصادی شون حل بشه بنده های خدا.!!
بدون نام : پس چطور افزایش حقوق کارگران را 7% حقوق به علاوه 36000 تومان می کنید که تقریبا 50 یا 60 هزار تومان می شود اینکه حتی معادل تورم اعلام شده هم نیست چه برسد به تورم واقعی .
 بدون نام : در زمان دولت سازندگی تورم بالا بود ولی حقوق ها نیز به نسبت آن به خوبی افزایش می یافت ولی حالا چی
 بدون نام : من نمی فهمم! نرخ تورم نسبت به پارسال 21.5 یعنی اگر پارسال مثلا 30 بوده با این میشه 51.5 درصد؟؟؟؟
 داود بابایی : اشتباه نکن آقای بهمنی، خیلی کمتر از این حرفهاست، باز هم خدا را شکر که نگفتید تک رقمی شده.
 بدون نام : لطفا ریز محاسبات آقایان را برای روشن شدن افکار عمومی در سایت قرار دهید.
 سعید : گوشت از12 شده 20 هزار تومان، مرغ از 3200 شده 5500 تومان، تخم مرغ از 1800 شده 3000 تومان ، دلار 1150 شده 1900 تومان، پنیر 1300 شده 2100  تومان و..... واقعا مارو چی فرض کردند!!! من که چند واحد اقتصاد خواندم می فهمم تورم بالای 50 درصد است، پس اینها چطور محاسبه میکنند؟؟؟ شاید اصلا این اقلام رو به حساب نمیارند!!! آقای بهمنی فرمول محاسبه تورم رو خواهشا به ماهم یاد بدهید که چطور حساب می کنید!!!! اخبار هم که جدیدا فقط قیمت سوخت و گرونی اروپا رو نشون می دهد !! انگار اینجا نه تورمی هست نه گرونی!!!! بخدا ما که با این حقوق کارمندی کمرمون شکست!!!!!
 بدون نام : در سال 2010 قیمت مرغ بریان درشت در فروشگاه های کاسگو آمریکا 5 دلار بود ودر سال 2012 هم به همین قیمت است.
/31222
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    23 0
    محاسبه نرخ تورم یک سال گذشته و اعمال آن در تعیین حقوق کارمندان و کارگران حتی در صورت محاسبه صحیح نرخ آن در شرایطی که عمده افزایش نرخها در ابتدای سال جاری اعمال میشودواین افزایشهادرمحاسبه نرخ تورم سال قبل اعمال نمیشود کارمندان و کارگران را با کاهش قدرت خرید در طول سال جاری مواجه مینماید و افزایش حقوق معادل نرخ تورم سال گذشته عملا اثربخش نیست و مردم همیشه در اینخصوص مشکل دارند.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    121 1
    مردم بیچاره شده اند دولت و صدا و سیما اگر قیمت سوخت در اروپا را میگوید درآمد آنها را نیز بگوید واقعا چرا این همه مردم را بیسواد فرض می کنند در صورتیکه مردم آگاهند آگاه
    • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
      63 1
      قيمت ماشين تو اروپا را هم بگيريد!!!
  • دکتر IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    101 2
    من بگم بگم !!! اقا یارانه را ندید به همون میزان هم از مردم پول دستی بگیرید ولی قیمتها را به قبل از هدفمندی برسونید لطفا
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    9 17
    همه مشكلات در ضعف اجراي فصل 8 قانون خدمات كشوري است.
  • شهروند IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    50 0
    ميدوني فرمول محاسبه تورم مثل فرمول محاسبه سود بانكهاست كه ميخوان وام بدن. مثلا وام مسكن سودش 14 درصده اما واقعا 20 و يا بالاتر هم هست ولي معلوم نيست اين فرمولارو چجوري اختراع ميكنن كه سود 20 رو به 14 تبديل ميكنه به مردم ميگن اهان ببين سودش 14 درصد شد. افرين بچه خوب حالا بيا اقساطتتو بده. خداييش فيثاغورس هم از اين فرمولا فكر نكنم بلد بوده
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    38 0
    هنوز كه هنوزه به اهميت ارائه آمار درست و دقيق پي نبرده ايم تورم سال 87 رو 26 درصد اعلام كردن كه همون هم به نظر كمتر از واقع ميومد بعد تورم سال قبل كه به شدت بالاتر است را 21 درصد!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    52 0
    شما چند تا كالاي ضروري يا خدمات نام ببريد كه 21 درصد در اين مدت گران شده باشند ما تورم 21 درصد رو قبول ميكنيم
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    73 0
    یک دروغ بزرگ دیگر قیمت لبنیات، گوشت، حبوبات، برنج، البسه، میوه، اجاره مسکن، ...خلاصه، قیمت اکثر کالاها و خدمات مورد محاسبه در سبد اندازه گیری شاخص تورم در سال 1390 در چندین مرحله افزایش داشته است. حقوق کارگران و کارمندان در سال 91 تنها 7 درصد به اضافه ماهی حدود 36 هزار تومان اضافه گردیده است،بی احترامی به شعور و وضعیت معیشتی مردم تا کجا و تا کی؟
  • بدون نام KW ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    31 0
    ابن فرمول محاسبه همون فرمول آقای رییس جمهور هستشه.تورم نقطه به نقطه.ملت عزیز ما به شما علاقه داریم.ولی کسانی که به شما آمار و اطلاعات دادن اشتباه دادن
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    34 0
    من که تولید کننده ظروف سرامیکی هستم با افزایش قیمت حامل های انرژی و عدم دریافت بارانه صنعتی با افزایش 25 درصدی محصولم هنوز در دادن حقوق کارگرانم مشکل دارم. با گرانی مواد اولیه شب عید امسال رووم نمیشد به چشم کارگران نگاه کنم....
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    38 0
    من دانشجوی مهندسی الکترونیک هستم. قیمت قطعات الکترونیک 4 برابر شده و فروشندگان علت ها را تحریم ، افزایش نرخ دلار ، سختی های واردات و به اصطلاح هدفمند شدن یارانه ها بیان می کنند. این آدم و اطرافیانش نسل ما را بیچاره کردند. گرانی شدید بنزین، گرانی شدید خانه توسط اطرافیان ایشان، گرانی شدید دلار ، گرانی شدید سکه ، افزایش شدید تحریم ها. حالا باقیش رو هم مردم به یاد دارند افزایش قیمت لبنیات، پودر های شوینده و ...
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    2 44
    تورم نقطه به نقطه یعنی هر ماه نسبت به مشابه آن ماه در سال قبل(یعنی جهت یک دوره 12 ماهه).احتمالا منظور تورم ماهیانه است.ولی از این بحث ها بگذریم و نیمه پر لیوان را هم ببینیم.رتبه ایران در جهان از لحاظ تورم ، توزیع ثروت ، برابری عادلانه فرصت های تحصیل ثروت و عدم وجود رانت ، دسترسی به اینترنت ،احترام به حقوق اجتماعی افراد ،استفاده از شبکه های ماهواره ای،آزادی بیان و نوع پوشش و...اگر نگوییم عالی،خداییش خوبه...به راستی مشکل کجاست؟پیشنهاد من ایرانگردی و مصاحبت با اقشار گوناگون ملت است.من این کار را کردم .نتیجه اش درخشان بود.باور کنید.
  • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    41 0
    دیروز دوستم رو که از فیلیپین اومده بود دیدم. اینجالیسانس فیزیک تموم کرد رفت فیلیپین دندونپزشکی بخونه. الان بعداز 3-4سال دیروز دیدمش. می گفت این جا چرا مردم اینجوری شدن یکی دنبال ضامنه یکی دنبال سفته است یکی از گرونی ناله میکنه یکی از نداری، می گفت پس این مردم کی باید زندگی کنن و از زندگی لذت ببرن. قسم میخورد میگفت الان 3-4سال که من اونجام هیچ قیمتی رو متوجه نشدم گرون شده باشه میگفت مواد غذایی، البسه، ..همه چی یه قیمت دارشته . یه مزدا 3 هم 2008-2009خریده بود با پول ایران 12میلیون تومن و فقط میگفت سر این جریانای اخیر ایران اونجا بنزین یکم گرون شد دیگه هیچی. میگفت تو این 3-4 سال ارزش پول فیلیپین از دلار بیشتر شده. حالا ببینید فیلیپین که تا چند سال پیش مستعمره بوده چه وضعیتی داره ما چه اوضایی.
  • محمد حسن IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    21 0
    خیلی خوب.حق با شما.الان حاضرید حقوق کارمندی رو (که سال پیش مطابق با تورم!6درصد بالا بردید) متناسب با تورم بالا ببرید.با همین چیزی که خودتون گفتید؟مابه التفاوت تورم(حد اقل 11/5 درصد) رو به علاوه ی تورم مورد انتظار( هر چی از پیشینه ی نرخ تورم متوجه میشید"گفتید 6درصد الان میگید 21.5درصد" ) رو حاضرید به مردم بدید؟
  • سوگل IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    13 0
    بخدا قسم ما یه ماهه گوشت نخوردیم .تو قرمه سبزی دیروز گوشت نریخته بودم خدا رو شکر بچه نداریم وگرنه جواب اون طفل معصوم رو باید چی می دادم به لوبیا می گفتم گوشت؟؟؟؟؟؟؟؟
  • درمان IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    6 0
    چرا غیر از درصد کوچکی از جامعه ،الباقی مردم مشکلات اقتصادی دارند؟ خیلی ها ، خود در مانی میکنند.
  • فیلیپین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    4 0
    آقا امير - دوستتون با چقدر در ماه تو فیلیپین زندگي ميکنه؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    0 0
    موقعی که تورم اجناس رو حساب کردن ، بعد وقتی که میخواستن بر تعداد اجناس تقسیم کنن حواسشون نبوده واسه تعداد اجناس یه صفر اضافی زدن