امام جمعه موقت تهران گفت: در حال حاضر پرونده آمریکا و مسئله مربوط به آن در اختیار شخص ولی​فقیه است و هیچ شخص دیگری در هیچ جایگاه و مقامی نمی‌تواند در این رابطه، کاری بکند.

 به گزارش خبرآنلاین، اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رابطه با آمریکا اگر چه جدید نبود و پیش از این هم بیان شده بود اما بیان دوباره آن بار دیگر وی را در کانون توجه ها قرار داده است.  بعد از برخی از نمایندگان عضو جبهه پایداری، این امام جمعه تهران بود که به این اظهارات واکنش نشان داد.
هاشمی رفسنجانی در گفت وگویی درباره رابطه ایران و آمریکا اظهار کرد: «من در سال‌های آخر حیات امام(ره) نامه‌ای را خدمتشان نوشتم و هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حیاتتان، اینها را حل کنید،...: یکی از این مسائل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست.» {اینجا را مطالعه فرمایید} 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تقاضای آشکار و پنهان مسئولان آمریکایی برای مذاکره با ایران اشاره و تصریح کرد: در بیستم فروردین ماه سال 69 جیمز بیکر وزیر خارجه وقت آمریکا در مصاحبه‌ای به صراحت گفت که آماده مذاکره مستقیم با ایران هستیم که بلافاصله معاون پارلمانی رئیس جمهور فراری و ضد انقلاب لندن نشین امروز، مقاله‌ای تحت عنوان مذاکره با امریکا نوشت مبنی بر اینکه این یک فرصت طلایی است و باید به استقبال آن رفت. اما مقام معظم رهبری آن روز جواب محکمی به این مسئله دادند.
  در حالی که موج جدید انتقاد از اظهارات هاشمی ادامه دارد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اخیرش با اعضای فراکسیون اقلیت در پاسخ به سوالی یکی از حاضران درباره اظهاراتش تصریح کرده است که « اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.» {اینجا را مطالعه فرمایید}
 
دیگر اظهارات خطیب جمعه امروز تهران را به نقل از فارس مطالعه فرمایید: 
*دولت باید حریم مجلس را حفظ کند و مجلس نیز حرمت رئیس دولت را حفظ کند. معنای این حرف یک کلمه است که کشور با لجبازی اداره نمی‌شود بلکه با تعامل و مدارا اداره خواهد شد.
 * دومین نکته‌ای که مقام معظم رهبری برای اینکه اختلاف سلیقه به تفرقه تبدیل نشود مطرح کردند، رعایت قانون بود چرا که قانون تجسم جمهوری اسلامی است؛ امروز ما نظام داریم و مسئولان نیز از خود مردم هستند. تجمعات آزاد است اما به شرط مجوز، از این رو این رهنمود مقام معظم رهبری راهکاری است که اختلاف سلیقه کار را به تفرقه نکشاند.
 *مسئله حجاب و عفاف زمستان و تابستان و بهار ندارد چرا که از معروف‌های مسلم است و شکستن این حریم از منکرهای مسلم؛ از این رو امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار هر مسلمانی قرار گیرد.
 * ما در عرصه عفاف و حجاب وضعیت خوبی نداریم. بارها پیش آمده که خانواده شهدا با صراحت اعلام کردند افتخار می‌کنیم فرزندانمان را در راه خدا داده‌ایم اما این چه بساطی است که وقتی کسی از بیرون وارد کشور می‌شود باور نمی‌کند این ایران اسلامی است.
 *گزارش‌های دقیقی از برخی خانم‌های عمره‌گذار می‌‌رسد که در عمره مایه شرمندگی شیعه و ایران اسلامی می‌‌شوند.
*وضعیت سینما خوب نیست این را سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران نمی‌گوید بلکه اهالی سینما می‌گویند حتی کسانیکه با سلیقه بنده همراه نیستند. هنرمندان متعهد سینمایی وجود دارند و فیلم‌های ارزشمند ستودنی نیز ساخته شده است. آقایان مصاحبه کردند که فیلم مستهجن نداریم یعنی فیلم عریانی و لختی نداریم کارتان به اینجا کشیده که به این مسئله افتخار می کنید؟ آیا این مردم به شما اجازه می‌دهند به این سمت قدم بردارید؟
 * خود مسئولان اعتراف می‌کنند فیلم مشکل‌دار داریم ما می‌گوییم این را هم نداشته باشید چرا که اینجا نظام جمهوری اسلامی است باید همه چیز را در این تراز ببینیم و سینما و هنر بوی جمهوری اسلامی را بدهد نامه سرگشاده و مصاحبه نیز لازم نیست.
 * سید احمد خاتمی کسی نیست که علیه‌اش بسیج شوید. بنده حرف دین و خدا و پیغمبر را می‌زنم حرف این مردم را می‌زنم چرا که آنها می‌گویند ما می‌خواهیم در همه عرصه‌ها اسلام را ببینیم حال که از ناحیه مسئولان آن اقدام بایسته صورت نمی‌گیرد، دست به دامن شما مردم متدین می‌شوم فکر حجاب خانواده باشید.
 *بنده در خطبه قبل سه موضوع را مطرح کردم مبنی بر اینکه ایران طرفدار اصلاحات در سوریه است، معتقد است هرگونه دخالت خارجی در سوریه اوضاع را خراب می‌کند و این کشور تاوان مقاومت جانانه‌اش را در مقابل رژیم صهیونیستی پس می‌دهد.
 * در کشورهای زیر مجموعه آمریکا زلزله ایجاد شده و حکام مستبد یعنی بن‌علی، نامبارک و قذافی سقوط کردند از این رو پس از یک سال وقتی دیدند نظام سوریه مقتدر ایستاده و حمایت مردم را به دنبال دارد می‌خواهند عقده خود را خالی کنند.
 *عربستان بداند اگر بخواهند در سوریه دخالت نظامی داشته باشد و آتش به پا کند اول پای خودش در این آتش خواهد سوخت.
 *متأسفانه دولت عربستان سعودی کانون فتنه در منطقه است. مأمن فراریان تروریست این کشور است و کسانی مثل بن علی و طارق الهاشمی به این کشور پناه بردند.
 *عربستان در بحرین اشغالگری می‌کند و در سوریه نیز فتنه‌گری دارد. بسیاری از آتش‌افروزی‌های سوریه توسط دولت عربستان صورت می‌گیرد و در خط مقدم تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام قرار دارد.
 * در این کشور همایش ضد شیعه در ریاض به راه انداخته شده است . مفتی‌های خائن این کشور نیز علیه شیعه فتوا می‌دهند در حالی‌که ایران سخن از تقریب و آنها تفرقه‌انگیزی می‌کنند. هشدار می‌دهم عربستان دست از این کارها بردارد وگرنه در آتشی که خود شروع کرده خواهد سوخت.
/29212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    292 2
    کسی که از بیرون وارد کشور میشود به بانکها سر بزند قانع میشود که کشور اسلامیست اگر نشد به اداره.......برود قانع میشود اگر نشد بامن
    • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      10 0
      و اگر بروید بانک خارجی دیار کفر، بهره بانکی نزدیک صفر است
    • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      5 0
      شما میگویید همه مردم در همه عرصه ها اسلام میخواهند. هر کس تعریف خود را از اسلام دارد، این به کنار. حرف دیگرم هم به عنوان همان مردم این است که نمیخواهم در برخي عرصه ها سو استفاده از نام دین و اسلام را ببینم.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      6 0
      این همه تناقض در مورد روسیه ناشی از چیست؟ شما طرفدار دولت بشار اسد که یک دولت سکولار (به مفهوم عدم سو استفاده از دین در مناسبات سیاسی) هستید؟ یا آنها که در خیابان های سوریه هستند از مردم نیستند؟ اگر فتنه ای در جریان است پس چرا بشار اسد با خارج شدن از کشور به این فتنه پایان نمیدهد؟
    • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      7 0
      آمریکا مذهبی ترین مردم را در میان کشورهای غربی دارد. کسانی که از ماهیت سیستم سیاسی آمریکا ندارند مدام از آن بدگویی میکنند و رسانه های داخلی تصویر نادرستی را به خورد مردم میدهند. فقط این موضوع را در نظر بگیرید که آمریکا برخلاف کشورهایی مانند انگلیس سیستم جمهوری دارد که در آن قدرتمندترین سیاست مدار کشور توسط رای مستقیم مردم انتخاب میشود.
  • مهدیi IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    کسی هم علیه شما بسیج نشده،شما در برابر همه چیز موضع گیری داری و دوستان انصار حزب اللهیتان را بسیج میکنید
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    99 3
    نمی دونم مگه هاشمی دروغ گفته؟ چرا باج به روسیه جایز هست که حتی یه راکتور نمی تونه تحویل بده ولی آمریکا مشکل داره؟
    • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      10 0
      آفرين
  • میدانم جرات درج نداری IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    161 8
    تحلیل های این آقا خیلی سطحی است
  • محض اطلاع IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    172 8
    من به عنوان یک ایرانی و عضوی از مردم ایران عرض میکنم شما حرف بنده (بخشی از مردم ایران) را نمیزنی
    • منتظر IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      8 13
      شما نظردهنده محترم بخشی از مردم نیستی... شما فقط جای خودت یک نفر هستی نه بیشتر...
  • بدون نام US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    124 5
    الان این اظهارات ایشون وحدت بخش بود؟
  • امیر IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    95 3
    من هربار که سخنان این امام جمعه رو شنیدم احساس میکردم که دارم از اسلام و مسلمونی دور میشم بابا به همون حضرت فاطمه که این ایام مال خوشه این آقا بیشتر باعث ریزش میشه. آخه با همه به لحن خشن و بدجور حرف میزنه. به جای اینکه توی نماز جمعه بیاد از بیکاری و گرونی و اعتیاد که سه مشکل اصلیه کشورمونه حرف بزنه مثلا میگه فیلمای نوروزی مستحجن هستند. آخه مردم یعنی اینقدر بی شعور و ضعیفن که با یه فیلم سانسورشده منحرف بشن؟ چرا فکر میکنید مردم عقل و شعور ندارن ؟ چرا به فکر دردای این ملت نیستسد و حرفایی میزنید که دردی که از مردم دوا نمیکنه هیچ مردم و از اسلامی که شما مبلغ اون هستید دورتر می کنید
    • سهراب IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      7 0
      آقایان نمی دانند چه حرفی را کجا باید بزنند. فرق جلسات کارشناسی و تریبون را نمی دانند
  • رضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    47 2
    نظام اسلام باید انعطاف بیشتری داشته باشد تویه هیچ نظامی همه چیز گل و بلبل نیست ( حال تویه 2 تا فیلم بعضی چیزایی که واقعا هست هر چند کم رو نشون داده دلیل نمیشه تویه نماز جمعه موضع گیری بشه) ای کاش در مورد مسائل مهمتر و معیشتی مردم هم همینقدر حساسیت نشون داده بشه جناب اقای خاتمی همیشه میگه ملاک عمل قانون هست ولی چرا بر خلاف قانون جلوی اکران بعضی فیلم ها گرفته شده و حق کسانی که این همه زحمت کشیده اند و فیلم رو ساختن ضایع شده... جریان فتنه هم به قانون عمل نکردند و به اشد مجازات رسیدند بی قانونی فرقی نداره چه در حوزه سیاست چه در حوزه های دیگه همین برخوردهای دوگانه باعث دوری مردم از مسئولان و بی اعتمادی میشه
  • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    62 6
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    102 4
    چرا فکر می کنید ميخواهندعلیه تان بسیج شوند؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    135 8
    هر چه که باشه آقای هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، منافع و مصالح نظام رو بهتر میدونه و میفهمه تا آقای خاتمی ، آقای هاشمی حرفی رو بدون حساب و کتاب نمیزنه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    129 6
    شما مدعی العموم هستيد؟
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    139 5
    نمیدونم چرا اخبار در مورد ایشون میخونم صدای بلند و همیشه با عصبانیت ایشون برام تداعی میشه
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    دورود بر احمد خاتمی......
  • بدون نام NL ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    77 6
    چرا موضوع خانم های عمره گذار را بزرگ می کنید مگه چه اتفاقی افتاده ؟
    • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      1 0
      من خودم به عمره رفتم وزیاد شنیدم که وقتی بعضی از خانومای ایرانی از کنار اعراب عبور میکنند یا در خیابان هستند به انها کلمه عروس گفته میشود از طرف عربها
  • بدون نام DE ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    166 9
    این جاجی کلا یه طوری صحبت می کنه که انگار مردیم رعیت ایشون هستند
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    158 2
    جناب آقای خاتمی کمی از سوابق انقلابیتان هم برای مردم بگویید بد نیست یک سئوال دیگه ما در ایران مشکل اقتصادی نداریم شما کمی هم در این مورد بیاناتی بفرمایید.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    128 5
    واقعا نظرات هاشمی رفسنجانی را با آقای خاتمی مقاسه کنید ببینید کدامیک رنگ اسلامی دارد
  • جلیل IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    154 6
    اقای احمد خاتمی خواهشا کمی بیشتر و دقیقتر به دنیای امروز نگاه کنید و عمیقتر بیندیشید
  • کریمی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    6 94
    ای کاش همه ما همچون این سید شجاع و بزرگوار ،فقط و فقط بنده قرآن و عترت باشیم. أللهم عجل لولیک الفرج
  • امیر IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    70 1
    خبرانلاین چرا درج نمیکنی ؟ مگه من چی گفتم ؟ تورو به حضرت فاطمه اینقدر به مردم ظلم نکنید. این آقای خاتمی چرا در مورد تورم و بیکاری و اعتیاد و مسکن و... اینا حرف نمیزنه ؟ چرا یکبار درد مردم رو نمیگه ولی همیشه از مردم هزینه میکنه. خبرانلاین این نظرارو بگذار تا به گوش این آقای خاتمی برسه که اگه مردم واست مهمن الان عده ای از نوع بیان شما راضی نیستن و حرف های شما رو به عنوان یک مبلغ اسلام نمیتونن بپذیرن. تا به گوشش برسونن که مردم میگن که ما خودمون دین و ایمونمون اینقد محکم هست که با 2تا فیلم از دستش ندیم. مردم هم خودشون فهم و شعور دارن و خوب رو از بد تشخیص میدن . شما نگران این مشکل مردم نباشید و به مشکلات اصلی جامعه ایران یعنی تورم و اعتیاد و بیکاری بپردازید
  • مهدی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 72
    من فکر کنم برخی تفکرشان این است که هرچه بیشتر با امریکا ارتباط برقرار کنیم اسلامی تر میشویم ما اسلام را منهای یزید میخواهیم لطفا افکار لیبرالیسم را کنار بگذارید به خدا روز قیامتی هم است
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    34 0
    وقتی به مطالب ایشان و سایر دوستان در نماز جمعه -بخصوص تهران- گوش می دهیم دل آدمی بیشتر برای خطبه های آقای هاشمی تنگ می شود.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    42 1
    فقط به یک سوال ما جواب دین.. چرا رابطه با روسیه و چین - که دشمن پنهان ما هستند- مجاز هست با امریکا نه.. وااله بالله امریکا که رو در رو هست صد شرف داره به روسیه و چین و بقیه که دارن ریشه ما می سوزنن.. نمونه اش نابودی صنعت ایران بدست کالاهای بنجل چینی است ..
  • م IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    9 1
    با اين صحبت ايشان بايد فاتحه سهميه حج تمتع امسال را خواند
  • فرید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    12 1
    حیفه با امریکا رابطه داشته باشیم اخه چین گناه داره چون بازارشو از دست میده!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    4 7
    حالا همه حرفهای ایشون هم که بد نیست باید واقعیت را دید گوینده خیلی مهم نیست
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    3 6
    به نظر من دولت عربستانی که القاعده وطالبان را زاییده قابل احترام نیست
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 14
    اقای هاشمی چون هر وقت به عربستان رفتند اعراب با او خوشرفتاری میکنند نه با بقیه ایرانی ها به خاطر همین فکر کرده اونها دوست هستند ولی واقعیت چیز دیگری است
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 13
    به نظر من باید جنایتهای عربستان امریکا روسیه را مقایسه کرد تا درجه انها مشخص شود بعد از رابطه حرف زد وتا اونجا که من اطلاع دارم خیانتهای روسیه از ان دو کمتر است
    • بدون نام US ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      9 0
      شما مرجع آمارتون کجاست؟؟؟روسیه هم همه می دونن در کشور ها حاشیه دریای خزر و بخشی از اروپا و بخشی از آسیا استعمار می کنه!!!تازه وقتی لیبی جنگ شد فهمیدیم که درخیلی از کشور های آفریقایی هم روسیه حضور داره...شما این رو قبول نداری؟؟؟حالا ببین کی بیشتر جنایت می کنه...
  • سید کریم IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    4 6
    خیانتهای امریکا وعربستان 1-کشتار حجاج در حرم امن الهی 2- تولید وزایش خوارج زمانه مثل طالبانیسم والقاعده وبن لادن 3- عدم حمایت اشکار از مردم فلسطین 4-تولید بیش از حد نفت در جهان جهت خوش خدمتی به غرب 5-دادن فتواها توسط علمای وهابی در مورد کشتار شیعیان 6-جا دادن به تروریستهای فراری 7-عدم احترام به خاندان گرامی پیامبر با وجود این همه اثار وادله تاریخی 8-بی احترامی به خانه خدا با ساختن برج شیطان با ان همه ارتفاع که خانه خدا به مثابه سنگ کوچکی قرار گرفته 9-حمایت همه جانبه از صدام ملعون در جنگ نا برابر 10-باز هم بگم حالا اگر راست میگید وتاریخ خوندید از جنایتهای چین وروسیه که به قول شما دشمن خطرناک ایران هستند بگید
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    4 8
    آیت الله هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است. هیچکس برای ما رهبری و هاشمی نمی شود.
  • خودمانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    8 1
    درودبرسیدمحمدخاتمی زنده بادهاشمی بنیانگزاران گفتگوی تمدنها